fbpx

פרסום בפייסבוק בשנת 2024 – יתרונות וחסרונות:

לייק, לב, פרצוף צוחק, פרצוף עצוב, פרצוף כועס , פרצוף בשוק מסביב ללוגו של פייסבוק בתוך מחשב

פייסבוק הפכה לפלטפורמה חשובה ביותר לפרסום ממומן בעידן הדיגיטלי. 

היא מציעה כלים ואפשרויות מתקדמות שמסייעות לעסקים ולמשווקים להגיע לקהלים מדויקים וליצור קשר ישיר עם לקוחות פוטנציאליים. 

עם זאת, כמו בכל כלי שיווקי, ישנם יתרונות וחסרונות לפרסום בפייסבוק שחייב לדעת לפני שמרימים קמפיין לאוויר:

מעבר בקליק:



מה הכוונה בפרסום ממומן בפייסבוק:

ישנם שני סוגים של פרסום בפייסבוק – 

קידום פוסט ממומן

ופרסום ממומן בפייסבוק שמתייחס להקמת קמפיין וניהולו.  

במאמר זה נדבר על היתרונות והחסרונות בהקמת קמפיין דרך הביזנס מנג'ר וניהולו לטווח הארוך. 

היתרונות של קמפיין בפייסבוק:

1. מול קהל גדול:

פוטנציאל החשיפה בפייסבוק הוא עצום.

גם לאחר פילוח קהל היעד, מרבית העסקים נשארים עם קהל של אלפי ועשרות אלפי לקוחות פוטנציאליים.

  • בישראל: ישנם כ-6.8 מיליון משתמשים פעילים בפייסבוק, המהווים כ-80% מהאוכלוסייה בגילאי 13 ומעלה.
  • בחו"ל: ישנם כ-2.91 מיליארד משתמשים פעילים בפייסבוק, המהווים כ-36% מאוכלוסיית העולם.

בחו"ל כמובן קהל היעד גדול יותר, אבל גם בישראל, מדינתנו הקטנה, החשיפה היא רחבה מאד וצריך להיות מוכנים אליה.

פוטנציאל החשיפה תלוי ב:

  • גודל קהל היעד ודיוקו
  • תקציב הקמפיין
  • סוג הקמפיין
  • איכות המודעות
  • תחרות בתחום
  • תקופה וטרנד (ניתן לבדוק טרנדיות בעזרת Google Trends ).
  
קהל מרים ידיים

 

 

2. סוגי קמפיינים ומודעות:

בפייסבוק ניתן להשתמש במספר סוגי קמפיינים, אם זה קמפיין המתבסס על טופס לידים פנימי, קמפיין מסנג'ר (שהלקוחות עוברים ישר למסנג'ר מתוך המודעה), קמפיין וואצאפ, קמפיין שמוביל לדף נחיתה ועוד. 

זה מאפשר לנסות סוגי קמפיינים שונים, הן בהתאם לנוחות שלכם והן בהתאם למה שעובד טוב יותר.

כמו כן, תוכלו ליצור מספר סוגי מודעות – אם זה מודעות שמבוססות על תמונות, סרטונים, טקסטים, מודעות 'קרוסלה' (שניתן לעבור בין תמונה לתמונה) ועוד. 

 

3. קהל יעד מדויק

בשונה מקידום אורגני, בפרסום ממומן ניתן לעשות פילוח קהל יעד – ולהגיע באמצעותו לקהל יעד מדויק.

פייסבוק מאפשרת לנו ליצור מודלי יעד מדויקים לפי גיל, מין, מגדר ועוד.

בגלל שהקהל בפייסבוק הוא עצום, גם לאחר טרגוט, הקהל נשאר גדול מספיק (צריך להקפיד על כך), ואז גם המודעות נחשפות להרבה אנשים, וגם אתם מוודאים שהן נחשפות לאנשים רלוונטיים.

 

אדם אחד מרים יד מתוך כמות של אנשים

 

 

4. תמורה לכספים

פרסום בפייסבוק מאפשר לכם לקבוע את התקציב, ולכן קל יותר להגיע לתוצאות מרשימות ביחס להוצאה הכספית. 

כדי שזה יקרה, אתם צריכים ללמוד איך לבצע אופטימיזציה לקמפיין, להשתמש במספר וריאציות, ולהשקיע את התקציב במודעות שקהל היעד מתחבר אליהם יותר.

 

אדם חוגג עם הרבה כסף

 

 

5. יצירת קשר ישיר

פרסום בפייסבוק מאפשר קשר הדדי בין הלקוח לבין בעל העסק. 

הלקוח יכול לגלות מעורבות בצורת לייקים ורגשות, להשאיר תגובה, לשלוח הודעה למסנג'ר, לוואצאפ. 

אתם מנגד, יכולים לענות ולתקשר איתם גם שאינכם מכירים. 

התקשורת הזו תאפשר לכם להבין את צרכי הלקוחות ולשפר את שירות הלקוחות שלכם. 

 

 

 

 

6. ניתוח מידע מתקדם

פייסבוק מספקת כלים מתקדמים לניתוח נתונים של מודעות.

מדובר על כלים כמו מנהל המודעות, הפיקסל של פייסבוק, ניתוח קהלים וכלי ניתוח חיצוניים.

 כלים אלו יאפשרו לכם להבין אלו סוגי מודעות עובדים טוב יותר, האם צריך לבצע שינויים בדף הנחיתה, באתר, בקריאייטיב (תמונות/ סרטונים) או בטקסט עצמו. באמצעות כך תוכלו לשפר את כמות הלידים ואיכותם. 

 

ניתוח מידע מתקדם



החסרונות:

1. אלגוריתם משתנה:

פייסבוק משנה באופן תדיר את אלגוריתמי החיפוש והפרסום שלה. 

המשמעות היא שכדי לשמור על רמת יעילות מתמדת, עליכם לעקוב אחרי השינויים ולהתאים את האסטרטגיה שלכם לפייסבוק. 

כאשר האלגוריתמים משנים את דרכם של הצפייה או ההגעה לקהל, זה עשוי להשפיע באופן ישיר על תוצאות הפרסום. 

כך לדוגמא, שינוי שבפייסבוק עשו לאחרונה – בפילוח קהל היעד, לא ניתן יותר להתמקד רק באנשים שגרים במקום מסוים, אלא באנשים שגרים במקום מסוים או ביקרו בו לאחרונה. 

שינוי זה גרם לכאבי ראש רבים אצל משווקים דיגיטליים, כיוון שמודעות רבות יוצאות לקהלי יעד לא רלוונטיים.

ישנם מספר פתרונות לכך, כמו מיקוד יתר במודעות עצמן, סינון באמצעות שאלות בטופס לידים ועוד. 

 

2. תחרות גבוהה:

מכיוון שפייסבוק הפך לכלי פרסום פופולרי ויעיל, ישנה תחרות גבוהה בין המפרסמים בנושאים רבים. 

כדי להתמודד עם זה חשוב להיות יצירתיים, לבחון מה עובד ומה לא, לגלות סבלנות, ללמוד איך לכתוב מודעות בפייסבוק, לבדל את עצמכם מהמתחרים ולהציע ערך מוסף.

 

3. תלות בפלטפורמה אחת:

תלות בפלטפורמה אחת היא מסוכנת. בפייסבוק יש לעיתים באגים הקשורים לקמפיין, פריצות או תקלות, ולכן אם אתם מסתמכים רק על פייסבוק וקורה מקרה שכזה, כל הפרסום שלכם פשוט לא יתקיים ותוכלו להיכנס לסכנה קיומית של העסק. 

מסיבה זו, חשוב לפתח את העמודים העסקיים שלכם ברשתות החברתיות, להגביר את החשיפה לעסק ולבצע אופטימיזציה למנועי החיפוש (SEO) בגוגל.

 

אישה מסתירה את הפנים עם לוגו של פייסבוק

 

 

4. חוסר אמינות:

בעקבות רמאים רבים וחדירת תוכן שקרי ומזיק ברשתות החברתיות, יתכן ומשתמשים לא יכירו באמינותו של הפרסומות שהם רואים בפייסבוק, מה שעשוי להפחית מהיכולת של המודעות להשפיע על הגולשים.

 

5. צורך בהתעסקות פעילה:

כדי להשיג תוצאות מרשימות מפרסום בפייסבוק, עסקים צריכים להיות מוכנים להשקיע זמן ומשאבים בתכנון, בבניית המודעות ובמעקב אחר הביצועים. 

היכולת לנהל קמפיינים פרסומיים בצורה יעילה דורשת התעסקות מתמדת ומידע עדכני על טרנדים ושינויים בפלטפורמה.

 

6. שינויים בכללי הפרסום:

לפייסבוק יש כללי הפרסום קפדניים מאוד שמשתנים מעת לעת. השינויים הללו עשויים להשפיע על תוכניות הפרסום של העסקים ולדרוש מהם להתאים את אסטרטגיות השיווק שלהם בהתאם.

 

7. פגיעה בשם המותג:

פרסום מודעות לא איכותיות או ביקורות רעות יכולות לפגוע בשם המותג ובעתיד העסק. לכן חשוב ללמוד איך לכתוב מודעות בפייסבוק ולעשות בדיקות של מה עובד ומה פחות.


בנאדם עושה בוז



אז כדאי לפרסם בפייסבוק או לא?

לאור היתרונות והחסרונות הרבים, השאלה שעדיין עומדת בעינה, ובעקבותיה כנראה נכנסתם למאמר, היא האם כדאי לפרסם בפייסבוק.

בגדול ובקצרה – כן, אבל חשוב לדעת שפרסום בפייסבוק לא מתאים לכל עסק ושצריך לבחון במספר פרמטרים:

♥ סוג העסק:

עסקים B2B עשויים להפיק יותר תועלת מפרסום בפלטפורמות אחרות, כמו LinkedIn.

 

♥ קהל היעד:

אם קהל היעד שלכם הוא צעירים בלבד, פייסבוק היא כנראה לא הפלטפורמה בשבילכם.

 

♥ המטרות שלכם:

אם אתם רוצים להגדיל את המודעות למותג או להגדיל את מאגר הלקוחות, פייסבוק היא פלטפורמה יעילה.

 

♥ התקציב שלכם:

פרסום בפייסבוק יכול להיות יקר, ולכן חשוב להתחיל בקטן או לפנות לסוכנות שיווק דיגיטלי מקצוענית שתנהל את הקמפיין עבורכם.

חשוב להגדיר תקציב ריאלי ולעקוב אחר הביצועים של המודעות שלכם.

תקציב של 2000 ₪ בחודש לדוגמא בתור התחלה בהחלט יכול לתת לכם בוסט לעסק.

 

♥ הידע והזמן שלכם:

קמפיין בפייסבוק צריך לדעת איך לנהל, בדיוק כמו שצריך לדעת איך לתקן מכונית.

אם אין לכם את הידע הנדרש, ואין לכם את הזמן ללמוד איך לנהל קמפיין פרסום בפייסבוק, עשו לעצמכם טובה ותנו למקצוענים לטפל לכם בשיווק, בזמן שאתם תוכלו להתמקד בעסק.


אבל זה יכול להצליח?

תראו, לפי נתוני פייסבוק, 78% מהמשתמשים גילו מוצרים או שירותים חדשים דרך פלטפורמת הפרסום.

(מבוסס על מחקר שנערך על ידי פייסבוק בשנת 2023).

בנוסף, קמפיינים ממומנים בפייסבוק יכולים להגדיל את המודעות למותג ב-25%.

(מבוסס על מחקר שנערך על ידי פייסבוק בשנת 2022.)

פייסבוק לא מעניקה לנו מידע על מי מנהל את הקמפיין שמוביל לתוצאות ייחודיות, אבל תהיו בטוחים שבמרבית המקרים, מדובר באנשים שלמדו וחקרו את עולם השיווק, שכשלו הרבה והשתפרו עם הזמן, שניסו וריאציות רבות, שמשתמשים בכלים ייחודיים, ועוד.

חשוב לזכור שהתחרות בפייסבוק גבוהה ולא קל לנהל קמפיין שיניב רווח בפייסבוק.

עם זאת, הפוטנציאל הרווחי בפייסבוק הוא עצום.

לסיכום:

פרסום ממומן בפייסבוק מציע מגוון רחב של יתרונות, בכל זאת, עם היתרון מגיעים גם חסרונות ואתגרים. 

השימוש בפלטפורמה זו דורש תכנון יסודי והתמדה. אמנם תוכלו לייצר תוצאות יפות במהירות, כמו חשיפה והבאת לקוחות חדשים, אבל חשוב לדעת שההצלחה האמיתית מגיעה לאחר תהליך ארוך ובשילוב של שורת פעולות מגוונות. 

רבים מאבדים סבלנות אחרי חודש ומכריזים: 'הקמפיין בפייסבוק לא יעיל', אך כנראה שלא ניהלו להם נכון את הקמפיין או שלא הייתה להם הסבלנות הנדרשת.

בהתעסקות נכונה ובהתאמה לשינויים בפלטפורמה, פרסום בפייסבוק יכול להציע תוצאות יוצאות דופן ולתרום לצמיחה ולהצלחה של העסק.

בנוסף, חשוב לזכור שהפרסום בפייסבוק דורש הבנה עמוקה של הקהל המתמקד בו. 

יש לקחת בחשבון את האינטרסים, ההתנהגויות והצרכים של הלקוחות הפוטנציאליים על מנת ליצור תוכן מתאים ולגרום לגולשים לפעול.

בכך ניתן לשפר את יעילות הפרסום ולהגיע לתוצאות טובות יותר.

שאלות ותשובות:

ש. האם פרסום ממומן בפייסבוק מתאים לכל עסק?

ת. לא בהכרח. פרסום ממומן בפייסבוק יכול להיות יעיל עבור עסקים רבים, אך חשוב לבחון את היתרונות והחסרונות שלו בהתאם לצרכים ולמטרות של כל עסק.

 

 

ש. מהם היתרונות של פרסום ממומן בפייסבוק?

ת.

  • קהל יעד רחב: פייסבוק היא פלטפורמה עם קהל משתמשים עצום, המאפשרת לכם להגיע לקהל יעד רחב ומגוון.
  • מיקוד מדויק: ניתן למקד את המודעות שלכם לקהל יעד ספציפי לפי גיל, מין, מיקום, תחומי עניין ועוד.
  • תקציב גמיש: ניתן להגדיר תקציב יומי או חודשי, ולעקוב אחר ביצועי הקמפיין באופן שוטף.
  • פורמטים מגוונים: ניתן להשתמש במגוון פורמטים של מודעות, כגון טקסט, תמונות, סרטונים ועוד.
  • מדידה יעילה: ניתן לעקוב אחר ביצועי הקמפיין באמצעות כלי ניתוח מתקדמים.
 

ש. מהם החסרונות של פרסום ממומן בפייסבוק?

ת.

  • תחרות גבוהה: ישנם עסקים רבים המפרסמים בפייסבוק, מה שיכול להוביל לתחרות גבוהה על תשומת הלב של קהל היעד.
  • עלות: קמפיינים ממומנים בפייסבוק יכולים להיות יקרים, תלוי בקהל היעד ובפורמט המודעה.
  • מורכבות: ניהול קמפיינים ממומנים בפייסבוק יכול להיות מורכב, ודורש ידע וניסיון.
  • סינון מודעות: משתמשים רבים נוטים לסנן מודעות, מה שיכול להפחית את האפקטיביות של הקמפיין.
  • חוסר ודאות: אין ערובה להצלחה של קמפיין ממומן בפייסבוק.
 

ש. כמה כסף כדאי להשקיע בקמפיין?

ת.

  • ניתן להתחיל עם סכום קטן ולעלות אותו בהמשך, תוך ניטור ביצועי המודעות והשגת תובנות לגבי מספר האנשים שראו אותן וכמה מהם ביצעו רכישה.
  • קבעו תקציב יומי או חודשי והגדירו את הסכום שאתם מוכנים לשלם עבור כל אדם שנחשף למודעה.
 

ש. כיצד ליצור מודעות מושכות?

ת.

  • השתמשו בתמונה איכותית וכותרת קצרה וקולעת שתמשוך את תשומת הלב.
  • כתבו טקסט ברור וקצר המסביר את ההצעה שלכם.
  • הוסיפו קריאה לפעולה ברורה, שתנחה את האנשים מה לעשות (לדוגמה: "בקרו באתר שלנו").
# בואו לקרוא עוד על איך לכתוב מודעות בפייסבוק. 
 

ש. איך אדע אם פרסום ממומן בפייסבוק מתאים לעסק שלי?

ת.

  • חשוב להגדיר את המטרות שלכם לפני תחילת קמפיין. מה אתם רוצים להשיג באמצעות פרסום ממומן בפייסבוק?
  • עליכם לחקור את קהל היעד שלכם ולברר היכן הוא מבלה את זמנו החופשי..
  • חשוב להגדיר תקציב מתאים ולעקוב אחר ביצועי הקמפיין באופן שוטף.
  • מומלץ להתייעץ עם מומחה לפרסום ממומן בפייסבוק.
 

ש. מהם הטיפים ליצירת קמפיין ממומן מוצלח בפייסבוק?

ת.

  • הגדירו קהל יעד מדויק.
  • צרו מודעות מושכות ויעילות.
  • הקצו תקציב מתאים.
  • עקבו אחר ביצועי הקמפיין וערכו התאמות לפי הצורך.
 
ש. איך בוחרים סוכנות לשיווק דיגיטלי?

ת. 

הגדירו את הצרכים:

  • מהן המטרות שלכם?
  • מהו התקציב שלכם?
 

ערכו מחקר:

  • אספו מידע על סוכנויות שונות.
  • קראו ביקורות.
 

פגישה עם סוכנויות:

  • שאלו שאלות בנוגע לניסיון, המומחיות והגישה של הסוכנות.
  • בקשו הצעות מחיר.
  • ודאו שיש "כימיה" טובה עם הצוות.
 
במידה ואתם מעוניינים בהקמת קמפיין ממומן בפייסבוק או בגוגל, אנו -חברת השיווק Sivro Digital, כאן לשרותכם (:

ניתן ליצור קשר כאן.

 
 
# מאמר זה נכתב על ידי ירין כהן ועד סיברוני, עוסקים בפרסום ממומן בפייסבוק ובגוגל כ- 4 שנים. 

עוד מהבלוג שלנו

שילוב בינה מלאכותית בקורסים דיגיטליים: פותחים עולם חדש של למידה

שילוב AI בקורסים דיגיטליים:

בינה מלאכותית, למידת מכונה וטכנולוגיות מתקדמות: מהפכת השיווק הדיגיטלי

:מהפכת השיווק הדיגיטלי

איך בונים אסטרטגיה שיווקית לפרסום ממומן בפייסבוק ב-6 שלבים?

כל השלבים לבניית אסטרטגיה שיווקית:

איך להביא את האתר למקומות הראשונים בגוגל?

קידום האתר שלכם בגוגל במספר שלבים:

דף עסקי בפייסבוק – איך בונים וטיפים להצלחה (2024)

איך לבנות דף עסקי בפייסבוק:

מה עדיף – פרסום ממומן בגוגל או בפייסבוק?

מה עדיף – ממומן בגוגל או בפייסבוק?

שילוב בינה מלאכותית בקורסים דיגיטליים: פותחים עולם חדש של למידה

שילוב AI בקורסים דיגיטליים:

בינה מלאכותית, למידת מכונה וטכנולוגיות מתקדמות: מהפכת השיווק הדיגיטלי

:מהפכת השיווק הדיגיטלי

איך בונים אסטרטגיה שיווקית לפרסום ממומן בפייסבוק ב-6 שלבים?

כל השלבים לבניית אסטרטגיה שיווקית:

איך להביא את האתר למקומות הראשונים בגוגל?

קידום האתר שלכם בגוגל במספר שלבים:

דף עסקי בפייסבוק – איך בונים וטיפים להצלחה (2024)

איך לבנות דף עסקי בפייסבוק:

מה עדיף – פרסום ממומן בגוגל או בפייסבוק?

מה עדיף – ממומן בגוגל או בפייסבוק?
דילוג לתוכן