fbpx

פרסום ממומן בגוגל – למי מתאים ואיך בונים קמפיין?

חיפוש של 'גוגל אנליטיקס' בגוגל

 פרסום ממומן בגוגל הוא שיטה מומלצת לבעלי עסקים לחשיפה, מיתוג ולקוחות נוספים. הוא מתאים בעיקר לעסקים שעוסקים בתחומים מחופשים, כלומר תחומים שאנשים מחפשים בגוגל באופן אקטיבי (כמו מטבחים, עורכי דין, NLP ועוד). 

אם אתם רוצים מבקרים חדשים באתר, לקוחות נוספים, חשיפה, לחזק את שם המותג או כל מטרה אחרת, פרסום ממומן בגוגל היא בהחלט אופציה שתאהבו.

מה היתרונות והחסרונות של פרסום ממומן בגוגל ? האם הוא מתאים לכל סוגי העסקים? איך יוצרים קמפיין ממומן בגוגל ואיך עוקבים אחר התוצאות?

 על כך ועוד במאמר הבא.

דילוג בקליק:


מה זה גוגל אדס (Google ADS)?

google ads

 

גוגל אדס (לשעבר Google AdWords) היא פלטפורמת הפרסום באינטרנט שפותחה על ידי חברת גוגל, ומטרתה היא לסייע לכם לפרסם את העסק שלכם ולהשיג עוד לקוחות. 

באמצעות גוגל אדס תוכלו ליצור מודעות פרסום ממומנות שיוצגו בתוצאות החיפוש של גוגל. 

מה שמיוחד בפרסום ממומן בגוגל הוא שהתקציב שלכם יתבזבז רק במידה וגולש לחץ על המודעה שלכם (PPC).

כמובן שככל שיעבור הזמן תצברו נתונים, ותוכלו להשתמש בהם כדי לייעל את הקמפיין.  

 

למה לעשות פרסום ממומן דווקא בגוגל?


♦ תופיעו במהרה בתוצאות הראשונות בגוגל:  מאפשר לכם להופיע בראש תוצאות החיפוש באופן מיידי (אם הקמפיין מנוהל נכון והתקציב מספק). 

באמצעות הקמפיין בגוגל, תוכלו להיות מעל חברות ענק שמוציאות תקציב רב על קידום אורגני. בהתחשב בכך שכיום  

גולשים כבר לא מגיעים אפילו לעמוד החיפוש השני בגוגל, מיקום גבוה בגוגל הוא הכרחי.

 

♦ מיקוד: תוכלו לכוון את המודעות שלכם לקהל היעד הספציפי שלכם, באמצעות מילות/ ביטויי מפתח רלוונטיים.

 

♦ PPC – Pay Per-Click – בקמפיין בגוגל לא תשלמו על חשיפת המודעה, אלא רק על קליק של לקוח פוטנציאלי. אין קליק = לא תשלמו.

 

♦ תוצאות מיידיות – כבר באותו היום של פרסום המודעה תוכלו לזכות בלקוחות חדשים שביצעו חיפוש מכוון בגוגל.

 

♦ לקוחות רלוונטיים – בשיווק הממומן בגוגל יש שיח רב על החשיבות של לידים איכותיים, ולא רק על החשיבות של כמות הלידים.  

אם יש הרבה לידים אך הם לא רלוונטיים – לא עשינו בזה כלום. 

יתרון מובהק של פרסום ממומן בגוגל הוא שהלקוחות מגיעים בחיפוש אקטיבי, דרך מילת מפתח ספציפית, והם לרוב יהיו מעוניינים לקבל שירות כאן ועכשיו. 

כך שאם ביטויי המפתח שלכם רלוונטיים למוצר/ שירות, והמודעה שלכם מעניינת ומסקרנת – תהיה לכם תנועה רבה באתר, וחשוב מכך, איכותית.

 

♦ גוגל היא רשת החיפוש המוכרת ביותר בעולם – גם אתם, כאשר אתם מחפשים מוצר או שירות אתם  פונים ישר לגוגל , וכך גם אחרים. 

לכן, קידום עסקים בגוגל היא דרך מצוינת דרכה העסק יכול לייצר לעצמו לקוחות חדשים ולהגביר את המודעות לעסק.

 

איך ליצור קמפיין בגוגל אדס:

 

1. צרו חשבון בגוגל אדס.

כדי ליצור חשבון בגוגל אדס, עליכם להיכנס לאתר של גוגל אדס – https://ads.google.com/intl/iw_il/home/

בחרו באפשרות "צור חשבון" או כניסה לחשבון (אם פתחתם בעבר). תתבקשו לספק מידע כגון שם המשתמש, כתובת הדוא"ל והסיסמה שלכם.

 

 

2. הגדירו את יעדי הקמפיין.

תקבעו מה אתם רוצים להשיג מקמפיין הפרסום שלכם. 

אם זה הגדלת המכירות, גיוס לידים חדשים, חיזוק המותג או כל מטרה אחרת.

 

(אם אתם לא בטוחים במטרה, תוכלו לבחור גם ב- 'יצירת קמפיין ללא הגדרת יעד').

 

3. תבחרו את סוג הקמפיין.

גוגל אדס מציעה מגוון סוגים של קמפיינים, כגון קמפיינים לרשת החיפוש, קמפיינים לרשת המדיה, קמפיינים לרשת הווידאו, קמפיינים לשופינג ועוד. 

בחרו את סוג הקמפיין המתאים ביותר למטרות העסק שלכם. 

 

4. תבחרו את התוצאות אליהן אתם מייחלים מהקמפיין

ניתן לבחור יותר מתוצאה אחת. מלאו את הפרטים המתאימים בתוצאה שבחרתם – ביקורים, שיחות טלפון, הורדות אפליקציה)

 

 

5. בחרו שם לקמפיין (רק אתם תראו את השם שתבחרו). 

 

 

6. בחרו במה יתמקד הקמפיין ותעברו לחלק של הגדרות הקמפיין.

 

 

7. הגדירו 'ישראל' (או מדינה אחרת בה תרצו שהמודעה תתפרסם), והגדירו 'כל השפות' (כדי שהמודעות יתאימו גם למשתמשים אחרים שגולשים בישראל).

 

 

8. יצירת המודעות –

תחילה תוסיפו את כתובת האתר או דף הנחיתה אליהם אליו אתם רוצים להפנות את הגולשים.

לאחר מכן תוסיפו תמונות, סרטונים, את כותרת המודעה ואת התוכן שתרצו שיופיע לגולש.

תוכלו מצד שמאל לראות בדיוק איך תיראה המודעה הממומנת בעיני הגולש. 

 

 

9. נושאי חיפוש – בחירת מילות המפתח. 

 בחרו במילות מפתח רלוונטיות לעסק שלכם – בעלי נפח חיפוש חודשי גבוה ושתואמות את יעדי הקמפיין שלכם.

לשם כך תוכלו להיעזר בכלי לתכנון מילות המפתח של גוגל.

 

 

10. תוכלו להגדיר קהל יעד ממוקד.

לאחר שניתחתם את קהל היעד שלכם כחלק מהאסטרטגיה השיווקית, ייתכן ויש לכם קהל שמור אליו אתם רוצים להכווין את המודעות.

במידה ויש לכם קהל שמור, בין אם אלו לקוחות שנכנסו לאתר שלם, אנשים שרשומים לערוץ היוטיוב שלכם, רשימת לקוחות פוטנציאלים שנרשמו לדף נחיתה וכו'.

 

 

11. הגדירו את התקציב היומי שלכם.

אתם קובעים כמה אתם מוכנים להוציא על הקמפיין שלכם. 

גוגל אדס תשתמש בתקציב כדי לקבוע כמה תשלמו עבור כל לחיצה על המודעה שבניתם. 

המלצתנו למי שזה קמפיין ראשון שלו היא להתחיל בסכום קטן ולהעלות בהמשך.

שימו לב שהתקציב שאותו אתם מגדירים הינו תקציב יומי!.

 

# (אין צורך להתייחס להערה של גוגל אדס).

 

12. הכניסו פרטי אשראי במקום המיועד ('שיטות תשלום') והפעילו את הקמפיין.

 

נ.ב. תוכלו בנוסף להיעזר במדריך של גוגל עצמו לאיך בונים קמפיין בגוגל שמניב תוצאות.

 


מהם הפרמטרים לפיהם גוגל מחליטים את מיקומי המודעות?

 מיקום המודעה שלכם תלוי במספר פרמטרים מרכזיים:

  • כמה אתם מוכנים לשלם עבור כל קליק: ככל שתשלמו יותר, כך המודעה תופיע גבוה יותר.
  • איכות המודעה: מודעות טובות יותר יופיעו גבוה יותר.
  • התאמת המודעה לחיפוש: מודעות רלוונטיות יותר יופיעו גבוה יותר (תעשו זאת באמצעות מחקר מילות המפתח).
  • התנהגות משתמשים: גוגל לוקחת בחשבון מה אנשים עשו בעבר כדי להציג להם מודעות רלוונטיות יותר.
  • סוג המודעה: מודעות טקסט, תמונה וידאו מוצגות במקומות שונים.
  • מיקום גיאוגרפי: ניתן להציג מודעות רק לאנשים באזורים מסוימים.
  • מכשיר: ניתן להתאים מודעות למחשבים, טאבלטים וטלפונים.
  • תוספות למודעה: מספר טלפון, כתובת או קישורים נוספים יכולים לשפר את מיקום המודעה.
 
 

מה ההבדל בין ממומן בפייסבוק לממומן בגוגל?

פרסום ממומן בגוגל ופרסום ממומן בפייסבוק הם שונים בתכלית. 

לכל עסק מתאים פרסום ממומן בפלטפורמה אחרת (או במקביל), ולפני שאתם בוחרים חשוב להבין את ההבדלים ביניהם:

קריטריוןפייסבוקגוגל
מטרת הפרסום:הגדלת החשיפה, מודעות למותג, לקוחות חדשים.בעיקר לקוחות חדשים.
פלטפורמות פרסום:פייסבוק, אינסטגרם.גוגל, יוטיוב, אתרים שותפים.
פורמטים של המודעות:טקסט, תמונות, סרטונים, קרוסלה, סטורי.טקסט, באנרים, וידאו, Shopping, Discovery.
מודלים של התשלום:CPM (עלות לאלף חשיפות).CPC (עלות לקליק).
קהל היעד:הצגת מודעות לקהל יעד מוגדר. הצגת מודעות לקהל שמחפש באופן אקטיבי את המוצרים. 



איך בונים מחקר מילות מפתח?

בחירת מילות מפתח היא אבן יסוד בקידום ממומן בגוגל. 

היא משפיעה על רלוונטיות המודעות, כמות הקליקים והעלות.

איך עושים זאת? 

1. תחשבו כמו לקוחות פוטנציאליים:

  • תשתמשו בשפה טבעית: שימו לב לאופן בו אנשים מדברים על המוצרים/שירותים שלכם.
  • התייחסו לשלבים במסע הלקוח: התחילו במילות מפתח כלליות (מודעות) והמשיכו לממוקדות יותר (רכישה).
  • תבחנו שאילתות חיפוש – מה הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ישאלו?
 

לדוגמא: חנות נעליים תוכל לבחור במילות מפתח כמו "נעליים נוחות", "נעלי ספורט לנשים" או "נעלי עקב למסיבה".

 

2. מחקר מילות מפתח:

  • תשתמשו בכלים ייעודיים: Google Keyword PlannerUbersuggestAhrefs ועוד.
  • תבחנו נתונים כמו נפח חיפוש, תחרותיות ועלויות לקליק.
  • תשתמשו במסננים מתקדמים: סינון לפי מיקום, שפה, סוג מכשיר ועוד.

 

3. בחירת מילות מפתח ספציפיות:

  • השתמשו בביטויי מפתח ארוכים (Long-tail keywords): הם פחות תחרותיים וממוקדים יותר.
  • הוסיפו מילות מפתח ספציפיות כמו שם המותג, הדגם, הצבע, המידה ועוד.
  • השתמשו בביטויים מורכבים: "נעלי ריצה לגברים למרחקים ארוכים".

לדוגמא: במקום "נעלי ריצה", ייתכן ועדיף לבחור  בביטוי הבא: "נעלי ריצה לגברים עם בולם זעזועים".

 

4. מילות מפתח שליליות:

  • תשתמשו במילות מפתח שליליות –  אלו מילים או ביטויים שמונעים ממערכת Google Ads להציג את המודעות שלך כאשר משתמשים מחפשים אותם. 
  • תעקבו אחר ביצועי מילות המפתח השליליות וודאו שהן יעילות.
 

לדוגמא: חנות בגדים לא תרצו שהמודעות שלה יוצגו עבור חיפוש "בגדים יד שנייה".

 

5. מעקב אחר ביצועים:

  • תשתמשו בדוחות Google Ads כדי לעקוב אחר ביצועי מילות המפתח.
  • בחנו את נתוני הקליקים, ההמרות ועלות לקליק.
  • בצעו אופטימיזציות שוטפות: הוסיפו, הסירו או שנו מילות מפתח, נסו סוגים שונים של מודעות, נסו קריאייטיב חדש. 
 
 

 

איך מבצעים אופטימיזציה לקמפיין בגוגל?

חיפוש אוטומטי

 

להעלות את הקמפיין זה טוב ויפה, אך כאן ממש לא סיימתם את מלאכתם, אלא רק התחלתם אותה. 

מעתה, תצטרכו לעקוב אחר תוצאות הקמפיין בתדירות גבוהה. 

איך עושים זאת? גוגל ייתן לכם מידע על:

  • מספר ההקלקות על המודעות
  • עלות הקליק הממוצעת
  • שיעור ההמרה
  • מקור התנועה
  • מיקום הגולשים
  • גיל הגולשים
 
בהתאם לכך, תוכלו לבחון מה עובד יותר ומה לא ולבצע שינויים בהתאם. 

לדוגמא, אם המטרה שלכם היא לידים חדשים, ואתם מפרסמים מודעה עם ביטוי המפתח 'נעלי ריצה' – תבחנו את הנתונים. 

אם אתם רואים שאנשים נכנסים אך לא משאירים פרטים, יש כמה שינויים שתוכלו לעשות:

– לשנות את כותרת המודעות ואת תוכן המודעות 

– לשנות את דף הנחיתה

דוגמא נוספת – אם המטרה שלכם היא חשיפה אך המודעה שלכם על נעלי ריצה נמצאת רק בעמוד השני בגוגל, ייתכן ועליכם להתמקד בביטוי מפתח אחר, ספציפי יותר (או להגדיל תקציב). 

 

כלים שיכולים לעזור בניתוח הנתונים:

מעבר לכלים שציינו לעיל, תוכלו להשתמש בעוד מגוון כלים:

כלי הדיווח של גוגל אדס

Google Analytics 

 – SEMrush 

AdWords Editor 

Google Data Studio 

# כלים אלו יעזרו לכם להבין האם צריך לבצע שינויים במודעות, בתקציב, בטרגוט קהל היעד או במילות המפתח.



מה זה CPC ואיך זה בא לידי ביטוי בגוגל ממומן?

CPC, או Cost-per-click, הוא מודל תמחור שבו תשלמו רק כאשר מישהו לוחץ על המודעה שלכם.

במודל CPC, אתם קובעים הצעת מחיר מקסימלית לקליק (Max CPC) – 

זהו המחיר הגבוה ביותר שאתם מוכנים לשלם עבור קליק אחד על המודעה שלכם. 

המפרסמים עם הצעות המחיר הגבוהות ביותר יהיו בדרך כלל במקומות הגבוהים יותר בתוצאות החיפוש, אך גוגל גם לוקחת בחשבון גם גורמים נוספים כדי לקבוע את המיקום הסופי של המודעה.

גוגל מפרסמת נתונים על עלויות CPC ממוצעות עבור מילות מפתח שונות, שיכולים לעזור למפרסמים להעריך את העלות הצפויה של קמפיינים שלהם.

# לשם ההמחשה – ה- CPC של הביטוי 'ביטוח רכב' הוא 54.20 ₪ (תחרות גדולה יחסית לממוצע).

 

בחיפוש מהיר בגוגל בצמד המילים 'ביטוח רכב' – נמצא כי 'כלל ביטוח', 'WeSure', ו'ליברה' תופסים את שלוש המקומות הראשונים בגוגל (נכון לזמן כתיבת המאמר). 

לכן, אנו מסיקים כי מחד הצעת המחיר שלהם הייתה גבוהה מהעלות הממוצעת של מילות המפתח – 54.20 (אם כי לא בהכרח), אך גם מיקוד קהל היעד שלהם, הרלוונטיות ואיכות המודעה הם אלו שסייעו להיות במקומות הראשונים. 

 




למי מתאים שיווק ממומן בגוגל?

פרסום ממומן בגוגל, כפי שכבר הבנתם, לא מתאים לכל עסק. 

הנה כמה דברים שבעל עסק צריך לבחון לפני שהוא משקיע בפרסום הממומן:

עסק עם מוצר רווחי – דרך פרסום בגוגל לא תיבלעו בין כל ענקיות התקציב מחד, אך זכרו –  ישנן מילות מפתח שהCCP שלהם גבוה. 

כלומר, בביטויי המפתח האלה, כדי להיות במקומות הראשונים תצטרכו לשלם יותר (כי התחרות עליהם גדולה). 

לכן, עליכם לבחון האם הכסף שאתם מכניסים מכסה את הכסף שאתם מוציאים.

אם אתם עסקים חדשים – תוכלו לצבור מודעות וחשיפה לעסק באמצעות הקמפיין הממומן, ולהשיג לקוחות משלמים במהירות.

עסקים עם מספר עובדים מוגבל – בעסקים אלו, לא תמיד אפשר לתת מענה על כל הפניות של הלקוחות. 

בפרסום בגוגל תוכלו להגדיל את התקציב בתקופות של יובש, או במקרים של עומס יתר, להנמיכו ובמקרה הצורך אפילו לכבות את כלל המודעות.

למי שרוצה להוסיף על הקידום האורגני – עסקים רבים מקדמים את האתר שלהם בצורה אורגנית וזה מבורך. 

אבל גם אם המקדם האורגני שלכם אלוף, לפעמים קשה להגיע למקומות הראשונים בגוגל, בטח שבמילות מפתח בהן התחרות גדולה. כמובן שנוסף לכל זה לוקח זמן רב (לפעמים מעל חצי שנה) לקדם אתר. 

במקביל לקידום האורגני, מומלץ לפרסם בגוגל ולשמור על העסק בצמרת.

 


מה זה ROI?

ROI, ראשי תיבות של Return On Investment, פירושו "החזר השקעה". 

זהו מדד כלכלי המשמש להערכת הכדאיות של פעולה הכרוכה בהשקעת כסף, זמן או משאבים אחרים.

חישוב ROI:

ROI מחושב על ידי חלוקת הרווח מההשקעה בעלות ההשקעה.

נוסחה:

ROI = (רווח – עלות) / עלות.

לדוגמא:

  • אם השקעתם 100 ש"ח וקיבלתם 120 ש"ח, ה-ROI שלכם הוא 20% (ROI חיובי)
  • אם השקעתם 100 ש"ח וקיבלתם 80 ש"ח, ה-ROI שלכם הוא -20% (ROI שלילי).
 
נ.ב. ROI נמדד לטווח הארוך. צריך לקחת גורמים נוספים בחשבון – כמו חשיפה למותג, שיכולה לגרום ללקוחות להגיע בהמשך.
 


שווה להמשיך את הפרסום ממומן בגוגל? - דוגמא של סוכנות ביטוח:

 

פרמטרים

דוגמא

מה הוא סוג העסק

סוכנות ביטוח

מהי התחרות שיש על מילות המפתח

המחיר לקליק למילים 'ביטוח רכב' עולה 54 ₪.

אחוז ההמרה (כמות הפניות) מתוך כלל האנשים שנכנסו לאתר

20% מתוך 200 אנשים – 40 איש

עלות כוללת

40* 54 = 2160 ₪

אחוזי סגירת פניות

10% = 4 אנשים

סך העסקה

1000 ₪

הכנסה כוללת

4000 ₪ (1000*4)

ROI – הכנסה מול הוצאה

2160- 4000 = 1840 ₪.

במקרה זה, בעל העסק עשה רווח של 1840 ₪, כלומר הוא ב- ROI חיובי, ולכן אין ספק שמשתלם לו לעשות את הקמפיין הממומן בגוגל.

כמו כן, תזכרו שמעבר לנתונים היבשים של מדידת ROI (Return on Investment), לפיהם מודדים הוצאה מול הכנסה, נכנסים לחישוב לעיתים שיקולים אחרים כמו לקוחות חוזרים, חשיפה, לקוחות שיתעניינו בשלב מאוחר יותר ועוד. 

במקרים אלו, גם אם ה-ROI  הוא שלילי בטווח הקצר, ייתכן מאד שעדיין יהיה לכם משתלם להמשיך בקמפיין לטווח הארוך.

 

תפקידיו של מומחה פרסום ממומן בגוגל:

בין אם אתם מנהלים את הקמפיין, ובטח אם אתם משתמשים בסוכנות שיווק לעסק, כדאי שהדברים ייעשו בצורה מסודרת ושקופה.

הנה כמה מתפקידיו החשובים של מנהל קמפיין ממומן בגוגל:

  1. תכנון ובניית הקמפיין:
  • הגדרת מטרות: איש הפרסום עובד עם בעל העסק כדי להגדיר את מטרות הקמפיין, כגון הגדלת המודעות למותג, הגדלת התנועה לאתר או הגדלת המכירות.
  • הגדרת קהל יעד: איש הפרסום מגדיר את קהל היעד של הקמפיין, בהתבסס על נתונים דמוגרפיים, התנהגותיים ואחרים.
  • הגדרת תקציב: איש הפרסום מגדיר את התקציב של הקמפיין, בהתאם למטרות ולקהל היעד.
 
  1. מיקוד הקמפיין:
  • מיקוד לפי מיקום: איש הפרסום מגדיר את המיקומים שבהם מודעות הקמפיין יוצגו.
  • מיקוד לפי מילות מפתח: איש הפרסום מגדיר את מילות המפתח שבהן מודעות הקמפיין יוצגו.
  • מיקוד לפי גיל, מין ותחומי עניין: איש הפרסום מגדיר את מאפייני הקהל שבהם מודעות הקמפיין יוצגו.
 
  1. הגדרת המודעות:
  • בחירת מילות מפתח: איש הפרסום בוחן את מילות המפתח הרלוונטיות לקמפיין, ומוודא שהן רלוונטיות לעסק.
  • כתיבת מודעות: איש הפרסום כותב את המודעות שיוצגו לגולשים, ומוודא שהן קצרות, ממוקדות ורלוונטיות.
 
  1. ניהול הקמפיין:
  • מעקב אחר ביצועים: איש הפרסום עוקב אחר ביצועי הקמפיין, כגון מספר החשיפה, מספר הלחיצות ומספר ההמרות.
  • ביצוע שינויים: איש הפרסום מבצע שינויים במידת הצורך, כדי לשפר את התוצאות של הקמפיין.
 
 

על מה לאיש השיווק / סוכנות השיווק אין שליטה?

לקמפיינר יש תפקידים רבים ומשמעותיים שיכולים לקבוע את הצלחת הקמפיין או כישלונו.

 על מה הוא לא אחראי?  על מספר הסגירות של בעל העסק מתוך כמות הפניות הרלוונטיות.

אתם צודקים, ככל שיהיו יותר פניות כך גדל הסיכוי לסגור עם יותר לקוחות.

אך ישנם בעלי עסקים שמקבלים כמויות רבות של פניות רלוונטיות, ולא מצליחים לסגור אף אחד – זה אומר שהם צריכים ללמוד את אמנות המכירות.

לכן, בעל העסק חייב להיות שותף מלא בתהליך, ולעדכן את הקמפיינר בכמות הסגירות, כדי שהוא יידע לבצע שינויים בהתאם ולעשות את עבודתו על הצד הטוב ביותר (אתם לא חייבים לפרט על הסכום לעסקה אם אתם לא מרגישים בנוח).

 

מהי 'הונאת קליקים'?

הונאת קליקים


הונאת קליקים היא תופעה בלתי חוקית (אך קורית לצערנו), בה המתחרים שלכם לוחצים על המודעות שהעלתם.

כתוצאה מכך: 

א. התקציב שלכם מתבזבז לריק.

ב. מקשה על ניתוח הקמפיין – הנתונים משתנים ולא תוכלו לעקוב אחריהם. 

הפושעים שעושים 'הונאת קליקים' עושים זאת באמצעות עובדים או שותפים, או באמצעות אוטומציות או בוטים שמבצעות את הלחיצות באופן אוטומטי.

 

איך מזהים הונאת קליקים ואיך מונעים אותה?

1. כדי לזהות את הונאת הקליקים עליכם לעקוב אחר ביצועי הקמפיין שלכם באופן קבוע. 

אם אתם רואה עלייה פתאומית במספר הלחיצות או בעלות לקליק, זה יכול להיות סימן להונאת קליקים. 

2. שימו לב שהתנועה לאתר לא מגיעה מכתובת IP מסוימת ובאופן תמידי לא מובילה להמרות.

3. שימו לב שאין כתובות IP ממקומות חשודים או מאזורים שאתם לא פועלים בהם.

איך מונעים אותה?

♦ דווחו לגוגל.

♦ השתמשו בפילטרים של הונאת קליקים. גוגל מציעה מספר פילטרים שיכולים לעזור לכם לזהות ולחסום הונאת קליקים.

♦ השתמשו בתוכנות ייעודיות למניעת הונאת קליקים, כמו Google Click Shield, ClickCease, ClickDetect, ClickFraud Shield  ועוד.


remarketing - שיווק מחדש:

רימרקטינג (שיווק מחדש) הוא טכניקה בקידום ממומן המאפשרת הצגת מודעות ממוקדות לגולשים שכבר ביקרו שלכם.

אופן הפעולה:

♦ הטמעת פיקסל: תחילה, יש תטמיעו קוד מעקב באתר. קוד זה יאפשר לכם לזהות ולרשום גולשים שביקרו באתר שלכם.

♦ יצירת קהלים מותאמים: בהתבסס על התנהגות הגולשים באתר, תיצרו קהלים מותאמים אישית עבור קמפייני רימרקטינג. לדוגמא, תוכלו ליצור קהל של גולשים שביקרו בעמוד מוצר ספציפי, אך לא ביצעו רכישה.
 
♦ הגדרת קמפיינים ממוקדים: לאחר יצירת קהלים מותאמים, תוכלו להגדיר קמפייני רימרקטינג ולהציג מודעות פרסום מותאמות אישית לכל קהל. מודעות אלו יכולות להציג מוצרים רלוונטיים, מבצעים מיוחדים או תזכורות לגבי עגלת קניות נטושה.
 

יתרונות 'שיווק מחדש':

  • הגברת מודעות: רימרקטינג מאפשר להזכיר לגולשים שכבר מודעים למותג ולמוצרים שלו, ובכך להגדיל את המודעות והנראות של המותג.
 
  • שיפור שיעורי ההמרה: הצגת מודעות פרסום מותאמות אישית לקהלים רלוונטיים תורמת להגדלת הסיכוי לביצוע פעולה רצויה, כגון רכישה, הרשמה לניוזלטר או הורדת אפליקציה.
 
  • מיטוב ניצול תקציב הפרסום: רימרקטינג מאפשר להתמקד בגולשים בעלי פוטנציאל גבוה להמרה, ובכך להפחית את בזבוז התקציב על הצגת מודעות לגולשים שאינם רלוונטיים.
 
 

כמה עולה הפרסום הממומן בגוגל?

עלויות הפרסום הממומן בגוגל הן דינאמיות ומשתנות בהתאם למגוון גורמים:

1. סוג הקמפיין:.

 גוגל מציעה מגוון סוגי קמפיינים. בקמפיין חשיפה לדוגמא העלות לקליק יכולה להיות נמוכה יותר מקמפיין לידים, אך להוביל לפחות המרות.
 

2. מיקוד קהל היעד:.

 עלויות הפרסום תלויות בגודל הקהל שלכם. ייתכן וגודל קהל קטן יעלה לכם יותר, אך יביא לכם יותר לקוחות רלוונטיים. 
 

3. תחרותיות מילות המפתח:

ככל שמילת המפתח תחרותית יותר, כך הביקוש להצגת מודעות גבוה יותר, מה שגורם לעלייה בעלות הקליק.

 

4. איכות המודעה:

מודעות איכותיות ומושכות יותר יקבלו ציון איכות גבוה יותר, מה שיוזיל את עלות הקליק.

 

5. תקציב הפרסום:

תוכלו להגדיר תקציב יומי או חודשי לקמפיין.

בפועל, מרבית העסקים (עורכי דין, חברות מטבחים, יועצים עסקיים ועוד) יצטרכו להשקיע לפחות 2,000 ש"ח בחודש לתקציב לגוגל בלבד. 
 
 

מה עדיף? פרסום אורגני או ממומן?

רבים מתחבטים בשאלה מה עדיף, שיווק אורגני או פרסום ממומן בגוגל.

לכל אחת מהשיטות יש יתרונות וחסרונות (למרות שהמטרות שלהן דומות):

סוג

יתרונות

חסרונות

שיווק אורגני

– 'בחינם' (נחשב בחינם, אבל בפועל צריך להשקיע בתכנים איכותיים ולהשתמש באיש מקצוע)

– טבעי ואותנטי.

– מבטיח תוצאות ארוכות טווח.

– כניסות רבות לאתר (בד"כ יותר מממומן).

– תוצאות לא מיידיות.

– דורש אופטימיזציה ויצירת תוכן איכותי באופן קבוע.

– לוקח זמן רב לראות תוצאות, לעיתים מעל לחצי שנה.

פרסום ממומן

–  תוצאות מהירות ומיידיות.

–  אפשרות לפילוח קהל יעד.

–  תפיסת המקומות הראשונים בגוגל בקלות יחסית לקידום אורגני.

– תלות בתקציב.

– רשום שזה ממומן ולעיתים זה נראה פחות אמין (לעיתים אנשים נוהגים לדלג על התוצאות הממומנות ולעבור ישר לתוצאות האורגניות.

# לקריאה מעמיקה יותר על ההבדלים בין אורגני לממומן

 

לסיכום:

פרסום ממומן בגוגל הוא שיטת פרסום שפשוט עובדת, אם יודעים לעשות את זה נכון.  

אנחנו יכולים להסביר עד מחר ולנסות להכין אתכם לניהול הקמפיין בצורה הטובה ביותר, אבל בסוף, עד שלא תנסו בעצמכם – לא תדעו.

אנו מדברים כמובן רק על אלו שרוצים לנהל את הקמפיין בעצמם, ושיש להם את הזמן, הסבלנות, כוח הרצון וההתמדה הנדרשים, בשביל שהקמפיין יצליח.

אך בסוף, כמו בכל נישה, גם בתחום הפרסום צריך ידע ומקצועיות.

אם אין לכם את הזמן או הרצון הדרושים ללמוד נושא חדש, ואתם מעוניינים להתמקד בעסק בלבד , תוכלו ליצור איתנו קשר כאן.
 

 

שאלות ותשובות:

ש: מהו קמפיין ממומן בגוגל?

ת. קמפיין ממומן בגוגל הוא דרך לפרסם את העסק או המוצר שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל. המודעות שלכם יופיעו בדפי התוצאות, ואנשים שיחפשו מילות מפתח הקשורות לעסק שלכם יוכלו לראות אותן.

 

ש: איך לדעת אם כדאי לי לפרסם דווקא בגוגל?

ת. פלטפורמת הפרסום משתנה לפי מטרות העסק. בדרך כלל עסקים שמפרסמים בגוגל הם אלו שאנשים יחפשו לצורך מיידי. 

 

ש: מה היתרונות של קמפיין ממומן בגוגל?

ת. 1. חשיפה מיידית שמביאה תנועה לאתר. 2. מיקוד מדויק על פי – גיל, מיקום, מילות מפתח ועוד. 

3. אפשרות למדידה פשוטה של תוצאות הקמפיין  4. שליטה על התקציב.

 

ש: מה עדיף, קידום ממומן או אורגני?

ת. אנו ממליצים לבעלי העסקים לעשות גם פרסום אורגני וגם פרסום ממומן על מנת להביא לקוחות רבים ולבסס בד בבד את העסק כמותג חזק ואמין.

אם לעשות פרסום ממומן ואורגני (שכביכול 'חינמי') לא עומד על הפרק – כדאי להתחיל עם הבסיס של הקידום האורגני – תוכן איכותי על פי מילות מפתח (על מנת לבנות יסודות), ורק אז לעשות ממומן.

 

ש: כמה עולה קידום ממומן בגוגל?

ת. התקציב שאתם רוצים לשים בקמפיין הממומן תלוי בכם ובמילות המפתח שתבחרו.

מילות מפתח עם CPC גבוה יאלצו אתכם לשלם יותר על מנת שהמודעה תיחשף במקום טוב.

 

ש: איך נוכל לקבוע את יעילות הקמפיין?

ת. באמצעות כלים שגוגל מספק לכם כמו: חשיפות, קליקים, CPC (עלות לקליק), יחס ההמרה ועוד.

כמו כן, ניתן להשתמש בכלים נוספים לביצוע אופטימיזציה. בשורה התחתונה – ROI חיובי מבטיח את יעילות הקמפיין (אך ייתכן ותוכלו להמשיך ולשפר אותו).

 

ש: איך קובעים את מילות המפתח בקמפיין?

ת. 1. חשבו על קהל היעד 

2. השתמשו בכלים למחקר מילות מפתח (כמו Ubersuggest).

3. בחרו מילות מפתח רלוונטיות, תחרותיות וספציפיות (אפשר להשתמש גם ב- 'זנב ארוך').

 

ש: מה זה ציון איכות בקמפיין ואיך נשפיע עליו?

ת. ציון איכות הוא מדד של איכות המודעה, מילות המפתח ודף הנחיתה שלכם.

מודעות עם ציון איכות גבוה ימוקמו גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

לשיפור ציון האיכות – תכתבו מודעות רלוונטיות עם מילות מפתח רלוונטיות ומתן ערך לקורא.

 

ש: מהי הונאת קליקים ואיך מונעים אותה?

ת. היא תופעה בה המתחרים שלכם לוחצים על המודעות שהעלתם – וכך מבזבזים לכם את התקציב ומשבשים את הנתונים מהקמפיין. למניעה- 

א. עקבו אחר נתוני הקמפיין בכל יום ותנסו לזהות תנועה חריגה. ב. הגדירו תקציב יומי מקסימלי.

 

ש: האם עדיף לפרסם בעצמי או לפנות לסוכנות דיגיטל?

ת. התשובה תלויה במספר גורמים: – הידע והניסיון שלכם בקידום ממומן בגוגל.

– הזמן והמשאבים העומדים לרשותכם.

 

מאמר זה נכתב על ידי ירין כהן ועד סיברוני, מומחים לפרסום ממומן בגוגל ובפייסבוק מעל לשלוש שנים.

עוד מהבלוג שלנו

פרסום בפייסבוק מתאים גם לעסקים קטנים?

כל מה שעסקים קטנים צריכים לדעת לפני פרסום בפייסבוק:

הדוגמאות שיסבירו לך איך מגדירים קהל יעד:

דוגמאות לניתוח קהל יעד:

המדריך המלא לפרסום בפייסבוק עבור עורכי דין:

לחצו כדי לקרוא על פרסום בפייסבוק לעורכי דין:

כל מה שצריך לדעת על קידום ממומן לעסק:

כל מה שצריך לדעת על קידום ממומן:

השפעת המחקר האקדמי על אסטרטגיות שיווק דיגיטלי

כיצד המחקר האקדמי על אסטרטגיות שיווק דיגיטלי?

לימודי שיווק דיגיטלי בישראל: איפה ללמוד ולמה לצפות?

איפה לומדים שיווק דיגיטלי בישראל?

פרסום בפייסבוק מתאים גם לעסקים קטנים?

כל מה שעסקים קטנים צריכים לדעת לפני פרסום בפייסבוק:

הדוגמאות שיסבירו לך איך מגדירים קהל יעד:

דוגמאות לניתוח קהל יעד:

המדריך המלא לפרסום בפייסבוק עבור עורכי דין:

לחצו כדי לקרוא על פרסום בפייסבוק לעורכי דין:

כל מה שצריך לדעת על קידום ממומן לעסק:

כל מה שצריך לדעת על קידום ממומן:

השפעת המחקר האקדמי על אסטרטגיות שיווק דיגיטלי

כיצד המחקר האקדמי על אסטרטגיות שיווק דיגיטלי?

לימודי שיווק דיגיטלי בישראל: איפה ללמוד ולמה לצפות?

איפה לומדים שיווק דיגיטלי בישראל?
דילוג לתוכן