fbpx

איך לקדם את האתר בגוגל ב-10 שלבים? (On-Page + Off-Page) –

תמונה שמסמלת אופטימיזציה ל-SEO

↵ איך לקדם את האתר בגוגל (קידום אורגני – SEO) זו שאלה נפוצה בקרב בעלי עסקים, בגלל היתרונות הרבים שכרוכים בכך. 

מה צריך לעשות כדי לקדם את האתר בגוגל?

איזה פעולות עליכם לעשות כדי להיות מדורגים בביטויי מפתח רבים במיקומים גבוהים? 

החל מבחירת ביטויי מפתח ועד לשיפור מהירות האתר – 

מדריך לקידום האתר בגוגל בעשרה שלבים + מידע חיוני נוסף בעמוד הבא:

קפיצה בקליק:


מהו קידום אורגני (SEO)?

קידום אורגני, שנקרא גם Search Engine Optimization או אופטימיזציה למנועי חיפוש, הוא חלק מתחום השיווק האורגני

הוא כולל מקבץ של פעולות של שיפור האתר, במטרה לקדם אותו בגוגל (או במנועי חיפוש אחרים).

המטרה היא להציב את האתר שלנו במקום גבוה בתוצאות החיפוש עבור מילות מפתח הקשורות לתחום שלנו, כדי לצבור חשיפה, תנועה, אמון ולקוחות חדשים באופן תדיר.


לפי מה גוגל קובע את מיקום המאמרים?

גוגל משתמשת בכמה גורמים כדי לקבוע את מיקום המאמרים בתוצאות החיפוש. 

גורמים אלו מתחלקים לשתי קטגוריות עיקריות:

גורמים פנימיים (On-Page):

  • כמה תוכן המאמר וביטוי המפתח קשורים אחד לשני – צריך דיוק מוחלט ותוכן לעניין.
  • איכות התוכן – כמה הוא נותן ערך ביחס למתחרים.
 
  • שימוש נכון בתגיות מטא: כותרות H1, כותרות משנה, שימוש ברשימות, גרפים טבלאות, סרטונים ותמונות.
  • חווית המשתמש – כמה נוח לגולש לקרוא את המאמר שלכם.
 
  • שימוש במילות מפתח: מיקום ותדירות השימוש במילות מפתח בכותרת, תיאור המאמר וגוף המאמר. 
 
  • קישורים פנימיים.
 

גורמים חיצוניים (Off-Page):

  • סמכותיות האתר – גוגל רוצה לראות שכותב התוכן הוא בעל סמכות וניתן לסמוך עליו. 
 
  • פופולריות האתר – כמה מבקרים יש בפועל? כמה נשארים וכמה עוזבים? מהם אחוזי הנטישה? 
 
  • פעילות ברשתות חברתיות – כמה שיותר, יותר טוב (פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, טוויטר..)
 
  • קישורים חיצוניים – איכות עדיפה על הכמות. 
 
  • מהירות האתר.
 
  • התאמה למובייל (רספונסיבי).
  • התחרות בתחום העסק שלכם בכלל ובפרט בביטוי הספציפי. 
 

מה ההבדל בין אורגני לממומן?

קידום ממומן לעומת קידום אורגני של האתר בגוגל (SEO)  – 

 קידום אורגני הוא אסטרטגיה לטווח ארוך, חסכונית יותר, פונה לקהל רחב, אך דורשת זמן וסבלנות. 
לעומת זאת, פרסום ממומן הוא אסטרטגיה לטווח קצר, גמישה וניתנת למדידה, אך יקרה יותר ומכוונת ביתר דיוק לקהל היעד.
 
# לקריאה נוספת על ההבדלים בין פרסום ממומן וקידום אורגני.
 

 


פרקטיקה - חלק ראשון - On-Page: בתוך האתר:

1. תבדקו אלו מילים כדאי לקדם:

איש עם זכוכית מגדלת חושב מה לעשות

 

חפשו מה המילים והביטויים שרלוונטיים לתחום שלכם / לנושא המאמר, לפי מספר פרמטרים:

  • תחילה, רלוונטיות: המילים והביטויים צריכים להיות קשורים ישירות לתחום ולנושא המאמר.
 
  • נפח חיפוש גבוה: בחירת ביטויים עם נפח חיפוש גבוה (=חיפוש רב בגוגל). 
 
  • ביטויים עם תחרות נמוכה: כביכול סותר את קטגוריית 'נפח החיפוש', אך לא באמת. קידום ביטויים עם נפח חיפוש גבוה בשילוב של ביטויים בעלי תחרות נמוכה או אפילו ללא חיפוש כלל  (נקראים ביטויי 'זנב ארוך'), הוא המתכון להצלחה.  
 
  • קליקים אורגנים: תבדקו כמה קליקים אורגנים יש על המקומות הראשונים בביטוי אותו אתם חושבים לקדם. בהתאם לכך תחשבו אם כדאי לכם לקדם את הביטוי הזה. 
 

# אם אתם בעלי אתר חדש ההמלצה היא להתחיל בקידום ביטויים מסוג 'זנב ארוך'. 

 

ביטויי זנב ארוך + דוגמא:

ביטויי זנב ארוך (Long Tail Keywords) = 

ביטויים מורכבים יחסית, המכילים 3 מילים או יותר. 

הם לרוב בעלי נפח חיפוש נמוך יותר, אך מתארים בצורה ספציפית מאוד את כוונת החיפוש של הגולש.

לדו'- 'עורך דין נזיקין' בעל נפח חיפוש חודשי נמוך יותר מהביטוי 'עורך דין':


 

למה כדאי לאתר מתחיל להתחיל בקידום ביטויים מסוג זה?

  • תחרות נמוכה: כיוון שפחות גולשים משתמשים בביטויים אלו, התחרות על ביטויים אלו נמוכה יותר ולכן יהיה קל יותר להגיע איתם למקומות הראשונים.
 
  • שיעור המרה גבוה: ביטויי 'זנב ארוך' משקפים כוונת חיפוש ספציפית יותר, מה שמעלה את הסיכוי שהגולשים ישאירו פרטים.
 
# עם זאת, לפעמים ביטויי 'זנב ארוך' יהיו בעל נפח חיפוש גבוה יותר. 
לדוגמא – ביטוי המפתח 'פרסום ממומן בפייסבוק' בעל נפח חיפוש גבוה יותר מהביטוי 'פרסום ממומן':

איך נדע מה לקדם ?

 מה שאנו צריכים לראות לנגד עיננו כדי לעשות את זה נכון – 

זה שילוב של נפח חיפוש גבוה, פילוח קהל יעד (שיבואו גולשים רלוונטיים),ובהתחלה – תחרות נמוכה. 

הסוד הוא למצוא את הביטויים עם תחרות נמוכה ונפח חיפוש גבוה, מבלי לזלזל כמובן בכוח של ביטויי 'זנב ארוך'. 

 הנה כמה כלי מחקר מילות מפתח שתוכלו להשתמש בהם לניתוח:
 

♦ KeywordTool.io (בחינם)

 Ubersuggest (בחינם)

♦ Ahrefs (מרבית הפונקציות בתשלום)


למה כדאי להשתמש בשיטות נוספות מלבד השימוש בכלי מילות מפתח?

מלבד כלי המחקר שהצגנו לעיל, שיש עוד רבים כמוהם, חשוב להשתמש במקורות נוספים, כמו ההצעות של גוגל. 

ההצעות של גוגל הכוונה שאתם כותבים ביטוי בחיפוש בגוגל, והוא משלים לכם חיפושים אפשריים. 

לד' – אתם רושמים 'שיווק ממומן', גוגל ישלים אתכם לשיווק ממומן בפייסבוק, שיווק ממומן בגוגל, שיווק ממומן באינסטגרם וכו'.

אתם יודעים למה הכוונה, זה נראה כך: 

למה כלי המחקר אינם מספיקים? משתי סיבות עיקריות:

א. הכלים השונים מציגים את אותן מילים לכולם. 

ב. כ-20% מהחיפושים היומיים שמתבצעים בגוגל הם חדשים לחלוטין ולא בוצעו לעולם.


2. בדיקת האתרים של אלו שבצמרת ('המתחרים'):

בדיקת האתרים הראשונים בתחום שלכם חיונית בתחילת הקידום ממספר סיבות:

תקבלו רעיונות לביטויי מפתח ולנושאים לכתיבה מאלו שבטופ בתחום שלכם.

תדעו כמה קישורים יש לאתר.

תדעו כמה תוכן יש לאתר. או בכמה ביטויי מפתח הוא מדורג.  

תדעו מהי מהירות האתר. 

כלומר, תדעו עם מה אתם הולכים להתמודד בתחילת קידום האתר. 

בדיוק כמו אדם שיוצא למרוץ מכוניות ובודק את הרכבים של המשתתפים הטובים ביותר במרוץ – במה הם טובים יותר, מהם מנקודות החולשה שלהם, איך אפשר ללמוד מהם ולשפר את הרכב שלי? הסיכוי שלו לנצח יהיה טוב יותר משמעותית. 

 

כך גם בתחום קידום אתרים או SEO.

בנוסף, כאשר תיכנסו לעומק יותר, תוכלו להשתמש במחקר 'המתחרים' כדי לדעת כמה קשה יהיה לקדם ביטוי ספציפי, בהתבסס על:

♦ אורך המאמר שלהם (אם כי איכות חשובה מהכמות).

♦ האם המאמרים הראשונים הם ממוקדים – כולמר, האם ביטוי המפתח נמצא בתגיות המטא (כותרת + תיאור)?

  באלו מילות מפתח הם השתמשו ומה המידע שהם מעבירים. 

 כמה קישורים חיצוניים יש להם ומה מקורם (הן פר אתר והן פר ביטוי).  בהמשך נסביר מהם קישורים חיצוניים ומה חשיבותם. 

 

דוגמא אישית – Sivro Digital:

אם תחפשו את הביטוי 'קידום אתרים' בגוגל כנראה שלא תמצאו את המאמר הזה בתוצאות הראשונות. 

נפח החיפוש של ביטוי זה מאוד גבוה (כ-8100 חיפושים חודשיים), ולכן הסיכוי להתברג במקומות הראשונים בביטוי הזה נמוך מאוד כרגע עד לא אפשרי. 

לכן, החלטנו לקדם את הביטוי – 'איך לקדם את האתר בגוגל' – נפח החיפוש נמוך יותר, אך יחד עם זאת התחרות נמוכה יותר ויש לנו יותר סיכוי להתברג במקומות הראשונים.

 


3. מרכז המסה: התוכן:

מחשב ומישהי לוחצת עליו עם עיפרון

התוכן, התוכן ושוב התוכן.

גוגל מייחסת חשיבות עצומה לאיכות התוכן. מה שנקרא – הגולשים מצביעים ברגליים. 

אם למשל, גוגל יראה שנכנסים גולשים למאמר ושוהים בו זמן , הוא יקדם את אותם המאמרים בגוגל.

תקפידו על:

  • תוכן איכותי, ייחודי ומקורי שנותן ערך לגולש –כלומר, תוכן שמחדד ומחדש לו דברים.
 
  • תוכן ממוקד על הביטוי שבחרתם.
 
  • כתיבת ביטוי המפתח בכותרת המאמר, בתיאור, בפסקה הראשונה ובסיכום.
 
  • להכניס בצורה טבעית ביטויי מפתח רלוונטיים נוספים
 
  • שימוש נכון בגופן, גודל הטקסט, כמות מילים למאמר ועוד. להשתמש בכותרות (H1), כותרות משנה (H2) ועוד.
 
  • פסקאות קצרות וממוקדות.
 
  • מומלץ – תוכן עניינים בתחילת המאמר.
 
  • לשבור את הרצף עם תמונות, סרטונים, גרפים וכו'.
 
 # לקריאה נוספת על איך לכתוב מודעות לפייסבוק.
 

4. קישורים פנימיים:

קישורים פנימיים הם קישורים שמפנים מעמוד אחד באתר לעמוד אחר באתר. 

בטח גם ראיתם כבר כמה כאלה בקריאה עד פה..

 חשוב להכניס את הקישורים הפנימיים בצורה הטבעית ביותר במאמר.

לדוגמא, אם אתם עורכי דין תעבורה ורוצים להכניס קישור פנימי עם הביטוי 'עורך דין תעבורה בירושלים', כדאי לדבר תחילה על מיקומים ולהכניס באלגנטיות את הביטוי הזה.  

איך עושים קישור פנימי בוורדפרס?

סמנו את האנקור המיועד (הביטוי דרכו אתם רוצים לעשות קישור), לחצו על הלחצן המסומן, והעתיקו לשם את כתובת ה-url המתאימה.

זה נראה כך:

 

טיפים לשימוש נכון בקישורים פנימיים:

  • אל תשתמשו ביותר מדי קישורים בעמוד. 
  • תקפידו על קישורים איכותיים ורלוונטיים.
  • תעשו שהקישור ייפתח בחלון חדש (אם כי יש לכך ויכוח בקרב אנשי SEO).
  • שימו לב שביטוי המפתח (האנקור) משקף את מה שרשום במאמר, שהגולש יבין לאן הוא מגיע. 
 
 


חלק שני – Off-Page: מחוץ לאתר:

5. קישורים חיצוניים: קישורים יוצאים וקישורים נכנסים:

קישורים חיצוניים מתחלק ל-2: 

א. קישורים יוצאים – אלו קישורים שיוצאים מהאתר שלכם לאתר אחר.

הם עוזרים לקידום האורגני ונותנים ערך מוסף לגולש.

דוגמאות:

  • אם אתם כותבים מאמר על בריאות, ייתכן שתרצו לקשר למאמרים מאתרים של ארגוני בריאות מוכרים, בתי חולים או אתרי אינטרנט ממשלתיים.
  • אם אתם כותבים פוסט בבלוג על טכנולוגיה, ייתכן שתרצו לקשר למאמרים מאתרי חדשות טכנולוגיות, בלוגים של מומחים או אתרי יצרני טכנולוגיה.
 

טיפים לשימוש:

  • הקישור צריך להיות רלוונטי לנושא הדף בו הוא מופיע.
  • הימנעו מקישורים לנושאים לא קשורים או לא רלוונטיים לדף.
  • ודאו שהאתר אליו אתם מקשרים אמין ומהימן.
  • הימנעו מקישורים לאתרים בעלי מוניטין ירוד או לא מוכרים.
  • ודאו שהתכנים אליהם אתם מקשרים כתובים היטב, מעודכנים ומקצועיים.
  • ודאו שהקישור מספק ערך מוסף לקוראים ומסייע להם ללמוד עוד בנושא.
  • הימנעו מקישורים מיותרים או לא רלוונטיים.
  • חשוב להציג מגוון של קישורים יוצאים, הן מאתרים מקומיים והן מאתרים בינלאומיים.
 

ב. קישורים נכנסים הם מעין המלצת חבר, כלומר אתר אחר שמפנה לאתר שלכם.

ככל שיותר חברים שלך יגידו שאפשר לסמוך עליך – כך יותר אאמין להם. כך גוגל מסתכל עלינו. 

באמצעות הקישורים החיצוניים גוגל בודק אם אנו מקצוענים בתחומנו ואם אפשר לסמוך עלינו, מה שמסייע כמובן לקידום האתר בגוגל באופן משמעותי.

 

האם זה משנה איזה קישור? 

כמובן. אם חבר גנב ימליץ עליך וחבר הייטקיסט – נאמין יותר להייטקיסט. 

כך גם זה עובד עם המערכות של גוגל – ככל שהאתר שממליץ עליך יותר אמין או 'חזק', כך הקישור שלו יעזור לנו יותר להתקדם בגוגל.

כוח הקישור משתנה בהתאם למספר פרמטרים:

רלוונטיות – הנושא של האתר המקשר צריך להיות רלוונטי לנושא של האתר המקושר.

לדוגמא – אנו נרצה לקבל קישור חיצוני מסוכנות שיווק מוכרת בתחום.

♦  אתרים חזקים ואמינים – עדיף לקחת קישורים חזקים בתחומם, או עם DOMAIN AUTHORITY גבוה .

 

מהו DOMAIN AUTHORITY?

הוא ציון שמדרג את סמכותו והאמינות של אתר אינטרנט בעיני מנוע החיפוש גוגל. 

הוא מורכב ממספר גורמים ביניהם:

  • פרופיל הקישורים הנכנסים (המרכזי שבהם).
  • איכות התוכן.
  • התנהגות גולשים.
  • מבנה האתר.
  • מהירות הטעינה.

 

לדוגמא (מתוך אתר Ubersugget): 


# נציין שוב – עדיפה האיכות על הכמות.

לדוגמא – עדיף קישור אחד מאתר עם DOMAIN AUTHORITY גבוה ועם קשר לנושא שלך ולא חמישה קישורים ללא הקשר וללא סמכות תחום (DOMAIN AUTHORITY).

 
 


איך משיגים קישורים לקידום האתר בגוגל?

הנה כמה דרכים:

  • החלפת קישורים –  שיתוף פעולה של שני בעלי עסקים עם אינטרס דומה. מתאים בעיקר לעסקים שיש להם כבר פעילות קידום אורגני מסוימת ושהם מביאים תנועה מסוימת לאתר, כיוון שעסקים עם רזומה ירצו החלפת קישורים גם עם אתר עם רזומה בתמורה. 
  • כתיבת תוכן לאתרים קטנים/חדשים – בתמורה לקישור שמוביל לאתר שלכם (ישפיע רק לטווח הארוך)
  • פתיחת בלוג מקצועי/ אישי – ו'לטפטף' לשם קישורים לאתר.
  • קישור מוויקיפדיה (רק אם מדובר באתר אינפורמטיבי).
  • קניית כתבות של יחסי ציבור. 


קניית קישורים לקידום האתר - כדאי?

למרות שגוגל מזהיר מכך, רבים קונים קישורים. זו דרך קלה בעיקר לעסקים מתחילים – אך כדאי לעשות זאת בחכמה. 

מה זה בחכמה? 

1. לא לקשר יותר מדי פעמים מאותו אתר. 

2. לא להעמיס אלפי קישורים ביום בהיר אחד -אלא 'לטפטף' 3-6 קישורים בכל חודש.

 


6. פרסום התוכן ברשתות החברתיות:

לוגואים של רשתות חברתיות

 

תפרסמו את התוכן בצורה אורגנית ברשתות החברתיות, בבלוגים ובכל מקום שאנשים יוכלו להגיע אליו.

אם אתם מפרסמים בפייסבוק למשל, תוכלו להעלות בדף העסקי פוסטים כחלק מאסטרטגיית השיווק שלכם

כך גוגל יראה שאתם פעילים ויקדםאת האתר שלכם. 

# פוסט שאנחנו העלנו לדוגמא – 

# טיפ – בעזרת ה- Facebook Business Suite, דרך 'כלי התכנון', תוכלו לתזמן פוסטים שיעלו מראש לדף העסקי שלכם. 

לקריאה נוספת על דף עסקי בפייסבוק

מעבר לכך, גם פרסום ממומן ברשתות החברתיות עוזר לקידום האתר בגוגל, כיוון שככל שיש יותר תנועה באתר שלכם, כך גוגל מקדמים אותו יותר. 

כמובן שתוכן איכותי הוא קריטי כדי שאנשים יישארו באתר. 


 


חלק שלישי – SEO (Search Engine Optimization) טכני:

המילה SEO עם חצים מסביב שמסבירים מה זה כולל

 

SEO טכני גם הוא משמעותי מאוד ומשפיע ישירות על דירוג האתר שלכם בגוגל.

# שימו ♥: ללא ידע וניסיון בתחום, יהיה קשה לבצע לבד חלק מהפעולות האמורות כאן.

 

7. אפשר אבטחה כאן - אבטחת האתר הכרחית לקידום:

אבטחת האתר (התקנת תעודת SSL והטמעת HTTPS) היא מהדברים החשובים ביותר לקידום אתר בגוגל.

היום ישנן ספקיות רבות שמציעות שירותי אבטחת אתרים – ולכן תוכלו להבטיח את אבטחת האתר דיי בקלות, ובמחירים סמליים מאוד. 

איך יודעים אם האתר מאובטח?

1. תבדקו את כתובת האתר – שהכתובת מתחילה ב-HTTPS ולא ב-HTTP. האות "S" בסוף HTTPS מסמלת "Secure" (מאובטח). 

כך זה נראה – 

בנוסף, שימו לב לאייקון מנעול ליד כתובת האתר. לחיצה על המנעול תציג מידע נוסף על תעודת האבטחה של האתר.

היום כבר גוגל מזהירה אותנו לבד מאתרים לא מאובטחים. תחשבו על עצמכם – גם אתם לא הייתם נכנסים לאתר לא מאובטח, בטח שלא משאירים בו פרטים. 

 

8. למתקדמים בלבד- בצעו אופטימיזציה של קוד האתר:

  1. השתמשו בקוד נקי ומסודר.
  2. השתמשו ב-Schema Markup כדי לספק למנועי חיפוש מידע נוסף על מבנה ותוכן האתר.
  3. הטמיעו מפת אתר (Sitemap): מאפשרת לגוגל לסרוק את כל דפי האתר בקלות.

# כדי להטמיע מפת אתר (סטטית) תוכלו להשתמש ב: XML-Sitemaps.com

 

9. מהירות הטעינה:

מהירות הטעינה קשורה קשר ישיר לחוויית המשתמש, ולכן גוגל כל-כך מתחשב בה בעת קביעתו את דירוג האתר בגוגל.

אם האתר שלכם נטען לאט, גוגל לא יקדם את האתר שלכם. 

# זהו כלי חינמי לבדיקת מהירות האתר – tools.pingdom

 

איך עושים את זה?

♦ השתמשו בכלים להקטנת תמונות וסרטונים.

# מומלץ שהתמונות לא יהיו יותר מ-150 KB.  

# כלי חינמי להקטנת תמונות (עד 5 MB) – tinypng

ניצול זיכרון מטמון (Caching) והגדלתו במקרה הצורך.

 

10. התאמה לנייד:

מי לא עושה הכל דרך הטלפון?

בדקו איך האתר שלכם נראה בנייד ותבצעו שינויים בהתאם. 

 אם האתר שלכם הוא בעל עיצוב רספונסיבי – אז הוא מתאים עצמו אוטומטית למובייל, אך בכל מקרה כדאי לבצע בדיקה.  


 
 

סיכום שלב הפקטיקה:

אם נסכם את כל המלל הרב – 

אז יש שלושה חלקים שיעזרו לכם לקדם את האתר בגוגל – בתוך האתר (1-4), מחוץ לאתר (5-6), ו- SEO טכני (7-10).

אם תבצעו את כלל החלקים, אנו סבורים כי תראו תוצאות של קידום האתר, ותתחילו לראות תנועה של גולשים במהרה. 

 בהמשך נדון איך עושים קידום אורגני לאחר שמצטברת תנועה. 




מהם הסיכונים הכרוכים בביצוע קידום אתר בגוגל (SEO)?

קידום האתר בגוגל הוא תהליך שלוקח זמן – ולפני שמתחילים לעשות אותו לבד יש כמה דברים שצריך לקחת בחשבון: 

♦  שימוש בטכניקות אסורות, כמו קניית קישורים או שימוש בטקסט נסתר, עלול להוביל לענישה מצד גוגל.

♦ זהו תהליך ארוך שדורש ידע, ניסיון ותקציב, ובלעדיהם, אתם עלולים לא לראות תוצאות.

♦  האלגוריתם המשתנה של גוגל – גוגל עושים שינויים בתהליך הקידום האורגני. למומחי SEO יש את הכלים לעקוב אחר השינויים של גוגל ולבצע שינויים באתר שלכם בהתאם.

♦ לא בדיוק סיכון, אבל ננצל את הבמה לציין שוב – תוכן איכותי וייחודי, שייתן ערך מוסף לגולש. 

 

מהם קישורי 'nofollow' ואיך הם קשורים לקידום האתר בגוגל?

קישורים Nofollow הם קישורים מיוחדים, שאנו אומרים לגוגל לא "לעקוב" אחריהם ובעצם שלא ייקחו את הכוח מהאתר שלי. 

כתוצאה מכך, קישורים אלו לא מעבירים "חֲזָקָה" (authority) או "דף דירוג" (PageRank) מהאתר המקשר לאתר המקושר.

הנה כמה מקרים שבהם כדאי להשתמש בקישורי Nofollow:

  • קישורים לאתרים לא אמינים: קישורים לאתרים לא אמינים או ספָּמִיִים עלולים לפגוע בדירוג האתר שלכם.
 
  • קישורים שאינכם רוצים שגוגל תעקוב אחריהם: לדוגמא, קישורים לחלקים פנימיים באתר שלכם שאינם רלוונטיים לקידום אורגני.
 

שימוש נכון בקישורי Nofollow יעזור לכם:

  • לשפר את חווית המשתמש: קישורים Nofollow יכולים למנוע ממשתמשים להגיע לעמודים לא רלוונטיים או לא אמינים.
 
  • להגן על הדירוג שלכם בגוגל: שימוש לא נכון בקישורים יכול להוביל להטלת עיצומים על ידי גוגל, ולכן חשוב להשתמש בקישורי Nofollow במקרים המתאימים.
 

חשוב לנו לציין:

  • גוגל יכולה לזהות קישורי Nofollow, ולכן חשוב להשתמש בהם בצורה אחראית.
  • שימוש מוגזם בקישורי Nofollow עלול לפגוע בדירוג האתר שלכם.
  • מומלץ להתייעץ עם מומחה SEO כדי לוודא שאתם משתמשים בקישורי Nofollow בצורה נכונה.

 

איך מוסיפים תגית nofollow?

1. באמצעות קוד HTML:

  • ניתן להוסיף תכונה nofollow לתוך תגית ה-a:
HTML
<a href="https://www.example.com/" rel="nofollow">קישור לדוגמה</a>

2. באמצעות כותרת HTTP:

  • ניתן להוסיף את הכותרת X-Robots-Tag: nofollow בתגובת HTTP:
HTTP/1.1 200 OK
(...)
X-Robots-Tag: nofollow
(...)

הדרך הטובה ביותר להוסיף תגית nofollow תלויה בצרכים ובמערכת ניהול התוכן (CMS) שלכם:

  • WordPress: תוכלו להוסיף תכונה nofollow בקלות באמצעות תוסף כמו "Rel Nofollow Checkbox".
  • Wix: תוכלו להוסיף תכונה nofollow דרך תפריט "הגדרות מתקדמות" של עורך האתר.

 

 

מה נשתנה השנה הזאת (2024) בכל הנוגע לקידום אתרים?

הנה חלק מהשינויים הצפויים  בשנת 2024, שמומלץ לעקוב אחריהם אם רוצים להתקדם בגוגל:

 עדכון BERT: עדכון זה שם דגש על הבנה מעמיקה יותר של כוונות המשתמש ומשמעות המשפטים. לכן תתמקדו ביצירת תוכן איכותי ורלוונטי שמענה על צרכי המשתמש.

♠ התמקדות בחוויית משתמש: גוגל נותנת עדיפות לאתרים עם חווית משתמש טובה. חשוב לוודא שהאתר שלכם קל לניווט, מהיר ומתאים לגלישה במכשירים ניידים.

 התמקדות בתוכן ייחודי:  תיצרו תוכן מקורי שמעניין ומרתק את קהל היעד שלכם.

♠ שימוש בקול: השתמשו בחיפוש קולי באתר שלכם.

 התמקדות בתוכן אינטראקטיבי: התמקדו בתוכן שהגולשים יכולים לקחת בו חלק פעיל (כגון סרטונים וסדנאות) יהפוך לחשוב יותר ויותר.

 התמקדות בתוכן אישי: גוגל רוצה שהאתר שלכם יהיה מונגש לכלל המשתמשים, ושכל משתמש ירגיש שהתוכן נוגע בו אישית (על פי קהל היעד).

 

איך עושים אופטימיזציה לקידום האתר בגוגל לאחר תנועה?

seo optimization

 

טעות של מקדמי אתרים רבים, היא פשוט להעלות תוכן ולעוזב אותו.

כדי להצליח לקדם את האתר בגוגל בביטויים שאתם רוצים – חשוב לבצע שינויים בהתאם לנתונים שהתקבלו.

לאחר שהצלחתם למשוך תנועה לאתר, תבצעו אופטימיזציה (ייעול) של התוכן על מנת לשפר ביצועים ולא לאבד מיקומים.

תוכלו לעשות את זה באמצעות שלוש דרכים עיקריות:

1. ניתוח הנתונים:

תבדקו מהיכן מגיעים הגולשים שלכם, מאיזה מילות מפתח הם הגיעו, באיזה עמודים באתר הם מבקרים יותר? 

באיזה עמודים הם מתעכבים? כמה זמן הם גולשים באתר באופן כללי?

לאחר שעשיתם זאת, תזהו את הדפים שלא מבקרים בהם או שננטשים מהר, ושפרו אותם לאחר מחקר מילות מפתח. 

# כלים שתוכלו להשתמש בהם לניתוח הנתונים:

◊ Google Analytics

  • עוקבת אחר תנועת אתרים, התנהגות משתמשים והמרות.
  • מציגה כיצד מבקרים מוצאים את האתר, אילו דפים הם מבקרים ומהן הפעולות שהם מבצעים.
  • מספקת תובנות לגבי דמוגרפיה, תחומי עניין ושימוש במכשירים.
 

◊ Google Search Console

  • מסייע בשיפור הנראות של אתר האינטרנט בתוצאות מנועי החיפוש (SERPs).
  • מזהה בעיות אינדוקס, בעיות SEO טכניות ושגיאות בשימושיות במובייל.
  • מאפשר לכם לעקוב אחר התנועה ולשפר את הביצועים בהתאם שיעולי לקידום האתר בגוגל. 
 

◊ Ahrefs (הזכרנו לעיל – מהכלים המומלצים ביותר).

  • מספקת פתרונות SEO מקיפים עבור מחקר מילות מפתח, ניתוח מתחרים, בדיקת קישורים נכנסים ומעקב אחר דירוג.
  • מציעה נתוני קישורים נכנסים מעמיקים, מחקר מילות מפתח של מתחרים, ניתוח פער תוכן ומעקב אחר דירוג במגוון מנועי חיפוש.
 

◊ Hotjar

  • כלי ניתוח התנהגות משתמשים.
  • מסייע בהמחשת התנהגות המבקרים באתר באמצעות מפות חום, הקלטות וסוקרים.
  • מציג היכן משתמשים לוחצים, גוללים וכיצד הם מתקשרים עם האתר.
  • מספק תובנות לגבי בעיות חווית משתמש (UX) ותחומים לשיפור.
 
 

2. שפרו ותעדכנו את התוכן:

בכל יום יש מאות מאמרים חדשים עם תוכן רב ועשיר במידע (במיוחד בעולם הבינה המלאכותית). 

כדי שלא תאבדו מיקומים למתחרים, עליכם לוודא שהמידע באתר עדיין רלוונטי. 

בנוסף, עליכם לשפר ולשדרג את המאמרים הקיימים (מבחינת נראות, מילות מפתח, פסקאות ועוד). 

תוסיפו מידע חדש – כמה שיותר – יותר טוב (בהנחה שהוא איכותי). 

 

תוסיפו קישורים:

כל הזמן צריך להוסיף קישורים, בתדריו גבוהה. תוסיפו קישורים פנימיים, קישורים יוצאים וקישורים נכנסים. 

 



איך לדעת איזה ביטוי לקדם? לעשות מאמר בנפרד לכל ביטוי ספציפי?

שאלה זו היא שאלה נפוצה בקרב אנשי Seo – האם צריך לכתוב מאמר על כל ביטוי ספציפי?

התשובה לשאלה זו משתנה בהתאם לתחרות על הביטוי, בהתאם למחיר לקליק (PPC), לנפח החיפוש, לאיכות התוכן ולמה הוא כולל ועוד. 

ככלל, מומלץ לכתוב מאמר בנפרד על כל ביטוי מפתח מהסיבות הבאות:

1. התמקדות: מאמר ספציפי מאפשר לכם להתמקד בביטוי מפתח אחד ולספק מידע רלוונטי ומקיף עבור משתמשים שמחפשים ביטוי זה. גוגל אוהב מיקוד.

2. רלוונטיות: כתיבה נפרדת לכל ביטוי מפתח מבטיחה שהתוכן שלכם יהיה רלוונטי ספציפית לכוונה של המשתמש בחיפוש.

3. אופטימיזציה: ניתן לבצע אופטימיזציה מדויקת של כל מאמר עבור ביטוי המפתח הרצוי, תוך שימוש בביטוי בכותרת, בתיאור ובסיכום. 

4. סמכותיות: יצירת תוכן מקיף ואיכותי עבור ביטויים ספציפיים תורמת לחיזוק הסמכותיות של האתר שלכם בתחום הרלוונטי.

5. דירוג: התמקדות בביטוי מפתח אחד בכל מאמר מקלה על גוגל להבין את נושא המאמר ולדרג אותו בהתאם בתוצאות החיפוש.

 

כתיבת מאמר בנפרד לכל ביטוי ספציפי היא מומלצת, אך צריך להפעיל שיקול דעת. 

לדוגמא – אם הנושא הוא קידום אתרים בגוגל – מומלץ לעשות מאמרים בנפרד לנושאים כמו קישורים, הונאת קליקים, כתיבת תוכן איכותי, כתיבת מודעות ועוד. 

ככל שנכתוב יותר מאמרים ממוקדים  – כך נהיה מדורגים יותר במילות מפתח. 

זה לא סותר לדבר על הנושאים האלו במאמרים אחרים, אך תמיד תוכלו לשלוח את הגולשים בקישור פנימי לקריאה מעמיקה יותר.

 



קידום האתר בגוגל - מתאים לכל עסק?

קידום אתרים יכול להיות תהליך מורכב, אבל זה יכול להיות גם כלי שיווקי יעיל מאוד.

SEO מתאים לרוב העסקים – אך איך יודעים בוודאות?

אם אתם רוצים להגדיל חשיפה, להגביר את המודעות למותג, למשוך לקוחות פוטנציאליים. 

– אם תחום העסק שלכם מחופש בגוגל.

– אם יש לכם זמן, סבלנות ורצון ללמוד. 

– התחשבות בתקציב – במיוחד אם אתם נעזרים בסוכנות שיווק שמתמחה בקידום אורגני.

 

האם כדאי לקדם את האתר לבד או להיעזר במומחים ל-SEO?

זו שאלה מורכבת שתלויה ב: 

א. ידע שלכם.

ב. ניסיון שלכם.

ג. זמן שיש לכם להקדיש.

ד. הסבלנות שלכם.

ה. התקציב שלכם.

ו. המטרות שלכם.

ניתן לקדם את העסק בגוגל לבד – אך זה כלל לא פשוט. 

בשורה התחתונה – אם יש לכם את התקציב הדרוש – תחסכו לעצמכם את הזמן וכוחות הנפש, ותעזרו במיקור חוץ של סוכנות שיווק.

כבר ניגע במחיר שיעלה לכם קידום האתר בגוגל. 

 

כמה עולה לקדם את האתר בגוגל בעזרת איש שיווק מומחה SEO?

מחיר קידום אתרים אורגני משתנה בהתאם למספר גורמים, ביניהם:

גודל האתר, גודל התחרות בתחום, היקף העבודה שצריך לבצע וניסיון המקדם. 

אבל אתם כאן בשביל מחירים, אז נעריך הערכה גסה:

טווחי המחיר המשוערים:

  • אתר קטן (לא תחרותי): 1,500-2,000 ש"ח לחודש.
  • אתר בינוני (תחרות בינוני): 2,000-4,000 ש"ח לחודש.
  • אתר גדול (תחרות גבוה): 4,000-10,000 ש"ח ומעלה.
 

 

# המחירים אלו הם משוערים בלבד ויכולים להשתנות בהתאם לגורמים שצוינו לעיל. 

# טיפ לחיסכון בעלויות –  תוכלו לבצע חלק מהעבודה בעצמכם (רק אם אם יודעים את יסודות הקידום האורגני), ובכך לחסוך בעלויות.

# אצל מקדמים רבים – ישנה הגבלה של ביטויי מפתח שהם עמלים עליהם, בהתאם לתקציב. 

 



לסיכום:

לסיכום, הנה עשרת השלבים לקידום האתר בגוגל: On-Page (בתוך האתר): 1. מחקר מילות מפתח, 2. מחקר מתחרים, 3. כתיבת תוכן 4. קישורים פנימיים. 

Off-Page (מחוץ לאתר): 5. קישורים חיצוניים (יוצאים ונכנסים) + 6. פרסום התוכן ברשתות החברתיות (ממומן +אורגני). 

SEO טכני: 7. אבטחת האתר (הפעולה הראשונה שכדאי לעשות בעת בניית אתר) 8. אופטימיזציה לקוד האתר 9. מהירות טעינת האתר 10. התאמה לנייד. 

זהו, מקווים שענינו על השאלה איך תוכלו לקדם את האתר בגוגל. 

לפני שאתם קופצים למים, נגיד שוב – קידום האתר בגוגל למקומות הראשונים זו עבודה רבה, לעיתים מתישה, שלוקחת זמן רב, ודורשת ידע וסבלנות. 

 

אם החלטתם ללכת על זה, עקבו אחר ההוראות בפרוטרוט וגלו סבלנות והתמדה.

בהצלחה!


אם בכל זאת אתם מעוניינים בשירותי קידום אתרים – דו"ח אופטימיזציה, מחקר מילות מפתח, כתיבת תוכן או כל פעולה אחרת – אל תהססו לפנות אלינו. צרו קשר כאן.



שאלות ותשובות:

ש. מה זה קידום אתרים אורגני?

ת. קידום אתרים אורגני (SEO) הוא תהליך שמטרתו לשפר את דירוג האתר במנועי החיפוש, בעיקר גוגל, באופן טבעי (לא ממומן).

ש. למה חשוב לקדם אתר אורגנית?

ת. קידום אורגני מביא תנועה איכותית לאתר, מגדיל את המודעות למותג ומוסיף ליציבות העסקית.

ש. מהם הגורמים המשפיעים על דירוג האתר?

ת. ישנם מאות גורמים המשפיעים על דירוג האתר. המרכזיים שבהם: תוכן איכותי, רלוונטיות, מילות מפתח, בניית קישורים, חוויית משתמש ועוד.

ש. איך מתחילים לקדם אתר אורגנית?

ת.באמצעות – מחקר מילות מפתח, אופטימיזציה טכניתיצירת תוכן איכותי, בניית פרופיל קישורים וניתוח הנתונים.

ש. כמה זמן לוקח לקדם אתר אורגנית?

ת. הזמן משתנה בהתאם לתחרותיות, איכות האתר ואסטרטגיית הקידום. לרוב, נדרשים מספר חודשים עד שנה כדי לראות תוצאות משמעותיות.

ש. האם קידום אורגני מתאים לכל עסק?

ת. בגדול כן, אך חשוב שקהל היעד יחפש את תחום העסק שלכם בגוגל. 

ש. האם אפשר לקדם אתר בגוגל אורגנית לבד?

ת. כן, ניתן ללמוד קידום אורגני ולבצע אותו באופן עצמאי. קיימים קורסים, ספרים ומדריכים רבים שיכולים לעזור. 

ש. האם כדאי להיעזר בחברת קידום אתרים?

ת. חברת קידום אתרים מקצועית יכולה לחסוך זמן ומאמץ, ולהביא לתוצאות טובות יותר. 

ש. האם קידום אורגני הוא השקעה משתלמת?

ת. כן, קידום אורגני הוא השקעה משתלמת לטווח הארוך. הוא יכול להביא ליותר תנועה, יותר לקוחות ויותר רווחים לטווח הארוך.

ש. האם יש טיפים נוספים לקידום אתרים אורגני בגוגל?

ת. תהיו סבלניים, תתעדכנו בחידושים, תתמקדו בתוכן איכותי, תהיו יצירתיים, נתחו את הנתונים ותהיו עקביים.

ש. כמה עולה קידום אתרים אורגני?

ת. התשובה משתנה בהתאם לתחרות בתחום, לניסיון המקדם, לגודל האתר, לכמה עבודה צריך לעשות ועוד

בגדול, טווח המחירים הסטנדרטי הוא 2500-5000 ש"ח. 

 

עוד מהבלוג שלנו

פרסום בפייסבוק מתאים גם לעסקים קטנים?

כל מה שעסקים קטנים צריכים לדעת לפני פרסום בפייסבוק:

הדוגמאות שיסבירו לך איך מגדירים קהל יעד:

דוגמאות לניתוח קהל יעד:

המדריך המלא לפרסום בפייסבוק עבור עורכי דין:

לחצו כדי לקרוא על פרסום בפייסבוק לעורכי דין:

כל מה שצריך לדעת על קידום ממומן לעסק:

כל מה שצריך לדעת על קידום ממומן:

השפעת המחקר האקדמי על אסטרטגיות שיווק דיגיטלי

כיצד המחקר האקדמי על אסטרטגיות שיווק דיגיטלי?

לימודי שיווק דיגיטלי בישראל: איפה ללמוד ולמה לצפות?

איפה לומדים שיווק דיגיטלי בישראל?

פרסום בפייסבוק מתאים גם לעסקים קטנים?

כל מה שעסקים קטנים צריכים לדעת לפני פרסום בפייסבוק:

הדוגמאות שיסבירו לך איך מגדירים קהל יעד:

דוגמאות לניתוח קהל יעד:

המדריך המלא לפרסום בפייסבוק עבור עורכי דין:

לחצו כדי לקרוא על פרסום בפייסבוק לעורכי דין:

כל מה שצריך לדעת על קידום ממומן לעסק:

כל מה שצריך לדעת על קידום ממומן:

השפעת המחקר האקדמי על אסטרטגיות שיווק דיגיטלי

כיצד המחקר האקדמי על אסטרטגיות שיווק דיגיטלי?

לימודי שיווק דיגיטלי בישראל: איפה ללמוד ולמה לצפות?

איפה לומדים שיווק דיגיטלי בישראל?
דילוג לתוכן