fbpx

איך משיגים לקוחות לעסק – 9 הדרכים הטובות ביותר

כמו שפרח צמא למים, כך אנו צמאים ללקוחות. מעבר לכסף שהלקוחות מכניסים לנו, הם נותנים פידבק חיובי על השירות או על המוצרים, מביאים עימם לקוחות נוספים, וכפועל ישיר מעניקים לנו מוטיבציה להמשיך ולהשקיע בעסק. הבעיה היא שבעלי עסקים רבים פשוט לא יודעים איך להשיג לקוחות, וכך מתייאשים וסוגרים את העסק. התשובה לשאלה איך משיגים לקוחות לעסק היא כמובן אינה על רגל אחת, אך במאמר זה נציין את הדברים החשובים ביותר, שיישום שלהם ייקח את בעל העסק צעד אחד (ואולי 100 צעדים) קדימה.

מעבר בקליק:

השיטות להשיג לקוחות לעסק:


1. פרסום ממומן:

פרסום ממומן יקפוץ ללקוחות פוטנציאליים (בהתאם לטרגוט קהל היעד ולתקציב שלכם) בזכות הכסף שאתם משלמים. בפייסבוק למשל – ככל שתשלמו יותר, כך כך יגדל מספר החשיפות (ואוטומטית גם מספר הלקוחות). בגוגל – ככל שתשלמו יותר על מילות המפתח הרלוונטיות, תהיו במקום גבוה יותר בגוגל במילות המפתח האלו. עם זאת, ישנם גורמים נוספים לקבלת ליד לעסק (לקוח פוטנציאלי שנרשם בדף הנחיתה או באתר), כמו איכות המודעות, איכות דף הנחיתה (בפייסבוק), טרגוט נכון של קהל היעד, ביצוע אופטימיזציה בצורה נכונה ועוד.

#פרסום ממומן ניתן לעשות בגוגל, ברשתות החברתיות (פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק וכו'), ובאתרים נוספים. התייעצו עם המשווק באיזו פלטפורמה הכי כדאי לכם לפרסם, בהתאם לצרכים שלכם, לתקציב, לגודל העסק ולאופיו של קהל היעד. כמובן שניתן לעשות פרסום ממומן בכמה רשתות חברתיות ובגוגל במקביל.

לנוחיותכם, אניח פה לינקים מהבלוג שלנו – 

# למידע נוסף על פרסום ממומן בפייסבוק לחצו כאן.

# למידע נוסף על פרסום ממומן בגוגל לחצו כאן.  

 

2. העלאת תוכן לרשתות החברתיות:
social media

 

הפרסום במדיה החברתית הפך לכלי חשוב מאוד בעולם השיווק הדיגיטלי. כדי להגביר את המודעות לעסק, אין תחליף להעלאת תוכן באופן שגרתי ועל פי שיטה קבועה. חשוב שתזכרו שאנשים קונים היום כאשר יש חיבור לאדם מאחורי המוצר או השירות, ולכן הכרחי להעלות תוכן שכולל הן את המוצר או השירות שבעל העסק מציע והן קצת מחייו האישיים. אם מדובר בעמוד עסקי אז העלאת תוכן שקשורה למוצר או לשירות עצמו יכולה להספיק. לאחר שהעלתם תוכן קבוע במשך חודש בערך, ניתן כבר להתחיל לבדוק באלו ימים כדאי יותר להעלות תוכן, ואף ניתן לרדת לרזולוציות של השעות בהן החשיפה והמעורבות גדולות יותר. 

# בעמודים עסקיים ניתן להעלות פוסטים מתוזמנים, כלומר להחליט לדוגמא שבימי שני וחמישי יעלה פוסט בכל יום בשעה 9 בבוקר. תוכלו לבחור איזה פוסט יעלה ואיזו תמונה להציג. כך תחסכו זמן ותהיו חופשיים לעסוק בדברים אחרים לקידום העסק. 

 

3. קידום פוסט ממומן:

בהמשך לסעיף הקודם, אם אתם מעלים תוכן לרשתות החברתיות, קידום פוסט ממומן יכול לחשוף אתכם בפני יותר אנשים (על פי פילוח קהל יעד) ולהביא לכם לקוחות נוספים. איזה פוסט לקדם? ישנם שתי אופציות: 

♠ פוסט שכבר הוכיח את עצמו, כלומר שנתן לכם הרבה צפיות, תגובות והשארת פרטים באופן אורגני, קידום ממומן בהחלט יכול להפוך אותו לוויראלי אפילו יותר.

♠ פוסט שאתם חושבים שיניב לכם תוצאות טובות ומעורבות גדולה, בגלל שהוא מדויק לקהל היעד, מבליט את היתרון הייחודי של בעל העסק ונוגע ברגש של הקוראים.

איך עושים את זה? תהיה לכם ליד הפוסט אפשרות של קידום פוסט. בלחיצה על "קידום פוסט" תוכלו לבחור את קהל היעד, את התקציב שתרצו להשקיע, ולבסוף את פרטי האשראי. בסיום, לחצו על "קדם פוסט עכשיו"

# תוכלו גם להיכנס להדרכה של פייסבוק על איך לקדם פוסט כאן.

 

4. קידום אורגני (SEO- Search Engine Optimization):

סולם seo

 

קידום אורגני היא עוד דרך מעולה להגדלת העסק ולצבירת לקוחות. אמנם בקידום אורגני אתם לא משלמים על הקידום עצמו לפלטפורמה, אך סביר שכדי שהקידום האורגני יעבוד, והאתר שלכם יהיה במקומות הראשונים בגוגל במספר ביטויי מפתח מרכזיים, תצטרכו להשקיע ולשלם למקצוען בתחום השיווק האורגני. תחום ה- SEO הינו רחב וכולל בין היתר תוכן איכותי שמוסיף ערך לקורא, מחקר מילות מפתח, מהירות טעינת הדפים באתר ועוד. אבל, וזה אבל גדול, קידום אורגני לוקח מספר חודשים ולעיתים מספר שנים, ולכן דרך זו תביא לכם לקוחות, אך רק בטווח הרחוק. 

 

5. להעלות עוקבים ברשתות החברתיות:

ככל שלעסק יהיו יותר עוקבים ברשתות החברתיות, כך גדל הסיכוי שיהיו יותר לקוחות לעסק. עם זאת, מלבד אושיות רשת, אין צורך בעוקבים מכל המינים והסוגים, אלא רק בעוקבים שמתעניינים במוצר או בשירות שאתם מוכרים. כדי להעלות עוקבים צריך לשמור על תוכן איכותי ושגרתי, ובהמשך לנתח אלו סוגים של פוסטים או סטורי עובדים טוב יותר ולהמשיך באותו קו. כדי לשמור על עוקבים רלוונטיים חשוב לדייק את התוכן לקהל היעד.

 

6. אוטומציות:
יד נוגעת באוטומציה

בניית אוטומציות הוכחה כבר ככזאת שמגדילה את אחוזי סגירת הלקוחות הפוטנציאליים ומשפרת את חווית הלקוח. באמצעות מייל או וואצאפ אוטומטי שמקבל הלקוח הפוטנציאלי, אתם משאירים את הלקוח "חם". תחשבו שהוא משאיר פרטים לרבים כמוכם, ולכן אתם חייבים להזכיר לו מי אתם. 

כך, כאשר תעלו לשיחת מכירה, הלקוח יידע בדיוק מי אתם ומה היתרונות שלכם על פני המתחרים. מומלץ לשלב באוטומציות ערך מוסף ללקוח, כדוגמת סרטון שמתאר את העסק, קביעת שעה שנוחה לו, ביקור באתר העסק וכדומה. 

 

7. נטוורקינג:

נטוורקינג הוא תהליך של יצירת קשרים מקצועיים עם אנשים אחרים.

באמצעותו, תוכלו – 

♠ למצוא הזדמנויות עסקיות חדשות: כמו שיתופי פעולה, לקוחות חדשים, ספקים ועובדים.

♠ ללמוד מידע חדש: מידע על התעשייה שלכם, טרנדים חדשים, וטכנולוגיות חדשות. 

♠ להכיר אנשים חדשים: להרחיב את מעגל הקשרים שלכם ולפתח קשרים מקצועיים.

 

8. טלמרקטינג:

טלמרקטינג היא פנייה יזומה שלכם ללקוחות פוטנצייאלים, בה אתם שואלים אם הם מעוניינים במוצר שלכם. 

לביצוע טלמרקטינג נכון חשוב:

  • להגדיר את קהל היעד שלכם. 
  • להכין תסריט שיחה עם שאלות ותשובות אפשריות. 
  • להיות אדיבים ומקצועיים.
  • להקשיב ללקוח. 
  • לא ללחוץ על הלקוח.
  • לעקוב אחר התוצאות ולבצע שינויים בהתאם.

 

8. הציעו הצעה מפתה:

במודעות הממומנות שאתם מעלים או בפוסטים בדף העסקי, יעזור מאוד אם תתנו לגולשים הצעה 'שלא יוכלו לסרב לה'. 

מהניסיון שלנו, ניתן לעשות זאת בכל תחום, רק צריך לדעת באיזה אופן (כך שבעל העסק לא יפסיד). 

אתם תראו שברגע שתעשו זאת, ייפנו אליכם יותר ויותר לקוחות, שיביאו עמם לקוחות נוספים

 

באיזו דרך להשתמש?

אז לאחר שסקרנו את מגוון השיטות להשיג לקוחות לעסק, עולה השאלה באיזו דרך להשתמש כבעל עסק.

התשובה לשאלה זו משתנה בהתאם למטרותיו של בעל העסק. פרסום ממומן וקידום פוסט ממומן מעניקים תוצאות מהירות יותר, ולכן מתאים יותר לעסק שרוצה להביא לקוחות באופן יחסית מיידי.

בנוגע לקידום אורגני, בד"כ לוקח זמן רב יותר לראות ממנו תוצאות, אך זו בהחלט השקעה משתלמת לטווח הארוך. אנשים רבים שעושים חיפוש בגוגל לוחצים על 3-5 התוצאות הראשונות ולא מעבר לכך, ומרחיקי הלכת עוברים על התוצאות של העמוד הראשון, אך וודאי שרוב האנשים אפילו לא מסתכלים על העמודים האחרים. כמו כן, יש עסקים שיותר רלוונטי לגביהם להעלות עוקבים ברשת החברתית ויש כאלו שפחות (וזה גם עניין של רצון), אך אין ספק שמומלץ להעלות תכנים לפייסבוק/ אינסטגרם/ טיקטוק באופן יחסית שגרתי. פניות עצמאיות גם הן תמיד יכולות להוסיף, אך הן דורשות זמן וסבלנות. 

 

פסקת סיכום – סוכנות Sivro Digital:

כל אחת מהשיטות שציינו לעיל שיעזרו לכם להביא לקוחות לעסק, הוכחה בעבר כמועילה. כדי למנף את העסק ולהגדיל את הלקוחות, גם בטווח הארוך וגם בטווח הקצר והמיידי, עסקים רבים משתמשים בכמה שיטות במקביל.

עם זאת, לא כל העסקים יכולים לאפשר זאת לעצמם, ולכן הם צריכים לבחור את השיטה המתאימה ביותר למטרותיהם. ידוע שאין תחליף כיום לשיווק טוב, ולכן כל בעל עסק צריך להתייעץ עם סוכנות דיגיטל מקצועית בטרם הוא מתחיל לפעול.

אנו, סוכנות Sivro Digital מספקים שירותים ממומנים ואורגניים ונשמח לעזור לכם לבחור את המסלול הנכון עבור העסק שלכם.

ליצירת קשר לחצו כאן. 

עוד מהבלוג שלנו

פילוח קהל יעד – מהו ואיך בונים אותו? (2024)

איך בוחרים ומשמרים את קהל היעד? כך תבנו לעצמכם קהל לקוחות נאמן:

איך לכתוב מודעות בפייסבוק?

:הדרכים לכתיבת מודעות בפייסבוק

איך לקדם את האתר בגוגל? (2024) – מדריך פרקטי:

כל השלבים לקידום האתר שלכם בגוגל:

פרסום אתרי איקומרס בגוגל ממומן – רווחי? מומלץ? מתאים לכולם?

גם אתם מתלבטים היכן לעשות פרסום ממומן לאתר איקומרס? המאמר הבא בשבילכם

פרסום ממומן בגוגל – איך עושים את זה נכון?

הכל על פרסום ממומן בגוגל:

פרסום ממומן בפייסבוק לעסקים

הכל על פרסום ממומן בפייסבוק :

פילוח קהל יעד – מהו ואיך בונים אותו? (2024)

איך בוחרים ומשמרים את קהל היעד? כך תבנו לעצמכם קהל לקוחות נאמן:

איך לכתוב מודעות בפייסבוק?

:הדרכים לכתיבת מודעות בפייסבוק

איך לקדם את האתר בגוגל? (2024) – מדריך פרקטי:

כל השלבים לקידום האתר שלכם בגוגל:

פרסום אתרי איקומרס בגוגל ממומן – רווחי? מומלץ? מתאים לכולם?

גם אתם מתלבטים היכן לעשות פרסום ממומן לאתר איקומרס? המאמר הבא בשבילכם

פרסום ממומן בגוגל – איך עושים את זה נכון?

הכל על פרסום ממומן בגוגל:

פרסום ממומן בפייסבוק לעסקים

הכל על פרסום ממומן בפייסבוק :
דילוג לתוכן