fbpx

כיצד למדוד את הצלחת מסע הפרסום שלך בפייסבוק

מסע פרסום בפייסבוק – מה הכוונה?

במשפט אחד, פרסום ממומן בפייסבוק הוא הדרך שלכם לפרסם את העסק ולהרחיב את מאגר הלקוחות. 

בכמה משפטים, מסע הפרסום כולל קמפיין ממומן בפייסבוק, שבנוי משלושה חלקים – קמפיין, סדרת מודעות ומודעות. 

ישנם בעלי עסקים שמתפעלים גם עמוד פייסבוק למטרות חשיפה ולידים, ואז יש באפשרותם לקדם פוסטים בתשלום. 

לכל קמפיין אנו מגדירים מטרה ספציפית, כמו הבאת לידים, הגדלת חשיפה וביצוע המרות (אלו המוכרים), ואת סוג הקמפיין, כמו קמפיין שמוביל לדף נחיתה, קמפיין שמכיל טופס לידים פנימי, קמפיין מסנג'ר ועוד.

 

תגדירו יעדים ברורים:

לפני שמתחילים בבניית הקמפיין עליכם לקבוע מטרות ברורות ומדידות

עליכם להגדיר את מטרת הקמפיין בפייסבוק (חשיפה, לידים מכירות..), להבין מי הוא קהל היעד, להגדיר תקציב פרסום, לקבוע מסגרת זמן ברורה ועוד דברים נוספים שיעזרו לכם במדידת מסע הפרסום שלכם. 

לדוגמא, לא מספיק להגדיר שמטרת הקמפיין היא להשיג לידים חדשים, אלא צריך לנתח לעומק לאיזה קהל יעד אנו מכוונים, באיזה תקציב, לעשות חישוב של איכות הלקוחות מול הכמות , וכדומה.

 

מדדי המפתח בתוך פייסבוק:

כדי להעריך את האפקטיביות של קמפיין הפרסום, עליכם לנתח מדדי מפתח שונים. 

גם אם מדדי המפתח מראים תחילה על תוצאות לא מספקות, מטרתנו היא לבצע את האופטימיזציה המתאימה על פי המדדים והתוצאות שאנו רואים בשטח. 

כך נוכל להביא לתוצאות מקסימליות ולעמוד ביעדים והמטרות.

 

מדדי המפתח המרכזיים:

ישנם מספר מדדי מפתח שכל משווק שמתעסק בקידום ממומן בפייסבוק בוחן אותם על מנת לבצע אופטימיזציה. 

כמובן שמדדי המפתח משתנים גם על פי מטרת הקמפיין, אך העיקרון הוא אותו עיקרון. 

קמפיין שמטרתו ביצוע המרות למשל יבחן את מספר ההמרות ולא את מספר הלידים. בואו נבחן מדד מדד ונבין מה הוא אומר בקמפיין:

 

  • שיעור קליקים CTR
    שיעור הקליקים מודד את אחוז האנשים שלוחצים על המודעה שלכם (בין אם זה קישור לדף הנחיתה או לאתר) לאחר שצפו בה. שיעור קליקים גבוה מציין שהמודעה שלכם מושכת ומסקרנת את קהל היעד שלכם. מאידך, שיעור קליקים נמוך עשוי להצביע על כך שהמודעה שלכם זקוקה לאופטימיזציה מבחינת שינוי בקריאייטיב (תמונה/סרטון) או בקופי (תוכן המודעה). כמובן ששיעור הקליקים יחסי למספר החשיפות ולתקציב שהוצאתם על המודעה.

 

  • המרות/ לידים

    שיעור ההמרה מודד את אחוז המשתמשים שהשלימו פעולה רצויה, כגון ביצוע רכישה, הרשמה לניוזלטר או מילוי טופס. זה מציין את היעילות של המודעה שלכם בהנעת מעורבות של הגולשים. שיעור המרה גבוה מוכיח שהמודעה שלכם מזדהה עם קהל היעד שלכם ומניע אותם לפעולה. גם במקרה זה, יש לשים לב שלידים רבים זה מושג אינדיבידואלי, שתלוי בין השאר בתקציב ובזמן שהקמפיין באוויר. לכן חשוב למדוד מהי העלות לליד ולא מהי כמות הלידים.

     

  • לייקים, תגובות ושיתופים

אנו מציינים את זה כאן כדי להדגיש שלרוב, זה לא מדד שניתן לסמוך עליו. בניגוד למה שחושבים ומה שמלמדים כיום, נוכחנו לדעת שכמות הלייקים, התגובות או השיתופים אינם אומרים דבר על החשיפה או על מספר הלידים שהקמפיין בפייסבוק יקבל. עם זאת, כן כדאי שיהיו לייקים ותגובות לדף העסקי, כיוון שזה משדר אמינות וקהל לקוחות קיים.

 

  • השוואה בין פרמטרים:

השיטה המומלצת ביותר שמובילה להשגת יעדי הקמפיין בפייסבוק היא שיטת ההשוואה, הקרויה בשפה המקצועית גם שיטת A/B TESTING. באמצעות שיטה זו, ניתן להשוות בין שלל הפרמטרים (המדדים) שצוינו לעיל לגבי כל אחת מהמודעות או סדרת המודעות שפועלת. כך אם אנחנו רואים שמודעה אחת מניבה שיעור קליקים של 0.50 לעומת מודעה עם שיעור קליקים של 0.90, נוכל לבצע אופטימיזציה בהתאם. ניתן להשתמש בשיטה זו להשוואה בין קמפיינים, בין סדרות מודעות ובין המודעות עצמן.

 

  • ROI

המדד שמשקיף מעל כולם, ומסכם את מאמר זה, הוא חישוב של ההשקעה שלכם אל מול הרווח. כדי לעשות כן, תצטרכו לחשב מהו התקציב שהוצאתם על הקמפיין בפייסבוק אל מול מספר ההמרות/ העסקאות שהצלחתם לבצע. חשוב להסתכל בנקודת מבט כוללת, ולא רק על הלידים שסגרו מתוך פייסבוק, כיוון שייתכן שתסגרו עסקאות עם אנשים שפנו אליכם ברחוב, למרות שהגיעו אליכם מהפייסבוק.

לסיכום - פעולות נכונות יובילו לתוצאות:

מדידת הצלחת השיווק הממומן בפייסבוק נדרשת להבנת האפקטיביות של הקמפיין ולעמידה במטרות שלכם. 

על ידי הגדרת יעדים ברורים, מעקב אחר מדדי מפתח מרכזיים וקבלת החלטות מושכלות תוכלו לנפץ תקרות זכוכית ולהוביל את העסק שלכם להצלחה. 

יש לציין כי מסע פרסום בפייסבוק מחייב בניית אסטרטגיה שיווקית מדויקת, הבנה, ידע נרחב, זמן ויכולת הסתגלות לאלגוריתמים המשתנים. 

לכן, מומלץ לפנות לסוכנות דיגיטל מקצועית, שעוסקת בתחום באופן יומיומי ומכירה את העבודה מקרוב. 

להרחבה נוספת על איך בוחרים משווק דיגיטלי לעסק לחצו כאן. 

עוד מהבלוג שלנו

פרסום בפייסבוק (קמפיין בפייסבוק) לעסקים קטנים – המדריך המלא:

כל מה שעסקים קטנים צריכים לדעת לפני פרסום בפייסבוק:

שיווק דיגיטלי לעסקים – איך לוקחים את העסק ליעד הבא?

שיווק דיגיטלי – המפתח להצלחה בעידן המודרני:

שיווק אורגני בפייסבוק – קידום העסק בפייסבוק בחינם:

איך עושים שיווק אורגני בפייסבוק?

כמה עולה פרסום בגוגל – תקציב לקמפיין ממומן בגוגל:

כמה כסף צריך להשקיע בפרסום ממומן בגוגל?

יחס המרה – מה נחשב לטוב ואיך משפרים?

יחס המרה: איך מחשבים, מה נחשב ליחס טוב ואיך ניתן לשפר אותו:

איך עושים מחקר מילות מפתח בצורה נכונה?

מה זה מחקר מילות מפתח? מה החשיבות שלו ואיך עושים אותו נכון?

פרסום בפייסבוק (קמפיין בפייסבוק) לעסקים קטנים – המדריך המלא:

כל מה שעסקים קטנים צריכים לדעת לפני פרסום בפייסבוק:

שיווק דיגיטלי לעסקים – איך לוקחים את העסק ליעד הבא?

שיווק דיגיטלי – המפתח להצלחה בעידן המודרני:

שיווק אורגני בפייסבוק – קידום העסק בפייסבוק בחינם:

איך עושים שיווק אורגני בפייסבוק?

כמה עולה פרסום בגוגל – תקציב לקמפיין ממומן בגוגל:

כמה כסף צריך להשקיע בפרסום ממומן בגוגל?

יחס המרה – מה נחשב לטוב ואיך משפרים?

יחס המרה: איך מחשבים, מה נחשב ליחס טוב ואיך ניתן לשפר אותו:

איך עושים מחקר מילות מפתח בצורה נכונה?

מה זה מחקר מילות מפתח? מה החשיבות שלו ואיך עושים אותו נכון?
דילוג לתוכן