fbpx

התגברות על מכשולים נפוצים במסעות פרסום ממומנים בפייסבוק:

עולם הדיגיטל הביא איתו יתרונות רבים, וביניהם את אופציית הפרסום הממומן בפייסבוק (PPC), שכבר הוכחה כאסטרטגיית שיווק רבת עוצמה. על ידי ניתוח נכון של הקמפיינים וביצוע אופטימיזציה יומית, עסקים יכולים לצבור חשיפה בקהל היעד שלהם, להניע אותם לפעולה, ולהשיג לקוחות חדשים. עם זאת, כדי למקסם את האפקטיביות של מסעות הפרסום הממומנים, חיוני להתגבר על המכשולים, שצצים לעיתים קרובות.

הבנת פרסום ממומן בפייסבוק:

לפני שנצלול למכשולים הנפוצים באוקיינוס הפרסום הממומן, בואו נבין תחילה מה הוא פרסום ממומן בפייסבוק (בשנת 2023). מודעות ממומנות הן פוסטים פרסומיים בתשלום המופיעים בעמוד הפייסבוק של המשתמשים כאשר הם גולשים בו. מודעות אלו מאפשרות לעסקים להגביר את החשיפה שלהם מעבר לקידום האורגני, למקד את קהלי היעד שלהם על סמך נתונים דמוגרפיים, תחומי עניין וחיפושים בגוגל (קידום ממומן בגוגל זה משהו אחר) ובפייסבוק, וכך להשיג לעצמם לקוחות חדשים רבים.

הגדרת יעדים לקמפיינים של פרסום ממומן בפייסבוק:

ישנם מספר מטרות אפשריות שונות לקמפיין ממומן בפייסבוק: הגברת המודעות למותג, הגברת תנועה לאתר, הבאת לידים חמים, הגברת ההמרות, ועוד. בעלי עסקים רבים מגדירים יעד לקמפיין בלי באמת להבין את המשמעות שלו ואת דרך המדידה שלו. כך גם אם הגיעו מספר לידים או עלתה המודעות למותג, רבים מבעלי העסקים מתקשים בניתוח נכון ויעיל של הנתונים ובביצוע אופטימיזציה יומית. הגדרת היעדים, תכנון אסטרטגי, וייעול המודעות בהתאם לנתונים הינם הכרחיים על מנת להגדיל ROI (רווח>השקעה).

האלגוריתם מחליט לבד:

אחד המכשולים העיקריים הוא האלגוריתם המשתנה ללא הרף השולט בהפצת תוכן. האלגוריתם של פייסבוק קובע אילו פוסטים יופיעו בעדכוני החדשות של המשתמשים, והתעדכנות שלה והבנת המורכבות שלה יכולה להיות משימה לא פשוטה. עסקים חייבים להתאים כל הזמן את האסטרטגיות שלהם כדי להתיישר עם שינויים באלגוריתמים, במטרה להבטיח שהתוכן הממומן שלהם יקבל נראות נאותה.

החוקים של פייסבוק:

קמפיינים מקודמים בפייסבוק תואמים את מדיניות הפרסום וההנחיות של פייסבוק ומוסיפים רובד נוסף של מורכבות. עסקים חייבים לציית לכללים לגבי תוכן אסור, פורמטים של מודעות, נוהלי מיקוד ועוד. התעדכנות במדיניות זו וניווט בקו הדק שבין תוכן פרסומי וחווית משתמש דורשים תשומת לב ותאימות זהירים. במקרה שעברתם על אחד מהכללים, גם ללא ידיעתכם – פייסבוק עלול לחסום לכם את הקמפיין.

להעלות קמפיין לאוויר זה לא מספיק :

בעלי עסקים רבים מעלים קמפיין לאוויר ועוזבים אותו, מפני חוסר זמן, חוסר ידע, או חוסר מוטיבציה. אבל זה לא מספיק פשוט להעלות קמפיין, אלא מעקב יומי וביצוע אופטימיזציה יומית הכרחיים למיצוי היעילות של הקמפיין (הפסקה הקודמת היא דוגמא לכך). זה בא לידי ביטוי במעקב אחר מדדי מפתח, כגון שיעורי קליקים, המרות ומעורבות, בהשוואה בין סדרת המודעות ובין המודעות עצמן, ובניתוח נכון ויעיל של התקציב. אם אתם מחליטים שלא להשתמש במשווק מקצועי לקמפיינים ממומנים בפייסבוק, דעו שכדי להשיג באמת את מטרת הקמפיין (לידים, מעורבות, המרות..) אתם צריכים להקדיש זמן, אנרגיות ומחשבה. המשיכו לגלול כדי להבין איך מבצעים אופטימיזציה בקמפיין.

למי אני פונה?

בחירת קהל יעד בפרסום ממומן בפייסבוק היא קריטית להצלחת הקמפיין, והיא משתנה בהתאם לסוג העסק, למיקומו ולמטרת הקמפיין. באמצעות ניתוח קהל היעד בקמפיין ממומן בפייסבוק, תוכלו להתאים את המסרים שלכם לאנשים הנכונים ולהשיג את מטרת הקמפיין. זה מתחיל בניתוח הנתונים דמוגרפיים, ממשיך בניתוח על פי תחומי העניין וההתנהגות של (מהי פעולתם (אם בכלל) ומדוע?), וכלה בשמירת קהל ספציפי אליו תוכלו לחזור עם המסרים שלכם.

הפיקסל של פייסבוק – עוזר בטרגוט קהלי היעד:

בפרסומים מקודמים בפייסבוק ישנה אפשרות להוסיף את הפיקסל של פייסבוק מתוך מנהל האירועים, לאתר או לדף הנחיתה שלנו. הפיקסל בעצם מחבר בין דף הנחיתה לקמפיין בפייסבוק ומאפשר כך את ניתוח הנתונים. כך למשל נוכל לדעת אם התקבל ליד או מהי כמות הפעמים שגולשים נכנסו לאתר או לדף הנחיתה. בכלים מתקדמים נוספים ניתן לרדת לדקויות של כמה זמן גלשו בעמוד מסוים, באיזה עמוד ביקרו הכי הרבה פעמים, ולאיזה עמוד בכלל לא נכנסים, ולבצע על פי כך אופטימיזציה מושלמת.

שיווק מחדש:

ישנם מספר שלבים שצריך לעבור מהרגע שגולש רנדומלי (או שלא?) נהיה לקוח קבוע שלכם. השלב השני, שמגיע לאחר חשיפת המוצר לקהל, הוא שלב ההתלבטות של הלקוח (השלבים לאחר מכן הם שלב המכירה, שירות הלקוח ושימורו). טכניקות רימרקטינג וריטרגטינג (שיווק מחדש) נכנסות לשלב זה ומסייעות לנו ליצור קשר מחדש עם לקוחות פוטנציאליים שהראו בעבר עניין במוצרים או בשירותים שלכם, באמצעות שימוש בעוגיות ופיקסלים למעקב. בשלב הבא עליכם לעצה מחדש את המודעה ולמקדה בקהל היעד הספציפי, במטרה לעודד ולשכנע אותם לבצע את הפעולה הרצויה.

שחיקת קהלי היעד:

אחד מהאתגרים הגדולים ביותר בפרסום מקודם בפייסבוק הוא שחיקת הקהל. מדובר כאן על קמפיינים שרצים תקופה ארוכה והמודעות חוזרות על עצמן לאותו קהל יעד, עד שהוא סולד מהמודעות. ניתן לראות זאת על פי ניתוח הנתונים בקמפיין בפייסבוק, בו נראה כי מודעה או סדרת מודעות שלדוגמא הביאה לידים רבים, עלות הליד הייתה נמוכה וכו', פתאום לא מביאה יותר לידים. כדי להתמודד עם שחיקת הקהל ניתן לעשות מספר פעולות, כמו שינוי התוכן של המודעה, הוספת סרטון, שינוי קהלי היעד, ועוד.

מודעות משעממות שלא מושכות את העין:

אתגר נוסף הוא התחרות הגוברת על תשומת הלב של המשתמשים. כשמיליוני עסקים מתחרים על תשומת הלב בפלטפורמה, לחתוך את הרעש וללכוד את העניין של המשתמשים הופך לקשה יותר ויותר. יצירת תוכן ממומן משכנע ויצירתי הבולט ומושך את קהל היעד הכרחי כיום להנעת מעורבות משמעותית.

איך יוצרים מודעות מלהיבות?

הכתיבה השיווקית והיכולת לזהות תמונות וסרטונים שימשכו את העין במודעות הפרסום מאתגרים בעלי עסקים רבים בתהליך הקמפיין. כותרת מושכת מפתה משתמשים לקרוא את המודעה, תמונה חדה מושכת את העין וסרטון מעלה את הסקרנות של הגולשים. אין ספק שיש אנשים שנולדו לכך, אך גם להם אין מנוס מללמוד כיצד להתאים את הכתיבה לקהל, לפלטפורמה ולחוויית העסק. כך גם צריך ללמוד שילוב אלו תמונות וסרטונים עובדים טוב יותר ולבצע אופטימיזציה שמתבססת על כך.

ניסוי וטעיה – A/B TESTING:

גם הקמפיינרים המנוסים ביותר נתקלים בחוסר וודאות מיהו קהל היעד הספציפי ואלו תמונות וסרטונים ימשכו את העין שלו. לשם כך קיים כלי ההשוואה באמצעותו תוכלו להסתכל על מודעות ולהסיק מסקנות להמשך הקמפיין. ניתן לעשות שימוש בכלי ממש מתוך הקמפיין המקודם בפייסבוק, בדרך בה הפייסבוק מחלק את התקציב למודעה הטובה ביותר כראות עיניו. עם זאת, יש כאלה שמעדיפים לעשות ניסוי וטעיה באופן עצמאי, בדרך בה הקמפיינר הוא זה ששולט על התקציב ומבצע אופטימיזציה עצמאית על פי ניתוח הנתונים. זאת הדרך המועדפת עלינו באופן אישי.

אתגר שימור הלקוחות בפרסום ממומן בפייסבוק:

אתגר נוסף משמעותי בתחום השיווק בדיגיטל הוא אתגר שימור הלקוחות. למרות שהמרדף אחר לקוחות חדשים עשוי להיות מפתה, האומנות של טיפוח מערכות יחסים קיימות היא שבאמת מייחדת עסקים ומניעה אותם להצלחה בר קיימא. לקוחות חוזרים הם לקוחות שמאמינים בכם, ולא רק שהם חוזרים לרכישות עתידיות, אלא גם חולקים את החוויות החיוביות שלהם עם אחרים.

חשיבות שימור הלקוח:

מעבר לרווחים הכספיים, שימור לקוחות גם מחזק את המוניטין ואת אמינות המותג שלך. בסיס לקוחות נאמן משמש עדות למחויבות שלך לאיכות, אמינות ושביעות רצון הלקוחות. בעידן של אפשרויות בחירה בשפע, מוניטין חזק הופך למגדלור המושך לקוחות בעלי אבחנה המחפשים עסקים אמינים ובעלי מוניטין.

לסיכום - קמפיין ממומן בפייסבוק = העסק בדרך למעלה:

התגברות על אתגרים אלו דורשת שילוב של תכנון אסטרטגי, חשיבה יצירתית, הסתגלות מתמשכת וקבלת החלטות מבוססת נתונים. על ידי שמירה על מידע, אימוץ חדשנות ואופטימיזציה מתמדת של אסטרטגיות הקידום הממומן שלכם, תוכלו לצלוח את האתגרים של פרסום בפייסבוק ולנצל את הפוטנציאל שלו להגיע ולעניין את קהל היעד שלכם. כך גם משווקים דיגיטליים יוכלו להיעזר במאמר ולהבטיח ניהול קמפיין מוצלח.

במידה ואתם מרגישים שאין לכם זמן להתעסק עם שיווק העסק, או שאין לכם את הידע הדרוש, תפנו אלינו, אנו מחכים להעיף את העסק שלכם למרומים.  

עוד מהבלוג שלנו

פרסום בפייסבוק (קמפיין בפייסבוק) לעסקים קטנים – המדריך המלא:

כל מה שעסקים קטנים צריכים לדעת לפני פרסום בפייסבוק:

שיווק דיגיטלי לעסקים – איך לוקחים את העסק ליעד הבא?

שיווק דיגיטלי – המפתח להצלחה בעידן המודרני:

שיווק אורגני בפייסבוק – קידום העסק בפייסבוק בחינם:

איך עושים שיווק אורגני בפייסבוק?

כמה עולה פרסום בגוגל – תקציב לקמפיין ממומן בגוגל:

כמה כסף צריך להשקיע בפרסום ממומן בגוגל?

יחס המרה – מה נחשב לטוב ואיך משפרים?

יחס המרה: איך מחשבים, מה נחשב ליחס טוב ואיך ניתן לשפר אותו:

איך עושים מחקר מילות מפתח בצורה נכונה?

מה זה מחקר מילות מפתח? מה החשיבות שלו ואיך עושים אותו נכון?

פרסום בפייסבוק (קמפיין בפייסבוק) לעסקים קטנים – המדריך המלא:

כל מה שעסקים קטנים צריכים לדעת לפני פרסום בפייסבוק:

שיווק דיגיטלי לעסקים – איך לוקחים את העסק ליעד הבא?

שיווק דיגיטלי – המפתח להצלחה בעידן המודרני:

שיווק אורגני בפייסבוק – קידום העסק בפייסבוק בחינם:

איך עושים שיווק אורגני בפייסבוק?

כמה עולה פרסום בגוגל – תקציב לקמפיין ממומן בגוגל:

כמה כסף צריך להשקיע בפרסום ממומן בגוגל?

יחס המרה – מה נחשב לטוב ואיך משפרים?

יחס המרה: איך מחשבים, מה נחשב ליחס טוב ואיך ניתן לשפר אותו:

איך עושים מחקר מילות מפתח בצורה נכונה?

מה זה מחקר מילות מפתח? מה החשיבות שלו ואיך עושים אותו נכון?
דילוג לתוכן