fbpx

מה צריך לדעת לפני שבוחרים סוכנות שיווק לעסק? – 7 דברים שחייבים לדעת

לחיצת ידיים

כיום, כולם כבר יודעים שגם אם העסק יספק את המוצרים או השירות הטוב בעולם – בלי שיווק טוב זה לא שווה דבר.  

ישנם אינספור לקוחות פוטנציאליים ברשתות החברתיות ובגוגל, ולכן הפוטנציאל העסקי הוא עצום. 

הגעה לקהלי היעד המדויקים של בעל העסק וניהול הקמפיינים דורשת איש מקצוע מיומן, אך הבחירה היום קשה מתמיד. 

מה צריך לדעת לפני שבוחרים סוכנות שיווק לעסק? 

במאמר זה נציג 7 פרמטרים שיסייעו לכם לבצע בחירה מושכלת התואמת את המטרות והיעדים העסקיים שלכם.

מעבר מהיר בקליק:


1. סוף מעשה במחשבה תחילה:

לפני שאתם מתחילים לעשות השוואות בין סוכנויות פרסום, תגדירו לעצמכם מה המטרות שלכם, מה התקציב שלכם, כמה אתם גמישים לגביו, האם אתם מעדיפים סוכנות קטנה או גדולה ועוד. 

כך, תחפפו בין התשובות של סוכנות השיווק לשאלות שלכם, ובין התשובות שהגדרתם לעצמכם לפני השיחה, ותוכלו להבין את מידת ההתאמה ביניכם ואם יש על מה לדבר. 

רשימת שאלות לדוגמא: 

♦ כמה זמן אתם עובדים בתחום?

♦ באילו תחומים יש לכם ניסיון?

♦ איך אתה מסתכל על עולם השיווק הממומן?

♦ איפה לדעתך הכי כדאי לפרסם?

♦ איך אתם מודדים הצלחה?

♦ האם אפשר להבטיח הצלחה? (רמז: לא)

♦ כמה יחס אישי אתם נותנים לכל לקוח שלכם?

♦ מה גודל הצוות שלכם?

♦ האם אני אהיה במעקב יומי?

♦ מה התפקיד שלי בתהליך?

♦ כמה עולה השירות? 

♦ מה כלול במחיר?

♦ יש הוצאות אפשריות נוספות? 

♦ מהו משך זמן השירות המינימלי?

♦ האם יש אפשרות לצאת מההסכם לפני הזמן?

♦ מה קורה אם אני לא מרוצה מהשירות?

♦ האם אתם מתעדכנים בחידושים האחרונים בתחום השיווק הדיגיטלי?

♦ באיזה כלים אתם משתמשים לייעול הקמפיין? איך זה עובד?

♦ מה אני צריך לדעת לפני שאני מתחיל לעבוד איתך?

# בכל אופן מומלץ לשאול כל דבר שאתם רוצים/ לא מבינים, אף אחד לא נושך (כמעט אף אחד 😜).


2. משך הזמן שבעלי העסקים נשארים בסוכנות:

כמו שאתם לא הייתם נשארים במקום שאתם מפסידים בו – כך גם אחרים. 

כמות בעלי העסקים שהסוכנות עבדה איתם יכולה להקנות ניסיון – אך לא בהכרח הצלחה. 

מה שאתם יותר צריכים להסתכל עליו הוא משך הזמן שבעל העסק נשאר. 

אם לדוגמא הסוכנות עבדה עם מאה בעלי עסקים ש- 80% מהם עזבו אחרי מספר חודשים או פחות – כנראה שהייתה בעיה בשירות/ ביחס/ בניהול הקמפיין. 

אך אם מרבית הלקוחות נשארו – כנראה שהייתה סיבה טובה. 

איך תדעו? לא בושה לבקש הוכחה או לדבר עם מישהו כזה.


3. תבדקו שלסוכנות הפרסום יש שיווק:

הנוכחות המקוונת של משווק דיגיטלי היא פעמים רבות שיקוף של כישוריו, ובטח שמשדרת על מקצועיות. 

תבדקו האם האתר שלהם מעוצב טוב וידידותי למשתמש? האם יש להם מאמרים מקודמים בגוגל? האם קל למצוא את שמו בגוגל? 

משווק דיגיטלי שמנהל ביעילות את המותג המקוון שלו, כנראה שידע לעשות את אותו הדבר עבור העסק שלכם.



4. פנו לעזרת חבר:

שתי דמויות של אנשים לוחצים ידיים

 

ה'חבר' בהקשר הזה, הוא בעל העסק שעבד עם סוכנות הפרסום. 

תשאלו את בעלי העסקים שאלות כדי לקבל תובנות לגבי מוסר העבודה, לגבי היחס האישי של המשווק, האם הוא 'יודע את העבודה'? 

השאלה  הרווחת מה צריך לדעת לפני שבוחרים סוכנות שיווק לעסק, היא שאלה קצת כללית, אך עם בעלי העסקים שעבדו עם הסוכנות תוכלו להיות ספציפיים הרבה יותר. 

בכל מקרה,  ביקורות מלקוחות עבר יכולות לעשות לכם סדר רב בראש ולעזור לכם בבחירה הקריטית. 


5. תסמכו על האינטואיציה שלכם:

כן, למרות שלפעמים אינטואיציה עלולה להטעות, במקרה הזה היא חלק חשוב בבחירת סוכנות דיגיטלית לשיווק העסק. 

כמובן שיהיו הרבה נחמדים בטלפון – בסוף גם זו העבודה של איש המכירות וחלק מהאסטרטגיה שלו. ואין בעיה עם זה. 

אבל כן צריך להבין את ההבדל בין חיבור וכימיה טובים באופן טבעי לבין כימיה מאולצת. 

יש משווקים מסוגים שונים, וזה הגיוני שלא תתחברו לכל משווק דיגיטלי. 

לרוב הם אנשים נחמדים וחברותיים, אך תבדקו האם המשווק הדיגיטלי ניחן בסבלנות, ביכולת הקשבה, אם יש בינכם כימיה, אם אתם סומכים עליו, ואם הוא מסוגל לתת לכם ולעסק שלכם ערך מוסף. 

חשוב שתדעו – משווק דיגיטלי טוב ובעל ניסיון בוחר את הלקוחות שלו, ולכן לא ירדוף אחרכם. 

במידה והמשווק או איש המכירות עושים זאת מעבר לנורמה (כי יכול להיות שהוא מקבל אחוזים על כל לקוח) – ייתכן ואתם צריכים להתרחק.


6. הסקרנות הרגה את החתול?

יד מושטת לחתול

 

בשונה מהפתגם הידוע, בבחירת סוכנות פרסום אתם צריכים לקוות שיהיו סקרנים לגביכם. 

על סוכנות השיווק להתעניין בכם, בעסק, להיות שקופים לגבי השירותים שהם יכולים להציע, לשלוח לכם שאלות שיעזרו להם לעשות פילוח קהל יעד, להבין מי המתחרים, להבין מה הייחודיות שלכם. 

אם הם לא מדברים על כך – תשאלו, אבל שימו לב אם התשובה מגומגמת או חד משמעית. 


7. דרכי הפרסום

כמובן שאפשר ואף מומלץ לשאול את סוכנויות הפרסום מה הדרכים העדיפות ביותר בהתאם לסוג העסק ולמטרות שלכם, אך אני לפחות אוהב לדעת את הבסיס לפני. 

טרם אתם בוחרים משווק דיגיטלי, תהיו מודעים לדרכי הפרסום הדיגיטלי האפשרויות – פרסום ממומן בפייסבוק, קמפיין ממומן בגוגל, קידום אתרים אורגני (SEO), קידום ברשתות החברתיות ועוד. 

אם אתם מרחיקי לכת, תנסו לברר בגוגל ובמקומות נוספים איזו דרך מתאימה לכם – מבחינת המטרות שלכם, תקציב וקהלי היעד. 

כך תוכלו לשאול את איש השיווק שאלות ספציפיות יותר – והוא יהיה חייב להיות מדויק (כי הוא יראה שאתם 'מביני עניין'). 


לסיכום: התבססו על עובדות ותחושות:

כעת, אנו מקווים שאם חברכם ישאלו אתכם מה צריך לדעת לפני שבוחרים סוכנות שיווק לעסק, תדעו לענות לו (או שפשוט תשלחו לו קישור לעמוד).

כמו שאתם ודאי יודעים, סוגי השיווק הם רבים ומגוונים, וכך גם המשווקים הדיגיטליים בעלי אופי ואישיות שונה. 

ניסיון, מקצועיות, אתר איכותי, כימיה טובה ועוד יכולים להיות כיוון מעולה לבחירת משווק דיגיטלי שיתאים לעסק שלכם. 

לא מעט בעלי עסקים התייאשו מפרסום ממומן – רק בגלל שסוכנויות השיווק שעבדו איתן בעבר לא סיפקו להם את היחס הראוי או את התוצאות הרצויות. 

לכן, טרם אתם חותמים על חוזה העבודה המשותפת, תתאמו מטרות ביניכם כדי לוודא שאתם על אותו גל. 



שאלות ותשובות קצרות:

ש. למה כדאי לעבוד עם סוכנות דיגיטל?

ת. תוכלו להתמקד בעסק, תחסכו זמן, תראו תוצאות טובות יותר, תיעזרו בשירותים נוספים לסגירת לקוחות (כמו אוטומציות). 

ש. כמה עולה לעבוד עם סוכנות שיווק?

ת. המחיר משתנה בהתאם לסוכנות. מש שחשוב הוא לשים לב למה שאתם מקבלים – ולאו דווקא למחיר (בגבולות התקציב שלכם). 

ש. מה החסרונות של עבודה עם משווק דיגיטלי?

ת. העלות, התלות בסוכנות, השליטה לא בידכם. 

ש. איך אדע עם הסוכנות עושה עבודה טובה?

ת. # תבחנו את כמות הלידים ואיכותם (בקמפיין לידים) # תבקשו דיווחים ועדכונים על שינויים # תהיו סקרנים ותהיו חלק מהתהליך ולא מחוצה לו. 

ש. לכמה זמן להתחייב?

ת. אל תתחייבו להרבה זמן. גג שלושה חודשים. תבדקו את השטח תחילה, ואם אתם מרוצים תמשיכו. הסוכנות לא תברח לכם. 

ש. אני לא מרוצה מהעבודה עם הסוכנות – אפשר לעזוב טרם סוף החוזה?

ת. ככלל, כמו בכל תחום, חוזים צריך לכבד. כמובן שזה תלוי מה בדיוק הבעיה והאם בסוכנות מוכנים לבוא לקראתכם. לסיכום – ככלל לא, במקרים חריגים כן.

ש. סוכנות שיווק יכולה להתחייב שאהיה ברווח?

ת. אף אחד לא יכול להבטיח לך דבר כזה. אם זה קורה – תברחו כמו מאש. עבודת הפרסום היא עבודה דינאמית. ניתן להעריך – אך לעולם לא ניתן לחזות באופן מדויק את התנהגות הגולשים.   

ש. פרסום לעסקים קטנים זהה לפרסום לעסקים גדולים?

ת. לא, יש הבדלים משמעותיים בין השניים – מבחינת קהל היעד, התקציב, המטרות ועוד. 

 


מתעניינים בשיווק העסק? פרסום ממומן בפייסבוק? באינסטגרם? בגוגל? 

מוזמנים לפנות אלינו לכל שאלה בלחיצה כאן או בוואצאפ.

יחד נוביל את העסק שלכם להצלחה!

.

עוד מהבלוג שלנו

שילוב בינה מלאכותית בקורסים דיגיטליים: פותחים עולם חדש של למידה

שילוב AI בקורסים דיגיטליים:

בינה מלאכותית, למידת מכונה וטכנולוגיות מתקדמות: מהפכת השיווק הדיגיטלי

:מהפכת השיווק הדיגיטלי

איך בונים אסטרטגיה שיווקית לפרסום ממומן בפייסבוק ב-6 שלבים?

כל השלבים לבניית אסטרטגיה שיווקית:

איך להביא את האתר למקומות הראשונים בגוגל?

קידום האתר שלכם בגוגל במספר שלבים:

דף עסקי בפייסבוק – איך בונים וטיפים להצלחה (2024)

איך לבנות דף עסקי בפייסבוק:

מה עדיף – פרסום ממומן בגוגל או בפייסבוק?

מה עדיף – ממומן בגוגל או בפייסבוק?

שילוב בינה מלאכותית בקורסים דיגיטליים: פותחים עולם חדש של למידה

שילוב AI בקורסים דיגיטליים:

בינה מלאכותית, למידת מכונה וטכנולוגיות מתקדמות: מהפכת השיווק הדיגיטלי

:מהפכת השיווק הדיגיטלי

איך בונים אסטרטגיה שיווקית לפרסום ממומן בפייסבוק ב-6 שלבים?

כל השלבים לבניית אסטרטגיה שיווקית:

איך להביא את האתר למקומות הראשונים בגוגל?

קידום האתר שלכם בגוגל במספר שלבים:

דף עסקי בפייסבוק – איך בונים וטיפים להצלחה (2024)

איך לבנות דף עסקי בפייסבוק:

מה עדיף – פרסום ממומן בגוגל או בפייסבוק?

מה עדיף – ממומן בגוגל או בפייסבוק?
דילוג לתוכן