fbpx

פילוח קהל יעד – מהו ואיך בונים אותו? (2024)

מעבר בקליק:

 

פילוח קהל יעד = לקיחת כלל הקהל וחלוקתו לקבוצה או לקבוצות על פי פרמטרים (כמו גיל, מקום, תחומי עניין..) בהתאם למוצר או לשירות שלכם.

פילוח זה חיוני להצלחתו של כל עסק או אדם המבקש לבסס נוכחות מקוונת חזקה

על ידי הבנת ההתנהגות, הצרכים והרצונות של קהל היעד, תוכלו לאפיין אותם כראוי, וכתוצאה מכך – תוכלו לפתח קהל עוקבים נאמן
לעודד מעורבות, להשיג לידים, ובסופו של דבר לכבוש פסגות

במאמר זה נחקור את החשיבות של בניית קהל יעד, נלמד שיטות לפילוח קהל יעד, כיצד להתאים את התוכן שלכם לצרכיו

נלמד איך להגדיל מעורבות, לבנות אמון ולהביא את העסק שלכם לתוצאות מיטביות.

מה הכוונה בפילוח קהל יעד?

קהל יעד מתייחס לחלוקת קבוצה או קבוצות מסוימות של אנשים מתוך כלל האוכלוסייה, שסביר להניח שהם יתעניינו במוצרים, בשירותים או בתוכן שלכם. 

קהל היעד מוגדר באמצעותכם עם סיוע של האלגוריתמים של גוגל ושל פייסבוק (במקרה של קידום ממומן). 

אם בעלים של משרד פרסום מתחיל יציע את שירותיו לאנשים שאין באמתחתם עסק, הוא יישאר ללא עבודה.

 ולכן, כדי לעשות את המוטל עליכם – תגדירו את קהל היעד על פי סוג העסק, על פי גיל, מיקום, תחומי עניין משותפים, התנהגויות הגולשים ועוד.

למה זה כל כך חשוב?

יש אינספור דוגמאות לחשיבות של בחירה נכונה של הלקוחות הפוטנציאליים והתמקדות בהם. 

כך למשל, בעל עסק של מטבחים שפונה לילדים בני 18 מבזבז את זמנו. כך בעל עסק של מוצרי טיפוח יתמקד בעיקר בנשים. כך יועץ עסקי יפנה לבעלי עסקים שמתקשים בניהול העסק וכדומה. 

לפיכך, ללא ניתן נכון ומדויק של קהל היעד יהיה קשה לבעל העסק לנפץ תקרות זכוכית. קהל יעד ברור ומוגדר מאפשר לכם ליצור תוכן המזדהה עם הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. 

כך, אתם יכולים לפנות ישירות לנקודות הכאב, לרצונות ולצרכים שלהם, ולהראות להם שהמוצר שאתם מוכרים (זה יכול להיות גם שירות) הוא הפתרון האידיאלי עבורם. 

באמצעות כך, תלכדו את תשומת הלב שלהם, ותגרמו להם ליצור מעורבות מוגברת והמרות.

 

ההבדל בין ממומן לאורגני בכל הנוגע לקהלי יעד:

 פרסום ממומןקידום אורגני (SEO)
טירגוטקהלים ספציפייםמבוסס אלגוריתם
עלותתשלום עבור הצגת מודעותללא עלויות ישירות
אפשרויות פילוחמתקדמותמוגבלות
תקציבניתן להגדירלא קיים


מה הצעד הראשון בהגדרת קהלי יעד?

 

 

על מנת שתצליחו להגדיר קהל יעד מדויק, אתם צריכים להתחיל במחקר שוק מעמיק. 

נתחו את סוג העסק ואת אופיו, תבדקו מיהו קהל היעד של המתחרים שלכם ואת אופן פעולותיהם, ותחשבו מי יהיה מעוניין בשירות או במוצר שלכם לפי קטגוריות של גיל, מיקום, תחומי עניין ועוד.

מה הפרמטרים לפיהם אפשר לנתח קהל יעד?

ניתן לנתח קהל יעד על פי:

♣ דמוגרפיה של קהל היעד:

  • גיל
  • מין
  • מיקום (מדינה, עיר, אזור)
  • הכנסה
  • השכלה
  • מצב משפחתי
  • דת

 

♣ התנהגות של קהל היעד:

  • הרגלי צריכה
  • שימוש במדיה חברתית
  • העדפות קניות
  • נאמנות למותג
  • ערכים ואמונות
  • סגנון חיים

 

♣ פסיכוגרפיה של קהל היעד:

  • אישיות
  • ערכים
  • תחומי עניין
  • מוטיבציות
  • צרכים
  • פחדים

 

* המודגשים הם הבסיסיים והמוכרים ביותר.


 

דוגמא לפילוח קהל יעד טוב מ- NIKE:

חברת נייק היא דוגמה מצוינת לחברה שעשתה חלוקת קהל יעד מעולה. החברה מיפתה את קהל היעד שלה למספר קבוצות עיקריות, ביניהן:

  • ספורטאים מקצועיים: NIKE מפתחת מוצרים ייעודיים עבור ספורטאים מקצועיים בענפים שונים, כגון נעלי ריצה וקפיצה, בגדי ספורט וחליפות אימון.
  • חובבי ספורט: NIKE מציעה מגוון רחב של מוצרים עבור חובבי ספורט בכל רמות הכושר, החל ממתחילים ועד למתקדמים.
  • אנשים שמעוניינים באופנה ספורטיבית: NIKE משווקת מוצרים רבים שאינם מיועדים בהכרח לפעילות גופנית, אלא לאנשים שרוצים להיראות אופנתיים וללבוש בגדים נוחים.
  • ילדים: NIKE מציעה קו מוצרים ייעודי לילדים, הכולל נעליים, בגדים ואביזרים.

 

בנוסף, NIKE פילחה את קהל היעד שלה לפי גיל, מין, מיקום גאוגרפי, הכנסה וסגנון חיים. הזיהוי והדיוק של קהל היעד אפשרו לחברה לפתח מוצרים ושיווק מותאם אישית לכל קבוצה, תוך שימוש במסרים ובשפה שמתאימים לה. 

התאמת קהלי יעד לפי מדיה חברתית:

פלטפורמות מדיה חברתית, כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, LinkedIn או TikTok מציעות אפשרויות טרגוט רבות על מנת להגיע ללקוחות שלכם. 

עם זאת, כל פלטפורמה מאופיינת בקהלי יעד מסוימים.  

לכן, לפני כל קמפיין תחשבו רבות באיזו רשת חברתית כדאי לכם להשתמש, בהתאם לסוג העסק שלכם. 

אם תבחרו לדוגמא לעשות פרסום ממומן בפייסבוק, אתם חייבים לדעת מי הם קהלי היעד שגולשים בפייסבוק, ואת הדרכים שפייסבוק מציעה לטרגט אותם – אם זה לפי תחומי עניין, גיל, מיקום ועוד. 

כמובן שבפלטפורמות השונות ניתן לטרגט קהלי יעד באמצעים מסוימים, כמו הטמעת הפיקסל של פייסבוק בדף הנחיתה או באתר.

# כדי ללמוד עוד על אפשרויות טרגוט קהלי היעד שפייסבוק מציעים (מפי פייסבוק עצמם) לחצו כאן

יישום אסטרטגיות קידום אורגני:

אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) ממלאת תפקיד מכריע במשיכת קהל היעד שלכם לאתר או לתוכן הכתוב. 

על ידי ביצוע מחקר מילות מפתח, אופטימיזציה של מבנה האתר שלכם ויצירת תוכן איכותי ועשיר במילות מפתח, 

תוכלו להגדיל את הנראות שלכם בתוצאות של מנועי החיפוש. 

כך, כאשר קהל היעד שלכם יחפש נושאים רלוונטיים, יש סיכוי גבוה יותר שהוא יגלה את התוכן שלכם ויעסוק בו.

קהלי יעד מותאמים אישית - מה הכוונה?

קהלים מותאמים אישית הם קבוצות של אנשים שביצעו פעולה מסוימת שקשורה למודעות הממומנות, לפוסט שהעלתם או לאתר שלכם, וכדי לחזור אליהם אתם מגדירים אותם בפלטפורמות פרסום, כמו פייסבוק וגוגל.

לדוגמא – העלתי מודעה מממומנת בפייסבוק לחברת מטבחים, ואני רוצה לכתוב מודעה ייחודית לכל אותם אנשים שגילו מעורבות במודעות (כדוגמת לייק או תגובה). אני אוסף את כל אותם האנשים ומגדיר אותם בפייסבוק, וכתוצאה מכך אני יכול לכתוב להם מודעה ממומנת אישית. ניתן לכתוב מודעה מותאמת רק לקהל שרכש בעבר על מנת להציע לו מבצעים, ועוד.

 

איך עושים קהל מותאם אישית בממומן בפייסבוק?

  1. תעברו לביזנס מנג'ר: https://business.facebook.com/

  2. היכנסו ל'כל הכלים' ולחצו על "קהלים"

 קהלים

3. לחצו על "צור קהל מותאם אישית"
קהל מותאם אישית
4. בחרו את מקור הקהל: 

    • רשימת לקוחות: העלו קובץ CSV עם פרטי קשר של לקוחות (כמו דוא"ל או מספר טלפון).
    • אתר: צרו קהל מבקרים באתר שלכם.
    • פעילות באפליקציה: צור קהל משתמשים באפליקציה שלכם.
    • אינטראקציה עם העסק: צרו קהל אנשים שיצרו אינטראקציה עם העסק שלכם (כמו מעורבות בדף פייסבוק).

 

לדוגמא: סימנתי 'אתר', ואלו האופציות העומדות ברשותי:

 

5.  תוכלו לבחור להוסיף אנשים ספציפיים או להחריג אנשים ספציפיים

6. תנו שם לקהל ותשמרו אותו.

7. תפרסמו מודעות לקהל השמור. 

8. תראו לידים נכנסים ותסגרו עסקאות.

 

 יתרונות קהל מותאם אישית:

  • ניתן להגיע לקהל רלוונטי יותר.
  • שיפור הכנסה על השקעה (ROI).
  • הרחבת קהל היעד על פי פרמטרים ספציפיים.

 

מעורבות עם קהל היעד שלכם:

מעורבות היא המפתח לטיפוח קשר חזק עם קהל היעד שלכם. תגובה פעילה להערות, הודעות ופניות מוכיחה שאתם מעריכים את ההשקעה שלהם ומחויבים לבניית מערכת יחסים. 

על ידי אינטראקציה עם הקהל, אתם יוצרים תחושה של קהילתיות ומשפחה חמה. כך תקבלו יותר לידים ותסגרו יותר לקוחות. 

אפשר לעשות זאת באמצעות מערכות אוטומטיות ששולחות הודעות ללקוח, קבוצת וואצאפ סגורה, מענה מיידי ומקצועי, ועוד.

החשיבות של ביצוע שינויים שגרתיים:

לבנות את קהל היעד פעם אחת ולהתאים אליו את התוכן  יספק לכם תוצאות זמניות בלבד. גם במידה והתוכן מעניין, מדויק לקהל היעד ומניע לפעולה, תתקיים אצלם שחיקה ויימאס להם מהמודעות שלכם. 

לא רק שזה לא יביא לידים חדשים, זה יעורר אנטגוניזם מצד הגולשים. 

להיות ערני כולל מעקב אחר תנועת האתר, שיעורי מעורבות, המרות ומדדי ביצועים מרכזיים אחרים. 

על ידי ניתוח מדדים אלה, אתם יכול לזהות מגמות, למדוד את הצלחת האסטרטגיות שלכם ולקבל החלטות מבוססות נתונים, כדי לייעל את מאמצי בניית קהל היעד שלכם.

לסיכום – תיצרו קהל עוקבים נאמן:

הרבה אנשים צופים באירוע חגיגי

אתם בטח יודעים שפילוח קהל יעד הוא מרכיב קריטי בכל נוכחות מקוונת מצליחה. על ידי הבנת הקהל שלכם ומעורבות איתו, תוכלו ליצור קהל עוקבים נאמן שהולך איתכם באש ובמים. 

כמובן שדבר מוביל לדבר, ולקוחות ותיקים מרוצים יביאו ללא ספק לקוחות חדשים רבים. 

אם תספקו ערך לגולש בעקביות, תטפחו אמון ותתאימו את האסטרטגיות שלכם על סמך נתונים, אתם יכולים לייעל את מאמצי בניית קהל היעד שלכם להצלחה ארוכת טווח.

 

שאלות ותשובות במשפט:

ש. מה זה פילוח (ניתוח/ חלוקת) קהל יעד?

ת. פילוח קהל יעד הוא תהליך של חלוקת קהל היעד שלך לקבוצות קטנות יותר, הומוגניות יותר, על מנת להתאים לו את מודעת הפרסום ואת המוצר באופן מושלם.

ש. למה חשוב לנתח קהל יעד?

ת. ניתוח קהל יעד מאפשר לך להבין טוב יותר את הצרכים והרצונות של כל קבוצה, ולפתח מוצרים ושיווק מותאם אישית לכל קבוצה.

ש. מהן שיטות חלוקת קהל היעד הנפוצות?

ת. שיטות פילוח קהל יעד נפוצות כוללות ניתוח לפי גיל, מגדר, תחומי עניין ומיקום. 

ש. איך אפשר לבנות קהל יעד עבור עסק קטן?

ת. עסקים קטנים יכולים להשתמש במגוון כלים פשוטים לפילוח קהל יעד, כגון סקרים, ניתוח נתוני מכירות וניתוח פעילות ברשתות חברתיות.

ש. האם יכול להיות יותר מקהל יעד אחד?

ת. כמובן, ייתכנו מספר קהלי יעד לכל עסק. 

ש. איך אפשר להשתמש בפילוח קהל יעד ברשתות חברתיות?

ת. ניתן להשתמש בפילוח קהל יעד ברשתות חברתיות כדי ליצור קהלים מותאמים אישית ולטרגט פרסומות בצורה יעילה יותר.

ש. מהן הטעויות הנפוצות ביותר בפילוח קהל יעד?

ת. טעויות נפוצות בפילוח קהל יעד הן ניתוח קהל לא נכון, התמקדות בקבוצות קטנות מדי וחוסר עדכון של קהלי היעד.

ש. איך אפשר ללמוד עוד על פילוח קהל יעד?

ת. ישנם מגוון משאבים זמינים ללמידה על פילוח קהל יעד, כולל גוגל, הבינה המלאכותית, ספרים, קורסים מקוונים וסדנאות, וכמובן שאפשר להיעזר במומחים בתחום.

במידה ואתם מעוניינים בפילוח קהל יעד מקצועי ובהקמת קמפיין ממומן בפייסבוק או בגוגל, אנו -חברת השיווק Sivro Digital, כאן לשרותכם (:

ניתן ליצור קשר כאן.

 
 
# מאמר זה נכתב על ידי ירין כהן ועד סיברוני, עוסקים בפרסום ממומן בפייסבוק ובגוגל כ- 4 שנים. 

עוד מהבלוג שלנו

איך משיגים לקוחות לעסק – 9 הדרכים הטובות ביותר

9 דרכים להשיג עוד לקוחות לעסק שלכם:

איך לכתוב מודעות בפייסבוק?

:הדרכים לכתיבת מודעות בפייסבוק

איך לקדם את האתר בגוגל? (2024) – מדריך פרקטי:

כל השלבים לקידום האתר שלכם בגוגל:

פרסום אתרי איקומרס בגוגל ממומן – רווחי? מומלץ? מתאים לכולם?

גם אתם מתלבטים היכן לעשות פרסום ממומן לאתר איקומרס? המאמר הבא בשבילכם

פרסום ממומן בגוגל – איך עושים את זה נכון?

הכל על פרסום ממומן בגוגל:

פרסום ממומן בפייסבוק לעסקים

הכל על פרסום ממומן בפייסבוק :

איך משיגים לקוחות לעסק – 9 הדרכים הטובות ביותר

9 דרכים להשיג עוד לקוחות לעסק שלכם:

איך לכתוב מודעות בפייסבוק?

:הדרכים לכתיבת מודעות בפייסבוק

איך לקדם את האתר בגוגל? (2024) – מדריך פרקטי:

כל השלבים לקידום האתר שלכם בגוגל:

פרסום אתרי איקומרס בגוגל ממומן – רווחי? מומלץ? מתאים לכולם?

גם אתם מתלבטים היכן לעשות פרסום ממומן לאתר איקומרס? המאמר הבא בשבילכם

פרסום ממומן בגוגל – איך עושים את זה נכון?

הכל על פרסום ממומן בגוגל:

פרסום ממומן בפייסבוק לעסקים

הכל על פרסום ממומן בפייסבוק :
דילוג לתוכן