fbpx

מה ההבדל בין פרסום בפייסבוק לפרסום באינסטגרם

פייסבוק ואינסטגרם הן פלטפורמות השיווק הטובות ביותר כיום. עם חובת הפרסום הממומן בפייסבוק ובאינסטגרם עולה השאלה – איפה עדיף לפרסם – בפייסבוק או באינסטגרם? אלו הבדלים קיימים בין שתי הפלטפורמות? כאן נעמוד על ההבדלים העיקריים שבין פרסום בפייסבוק לפרסום באינסטגרם, ולפיכך נקבל החלטה מושכלת – איזו פלטפורמה היא המתאימה ביותר למטרות העסק שלכם.  

למה לפרסם בפייסבוק ובאינסטגרם?

תחילה נבין למה כדאי לפרסם בכלל בפלטפורמות אלו. פייסבוק ואינסטגרם מונים בעולם מיליארדי  אנשים, ובארץ יש כמה מיליוני משתמשים. אם יש אפשרות להגיע לקהל הרב הזה  דרך פרסום ממומן בפייסבוק ובאינסטגרם (כמובן לאחר טרגוט קהל היעד) – זו חובתו של כל בעל עסק. כמו כן, הממשק נוח וכולל בתוכו נתונים רבים שמסייעים לבעל העסק להבין מה עובד טוב יותר ומה פחות, ובהתאם לכך לבצע שינויים. אמנם קיימים קשיים במסעות פרסום ממומנים, אך עם המאמץ הדרוש והעקביות הנכונה, כל בעל עסק יכול להצליח בשיווק בפייסבוק ובאינסטגרם. 

סקירה כללית של פייסבוק ושל הגולשים בה

פייסבוק היא פלטפורמת המדיה החברתית הגדולה בעולם, המתגאה ביותר מ-2.8 מיליארד משתמשים פעילים חודשיים. ניתן למצוא גולשים בפייסבוק מכל הגילים ומכל המגזרים, אך בשנים האחרונות ישנה תופעת נטישה בקרב המשתמשים הצעירים של פייסבוק. למרות זאת, כמעט לכל בעלי העסקים יש קהל רב בפייסבוק, שכן רוב העסקים פונים לאנשים שגילם הוא 20+.

סקירה כללית של אינסטגרם ושל הגולשים בה

אינסטגרם, עם יותר ממיליארד משתמשים פעילים חודשיים, התגלתה כפלטפורמה שמקדמת ויזואליה יותר מפייסבוק. אינסטגרם, שנרכשה על ידי פייסבוק ב-2012, מציעה למפרסמים הזדמנות להציג את המוצרים והשירותים שלהם באמצעות תמונות וסרטונים מרתקים. כיום, גם פייסבוק התשדרגו וניתן לעשות בה כמעט כל מה שאפשר לעשות באינסטגרם מבחינה עיצובית וויזואלית, כך שבעניין הזה ההבדלים מזעריים. לגבי הקהל, רוב הקהל באינסטגרם צעירים יותר באופן מוכח.  

גודל הקהל לא מכריע

אין עוררין על כך שהקהל בפייסבוק, הן בעולם והן בארץ, גבוה בהרבה מקהל של אינסטגרם. העובדה הזו גורמת לנו לפנות באופן אוטומטי לכיוון פרסום מקודם בפייסבוק, ויכול להיות שזו ההחלטה הנכונה עבורכם, אך לפני כן חשוב מאוד שתבינו את המשמעות של דיוק קהל היעד. אין זה אומר בהכרח שיותר משתמשים יביאו לכם יותר מעורבות ולקוחות, אלא הכל תלוי בדיוק קהל היעד.  

איכות מול כמות

כל בעל עסק חייב תחילה לעשות מחקר מעמיק (רצוי בליווי מקצועי) ולבדוק לאיזה קהלי יעד העסק שלו פונה. לאחר שהוא מכיר את קהליו, יתבונן על טווח הגילים ועל אופי העסק, וקח יוכל להגיע למסקנה נבונה. חשוב לזכור לא ללכת אחרי עדר הקהל בפייסבוק אלא לדייק אותו לפי המציאות. תארו לכם שאתם מוכרים ציוד כושר, ושמעתם שיש כנס של כ-3000 איש סמוך למגורכם. אממה, לא בדקתם את טווח הגילים, שמתברר שהוא 60+, ובזמן זה הפסדתם הזדמנויות עסקיות אחרות. כמובן שהיום הכל קורה בעולם הדיגיטל, אבל גם שם, ואולי דווקא בגלל שהקהל כה גדול – מיקודו הוא קריטי להצלחתכם.

ההבדל בין הפורמטים של פייסבוק ואינסטגרם

הן פייסבוק והן אינסטגרם מציעות מגוון פורמטים של מודעות כדי לתת מענה למטרות שיווקיות שונות. בפייסבוק, מפרסמים יכולים לבחור מתוך מודעות תמונה בודדת, מודעות וידאו, מודעות אוסף ועוד. מודעות אלו יכולות להופיע בפיד החדשות, בעמודה הימנית, בכתבות מיידיות או בסרטוני וידאו. אינסטגרם, לעומת זאת, מתמקדת בתוכן מושך יותר מבחינה ויזואלית, כמו תמונות וסרטונים, ולכן אלו מקבלים מעורבות גדולה יותר באינסטגרם מאשר בפייסבוק.  

נתונים ומדדי ביצועים

מבחינת הנתונים שפייסבוק ואינסטגרם מספקות (כמות חשיפות, כמות קליקים, מספר צפיות בסרטונים, איזו מודעה עבדה טוב יותר, מה טווח הגילים, מה הם תחומי העניין, מיקומים ועוד) , אין הבדל רב בין שתי הפלטפורמות. נתונים אלו עוזרים למפרסם השיווקי לכוון את המסר לקהל המדויק ולבצע אופטימיזציה שתשפר תוצאות. 

טווח הגעה אורגני ואלגוריתם

האלגוריתם של פייסבוק התפתח עם השנים, והפחית את טווח ההגעה האורגני של דפים עסקיים. כתוצאה מכך, עסקים צריכים לרוב להסתמך על פרסום בתשלום כדי להבטיח שהתוכן שלהם יגיע לקהל היעד שלהם. אינסטגרם, למרות שגם היא מושפעת משינויים אלגוריתמיים, עדיין מציעה טווח אורגני טוב יותר, במיוחד כאשר עסקים מייצרים באופן עקבי תוכן איכותי ומרתק. עם זאת, גם אינסטגרם בשנים האחרונות מקדמת תוכן ממומן יותר מתוכן אורגני. 

איזו פלטפורמה מתאימה לעסק שלי- פייסבוק או אינסטגרם?

אז לאחר שנכנסו לדקויות ההבדלים בין שתי הפלטפורמות, אנחנו בטוחים שכבר יש לכם בראש איזו פלטפורמה עדיפה לעסק הספציפי שלכם. לפני שאתם מחליטים, חשוב לדעת שפייסבוק ואינסטגרם שתיהן הבנות של מטא, כמו גם וואצאפ ופייסבוק מסנג'ר, ולכן בתוך פייסבוק יש אופציה לעשות שיווק גם באינסטגרם (לוקח מהתקציב). דרך זו היא בהחלט אפשרות שיש לשקול אותה בחיוב, במיוחד אם קהל היעד שלכם הוא קהל משותף של צעירים ומבוגרים, שכן כך תוכלו להשוות בין שתי הפלטפורמות ולראות היכן יש יותר חשיפה, מעורבות, לידים והמרות. 

עוד מהבלוג שלנו

פרסום בפייסבוק מתאים גם לעסקים קטנים?

כל מה שעסקים קטנים צריכים לדעת לפני פרסום בפייסבוק:

הדוגמאות שיסבירו לך איך מגדירים קהל יעד:

דוגמאות לניתוח קהל יעד:

המדריך המלא לפרסום בפייסבוק עבור עורכי דין:

לחצו כדי לקרוא על פרסום בפייסבוק לעורכי דין:

כל מה שצריך לדעת על קידום ממומן לעסק:

כל מה שצריך לדעת על קידום ממומן:

השפעת המחקר האקדמי על אסטרטגיות שיווק דיגיטלי

כיצד המחקר האקדמי על אסטרטגיות שיווק דיגיטלי?

לימודי שיווק דיגיטלי בישראל: איפה ללמוד ולמה לצפות?

איפה לומדים שיווק דיגיטלי בישראל?

פרסום בפייסבוק מתאים גם לעסקים קטנים?

כל מה שעסקים קטנים צריכים לדעת לפני פרסום בפייסבוק:

הדוגמאות שיסבירו לך איך מגדירים קהל יעד:

דוגמאות לניתוח קהל יעד:

המדריך המלא לפרסום בפייסבוק עבור עורכי דין:

לחצו כדי לקרוא על פרסום בפייסבוק לעורכי דין:

כל מה שצריך לדעת על קידום ממומן לעסק:

כל מה שצריך לדעת על קידום ממומן:

השפעת המחקר האקדמי על אסטרטגיות שיווק דיגיטלי

כיצד המחקר האקדמי על אסטרטגיות שיווק דיגיטלי?

לימודי שיווק דיגיטלי בישראל: איפה ללמוד ולמה לצפות?

איפה לומדים שיווק דיגיטלי בישראל?
דילוג לתוכן