מה זה קידום אורגני בגוגל (SEO) ולמה כדאי לך להשתמש בו?
נתחיל בזה שגולשים רבים מדלגים על תוצאות הפרסום הממומן, ומדלגים ישר לתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל. בנוסף, גולשים המחפשים תוכן/ ערך/ שירות או מוצר, מסתפקים בדרך כלל בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל, ואם הם ממש עקשנים – הם גם יעברו לשני.
SEO (ראשי תיבות Search Engine Optimization) מתייחס גם לתוכן עצמו, גם לנראות התוכן (כותרות, ויזואליה, קישורים..) וגם לפן הטכני של האתר (URL, אבטחה, מהירות טעינת עמודים ועוד).
גוגל היא רשת החיפוש הגדולה והמוכרת בעולם, המאפשרת לנו לצבור אמינות בעיני הגולש. כשאדם מגיע אלינו דרך חיפוש בגוגל, ורואה שהאתר שלנו נמצא במקומות הראשונים – זה כבר מחזק אצלו את ההרגשה שאנחנו מומחים בתחומינו.
לכן, כדי למשוך לקוחות אל העסק שלכם, לצבור אמינות ולחזק את המותג, מומלץ לבצע קידום אורגני לאתר העסק.
מה נוכל להשיג באמצעות קידום אורגני בגוגל?
- חשיפה ללא עלות. פרסום אורגני מסתמך על איכות התוכן, הרלוונטיות והמעורבות של המשתמש כדי להשיג נראות בתוצאות החיפוש או בעדכונים של מדיה חברתית. הקידום נעשה ללא תשלום (אלא אם משלמים למקדם חיצוני כמובן ולא עושים את זה בעצמינו).
- יתרונות קידום אורגני לטווח הארוך: פרסום אורגני שנעשה בצורה מושך באופן קבוע מבקרים ומייצר לידים גם לאחר הקידום הראשוני. יש לקחת בחשבון שיכול לקחת זמן עד שנראה תוצאות מהקידום האורגני (בין כמה חודשים לשנה, תלוי בתחרות בתחום שלכם ובתחרות על מילת החיפוש הרלוונטית).
- אמון. מודעות אורגניות נתפסות כאמינות יותר על ידי המשתמשים מכיוון שבשונה ממודעה ממומנת, הן לא פרסומת ששילמו עליה כסף.
למי השירות מתאים
עסקים שרוצים שהאתר של העסק יגיע לתוצאות החיפוש האורגניות הראשונות בגוגל.
בעלי עסקים שמודעים לחשיבות תוכן ממוקד לקהל היעד הנכון.
בעלי עסקים שמעוניינים להגביר את אמון הלקוחות בעסק.
עסקים שחפצים להרחיב את נוכחותם המקוונת.
בעלי עסקים שיש להם סבלנות ומבינים שיקח זמן עד שיראו תוצאות (ספציפית בקידום אורגני בגוגל).
מי שרוצה שלקוחות חדשים יפנו אליו באופן קבוע.