fbpx

ההבדל בין פרסום ממומן לפרסום אורגני:

פרסום ממומן הוא פרסום שמקודם בזכות הכסף שאתם משלמים. לעומת זאת, קידום אורגני הוא פרסום חינמי שמקודם על ידי גוגל בזכות ביטויי המפתח שאתם מכניסים למאמרים, בזכות נושא ממוקד, והכי חשוב, בזכות הערך שהוא נותן לקורא. במאמר ניכנס לעומקם של ההבדלים, ליתרונות והחסרונות שלהם, וניגע במה עדיף –אורגני או ממומן?

איך מזהים מודעה ממומנת?

מודעה ממומנת כרוך בתשלום עבור מיקום מודעה בפלטפורמות שונות, כגון מנועי חיפוש, מדיה חברתית או אתרי אינטרנט. צורת פרסום זו מאפשרת לעסקים להבטיח נראות מיידית ולהגיע לקהל רחב יותר. מודעות ממומנות מסומנות בדרך כלל כ"ממומנות" או "מודעה" כדי להבדיל בינן לבין תוצאות חיפוש או תוכן אורגני. הפרסומים הממומנים המוכרים ביותר הם בגוגל, פייסבוק ואינסטגרם.

מאפיינים ייחודים של פרסום ממומן:

בעל עסק צריך לדעת את המאפיינים של מודעות בתשלום, שמהווים יתרון על פני הפרסום האורגני.

  1. "היי ראיתי מודעה שלך": אם תרצו לשמוע את המשפט הזה עוד ועוד ובאופן יחסית מיידי, פרסום ממומן בדיוק בשבילכם. הוא מספק לעסקים חשיפה מיידית (גודל החשיפה תלוי במספר גורמים), מה שהופך את המודעות שלהם לנראות לקהל רחב.
  2. בניית קהל היעד שלי: מודעות ממומנות מגיעות לרוב עם אפשרויות מיקוד מתקדמות, המאפשרות לעסקים להתמקד בדמוגרפיה, תחומי עניין או מיקומים ספציפיים.

ניתן למדוד תוצאות ולבצע אופטימיזציה: עסקים יכולים לעקוב ולנתח את ביצועי הקמפיינים שלהם באמצעות מדדים שונים ומדדי ביצועים מרכזיים.

כמו כן, כדאי לדעת שפייסבוק מצ'פרת את העסקים שהמודעות שלהם מייצרות מעורבות, בכך שהיא מורידה את המחיר של עלות לחשיפה (תקציב לחלק למספר החשיפות). הסיבה לכך מסתכמת בזה שהאינטרס של פייסבוק הוא שגולשים יישארו כמה שיותר זמן באתר שלהם.

קידום אורגני:

קידום אורגני (SEO) מתייחס לפרקטיקה של השגת נראות באופן טבעי, ללא תשלום עבור מיקום המודעה. (SEO (Search Engine Optimization הוא פשוט תיאור הפעולה שאנחנו עושים בשביל הקידום האורגני – אופטימיזציה למנועי חיפוש. ישנם מספר דרכים לקידום מאמרים בשיטת ה-SEO,  כמו ניתוח שוק, מחקר מילות מפתח מעמיק, עלויות למילה, ומספר תוצאות בגוגל כדי למשוך לקוחות פוטנציאליים.

איך עושים קידום אורגני? איזה יתרונות יש לו?

לפרסום אורגני יש מספר יתרונות או מאפיינים ייחודיים:

  1. חשיפה מורווחת: פרסום אורגני מסתמך על איכות התוכן, הרלוונטיות והמעורבות של המשתמש כדי להשיג נראות בתוצאות החיפוש או בעדכונים של מדיה חברתית.
  2. יתרונות לטווח ארוך: פרסום אורגני יכול להניב יתרונות מתמשכים שכן תוכן איכותי ממשיך למשוך מבקרים ולייצר לידים גם לאחר הקידום הראשוני.
  3. אמינות ואמון: מודעות אורגניות נתפסות כאמינות יותר על ידי המשתמשים מכיוון שהן אינן מודעות ממומנות.
  4. חסכוני: בניגוד לפרסום עם כסף, פרסום אורגני אינו דורש השקעה כספית ישירה, מה שהופך אותו לאופציה מושכת עבור עסקים עם תקציבי שיווק מוגבלים.

 

לסיכום – מה עדיף? פרסום אורגני (SEO) או פרסום ממומן?

בעלי עסקים רבים משתמשים בשתי השיטות לקידום העסק שלהם ולהשיג לקוחות וזו גם ההמלצה שלנו. לשאלה מה עדיף – זה תלוי באיזה מצב העסק.

בקידום ממומן בעל העסק יצבור חשיפה מהירה ויצבור לקוחות באופן יחסית מיידי, אך ללא היסודות (SEO- קידום אורגני), לא בטוח שזה יחזיק מעמד לזמן רב.

מאידך, שיטת ה-SEO אמנם יותר איטית ומייגעת, אך חשובה לטווח הארוך – היא מביאה לקוחות לעסק ומבססת את העסק כמותג חזק. 

כאמור, המלצתנו היא להשקיע גם בפרסום אורגני וגם בקידום ממומן. אם מדובר בעסק קטן שעוד אין ברשותו את הכלים להשקיע בו זמנית בממומן ואורגני – היינו ממליצים להתחיל בקידום אורגני – כלומר לבנות את יסודות העסק, ורק אז להתחיל בקידום ממומן למען חשיפה והגברת המודעות. 

שאלות נפוצות

ש: מהם היתרונות של פרסום ממומן?

ת: פרסום ממומן מציע נראות מיידית, אפשרויות מיקוד מדויקות, תוצאות מדידות ויכולת להגיע לקהל רחב יותר. זוהי אסטרטגיה יעילה לעסקים המחפשים חשיפה מהירה ותוצאות מיידיות.

ש: כיצד פרסום אורגני מועיל לעסקים?

ת: פרסום אורגני מספק יתרונות לטווח ארוך, כולל אמינות, מהימנות וחסכוניות. הוא מסתמך על תוכן באיכות גבוהה ומשתף את המשתמשים באופן טבעי, מה שהופך אותו לבחירה אידיאלית עבור עסקים שמטרתם לבנות נוכחות מקוונת בת קיימא.

ש: האם פרסום ממומן יעיל יותר מפרסום אורגני?

ת: האפקטיביות של אסטרטגיות פרסום תלויה בגורמים שונים, כולל יעדים עסקיים, קהל יעד ומשאבים זמינים. פרסום ממומן מספק נראות מיידית, בעוד שפרסום אורגני מציע יתרונות ואמינות לטווח ארוך. עסקים משלבים לעתים קרובות את שתי הגישות לקבלת תוצאות מיטביות.

ש: האם פרסום אורגני דורש מומחיות טכנית?

ת: בעוד שפרסום אורגני כולל טכניקות SEO ואסטרטגיות שיווק תוכן, הוא אינו מצריך בהכרח מומחיות טכנית נרחבת. עסקים יכולים ללמוד וליישם שיטות SEO בסיסיות כדי לשפר את טווח ההגעה האורגני שלהם, או שהם יכולים לבקש סיוע מקצועי כדי לשפר את הנוכחות המקוונת שלהם.

ש: האם ניתן להשתמש בפרסום ממומן ופרסום אורגני ביחד?

ת: בהחלט! עסקים רבים משלבים באסטרטגיות השיווק שלהם גם פרסום ממומן וגם פרסום אורגני. פרסום ממומן מספק חשיפה מיידית, בעוד שפרסום אורגני יוצר נוכחות מקוונת בת קיימא ואמינה. שילוב של שתי הגישות יכול להניב תוצאות מקיפות ויעילות.

ש: יש סיכונים לפרסום אורגני וממומן?

ת: כמו כל אסטרטגיית פרסום, פרסום ממומן ופרסום אורגני מגיעים עם מערך סיכונים משלהם. פרסום ממומן עשוי להיות יקר, והתוצאות שלו עלולות להצטמצם ברגע שהתקציב ימוצה. פרסום אורגני דורש מאמץ וזמן עקביים כדי לייצר תוצאות משמעותיות. עסקים צריכים להעריך בקפידה את המטרות, המשאבים וקהל היעד שלהם כדי לקבוע את התמהיל המתאים של אסטרטגיות פרסום.

עוד מהבלוג שלנו

איך משיגים לקוחות לעסק – 9 הדרכים הטובות ביותר

9 דרכים להשיג עוד לקוחות לעסק שלכם:

פילוח קהל יעד – מהו ואיך בונים אותו? (2024)

איך בוחרים ומשמרים את קהל היעד? כך תבנו לעצמכם קהל לקוחות נאמן:

איך לכתוב מודעות בפייסבוק?

:הדרכים לכתיבת מודעות בפייסבוק

איך לקדם את האתר בגוגל? (2024) – מדריך פרקטי:

כל השלבים לקידום האתר שלכם בגוגל:

פרסום אתרי איקומרס בגוגל ממומן – רווחי? מומלץ? מתאים לכולם?

גם אתם מתלבטים היכן לעשות פרסום ממומן לאתר איקומרס? המאמר הבא בשבילכם

פרסום ממומן בגוגל – איך עושים את זה נכון?

הכל על פרסום ממומן בגוגל:

איך משיגים לקוחות לעסק – 9 הדרכים הטובות ביותר

9 דרכים להשיג עוד לקוחות לעסק שלכם:

פילוח קהל יעד – מהו ואיך בונים אותו? (2024)

איך בוחרים ומשמרים את קהל היעד? כך תבנו לעצמכם קהל לקוחות נאמן:

איך לכתוב מודעות בפייסבוק?

:הדרכים לכתיבת מודעות בפייסבוק

איך לקדם את האתר בגוגל? (2024) – מדריך פרקטי:

כל השלבים לקידום האתר שלכם בגוגל:

פרסום אתרי איקומרס בגוגל ממומן – רווחי? מומלץ? מתאים לכולם?

גם אתם מתלבטים היכן לעשות פרסום ממומן לאתר איקומרס? המאמר הבא בשבילכם

פרסום ממומן בגוגל – איך עושים את זה נכון?

הכל על פרסום ממומן בגוגל:
דילוג לתוכן