fbpx

אוטומציה עסקית לשיפור העסק וחווית הלקוח:

מחקרים כבר הוכיחו שיש קשר ישיר בין שימוש באוטומציה לבין ROI חיובי. הסיבה לכך היא, ששימוש נכון ויעיל באוטומציה עסקית (Business Automation) ישפר את הנראות שלכם בפני הלקוחות, יעשה לכם את החיים קלים יותר בכל הנוגע לשיפור וניהול העסק, ישפר את חווית הלקוחות שלכם ויעזור לכם לשמר לקוחות.

אז מה זה בכלל אוטומציה לעסקים קטנים או גדולים? אוטומציה שיווקית היא תהליך אוטומטי שמותאם לעסק, בו קורים תהליכים צפויים מראש באופן אוטומטי, ללא מעורבות או צורך במעקב של בן אנוש. איך זה עובד בפועל? למה היא כה חשובה לעסק שלכם? על כל זאת ועוד במאמר הבא. 

ניווט מהיר:

באלו תחומים שימוש באוטומציה עסקית חיוני וכיצד זה בא לידי ביטוי?

1. Marketing – שיווק העסק –

יש מספר דרכים בהן אוטומציות לעסק יכולות לבוא לידי ביטוי בשיווקו – אם יש לכם אסטרטגיה לשיווק אורגני ברשתות החברתיות, ניתן לתזמן העלאת פוסטים באופן אוטומטי בזמנים שתרצו ובשעות מדויקות.

– אם אתם משווקים במייל, תוכלו להשתמש בתהליך האוטומטי על מנת לשלוח הודעות למיילים של לקוחות חדשים או ישנים. גם כאן, ניתן לתזמן את היום והזמן בצורה מדויקת, ויתרה מזאת, תוכלו להגדיר לאוטומציה לשלוח מייל חוזר לכל מי שלא פתח את המייל לאחר שעובר זמן מסוים.

2. הגדלת מכירות וסגירת לידים –

שימוש בתהליכים המופעלים ללא מגע של ידי אדם יעזור לכם לסגור לידים ולהגדיל את המכירות שלכם.

כך למשל, ניתן להגדיר שכל ליד שנרשם בדף הנחיתה, יקבל הודעת וואצאפ באופן אוטומטי. תחשבו שגם אתם, כאשר אתם מחפשים שירות מסוים, אתם פונים לעסקים רבים. הודעת הוואצפ מבדלת את העסק ונותנת תזכורת ללקוח. אפשר גם לתת ערך מוסף בהודעה (כמו סרטון שמסביר על העסק), ואפשר גם לשאול את הלקוח באלו שעות הוא מעדיף שיחזרו אליו.

בצורה זו, אתם משאירים את הליד 'חם' והסיכוי שתסגרו איתו גדל (זה מוכח מחקרית).

לדרכים נוספות שיעזרו לכם להביא לקוחות לעסק לחצו כאן

3. שימור לקוחות ושיפור חווית המשתמש –

גם כאן אתן דוגמא מהוואצאפ, כיוון שזהו הכלי השימושי ביותר כיום, אך ניתן לבצע את הפעולות גם בהודעות מייל, בפייסבוק ובפלטפורמות נוספות.

כדי לשמר לקוחות, תוכלו לשלוח הודעות וואצאפ לרשימות תפוצה קיימות, בהן תסבירו ללקוח על שירות או מוצר חדש, ותניעו אותו לפעולה. כדי לשפר את חווית המשתמש, תוכלו לשלוח וואצאפ אוטומטי ולשאול את שביעות רצון הלקוחות מהשירות או המוצר בהם הם משתמשים.

4. תפעול העסק וניהולו –

מלבד הגדלת המכירות ושימור הלקוחות, כלל התהליכים האוטומטיים יעזרו לכם לנהל את העסק בצורה יעילה וחכמה, ותוכלו באמצעותן לחסוך משאבים כמו כוח אדם, זמן וכסף.

אם אתם משתמשים במערכות CRM (כמו Powerlink  ,airtable או פייפדרייב), שימוש באוטומציה שיווקית לעסק יחסוך לכם הקלדה ידנית של כל ליד שנרשם.

כמו כן, תוכלו לקבל בצורה אוטומטית לידים שנכנסים לקובץ גוגל דרייב או לוואצאפ הפרטי שלכם, והכל באופן אוטומטי. כמו כן, ישנן פעולות אוטומטיות שיעזרו לכם בניהול החשבונות, בסליקת האשראי ועוד.

באמצעות מה מבצעים את האוטומציות לעסק?

את הפעולות האוטומטיות אנו מבצעים באמצעות מערכות שיווק אוטומטיות, לדוגמא:

– מייק (MAKE) –

– זאפייר (ZAPIER)

מערכות השיווק האלו (ונוספות) מאפשרות חיבור בין אפליקציות שונות, שיוצרות תהליך אחד אוטומטי.

השימוש החינמי במערכות אלו הוא מוגבל, ולכן מומלץ להשתמש במנוי בתשלום, שייתן לכם לבצע תהליכי אוטומציה רבים במקביל.

מושגים שחשוב להכיר בתחום האוטומציות:

לפני שמחליטים לקפוץ למים ולהתחיל לבנות את התהליכים שישנו את הפנים של העסק שלכם,

חשוב להכיר מספר מושגים שיעזרו לכם בתהליך

(ישנן מערכות שיווק אוטומטיות בהן המושגים נקראים בשם שונה, אך העיקרון הוא אותו עיקרון):

שם המושג:

הסבר:

סנריו (scenario) /זאפ

כך נקרא כל התהליך האוטומטי, כלומר החיבור של מספר אפליקציות. כל תהליך אוטומציה בנפרד נקרא סנריו או זאפ.

Operation – פעולה

זו פעולת החיבור בין האפליקציות.

Application – אפליקציה

האפליקציות שמתחברות למערכות, כמו אפליקציות לשליחת מייל, אפליקציות של חיבור לרב מסר, לפייסבוק, לוואצאפ ועוד. יש לציין שלא כל אפליקציה מתחברת לכל מערכת, וכן יש אפליקציות שמתחברות רק למערכות מסוימות.

Trigger – טריגר

באמצעות פעולה זו אנחנו מתחילים את תהליך האוטומציה, ובה אנו מגדירים את המשתנים.

Module – מודל

אחרי שהגדרנו בטריגר משתנים מסוימים, אנו נוסיף מודל – כלומר פעולה טרם הוספת אפליקציה נוספת שתזהה את הנתונים מהאפליקציה הקודמת לה. 

Router –  רווטר

זהו פיצול תהליך אוטומטי לשני מסלולים שונים (אפשר גם יותר משניים).

Clone – שכפול

שכפול של אפליקציה מסוימת.

Error  – שגיאה

לעיתים בתהליכי אוטומציה יש שגיאות מסיבות שונות שעלולות לעצור את התהליך. כדי שהתהליך יימשך למרות השגיאה כדאי להפעיל את פעולת Ignore, שבמקום לעצור את התהליך אוספת את השגיאות לטיפול מאוחר יותר.

ממה אוטומציה לעסקים מורכבת?

נהוג לחלק את התהליך לשלושה שלבים:

– Trigger-  פעולה זו מתחילה את תהליך האוטומציה.

– Action/Module – לאחר הטריגר מגיעה פעולה שחייבת להתרחש כדי להמשיך את התהליך.

– Conditions – אלו התנאים שאתם מגדירים למערכת. כך למשל תגדירו באיזו שעה אתם רוצים שההודעה תישלח.

איך אוטומציה לעסק עובדת בפועל?

ניתן לדבר רבות על הדרך בה מתקשרים המפתחים עם האפליקציות השונות ויוצרים אוטומציות –
אך בכמה מילים, זה נקרא (Application Programming Interface) API.

API נותן לתוכנות שונות לדבר ביניהן ולחלוק מידע, מה שגורם לדברים לעבוד בצורה חלקה. הוא בעצם הקישור שמחבר בין אפליקציות כדי שיוכלו לשתף פעולה מבלי לדעת הכל אחד על השני, וכל זה ללא צורך בשימוש בקוד.

6 אוטומציות עסקיות לדוגמא:

הנה 6 אוטומציות שניתן לבצע לשינוי נראות העסק שלכם, נוחות התפעול והסדר הארגוני בו, ושיפור חווית הלקוח:

  1. צ'אט בוט למענה אוטומטי באתר – תחשבו שאתם נכנסים לאתר ונתקעים בבעיה או מבקשים שירות מסוים, ואין מענה – ייתכן מאוד שתמשיכו לגלול ותשכחו בכלל מקיומו של האתר הזה. כמובן שזה הגיוני, אתם לא צריכים להיות זמינים 24 שעות ביממה ללקוחות, אך יש לכך פתרון. שתילה של צ'אט בוט באתר שנותן מענה ללקוחות האופן אוטומטי.
  2. קבלת הודעה אוטומטית בוואצאפ – הביקוש בכל תחום היום הוא עצום, ואתם לא רוצים להיות "עוד אחד". אם משאירים אצלכם באתר או בדף נחיתה פרטים, והלקוח צריך לחכות שתחזרו אליו – קרוב לוודאי שהוא כבר ישכח מי אתם, מתי הוא נרשם ויכעס עליכם שאתם מטרידים אותו בשנתו. אך שליחת הודעת וואצאפ אוטומטית – משאירה את הלקוח בעניינים.
  3. מיילים אוטומטיים – שליחת מיילים באופן אוטומטי לכל ליד שנרשם בדף נחיתה, או לרשימה מסוימת של לקוחות פוטנציאלים. שימוש באוטומציה זו יחסוך לכם כתיבת מייל מחדש לכל לקוח שנכנס או מתעניין בשירות שלכם.
  4. מערכות CRM – בשונה מהאוטומציות הקודמות, שימוש במערכת CRM הוא בשביל הנוחות שלכם. תוכלו לחבר את המערכת לדפי הנחיתה, לקובצי גוגל דרייב, לפייסבוק ועוד, על מנת לקבל אוטומטית כל ליד שנכנס ולעקוב אחריו.
  5. שליחת הצעת מחיר והוצאת חשבוניות – אין צורך לשנות כל פעם הצעת מחיר, לעקוב אחריה, להוריד למחשב את החשבונית, לשלוח ללקוח ולשמור בספרייה. ניתן לשלוח הצעת מחיר ולהוציא חשבוניות ללקוחות שלכם – הכל באופן אוטומטי.
  6. קבצי גוגל דרייב – אין צורך להכניס ידנית את הלידים שנכנסים לקובץ הגוגל דרייב, ניתן בקלות למלא אותו באופן אוטומטי בעזרת אוטומציה מותאמת.

 

תהליכי אוטומציה מלאים לדוגמא:

# אוטומציה בזאפייר (Zapier) – 

ליד שנכנס דרך פרסום ממומן בפייסבוק – נכנס אוטומטית לגוגל שיטס – נשלח SMS ללקוח – נשלח מייל ללקוח

# אוטומציה במייק (Make)  –

Webhooks -חיבור וובהוק לדף נחיתה – Google Sheets – כל ליד שנרשם נכנס לקובץ גוגל שיטס – Phone Number – מוריד את הספרה 0 ממספר הפלאפון – שליחת וואצאפ אוטומטי לכל ליד על פי הודעה מנוסחת מראש (יש גם אפשרות למענה אוטומטי על מס' הודעות) – Ignore – האוטומציה תמשיך לרוץ גם אם יתקבלו שגיאות.

כן, זה עד כדי כך פשוט. כמובן שיש תהליכי אוטומציה מורכבים יותר, הכוללים תנאים מסוימים (לדוגמא שליחת וואצאפ אוטומטי רק חצי שעה אחרי שהליד נרשם) וחיבור אפליקציות נוספות, אך הבסיס בהחלט מספיק למרבית בעלי העסקים.

דוגמאות נוספות (בסרטון)

# אוטומציה לעסק בזאפייר (Zapier) – שלב 1 – טריגר – חיבור הרשימה ברב מסר (שמחוברת לדף הנחיתה).

שלב 2- פעולה – חיבור הקובץ בגוגל שיטס. שלב 3. פעולה – חיבור לשליחת הודעות לפלאפון.

התוצאה: כל ליד שנרשם בדף נחיתה – ייכנס אוטומטית לקובץ בגוגל שיטס + תישלח הודעת SMS לבעל העסק עם פרטי הליד החדש שנכנס.

# אוטומציה לעסק במייק (Make) – שלב 1. טריגר – חיבור וובהוק לרשימה ברב מסר (שמחוברת לדף הנחיתה).

שלב 2. פעולה – חיבור לגוגל שיטס.

תוצאה: כל ליד שנרשם לדף הנחיתה ייכנס באופן אוטומטי לקובץ גוגל שיטס.

(כמובן שישנן המון אינטגרציות אפשריות לתהליכי חיבור אוטומטיים ואלו רק דוגמאות פשוטות).


לסיכום:

אנו, חברת Sivro Digital, מציעה מגוון אפשרויות לאוטומציה עסקית, כחלק מתהליך ניהול הקמפיינים שאנו מבצעים ללקוחותינו. אנו רואים את ההשפעה של השימוש באוטומציה לעסקים על בסיס יומיומי, הן מצד הלקוחות שלנו והן מצד הלקוחות הפוטנציאלים שלהם. זה בא לידי ביטוי מבחינת נוחות השימוש של לקוחותינו, מבחינת הנראות שלהם אל מול הלקוחות, המקצועיות ועוד. בדרך זו תוכלו לצבור לידים נוספים ולשפר את איכותם.

במרכזו של השירות שלנו, נבצע אופטימיזציה (ייעול) מתמדת של הקמפיינים שלכם כדי לצבור לקוחות חדשים,  ונבצע אוטומציות (וואצאפ, אימייל, גוגל דרייב ועוד) על מנת להגדיל את מאגר הלקוחות שלכם ולשמר לקוחות קיימים. 

לפרטים נוספים לחצו כאן, מלאו שם, טלפון ואת השירות המבוקש, והצוות שלנו יחזור אליכם בהקדם.

עוד מהבלוג שלנו

איך משיגים לקוחות לעסק – 9 הדרכים הטובות ביותר

9 דרכים להשיג עוד לקוחות לעסק שלכם:

פילוח קהל יעד – מהו ואיך בונים אותו? (2024)

איך בוחרים ומשמרים את קהל היעד? כך תבנו לעצמכם קהל לקוחות נאמן:

איך לכתוב מודעות בפייסבוק?

:הדרכים לכתיבת מודעות בפייסבוק

איך לקדם את האתר בגוגל? (2024) – מדריך פרקטי:

כל השלבים לקידום האתר שלכם בגוגל:

פרסום אתרי איקומרס בגוגל ממומן – רווחי? מומלץ? מתאים לכולם?

גם אתם מתלבטים היכן לעשות פרסום ממומן לאתר איקומרס? המאמר הבא בשבילכם

פרסום ממומן בגוגל – איך עושים את זה נכון?

הכל על פרסום ממומן בגוגל:

איך משיגים לקוחות לעסק – 9 הדרכים הטובות ביותר

9 דרכים להשיג עוד לקוחות לעסק שלכם:

פילוח קהל יעד – מהו ואיך בונים אותו? (2024)

איך בוחרים ומשמרים את קהל היעד? כך תבנו לעצמכם קהל לקוחות נאמן:

איך לכתוב מודעות בפייסבוק?

:הדרכים לכתיבת מודעות בפייסבוק

איך לקדם את האתר בגוגל? (2024) – מדריך פרקטי:

כל השלבים לקידום האתר שלכם בגוגל:

פרסום אתרי איקומרס בגוגל ממומן – רווחי? מומלץ? מתאים לכולם?

גם אתם מתלבטים היכן לעשות פרסום ממומן לאתר איקומרס? המאמר הבא בשבילכם

פרסום ממומן בגוגל – איך עושים את זה נכון?

הכל על פרסום ממומן בגוגל:
דילוג לתוכן