fbpx

איך לכתוב מודעות בפייסבוק? מספר שיטות לכתיבת מודעות פרסום יצירתיות:

בעלי עסקים? רוצים לדעת איך לכתוב מודעות בפייסבוק בעידן השיווק הדיגיטלי ? 

מחפשים נוסחה שעובדת או דרכים לכתיבת מודעות פרסום יצירתיות?  רוצים טיפים נוספים לייעול המודעות? הגעתם למקום הנכון.

 

קפיצה בקליק:

למה חשוב ללמוד שיטות לכתיבת מודעות בפייסבוק?

תוכן המודעה הוא אחד מהגורמים המשפיעים ביותר על כך שגולש משאיר פרטים. הוא הדבר הראשון שפוגש את הגולש, ואמור למשוך את תשומת ליבו (כותרת מושכת + תמונה/ סרטון).

כמובן שהאותנטיות חשובה מאין כמוה במודעות, אך בדיוק כמו שיש מבנה לכתיבת סיפור, כך יש מבנה מסוים לכתיבת מודעות (זה לא אמור לבוא על חשבון היצירתיות).

שילוב של ה'נוסחה' יחד עם היצירתיות יהפוך את המודעה למנצחת.  

 

אחד המודלים המוכרים ביותר לכתיבת מודעות - שיטת AIDA:

שיטת AIDA

 

שיטת AIDA היא מודל קלאסי לפרסום, שמשמש גם לכתיבת מודעות ממומנות בפייסבוק:

AIDA:

Attention: משיכת תשומת הלב של הגולש.

♦ Interest: עוררות עניין בקרב הגולש.

♦ Desire: יצירת רצון אצל הגולש לרכוש את המוצר או השירות – באמצעות העלאת הבעיה והפתרון שאתם מציעים.

♦ Action: דחיפת הגולש לנקוט בפעולה (לדוגמה, לחיצה על הקישור).

 

לדוגמא:

נניח שאתם מפרסמים חנות בגדים מקוונת.

Attention: משיכת תשומת לב: כותרת המודעה יכולה להיות "קולקציית החורף החדשה – הנחות ענק!".

Interest: יצירת עניין: תיאור המודעה יכול להציג כמה מהפריטים החדשים בקולקציה, תוך הדגשת המחירים המוזלים. ניתן גם להוסיף תמונה שמושכת את העין.

♦ Desire: לתת 'דרייב' ללקוח, לייצר רצון: המודעה יכולה להציע קוד קופון מיוחד עבור גולשים שילחצו על הקישור.

♦ Action:  לדחוף את הלקוח לעשות פעולה ממירה: כפתור הקריאה לפעולה יכול להיות "קנו עכשיו ב-20 אחוז הנחה".

# דוגמא זו מתייחסת לפרסום מודעה ממומנת של מוכרי מוצרים, היא פחות מתאימה לנותני שירותים.

# שיטה זו מהווה בסיס לכתיבת מודעה איכותית. היא לא תחליף לטרגוט קהל יעד, הוספת תמונות וסרטונים, ויכולה לבוא בשילוב עם מודלים אחרים.

 

מודל ב': מודל מסע הלקוח:

מודל מסע הלקוח מתאר את השלבים שעובר לקוח פוטנציאלי מהרגע שבו הוא מודע למוצר או לשירות ועד לרגע שבו הוא הופך ללקוח משלם ושב.

השלבים הם:

  • מודעות: בשלב זה הלקוח מודע למוצר או לשירות, אך אינו יודע עליו הרבה.
  • שיקול: בשלב זה הלקוח מתחיל לשקול אם לרכוש את המוצר או השירות. הוא אוסף מידע, משווה בין אפשרויות שונות וקובע החלטה.
  • רכישה: בשלב זה הלקוח רוכש את המוצר או השירות.
  • שימוש: בשלב זה הלקוח משתמש במוצר או בשירות.
  • נאמנות: בשלב זה הלקוח הופך ללקוח נאמן, שמוכן להמשיך לרכוש את המוצר או השירות ולהמליץ עליו לאחרים.

 

איך זה עוזר לי ביצירת מודעות לפייסבוק?

עליכם להתאים את המודעה לכל שלב שאתם נמצאים בו, בהתאם למטרות העסק. לדוגמא, מודעה שמתמקדת בשלב המודעות, כלומר שמטרתה לחשוף את המוצר, יכולה להציג את המוצר או השירות ולהסביר את יתרונותיו. מודעה שמתמקדת בשלב הנאמנות יכולה להתייחס להרגשה של הלקוח בעת השימוש במוצר, להודות לו, ולהציע הטבות מיוחדות ללקוחות קבועים.

כמובן שבכתיבת מודעות ממומנות בפייסבוק, תצטרכו להתייחס למספר שלבים במודעה אחת – כמו שלב המודעות למוצר, השיקול של הלקוח ורכישת המוצר.


איך לכתוב מודעות בפייסבוק – שיטות נוספות:

מודעות בצורת סיפור:

בחורה כותבת במחשב

אם אתם משווקים נותני שירותים, או אתם בעצמכן נותני שירותים, סיפור זו דרך מצוינת להעביר את המסר, לרגש את הגולש ולגרום לו לבצע את הפעולה הרצויה.

כך למשל, אם אתם עורכי דין בתחום הנזיקין, תוכלו לכתוב על תיק שטיפלתם בו.

#דוגמא לבניית מודעה בפייסבוק בצורת סיפור לפי מודל AIDA:

♦ כותרת שתמשוך את העין – איך שבר בקרסול הוביל לפיצוי של 150 אלף ₪?

♦ יצירת עניין – ספרו על המקרה – איך זה קרה? מה התדירות שזה קורה? מה גובה הפיצוי?

בגין מה הייתה התביעה, באיזה נסיבות ניתן לקבל פיצוי? ועוד.

♦ תייצרו רצון לקנייה – מה הפעולות שאתם עשיתם שהובילו לקבלת הפיצויים ספרו על הניסיון שלכם ולמה כדאי לבחור בכם.

♦ המרה לפעולה – תניעו את הגולש לעשות את הפעולה שאתם רוצים שהוא יעשה – לדו' – "לבירור המקרה וקבלת פיצוי מקסימלי (בהתאם לנסיבות) השאירו עכשיו פרטים".

מודעות קצרות:

מודעות קצרות יהיו תמציתיות וממוקדות מטרה.

גם בשיטה זו הכותרת צריכה למשוך את העין, אך בשונה מכתיבת סיפור, כאן אתם כותבים 2-4 משפטים קצרים שיתארו את השירות או את המוצר, ומיד דוחפים את הגולש לביצוע פעולה. בסוג זה של כתיבת המודעות, חשיבות התמונה או הסרטון עולה, ולכן חשוב שהתמונות והסרטונים יהיו באיכות גבוהה, רלוונטיים ונותנים ערך.

 

יתרונות שיטת המודעות הקצרות:

הבנה: קל יותר לגולשים להבין את המסר של מודעה קצרה ותמציתית.

זכירות: מודעות קצרות יותר זכורות בקלות רבה יותר מאשר מודעות ארוכות.

יעילות: מודעות קצרות יכולות לקצר לכם את זמן הכתיבה

 

חסרונות שיטת המודעות הקצרות:

פחות מידע: מודעות קצרות יכילו פחות מידע מאשר מודעות ארוכות.

פחות יצירתיות: קשה יותר להיות יצירתיים במודעות קצרות.

פחות פילוח: פילוח קהל היעד יתבצע בהגדרות של סדרת המודעות, על פי תחומי עניין, גיל, מקום ועוד, ולא במודעה עצמה.

 

# חשוב לנו ציין ששיטת המודעות הקצרות אינה מתאימה לכל סוג של עסק. תבחנו את האפשרויות השונות ותבחרו את השיטה המתאימה ביותר לעסק שלכם, לפי תחום העסק שלכם ומטרותיו.

 

מודעות שמתמקדות בסרטון:

עיצוב המודעות בפייסבוק הוא קריטי לגולש ומשפר את חווית הגלישה שלו – חלוקה לפסקאות קצרות, נוח קריאה, איכות גבוהה בתמונות ועוד. 

אך כאשר אתם רוצים לקדם סרטון בלבד, לרוב לא יהיה צורך במודעה ארוכה. תוכלו לתאר בקצרה מה הנושא עליו ידובר בסרטון. מומלץ לא לכתוב כל מה שנאמר בו, אלא להעלות שאלה ש'תכריח' את הגולש לצפות בסרטון כדי לקבל תשובה.

 


מודעות קרוסלה:

במודעות קרוסלה התוכן הוא חשוב, אך התמונות בו חשובות לא פחות. במודעות מסוג זה תוכלו להציג מספר תמונות או סרטונים בתוך מודעה אחת. 

סוגים של מודעות קרוסלה:

  • מודעות קרוסלה של תמונות: מציגות מספר תמונות של מוצרים, שירותים או תכונות.
  • מודעות קרוסלה של סרטונים: מציגות מספר סרטונים קצרים.
  • מודעות קרוסלה של מוצרים: מציגות מספר מוצרים מחנות האינטרנט שלך.
  • מודעות קרוסלה דינמיות: מציגות מודעות מותאמות אישית בהתבסס על התנהגות המשתמשים.
 

סוגי הקמפיינים בפייסבוק:

סוגי הקמפיינים הנפוצים בפייסבוק

 

השאלה איך לכתוב מודעות בפייסבוק תלויה גם, בין השאר, בסוג הקמפיין שבחרתם. ישנם סוגי מודעות רבים, וכדי לדעת להתאים את סוג המודעה לקמפיין, חשוב שתכירו את הקמפיינים הנפוצים ביותר:

 

1. קמפיין שמוביל לדף נחיתה:

המטרה: להביא אנשים לדף נחיתה ספציפי, שם הם יוכלו לבצע את הפעולה הרצויה (כמו רכישת מוצר, הרשמה לניוזלטר או יצירת קשר)

2. קמפיין שמוביל לאתר העסק:

המטרה: להביא לקוחות פוטנציאלים לאתר של בעל העסק, וכך להגביר החשיפה למותג, להרחיב את מעגל הלקוחות הפוטנציאלים ולהגדיל המרות (בהתאם למטרות).

3. טופס לידים:

המטרה: לאסוף מידע מלקוחות פוטנציאליים (שם, מייל ומספר).

כמות או איכות? איכות חד משמעית.

4. הודעות מסנג'ר:

המטרה:  להפנות לידים למסנג'ר של בעל העסק, שם אנו יכולים לתקשר איתם באופן אישי ומיידי יותר.

5. קמפיין וואצאפ:

המטרה: איסוף לידים ויצירת אינטראקציה אישית ומהירה.

 

 

טיפים כלליים לייעול כתיבת מודעות בפייסבוק בפרט ולשיווק הדיגיטלי בכלל:

התחברו לרגש:

אנשים נוטים לזכור ולשתף מודעות שמעוררות בהם רגש.

השתמשו בסיפורים, תמונות וסרטונים שמעוררים רגש כמו שמחה, עצב, כעס או פליאה.

זכרו, רגש אמיתי וחיבור אותנטי לקהל הם המפתח להצלחה.

ספקו ערך אמיתי:

אל תסתפקו בפרסום המוצר או השירות שלכם.

תנו לגולשים ערך אמיתי כבר במודעה עצמה.

שתפו טיפים, עצות, מידע שימושי או סיפור מעניין.

♥ אל תתביישו להשתמש ב- Gpt או ב- Gemini:

הם לא מהווים (עדיין לא לפחות) תחליף לבני אדם, ואין ספק שתצטרכו לעבור על המודעה ולדרג אותה. 

אל תכניסו את המודעה מהבינה המלאכותית בצורה שלמה, אבל בהחלט תוכלו לקבל רעיונות רבים, מניסיון. 

בנוסף, עליכם להפעיל שיקול דעת באיזה נושאים כדאי להשתמש בבינה המלאכותית, זה לא מתאים לכל נושא. 

תעוררו סקרנות:

שאלו שאלה מעניינת שתגרום לגולשים לרצות לדעת עוד.

השתמשו בכותרת מסקרנת שתעורר רצון להקליק על המודעה.

רמזו על תוכן מיוחד או הטבה בלעדית שתגרום לגולשים להיכנס לאתר שלכם.

התמקדו בקהל היעד:

כתבו את המודעה בשפה ובסגנון שמתאים לקהל היעד שלכם.

השתמשו במילות מפתח שרלוונטיות לקהל היעד.

פנו לקהל באופן אישי והשתמשו בשם ובכינויים רלוונטיים.

השתמשו בקריאה ברורה לפעולה:

תגידו לגולשים מה אתם רוצים שהם יעשו.

השתמשו בקריאה ברורה לפעולה כמו "למד עוד", "הירשם", "קנה עכשיו".

ודאו שהקריאה לפעולה בולטת וקלה לזיהוי.

עשו שימוש במודעות רימרקטינג:

מודעות רימרקטינג מוצגות לגולשים שכבר ביקרו באתר שלכם או באפליקציה שלכם.

מודעות אלה יכולות להיות יעילות מאוד להחזרת גולשים לאתר שלכם ולעודד אותם לבצע פעולה.

♥  עקבו אחר המגמות:

עקבו אחר המגמות האחרונות בתחום הפרסום בפייסבוק.

נסו טכניקות חדשות ושיטות עבודה חדשות.

היו פתוחים לשינויים ולשיפורים.

♥  בדקו גרסאות שונות של המודעות:

צרו מספר גרסאות שונות של כל מודעה ותבצעו אופטימיזציה (ייעול).

בדקו את הגרסאות השונות ותראו איזו גרסה עובדת הכי טוב.

שימו לב למרכיבים שונים כמו כותרת, טקסט, תמונה, סרטון ועוד.

♥  השתמשו בתקציב מותאם:

קבעו תקציב יומי או כולל לכל קמפיין.

עקבו אחר הביצועים של המודעות שלכם וודאו שהן משתלמות.

הגדילו או הקטינו את התקציב לפי הצורך.



לסיכום:

שיווק זו עבודה שצריך ללמוד,  וללמוד איך לכתוב מודעות בפייסבוק זה חלק מזה. צריך ללמוד את המודלים השונים, את השיטות השונות, וחשוב לעשות את ההתאמה לסוג הקמפיין כדי שהקמפיין באמת יצליח.

גם אם כתבתם מודעה שהוציאה הרבה ולא רואה תוצאות – אל תילחצו, או תגידו לעצמכם שאתם גרועים בכתיבה –  זה קורה לכולם. 

זו הסיבה שחשוב לעשות בדיקת A/B Testing, כלומר לבדוק איזה מודעות עובדות לכם ולהשקיע שם את התקציב.

לא רוצים לבזבז זמן על כתיבת מודעות? רוצים לעשות קמפיין ממומן בפייסבוק אך לא יודעים איך / אין לכם זמן לנהל אותו?

אנו, חברת Sivro Digital, מומחים בניהול קמפיינים ממומנים ובכתיבת מודעות לפייסבוק כבר מעל ל-4 שנים.

עבדנו עם מעל למ-100 בעלי עסקים, ולכן אנו יודעים להתאים את סוג המודעה למטרות הקמפיין בצורה מדויקת. יתרה מזו, אנו מבצעים אופטימיזציה יומית כדי לראות אלו מודעות עובדות טוב יותר ולהשקיע בהן את התקציב.

נשמע מעניין? שלחו הודעה בוואצאפ או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם. בהצלחה (:

עוד מהבלוג שלנו

פרסום ממומן באינסטגרם: כל מה שצריך לדעת (כולל איך בונים קמפיין):

קידום אורגני באינסטגרם – המדריך המלא:

איך עסקים עושים קידום אורגני באינסטגרם ואיך תעשו את זה גם?

קידום אורגני באינסטגרם – המדריך המלא:

כתיבה שיווקית לעסקים – ככה זה צריך להראות:

איך כותבים תוכן שיווקי בצורה נכונה?

פרסום בפייסבוק לעסקים קטנים – המדריך המלא:

כל מה שעסקים קטנים צריכים לדעת לפני פרסום בפייסבוק:

שיווק דיגיטלי לעסקים – איך לוקחים את העסק ליעד הבא?

שיווק דיגיטלי – המפתח להצלחה בעידן המודרני:

שיווק אורגני בפייסבוק – קידום העסק בפייסבוק בחינם:

איך עושים שיווק אורגני בפייסבוק?

פרסום ממומן באינסטגרם: כל מה שצריך לדעת (כולל איך בונים קמפיין):

קידום אורגני באינסטגרם – המדריך המלא:

איך עסקים עושים קידום אורגני באינסטגרם ואיך תעשו את זה גם?

קידום אורגני באינסטגרם – המדריך המלא:

כתיבה שיווקית לעסקים – ככה זה צריך להראות:

איך כותבים תוכן שיווקי בצורה נכונה?

פרסום בפייסבוק לעסקים קטנים – המדריך המלא:

כל מה שעסקים קטנים צריכים לדעת לפני פרסום בפייסבוק:

שיווק דיגיטלי לעסקים – איך לוקחים את העסק ליעד הבא?

שיווק דיגיטלי – המפתח להצלחה בעידן המודרני:

שיווק אורגני בפייסבוק – קידום העסק בפייסבוק בחינם:

איך עושים שיווק אורגני בפייסבוק?
דילוג לתוכן