fbpx

התמודדות עם תסכול ושחיקה בשיווק דיגיטלי: טיפים לבעלי עסקים:

בעלי עסקים חווים קשיים רבים בדרך לפרסום העסק, בגלל חוסר ידע, בגלל התחרות העצומה בתחום, בגלל שלא מקבלים עזרה מאנשי מקצוע של שיווק דיגיטלי, בגלל שלא מצליחים להשיג לקוחות לעסק ועוד. בין אם אתם ציפור קטנה שעוד לומדת לעוף, ובין אם אתם רוצים לעמוד בקצב של הציפורים המהירות ביותר (ואולי גם וגם), המאמר הזה הוא בשבילכם. במאמר נציע טיפים שיעזרו לכם להתמודד עם התסכול והשחיקה שבשיווק בדיגיטל, ושבאמצעותם תנפצו את תקרות הזכוכית של פרסום העסק (רק זהירות על המקור).

מה הם הקשיים שמציפים את בעלי העסקים בעולם הדיגיטל?

תחושת התסכול והשחיקה של בעלי עסקים בשיווק העסק שלהם נובעת מגורמים שונים, ביניהם חוסר היכולת להשיג תוצאות רצויות, מחסור בזמן ובידע, הגבלת תקציב, לא מספיקים לעקוב אחר השינויים המתרחשים בכל יום (גם ברגעים אלו ממש) בכלי הפרסום ועוד. מכאן נוצר תסכול עמוק, שמשפיע על הביצועים העסקיים ועל האנרגיות בעסק, ולכן חשוב לדעת כיצד להתמודד עם הקשיים.  

למה טוב שאתם מתמודדים עם קשיים בשיווק העסק?

אם אתם מרגישים מדוכאים מכך שאינכם מצליחים לשווק את העסק שלכם, סימן שאתם בכיוון הנכון. כלומר, אתם צמאים להצליח,  ולא מרימים ידיים בקלות, זאת כבר נקודת פתיחה טובה.. לפני שנתחיל בעצות שיעזרו לכם להפיץ את בשורת העסק, אנחנו כאן כדי להבהיר בין אם מדובר על עסק חדש ובין אם מדובר על עסק ותיק שביום בהיר אחד לא הצליח להביא לקוחות חדשים, האתגרים והמורכבות יפתחו אתכם כעסק ויעזרו לכם להתמודד עם אתגרים עתידיים.

אין ייאוש בעולם כלל

זה אמנם קצת קלישאתי, אבל גישה חיובית היא הטיפ הראשון לבעלי עסקים. זה בא לידי ביטוי בתפעול ובעבודה על העסק עצמו, בפגישות עם הלקוחות, במכירות, ובמוטיבציה שתהיה לכם להתמודד עם הקשיים . אין אחד שלא חווה קשיים בשיווק העסק, ולכן, מעבר לכלים הפרקטיים, אתם חייבים, מבחינה תפיסתית תחילה, לקחת את הכל בערבון מוגבל ולהרים את הראש. חוץ מזה, תמיד יש פתרון.

טיפ ראשון, שכביכול מובן מאליו - תדעו מה אתם עושים

רבים מאיתנו חושבים שהם יודעים לפרסם קמפיין ממומן, בפייסבוק או בגוגל, הרי זה לא מסובך מדי (זה באמת לא – שיודעים איך לעשות את זה!), ועדיין פרסום העסק לא צולח. גם בעלי עסקים שהצליחו להשיג לקוחות בעבר דרך עולם הדיגיטל, יכולים להיתקל בקושי מוכר של שחיקת קהל היעד, ולהיכשל בהבאת לקוחות חדשים. לכן, צריך לבנות אסטרטגיית שיווק רלוונטית לעסק, שמשתנה בהתאם למצבו הנוכחי, ומתחשבת בגורמים שונים, כמו: עסק חדש או ותיק, התחשבות בתקציב הפרסום, המתחרים בתחום, קהלי יעד, קופי וקריאייטיב, ועוד.

יצירת קשרים:

אחת מהאסטרטגיות היעילות ביותר בעולם הדיגיטל לבעלי עסקים היא יצירת קשרים מוצלחת עם אנשים מהתחום המקצועי שלכם, כמו לקוחות פוטנציאליים, שותפים אסטרטגיים או אנשי תעשייה רלוונטיים. איך לעשות זאת? עליכם לעשות פעולות אקטיביות ויזומות כמו השתתפות בכנסים ותערוכות, כמו פעילות ברשתות החברתיות, וכמו הצטרפות לקבוצות ולפורמים מקצועיים. אל תפחדו ליצור קשר עם אנשים אלו ואף להציע הצעות שישרתו את שני הצדדים. אין לכם מושג כמה זה יכול לעזור בשגשוג העסק.

תפנו לבעל מקצוע:

השאלה אם שיווק בדיגיטל מחייב היא שאלה פופולרית בקרב ציבור בעלי העסקים בישראל, והתשובות עליה חלוקות. אנחנו סוברים שלפעמים בשביל להצליח להתרומם ממשבר צריך עזרה חיצונית, בטח אם אין לכם מושג בשיווק. כך ייצא מצב שגם את הסכום שתוציאו על משווק מקצועי, ייתכן ותחזירו במהרה. מעבר לכך, תוכלו להתרכז בעסק עצמו ויהיה מי שיעשה לכם את העבודה מבחינה שיווקית.

סיכום

תרימו את הראש ותפתחו גישה חיובית. ולכלים קצת יותר פרקטיים בהם דנו במאמר – תבחנו מה מייחד אתכם מאחרים, ותבליטו את היתרון שלכם בפני לקוחות. תבחנו את קהלי היעד, את המתחרים, נתחו את החסרונות והיתרונות שלכם ונסו כל הזמן להשתפר.בנוסף לכך, מומלץ להיעזר במומחה לשיווק מקוון, עם קבלות, שייתן לכם עצות, ואם תרצו, יעשה את כל העבודה בשבילכם.

שאלות נפוצות

ש: האם שיווק מחייב בעל מקצוע?

ת: כן, שיווק מחייב בעל מקצוע וידע מקצועי. ישנם כלים וטכניקות שיווק מיוחדים שיש ללמוד ולהבין על מנת להיות מומחה בתחום השיווק דיגיטלי, כמו ניהול קמפיינים וביצוע אופטימיזציה מתמדת, כמו יכולת קידום אורגני, כמו שימוש בקודים, באוטומציות ועוד.

ש: איך משווקים את העסק?

ת: ישנן אסטרטגיות שונות ורבות לשיווק העסק, כולל שיווק באמצעות רשתות חברתיות, כתיבת תוכן SEO, פרסום ממומן בגוגל ובפייסבוק, בניית אתרים, בניית דפי נחיתה, כתיבת בלוג, שיתוף סרטונים, פתיחת ערוץ יוטיוב, ועוד .

ש: איך ניתן להתמודד עם קשיים בשיווק דיגיטלי?

ת: ניתן להתמודד עם קשיים בשיווק דיגיטלי באמצעות תכנון יעיל, חדשנות ומקורית, יצירתיות, ביצוע תכנון מדויק של מסרים ויעדים, ביצוע אופטימיזציה מתמדת, יכולת למידה והסתגלות לשינויים בשוק ובטכנולוגיה.

ש: אלו טיפים אתם יכולים לתת לבעלי עסקים בשיווק?

ת: ישנם טיפים רבים שהזכרנו במאמר, כמו: יצירת קשרים, ייעוץ עסקי מותאם אישית, בניית תכנית אסטרטגית שיווקית מתאימה ושימוש בבעל מקצוע. ואוסיף לבעלי עסקים וותיקים – שימור לקוחות – תתנו רמת שירות גבוהה, תשמרו על קשר עם הלקוח והראו התעניינות תבקשו המלצות, וכך גם תשיגו לקוחות חדשים.

ש: מהם היתרונות של שיווק דיגיטלי?

ת: שיווק דיגיטלי מציע מגוון יתרונות, כמו יעילות גבוהה, התמודדות יעילה עם שווקים משתנים ורחבים, אפשרות לקבל מידע מדויק על לידים (לקוחות פוטנציאליים), זמינות ושירותיות יעילים יותר, ועוד.

.

עוד מהבלוג שלנו

פרסום בפייסבוק (קמפיין בפייסבוק) לעסקים קטנים – המדריך המלא:

כל מה שעסקים קטנים צריכים לדעת לפני פרסום בפייסבוק:

שיווק דיגיטלי לעסקים – איך לוקחים את העסק ליעד הבא?

שיווק דיגיטלי – המפתח להצלחה בעידן המודרני:

שיווק אורגני בפייסבוק – קידום העסק בפייסבוק בחינם:

איך עושים שיווק אורגני בפייסבוק?

כמה עולה פרסום בגוגל – תקציב לקמפיין ממומן בגוגל:

כמה כסף צריך להשקיע בפרסום ממומן בגוגל?

יחס המרה – מה נחשב לטוב ואיך משפרים?

יחס המרה: איך מחשבים, מה נחשב ליחס טוב ואיך ניתן לשפר אותו:

איך עושים מחקר מילות מפתח בצורה נכונה?

מה זה מחקר מילות מפתח? מה החשיבות שלו ואיך עושים אותו נכון?

פרסום בפייסבוק (קמפיין בפייסבוק) לעסקים קטנים – המדריך המלא:

כל מה שעסקים קטנים צריכים לדעת לפני פרסום בפייסבוק:

שיווק דיגיטלי לעסקים – איך לוקחים את העסק ליעד הבא?

שיווק דיגיטלי – המפתח להצלחה בעידן המודרני:

שיווק אורגני בפייסבוק – קידום העסק בפייסבוק בחינם:

איך עושים שיווק אורגני בפייסבוק?

כמה עולה פרסום בגוגל – תקציב לקמפיין ממומן בגוגל:

כמה כסף צריך להשקיע בפרסום ממומן בגוגל?

יחס המרה – מה נחשב לטוב ואיך משפרים?

יחס המרה: איך מחשבים, מה נחשב ליחס טוב ואיך ניתן לשפר אותו:

איך עושים מחקר מילות מפתח בצורה נכונה?

מה זה מחקר מילות מפתח? מה החשיבות שלו ואיך עושים אותו נכון?
דילוג לתוכן