fbpx

פרסום בפייסבוק לעסקים קטנים – המדריך המלא:

פרסום בפייסבוק לעסקים קטנים יעיל ומניב רווחים?

הדעות חלוקות בעניין, ותלויות במספר פרמטרים.  

תשובתנו הכללית היא, שבדומה לעסקים גדולים (אך גם שונה מבחינת תקציב, מטרות וכו'), 

שיווק ממומן בפייסבוק יעזור לעסקים קטנים להיחשף לקהל גדול ורלוונטי, להגביר את המודעות לעסק שלהם, ולהגדיל את מעגל הלקוחות החדשים/ החוזרים שלהם.

אך האם פרסום בפייסבוק מתאים לכל העסקים הקטנים? תחילה צריך להגדיר – 

מהו בכלל 'עסק קטן'? מה התקציב שלו? במה הוא שונה מעסק גדול בקידום ממומן

מה היתרונות והחסרונות של פרסום ממומן בפייסבוק עבור עסקים קטנים?  איזה שיטות יש לייעול הקמפיין עבור עסק קטן? 

על כך ועוד + דוגמאות במאמר הבא:

קפיצה בקליק:

למה כדאי לפרסם בממומן בפייסבוק?

פרסום ממומן בפייסבוק יכול להשתלם לכם, גם אם אתם עסקים קטנים, מהסיבות הבאות:

✨ עלויות הפרסום נמוכות בהשוואה לאמצעי תקשורת מסורתיים. תוכלו לקרוא על כך עוד במאמר שמדבר על השיווק הדיגיטלי והשוואתו לשיווק המסורתי

✨ קהל היעד ממוקד היטב לפי מאפיינים דמוגרפיים ועניינים. תוכלו גם להתאים קהל אישית בפייסבוק – קראו על כך כאן

✨ תוכלו לבצע מדידה וניטור של ביצועי הקמפיין בזמן אמת.

✨ תחשפו לקהל חדש פוטנציאלי שקשה להגיע אליו בדרכים אחרות. 

 

 

מהם 'עסקים קטנים':

עסק קטן יכול להיות:

  • עסק בתחילת דרכו.
  • עסק עם מספר עובדים קטן.
  • עסק עם הכנסות נמוכות.
 

עסקים אלו, בד"כ, הם עסקים בעלי תקציב נמוך, ולכן קשה להם יותר להתמודד עם העסקים הגדולים באותו תחום. 

זה יכול להיות עניין של רצון (ישנם בעלי עסקים שרוצים להישאר קטנים) או זמן (עסקים שהוקמו לא מזמן ובתהליכי פיתוח).

 

למה עסק קטן לא צומח?

יש מספר סיבות שעסק קטן יכול להישאר כזה:

1. משאבים מוגבלים: עסקים קטנים יכולים להיות מוגבלים במשאבים כגון כסף, זמן ואנרגיה. ללא משאבים מספיקים, הם מתקשים לצמוח.

2. מיקום: חלק מהעסקים הקטנים ממוקמים במקומות ללא הרבה תנועה, ולכן לקוחות מתקשים יותר להגיע אליהם.

3. העדפה אישית: עסקים קטנים יכולים לבחור להישאר קטנים מכיוון שהם מעדיפים להיות חלק משוק קטן יותר ולא להתמודד עם התחרות שבשווקים גדולים יותר.

4. ניהול ותחזוקה: על מנת לצמוח, עסקים צריכים להקצות משאבים רבים לניהול התהליכים ולשמירה על רמת שירות גבוהה. המשאבים המוגבלים להקשות על היכולת שלהם להתפתח ולהתרחב.

 

שיווק/ פרסום בפייסבוק לעסקים קטנים וגדולים - איך זה עובד?

ברור שלחברות הגדולות יש תקציבים עצומים לפרסום בפייסבוק, אבל יש לזה גם יתרונות וחסרונות. 

מצד אחד, הן יכולות להשקיע סכומים אדירים בפרסום, מה שמבטיח להן חשיפה מקסימלית. 

מצד שני, לעתים קרובות הקמפיינים שלהן פחות ממוקדים וחושפים אנשים רבים שלא בהכרח מתאימים לקהל היעד האמיתי.

לעומת זאת, עסקים קטנים חייבים להיות חכמים וממוקדים בהקצאת תקציב הפרסום שלהם. 

אי אפשר פשוט "לזרוק כסף" על פרסום לא יעיל. מכאן החשיבות הרבה של יצירת קמפיינים ממוקדים היטב דרך כלי המיקוד המתקדמים של פייסבוק. 

בעזרת אסטרטגיה נכונה, גם עסקים זעירים יכולים להשיג תוצאות מרשימות בפרסום בפייסבוק.

 

ההבדלים בין עסקים גדולים לקטנים בשיווק בפייסבוק:

קריטריון

עסקים גדולים

עסקים קטנים

מטרות הפרסום

מודעות למותג, יצירת קהילה, הנעה לרכישה.

הנעה לרכישה, יצירת לידים, קידום מודעות מקומי.

קהל היעד

רחב, ממוקד לפי דמוגרפיה, תחומי עניין והתנהגות.

מצומצם יותר, ממוקד לפי מיקום, תחומי עניין והתנהגות.

התקציב

גבוה (מעל 6,000 ש"ח). 

עד 4,000 ש"ח.

סוגי המודעות

מגוון רחב, כולל תמונות, סרטונים, קרוסלות, מודעות לידים ועוד

ממוקדים יותר, תמונות, סרטונים, מודעות לידים.

מדידה, ניתוח נתונים

מעקב אחר מדדים רבים, כגון חשיפות, קליקים, המרות.

מעקב אחר מדדים ממוקדים יותר, כגון לידים, מכירות, החזר על השקעה.

האסטרטגיה

לטווח ארוך, כוללת בניית מותג ויצירת קהילה.

לטווח קצר יותר, ממוקדת בהנעה לרכישה.

המשאבים

צוות שיווק ייעודי, סוכנות פרסום.

בעל עסק או צוות קטן, נעזרים בסוכנות חיצונית או מפרסמים בעצמם.


מה מותר ומה אסור לפרסם בפייסבוק?

אז מה בדיוק הכללים והמגבלות בפרסום בפייסבוק? ומה עלינו להיזהר מפניו? כמה דוגמאות:

 דברים שמותר לפרסם:

☑️ תמונות של המוצרים/השירותים שלכם

☑️ תכנים שיווקיים כמו הנחות והצעות מיוחדות

☑️ לינקים לאתר העסק או דפים רלוונטיים אחרים

דברים שאסור לפרסם:

❌ תכנים לא חוקיים או פוגעניים.

❌ דברי הסתה או גזענות.

❌ תמונות לא צנועות או פורנוגרפיה.

❌ רמאויות או תרמיות.

# תשימו לב לא לעקוף את המערכות של פייסבוק כדי לשגר דואר זבל או תכנים מזויפים. אם אתם לא בטוחים לגבי פרסום ספציפי – שאלו תחילה או כדאי להימנע.

 

אני עסק קטן, מתאים לי קמפיין ממומן בפייסבוק?

אדם שמחזיק סימן שאלה מעל הראש בסימן התלבטות

פרסום ממומן בפייסבוק מתאים לבעלי עסקים רבים, אך לא לכולם.

ההחלטה אם לפרסם בפייסבוק עלולה להיות מורכבת, ולכן צריך להתחשב במספר גורמים במקביל:

באיזו פלטפורמה ממוקם קהל היעד: האם קהל היעד בפייסבוק מתאים עבורכם? אולי הקהל שלכם נמצא בגוגל או בפלטפורמה אחרת? אולי פרסום בגוגל מתאים לכם יותר?

כחלק מהאסטרטגיה השיווקית שלכם עליכם לנתח את קהל היעד (הלקוחות הפוטנציאליים) לפרטי פרטים, ולהבין אם הוא נמצא בפייסבוק.

# תוכלו לקרוא כאן עוד על ההבדלים שבין ממומן בגוגל לפייסבוק.

התקציב שלכם: מנהל המודעות בפייסבוק יאפשר לכם לקבוע תקציב יומי וחודשי. 

העלויות מתחלקות לעלות לפייסבוק עצמה, ועלויות לסוכנות השיווק.

ככלל, התקציב המומלץ בפייסבוק עומד על כ-2,000 ש" לפלטפורמה עצמה. 

העלות לסוכנות השיווק משתנה בין סוכנות אחת לאחרת, אבל שוויה לפחות כמו של תקציב הפרסום המומלץ לפייסבוק (וברוב המקרים יותר). 

במקרים מסוימים, עסקים קטנים יוכלו לעשות שיווק בפייסבוק גם בפחות מזה, אבל קחו בחשבון שהצלחת הקמפיין עלולה להיפגע מכך. חשוב להתאים את המטרות לתקציב. 

בהמשך ניגע בתקציב הדרוש עם פרסום לבד או באמצעות סוכנות שיווק.

יכולת ניהול הקמפיין: האם תוכלו לנהל את הפרסום בפייסבוק בצורה יעילה? 

לא מספיק להעלות את הקמפיין לאוויר, אלא אתם תהיו חייבים לנהל אותו – כלומר לעקוב אחר הנתונים, לנתח אותם, ולעשות שינויים בהתאם. 

מדובר על שילוב של קריאה אנליטית ויצירתיות. 

זה כולל יכולת ליצור תוכן מתאים ושיווקי, לנהל מודעות, לנתח CPM (עלות לאלף חשיפות) ו-CPC (עלות לקליק) ועוד. 

אם לא, תוכלו להשתמש בסוכנות שיווק חיצונית (אנחנו למשל 😉), אך התקציב שלכם ישתנה בהתאם.

המטרות שלכם: פוטנציאל הגדילה באמצעות הפרסום בפייסבוק הוא גדול – ולכן עליכם לחשוב מה המטרות שלכם. 

אם המטרה היא לצבור חשיפה, להגדיל את העניין של הלקוחות או למכור יותר ללקוחות חדשים. 

בכל מקרה, אם יהיה לכם עומס כתוצאה מכמות הלידים, תוכלו לכבות את הקמפיין בכל עת.

כללי הפרסום של פייסבוק: לא כל מוצר או שירות ניתן לפרסם בפייסבוק ולכן עליכם להיות מודעים לכללי הפרסום שלהם שמשתנים מעת לעת.

סוג הקמפיין : יש מספר סוגי קמפיינים בפייסבוק – אם זה קמפיין חשיפה, קמפיין מעורבות, לידים חדשים, קמפיין המבוסס על טופס לידים, קמפיין תנועה לאתר, קמפיין וואצאפ ועוד.

אם ברשותכם חנות ספרים מקומית למשל, ללא אתר אינטרנט, ייתכן וקמפיין חשיפה יהיה הקמפיין הנכון עבורכם.

לעומת זאת, אם ברשותכם חנות אינטרנטית, קמפיין רכישות, מעורבות לאתר או קמפיין שמוביל לדף נחיתה יתאים עבורכם יותר.

 

אופציות הפרסום בפייסבוק:

בפייסבוק קיימים שני סוגי פרסום שיכולים להיות אפקטיביים עבורכם:

קמפיין ממומן בפייסבוק דרך מנהל המודעות וקידום פוסטים ממומנים בפייסבוק דרך הדף העסקי (boost):

בואו נשווה ביניהם:

פרמטר

קמפיין ממומן:

קידום פוסטים (Boost):

מטרות:

הגברת מודעות, יצירת לידים, קידום מכירות ועוד.

בעיקר הגברת מודעות, מעורבות וטווח הגעה (Reach) של פוסט קיים.

סוגי עסקים:

מתאים לכל סוגי העסקים, קטנים וגדולים כאחד.

מתאים יותר לעסקים בעלי תקציב מוגבל או מטרות של חשיפה בלבד.

זמן:

תהליך ארוך יותר, הכולל הגדרת קהל יעד, יצירת מודעות, חיבור פיקסל, אוטומציות קביעת תקציב ועוד.

תהליך קצר ופשוט יותר, הכולל בחירת פוסט קיים,קביעת תקציב וטרגוט קהל מינימלי

אורך התהליך:

ניתן ליצור קמפיינים לטווח קצר או ארוך טווח, אך בגלל מורכבות הקמפיין – בד"כ יהיה לטווח ארוך.

קצר יותר. קידום פוסט ממומן מוגבל בזמן (כמובן שתוכלו לקדם אותו שוב אך לא תמיד זה יהיה אפקטיבי).

אפשרויות פילוח:

מגוון רחב של אפשרויות פילוח קהל יעד, כולל דמוגרפיה, תחומי עניין, התנהגות ועוד.

אפשרויות פילוח מוגבלות יותר, בעיקר לפי דמוגרפיה ותחומי עניין.

תקציב:

בד"כ תזדקקו לתקציב גדול יותר מקידום פוסט

תקציב שתלוי בכם – כמה תרצו להשקיע על פרסום הפוסט?

מדידה:

ניתן לעקוב אחר תוצאות הקמפיין בצורה מדויקת באמצעות כלי ניתוח מתקדמים.

מעקב אחר תוצאות מוגבל יותר, ניתן לראות נתונים בסיסיים כמו מספר חשיפות ולחיצות., הערה של עד: זה לא נכון, אפשר לראות הכל בעיקרון (דרך הביזנס מנג'ר)

קמפיינים ממומנים בפייסבוק מציעים יותר גמישות, אפשרויות פילוח מתקדמות ויכולות מדידה משופרות.

קידום פוסטים ממומנים בפייסבוק הוא פתרון פשוט ומהיר יותר, אך פחות גמיש ומדויק.

הבחירה בין קמפיין ממומן לקידום פוסטים ממומנים תלויה במטרות העסקיות שלכם, בתקציב ובזמן שיש לכם להשקיע בניהול וייעול הקמפיין.

 

מהו עסק קטן שמתאים לו פרסום בפייסבוק +דוגמאות:

על בסיס השיקולים שרשמנו לעיל, העסק שלכם מתאים לפרסום קמפיין בפייסבוק במידה ו:

♦ יש לכם לפחות 2,000 ₪ לתקציב ואתם מבינים בפלטפורמה. יש הטוענים שאפשר להביא תוצאות גם בפחות מכך, אבל זה רק אם אתם שולטים בעסק שלכם ובפלטפורמה בעיניים עצומות, וכנראה שתצטרכו גם קצת מזל. 

♦ המתחרים שלכם מפרסמים בפייסבוק וקהל היעד שלכם נמצא שם.

♦ אתם נותנים שירות או מוכרים מוצר עם רווח של לפחות 100 ₪ ליחידה / למתן שירות. פחות מזה, יהיה לכם קשה להחזיר את החזר ההשקעה (ROI). 

עם זאת, נתון זה אינו חד משמעי. אם לדוגמא אתם מוכרים ספר, והקהל שלכם גדול מספיק, ייתכן וקמפיין או פוסט ממומן יתאימו לכם. תצטרכו לבחון זאת בהתאם לתקציב ובהתאם לכסף שאתם מכניסים מהקמפיין.

♦ אתם מבינים שהתוצאות מהירות יותר משיווק אורגני, אך עדיין נדרשת סבלנות. 

גם אם בהתחלה קמפיין השיווק בפייסבוק לא עובד כמו שציפיתם, תאזרו בסבלנות (בהנחה ואתם יודעים מה אתם עושים). 

זו גם הסיבה שתקציב נמוך מדי (מתחת ל-1000 בחודש) עלול שלא להספיק לניתוח הוריאציות.

דוגמאות:

עסק קטן שמתאים לו פרסום בפייסבוק:

  • מסעדה: מסעדה יכולה להשתמש בפרסום בפייסבוק כדי להציג את התפריט שלה, להציע מבצעים מיוחדים ולעודד אנשים לבקר במסעדה.
  • חנות בגדים: חנות בגדים יכולה להשתמש בפרסום בפייסבוק כדי להציג את הקולקציה החדשה שלה, להציע קודי הנחה למשאירים פרטים דרך המודעה ולעודד אנשים לבצע רכישות מקוונות או להגיע פיזית לחנות.
  • עורכי דין: יכול לספר על השירותים שלו, להראות דוגמאות של לקוחות שלו, להסביר לקהל למה ומתי כדאי להשתמש בשירותיו ולקבל לידים שהופכים לעסקאות. תוכלו לקרוא כאן עוד על פרסום בפייסבוק עבור עורכי דין
  • חברות מטבחים: מציגות את המטבחים בפייסבוק, קוראות לאנשים לתאם פגישה ולהגיע לאולם התצוגה/ מפעל, מספרות על ייחודיות המטבחים שלהן ועוד.
  • צלמים ומעצבים גרפים: יכולים לספר על הניסיון שלהם, על המקצועיות, לפרסם המלצות של לקוחות, לתת מחיר אטרקטיבי ועוד. 
 

עסקים שלא מתאימים לפרסום בפייסבוק:

  • חברת הימורים אינטרנטיים: חברות שעוסקות בתחום "אפור" לא יכולות לפרסם, על פי חוקי הפלטפורמה.
  • אינסטלטור: השירות שלו מיידי ועל כן עדיף לו לפרסם בגוגל – היכן שאנשים מחפשים את השירות שלו ברגע זה
  • חברת תוכנה ארגונית: חברת תוכנה ארגונית עשויה להתקשות להצליח בפרסום בפייסבוק מכיוון שהקהל שלה לא בטוח פעיל בפלטפורמה זו.
 
 

דוגמא לניתוח עסק קטן - קמפיין בפייסבוק + קידום פוסט:

אדם מספר אדם אחר

דוגמא: קמפיין ממומן למספרה מקומית.

המוצר – 50 ₪ תספורת לגבר, החל מ-120 ₪ לתספורת אישה.

מוצרים נוספים – גוונים לשיער, צבע, תוספות (לנשים), סידור זקן (גברים).

אופן הפעולה: קמפיין ממומן בפייסבוק.

קהל יעד:

  • נשים וגברים מכל הגילאים.
  • תושבי האזור בו ממוקמת המספרה.
  • אנשים שמעוניינים בשירותי תספורת, עיצוב שיער וטיפוח שיער.
 

האם הקהל נמצא בפייסבוק?

כן! פייסבוק היא פלטפורמה פופולרית מאוד עם קהל משתמשים רחב ופעיל. קהל היעד של מספרה מקומית בהחלט נמצא בפייסבוק, וניתן לטרגט אותו בקלות באמצעות מודעות ממומנות.

מה התקציב?

התקציב הוא 60 ש"ח ליום לפלטפורמה (2,000 ש"ח חודשי). 

מה המטרה?

 בחרנו קמפיין לידים עם טופס לידים פנימי, במטרה להגדיל חשיפה ולהביא לקוחות חדשים למספרה. 

מהם תחומי העניין?

תחומי העניין של קהל היעד יהיו:

 

 

 

 

אופנה ויופי, בריאות וטיפוח, סגנון חיים, טיפוח שיער.. 

 

 

שלב הקמת הקמפיין:

כתבנו וריאציות שונות של מודעות, חיברנו פיקסל, העלנו טקסטים, העלנו תמונות וסרטונים, הגדרנו בפלטפורמה קהל יעד, את כלל הגילאים, את שני המינים (גבר ואישה), והנה הקמפיין באוויר.

 

שלב ניתוח הקמפיין:

אנו מבצעים בדיקה לאן התקציב שלנו הולך על מנת למטב את הקמפיין.

לאלו מודעות הקהל מתחבר יותר?

מה העלות לאלף חשיפות? מה המחיר לקליק? מהי העלות לליד?

אנו נכבה את המודעות עם עלויות גבוהות ביחד לקמפיין, ונשקיע את התקציב במודעות שעובדות טוב.

כמו כן, במקרה הצורך נבצע שינויים – נשנה את תוכן המודעות, נחדד את הקריאה לפעולה, נשנה תמונות ועוד.

 

כעבור כחודש – שלב ניתוח:

נניח העלות לליד הממוצעת עומדת על 40 ש"ח, כלומר  מגיעים כ-50 לידים בחודש (50*40= 2,000).

לאחר חישוב יחס ההמרה – מתוך 50 הלקוחות הפוטנציאליים, הצלחנו לסגור 20 לידים, 13 נשים (120 ש"ח) ו-7 גברים (50 ש"ח).

כלומר, הכנסתי מהקמפיין בחודש הראשון 1,960 ש"ח. 

האם הקמפיין משתלם? על פניו בחודש הראשון לא החזרתי אפילו את החזר ההשקעה שלי, אבל צריך לקחת בחשבון גורמים נוספים:

# עלינו להתחשב בכך שהקמפיין רק חודש באוויר וצריך עוד זמן לייעל אותו.

# עלינו לזכור שהעסק שלנו נחשף ללקוחות רבים, ויכולה להגיע עוד תנועה בעתיד.

# עלינו לזכור שהלקוחות שהגיעו אלינו – עשויים לחזור (אם הם מרוצים מהמחיר והשירות). ולכן צריך עוד זמן כדי למדוד את רווחיות הקמפיין.

 

עם גישה נכונה, ניתן להשיג תוצאות מצוינות באמצעות פרסום ממומן בפייסבוק, גם לעסקים קטנים.

 

קידום פוסט ממומן למספרה מקומית:

נניח והוצאתי 800 ₪ על קידום פוסט – מתוכו הגיעו 3 נשים ו-5 גברים.

כלומר, ההכנסה שלי היא 610 ₪ ואני נמצא ב-ROI שלילי.

גורמים נוספים שעליי לקחת בחשבון – חשיפה.

בקידום פוסט בפייסבוק אמצעי ניתוח הנתונים קטנים יותר וכן התהליך שונה בתכלית מתהליך של קמפיין פרסומי בפייסבוק. 

 

 

התקציב לפרסום בפייסבוק עבור עסקים קטנים:

פלאפון עליו מופיע פייסבוק וכסף בצורת דולרים מסביב

 

נעזרים בסוכנות שיווק? תצטרכו לשלם גם לה וגם לפלטפורמה עצמה עבור התקציב, אך הסיכוי שלכם להצליח גדול יותר משמעותית.

התקציב לפייסבוק – מינימום 2000 ₪. לסוכנות השיווק – 1,500-4,000 ₪.

מפרסמים לבד? העלויות יהיו נמוכות יותר – רק התקציב שתבחרו לשים לצורך הפרסום.

# הנתונים האלו משתנים בהתאם למטרות העסק, לנתונים עצמם ולסוכנות השיווק.

# כתבנו לכם מאמר נפרד ומופרט יותר על התקציב המומלץ לפייסבוק.

 
 

שיטות לייעול הקמפיין בפייסבוק לעסקים קטנים (שעסקים גדולים לפעמים שוגים בהם):

העלות לליד גבוהה? איכות הלידים ירודה? אנשים שוכחים שהם השאירו פרטים? לא מצליחים לסגור לקוחות? 

אם אתם מאוכזבים מתוצאות הקמפיין שלכם, כנראה שיש מספר דברים שאתם לא עושים נכון.

השיטות הבאות ישנו את תוצאות הקמפיינים שלכם מן הקצה אל הקצה (אנו משתמשים בכל אחד ואחד מהם בקמפיינים שאנו עושים ללקוחות שלנו):

אותנטיות

מניסיוננו, בעלי עסקים רבים משקיעים זמן רב וכסף במודעות פרסום מוגזמות, בעיצובים מטורפים, בסרטונים איכותיים, אך לא רואים תמורה.

הסיבה לכך היא שחסרה לכם אותנטיות. אנשים שגולשים בפיד לא רוצים לראות פרסומת מושקעת, אלא רוצים להרגיש שהמודעה היא כמו פוסט לא ממומן – שנוגע בהם ושמדגיש את הצורך שלהם במוצר.

 

תדברו על הלקוח ופחות על עצמכם:

לא משנה אם מייצאים את יצירת התוכן החוצה לאיש מקצוע או כותבים בעצמנו, אנחנו משקיעים זמן או כסף.

חשוב לנו שהטקסטים שאנחנו מוציאים לקמפיין יהיו מעולי, אך לפעמים הם פשוט לא עובדים.

למה? פעמים רבות אנחנו מדברים הרבה על מי אנחנו, השירות שלנו ופחות על הלקוח,

הצרכים שלו והכאבים שלו.

אתם או המוצר שלכם לא באמת מעניינים אותו. הוא מעניין את עצמו.

הוא רוצה למצוא פתרון לבעיה שלו ולהבין שאתם הפתרון.

לכן, עליכם להתחבר לראש של הלקוח ולדבר עליו.

תחשבו: מה הוא היה רוצה לקרוא?  מה הדברים שתגידו שיגעו בדיוק בנימי הכאב שלו?

איך לגרום לו להזדהות עם הבעיות שאנחנו מדברים עליהם.

תזכירו לו כמה הוא מחפש וצריך את הפתרון, שבמקרה קיים אצלכם.

בצורה הזאת, הסיכויים שלכם למשוך אותו גדולים יותר,

ואם עשיתם את זה נכון – שוב ההצלחה דופקת בדלת 😊

 

 

תבדקו למה הקהל מתחבר – 

בקמפיין בפייסבוק צריך ליצור מספר וריאציות של מודעות (טקסטים +תמונה) כדי לראות למה הקהל יוותר מתחבר.

ככל שתיצרו יותר אלטרנטיבות, כך הסיכוי שלכם להצליח גדל.

אם בקמפיין שלכם יש רק מודעה אחת או שניים, רוצו להכין עוד מודעות ותבחנו אותם.

 

תמקדו את קהל היעד – אם גם אתם חושבים שככל שהקהל יהיה גדול יותר כך הסיכוי שלכם לסגור יותר עסקאות גדל – אתם טועים.

כמובן שצריך גודל קהל מינימלי, אך אתם חייבים להתמקד בקהל היעד שלכם.

תחשבו בעצמכם – עדיף שיהיו 30 לידים איכותיים בחודש, לעומת 60 לידים שרק 'אוכלים לכם את הראש'. מער לכסף שתכניסו, בדרך זו תוכלו לחסוך מעצמכם את כאבי הראש ואת חוסר הביטחון שעלול להצטבר.

 

חכו בסבלנות – 

אם שילמתם לפלטפורמה או לאיש שיווק – אתם ודאי רוצים תמורה על הכסף שלכם. 

אבל כל הסוד בקמפיין זה לנתח את הנתונים ולהפוך אותו למשתלם עבורכם.

כדי לבדוק באמת רוויות של קמפיין, יהיה עליכם לחכות בסבלנות רבה. 

אנחנו לא אומרים שתהיו שאננים ותתנו לכסף שלכם לזרום בלי פיקוח – אלא שתעקבו אחר הנתונים, תבצעו שינויים בהתאם ותבינו עם הזמן עם הקמפיין רווחי עבורכם.

להקים קמפיין ולעזוב אותו מיד – זה בדיוק כמו לנטוע זרעים ולא להשקות אותם.

בדיוק כמו שתצטרכו להשקיע זמן ומאמץ בהשקיה ובטיפול בזרעים כדי שהם יגדלו ויהפכו לצמחים בריאים, כך גם קמפיין פרסום דורש תשומת לב מתמדת כדי שיצליח.

 

לסיכום:

פרסום בפייסבוק לעסקים קטנים יכול להיות משתלם ורווחי מאוד, אך צריך לעשות זאת בחכמה.

בעלי עסקים רבים מעדיפים לא להתעסק בפרסום בעצמם – מפאת חוסר הבנה בפלטפורמה, הזמן הרב שזה לוקח, חוסר ידע בתחום, ועוד. 

אם אתם בוחרים בסוכנות שיווק מקצועית, אז קחו בחשבון שהתקציב שלכם צריך להיות לפחות 4,000 ש"ח לחודש (כולל עלויות לפלטפורמה). 

בכל מקרה, מה שחשוב הוא להיות בהחזר השקעה חיובי. כן חשוב להיות עם יד על הדופק, כי בפועל, לא כולם מביאים תוצאות גם לאורך זמן. 

כמובן שזה תלוי גם בכם – כמה אתם מעדכנים על סגירת הלידים וכמה לידים אתם מצליחים לסגור בחודש.

 

 
 

שאלות ותשובות נפוצות:

ש. האם פרסום ממומן מתאים לעסק שלי?

ת. התשובה לשאלה זו תלויה בגורמים רבים, כמו מטרות העסק, התקציב, הניסיון בפלטפורמה ועוד. ככלל, ניתן לומר שפרסום בפייסבוק מתאים לרוב העסקים.

ש. איך להתחיל בשיווק בפייסבוק לעסק קטן?

ת. התחילו באמצעות יצירת עמוד עסקי בפייסבוק, כתבו מודעות יצירתיות, תגדירו קהל יעד ותקציב ותעלו את הקמפיין לאוויר. מומלץ ליצור גם פוסטים אורגניים למען יצירת קהילה והגברת החשיפה.  

ש. האם אפשר לפרסם תוכן פוליטי או חברתי בפייסבוק?

ת. פייסבוק מגבילה מודעות פוליטיות או חברתיות "הארדקור". עליכם לעבור אישור מיוחד לפני הפרסום.

ש. האם קמפיינים בפייסבוק יעילים רק למכירות מקוונות או גם לחנויות פיזיות?

ת. התשובה חד-משמעית היא שזה רלוונטי לשניהם! מותר וניתן לשווק בקלות בפייסבוק גם עסקים מבוססי שירותים וגם עסקים מבוססי מוצרים.   

ש. האם פרסום בפייסבוק מתאים לכל סוגי העסקים? איזה לא?

ת. פייסבוק יכול לשרת טווח רחב של ענפים – החל מבתי עסק קטנים, דרך בעלי מקצוע חופשיים, חנויות מזון וכלה בחברות שירותים גדולות. היחידים שצריכים להיזהר הם עסקים שעוסקים בתחומים רגישים, וגם בכך פייסבוק הקלו לאחרונה.

ש. מה ההמלצה לגבי תקציב לפרסום בפייסבוק לעסקים קטנים?

ת. המלצתנו היא להתחיל בזהירות ולהעלות את התקציב בהתאם לניתוח הנתונים. 

ככל שתשקיעו יותר כך תוכלו לבחון יותר וריאציות ותגדילו את סיכויי הצלחת הקמפיין, אך כמובן שההצלחה תלויה בגורמים נוספים כמו הניסיון שלכם או של סוכנות השיווק, יכולת ניתוח הנתונים ועוד.

 
 

אנו, סוכנות Sivro Digital, פה בשבילכם. 

בין אם אתם רוצים לנסות פעם ראשונה פרסום ממומן לעסק שלכם, בין אם ניסיתם בעבר ונכשלתם, ובין אם אתם פשוט מעדיפים להתמקד בדברים אחרים –
צרו איתנו קשר עוד היום ומבטיחים שנחזור אליכם בהקדם.

בהצלחה !

# מאמר זה נכתב על ידי ירין כהן ועד סיברוני, מומחים בפרסום ממומן בפייסבוק לעסקים גדולים וקטנים. 

עוד מהבלוג שלנו

פרסום ממומן באינסטגרם: כל מה שצריך לדעת (כולל איך בונים קמפיין):

קידום אורגני באינסטגרם – המדריך המלא:

איך עסקים עושים קידום אורגני באינסטגרם ואיך תעשו את זה גם?

קידום אורגני באינסטגרם – המדריך המלא:

כתיבה שיווקית לעסקים – ככה זה צריך להראות:

איך כותבים תוכן שיווקי בצורה נכונה?

שיווק דיגיטלי לעסקים – איך לוקחים את העסק ליעד הבא?

שיווק דיגיטלי – המפתח להצלחה בעידן המודרני:

שיווק אורגני בפייסבוק – קידום העסק בפייסבוק בחינם:

איך עושים שיווק אורגני בפייסבוק?

כמה עולה פרסום בגוגל – תקציב לקמפיין ממומן בגוגל:

כמה כסף צריך להשקיע בפרסום ממומן בגוגל?

פרסום ממומן באינסטגרם: כל מה שצריך לדעת (כולל איך בונים קמפיין):

קידום אורגני באינסטגרם – המדריך המלא:

איך עסקים עושים קידום אורגני באינסטגרם ואיך תעשו את זה גם?

קידום אורגני באינסטגרם – המדריך המלא:

כתיבה שיווקית לעסקים – ככה זה צריך להראות:

איך כותבים תוכן שיווקי בצורה נכונה?

שיווק דיגיטלי לעסקים – איך לוקחים את העסק ליעד הבא?

שיווק דיגיטלי – המפתח להצלחה בעידן המודרני:

שיווק אורגני בפייסבוק – קידום העסק בפייסבוק בחינם:

איך עושים שיווק אורגני בפייסבוק?

כמה עולה פרסום בגוגל – תקציב לקמפיין ממומן בגוגל:

כמה כסף צריך להשקיע בפרסום ממומן בגוגל?
דילוג לתוכן