fbpx

קידום אתרי איקומרס בגוגל – כדאי? מתאים לכולם? משתלם?

קפיצה לראשי הפרקים במאמר:

כנראה שרובכם כבר מכירים ואולי אף בעלים של אתר איקומרס אחד (או יותר..),
אך רק לטובת אלו שלא, נסביר בקצרה –
בצורה פשוטה, אתר איקומרס הוא אתר אינטרנט שמאפשר לגולשים לרכוש מוצרים באופן מקוון –
התחליף המוכר ביותר כיום לחנות פיזית.


איקומרס הוא קיצור של "סחר אלקטרוני" (Electronic Commerce) –

סחר זה הפך לחלק בלתי נפרד מהעולם העסקי וצפוי להמשיך לצמוח בשנים הקרובות.

 

יתרונות אתרי האיקומרס:

♠ זמינים 24/7
♣ מיועד לקהלי יעד גדולים מאוד
♠ יכולת איסוף נתונים על קהל היעד וחזרה אליהם. מגוון רחב של אפשרויות בחירה
♣ אתרי איקומרס מציעים מגוון רחב של מוצרים ושירותים, מכל רחבי העולם

24 שעות

סוגים של אתרי איקומרס:

♦ אתרי מכירות ישירות (Direct Selling): רכישת מוצרים ישירות מהחנות דרך האתר, כמו Amazon או eBay.

♦ אתרי תחום ספציפי (Niche Marketplaces): אלו אתרים שמתמקדים בתחומים מסוימים או בקטגוריות ספציפיות.

♦ אתרי מסעדות ובתי קפה (Food and Beverage): אתרים המאפשרים הזמנת מזון ומשקאות.

♦ אתרי תיירות ומסעדות (Travel and Hospitality): למכירת חבילות נופש, כמו Expedia או Booking.

♦ אתרי שוברי מתנה והטבות (Deals and Discounts): מציעים הטבות, הפקות וקופונים, כמו Groupon או LivingSocial.

♦ אתרי מכירת בגדים ואופנה (Fashion and Apparel): למכירת בגדים, נעליים ואביזרים, כמו Zara או ASOS.

♦ אתרי חשמל וטכנולוגיה (Electronics and Technology): נועדים לרכישת מוצרי חשמל, טכנולוגיה ואלקטרוניקה, לד' Best Buy או Newegg.

♦ אתרי עסקים קטנים (Small Business): אתרים המספקים פלטפורמה לעסקים קטנים למכירת מוצריהם, כמו Shopify או Etsy.

♦ אתרי מזומן דיגיטלי (Digital Goods): למכירת מוצרים דיגיטליים כמו ספרים אלקטרוניים, תוכנות ומוזיקה, כמו iTunes או Amazon Kindle Store.

♦ אתרי מזון טרי ואורגני (Fresh and Organic Food): אתרים המציעים רכישת מזון טרי ואורגני, כמו FreshDirect או Thrive Market.

 
 
עלי אקספרס


האם אתר איקומרס הוא רווחי?

אם אנו רוצים לענות על שאלה זו, עלינו לבחון מספר פרמטרים – 

1. כל מה שקשור לחנות עצמה –

איכות המוצרים

הביקוש של המוצרים בשוק

מראה האתר ועיצובו

חווית הגולש בעת הגלישה באתר

מהירות טעינת העמודים

מהירות קבלת המשלוח

2.  אופן שיווק האתר או מוצרים ספציפיים מתוכו. 

Google Ads היא בין הפלטפורמות המוכרות ביותר לשיווק ממומן של אתרי איקומרס, אך היא לא היחידה. 

בהמשך ארחיב על פלטפורמות נוספות. 

העובדות אומרות שיש אתרי Ecommerce מאוד רווחיים – זה נובע בדיוק מכל מה שקורה באתר עצמו, בשילוב עם שיווק מנצח.

אך מי שבבעלותו אתר איקומרס – יודע שהדברים קצת מורכבים יותר.

נראה שאין מנוס מפרסום האתר באופן ממומן, לפחות בשלבים הראשונים, כדי שתהיה תנועה גדולה אל החנות הוירטואלית ושיגדל היקף המכירות.

בדיוק כמו בעל עסק חדש – תחילה הוא צריך לחזק את שם המותג, בהמשך הוא צובר לקוחות שנהנים מהגלישה באתר ומאיכות המוצר, 

ולסיום – צובר ביקורות חיוביות ונהנה מלקוחות חוזרים ומרוצים.

השלבים האלה צוברים תאוצה באמצעות פרסום ממומן.  

אך גם אז – הרווחיות אינה מובטחת.

בואו נדון בקצרה מהי רווחיות (ROI חיובי) ובמה היא תלויה.

 

איך מחשבים רווח מחנות וירטואלית?

אדם עם מחשב שרואה דולריםרווח, או בשפה המקצועית ROI חיובי (Return on Investment  – החזר השקעה), מחושב על פי נוסחה –
ההכנסה הכוללת מינוס ההשקעה על החנות (כולל התשלום על דומיין, אחסון, שיווק ממומן אם יש, קידום אורגני אם יש, מעצבים גרפיים, בוני אתרים ועוד) = רווח של בעל האתר.
למשל – אם הכנסתם 30,000 ₪ וסך ההוצאות השוטף שלכם הוא 10,000 ₪, אז הרווח שלכם הוא 20,000 ₪, כלומר אתם ב-ROI חיובי.
לעומת זאת, ROI שלילי הוא מצב בו ההכנסה שלכם קטנה מההשקעה. (לד' הכנסה – 10,000 ₪. הוצאה שוטפת – 15,000 ₪ = הפסד של 5,000 ₪. זהו חישוב רווח פשוט.
אבל חשוב לזכור – יש עוד גורמים שנכנסים למשוואה, כמו הזמן שלכם סביב האתר, צבירת האמון במותג (שלוקחת זמן), הוצאות ראשוניות שהן לא בשגרה (לד' – כסף שהוצאתם על הקמת האתר ועיצובו), ועוד.

 

 

האם ROI שלילי אומר שאתם לא בכיוון?

לא בהכרח, תלוי באיזה שלב האתר שלכם נמצא.
אם אתם רק בחודשים הראשונים, סביר שההוצאות שלכם רבות וההכנסות לא מכסות על ההוצאות.
כל עוד ההוצאות שלכם מבוקרות ומשמשות לחיזוק המותג, הרחבתו והגדלת היקף המכירות –
ייתכן מאוד שלמרות ROI שלילי, אתם בכיוון הנכון. הכי חשוב זה להתמיד תוך כדי השקעה.

 

במה תלוי ה-ROI?

תשובה זו מתחלקת לשתיים:
1. בבעל החנות: בעל אתר האיקומרס אחראי על הבסיס דרכו ניתן יהיה להוביל את האתר להצלחה מסחררת.
החל מבחירה נכונה של המוצרים, מראה האתר ועיצובו, נוחות המשתמש, אבטחת האתר, מהירות טעינת העמודים ועוד.
אך גם אם בעל החנות (בשיתוף עם בונה האתר, מעצבים וכו') עשה עבודה מעולה בכל הנוגע לאתר עצמו, 
הוא חייב שיווק חיצוני.

2. בפרסום חיצוני – תפקיד הפרסום החיצוני הוא לקחת את האתר ולהפוך אותו לוויראלי, כך שמספר הכניסות אליו יגדל וכך יגדל היקף המכירות. סוכנות הפרסום עושה זאת באמצעות בחירת מילות מפתח נכונות (לפי הטרנד הנוכחי, התחרות בשוק, עלות הביטוי ועוד), התמקדות נכונה בשיווק מוצרים ספציפיים – שיגרמו לגולשים להכיר את המותג, לגלוש באתר ולקנות מוצרים נוספים (באמצעות מיקוד במחירים זולים או באיכות המוצר), והכי חשוב – בניתוח הנתונים שמתקבלים מגוגל (באמצעות גוגל אנליטיקס וכלים נוספים למדידה). אני חוזר ומדגיש, הדבר לא יתאפשר בלי אתר נוח לשימוש, מוצרים טובים ואיכותיים, טעינה מהירה וכו'.

 

מה צריך לדעת על פרסום ממומן בגוגל?

איך זה עובד?
אתם משלמים לגוגל כדי שיוציא את האתר שלכם (או כתובות URL פנימיות ומדויקות שמובילות לרכישה של מוצר מסוים) 

ויראה אותו בתוצאות החיפוש הראשונות במילות המפתח שבחרתם.

חשוב לדעת – השיטה המקובלת ביותר של פרסום בגוגל היא PPC (Pay-Per-Click), באמצעותה תשלמו רק על קליק בפועל של גולש שמתעניין במודעה שלכם.

נ.ב עלות לקליק של מילת מפתח היא שונה בהתאם לתחרות עליה.

בנוסף, קידום ממומן בגוגל דורש:

  • זמן – לעשות מחקר מתחרים, לבחור מילות מפתח מדויקות, ולנתח את הנתונים שמתקבלים – באמצעותם יהיה ניתן לייעל את הקמפיין.
  • ידע – צריך להיות בקיא בכלים של גוגל שעוזרים לנתח את הקמפיין, לבדוק טרנדים, לעשות מחקר מילים ועוד.
  • מציג תוצאות יחסית מיידיות – היתרון של קידום בצורה ממומנת הוא שהתוצאות (להבדיל מקידום אורגני), יחסית מהירות. אך חשוב לזכור! גם בממומן צריך זמן לנתח את הנתונים ולבצע אופטימיזציה (ייעול). כמה זמן? בין חודש-שלושה חודשים.
 


האם זה רווחי לקדם את אתר ה- Ecommerce בממומן, וספציפית בגוגל ממומן?

חנות איקומרסבחזרה לנושא המרכזי של המאמר – האם זה רווחי בכלל לעשות פרסום ממומן בגוגל לאתרי איקומרס?

בעלי עסקים רבים משתמשים בפרסום ממומן בגוגל להגביר את המודעות לעסק ולצבור לקוחות – וזוכים להצלחה כבירה. 

כמוהם – גם בעלי אתרי איקומרס משתמשים בגוגל ממומן – אך כאן הסיפור מעט שונה. 

הם לא מוכרים שירות שניתן לעיתים לתמחר בעשרות אלפי שקלים (תלוי עסק), אלא מוצרים שיכולים לעלות גם מספר שקלים בלבד. 

לכן, תנועה רבה באתר, המרות ולקוחות נאמנים שחוזרים לאתר הם תנאים הכרחיים.

נתון מעניין שאמר שמול – מקדם אתרים ותיק בתחום ה-SEO (קידום אורגני) –

רק 25-33 אחוזים מהכניסות לאתר הופכות לממירות. הוא מדבר על קידום אורגני, בקידום ממומן ייתכן שהאחוזים אף נמוכים יותר.


אז רגע – מומלץ לפרסם בגוגל או לא?

אתם בטח מחכים לתשובה חד משמעית – אנסה לתת אותה לפי חלקים (אך כמובן שאתם מנחשים שהתשובה תלויה במספר גורמים, ואתם צודקים):
1. בלי רקע כלל– אלו מכם חושבים על ממומן בגוגל אך בלי ידע מקדים – 

שימו לב למספר דברים: תהליך הלמידה דורש התמדה וזמן, כך שאין ספק שייגזל ממכם זמן רב, ובהתחלה גם כסף, כדי ללמוד כיצד גוגל עובד ולהצליח למנף את הקמפיין.

לא ניתן להגיד בצורה חד משמעית שזה לא יהיה רווחי בעתיד (תלוי באדם שלומד ויש מוכשרים ביננו), אבל לטווח הזמן הקרוב – תשכחו מרווחיות.

2. בעלי רקע בסיסי – יהיה לכם קל יותר להיכנס לתחום הפרסום הממומן בגוגל – אך וודאי שגם כאן תידרשו לניסוי וטעייה. 

אם תבינו מהר כיצד האלגוריתם של גוגל עובד, תבחרו מילות מפתח נכונות, ותעשו אופטימיזציה כמו שצריך לאחר ניתוח הנתונים –
הסיכוי שלכם להגביר את המודעות לאתר ולצבור לקוחות גדל.

הנה כמה כלים שמומלץ להשתמש בהם:

     * מי שלא יודע איך ליצור קמפיין בגוגל ובכל זאת רוצה להתנסות – יכול להיכנס למאמר המיועד בבלוג שלנו או לדף ההסבר מתוך גוגל אדס
        
 

3. סוכנויות פרסום – כמובן שסוכנויות פרסום בקיאות בקידום ממומן בגוגל ויש להם יותר כלים לגרום לקמפיין לעמוד במטרותיו 

(קרי: הגברת מודעות + הגברת המרות באתר). במקרה שאתם בוחרים בסוכנות פרסום שתנהל את הקמפיין עבורכם, הסיכוי ל-ROI חיובי, מן הסתם, גדל.

אך גם כאן – חשוב שתיקחו כמה דברים בחשבון :

♦ החיבור שלכם עם אנשי השיווק 

♦ כדי שהקמפיין יצליח, תהיו חייבים לעבוד בשיתוף פעולה עם איש השיווק, וכנ"ל ההפך. כימיה טובה לפעמים עושה את ההבדל, מניסיון.

♦ שיטת העבודה של הסוכנות – כלומר, הדרך בה אתם משלמים לסוכנות. 

יש סוכנויות שיידרשו רייטנר חודשי, ויש סוכנויות שייקחו מכם כסף רק מהרווחים שלכם, כך שאין לכם מה להפסיד (מלבד התקציב שהקצבתם לגוגל).

♦ גודל וותק הסוכנות – מחד, ייתכן ולסוכנות גדולה יש ניסיון רב יותר, אך בעל חנות שרוצה יחס אישי – ילך לסוכנות קטנה יותר. 

 

למה בכלל ממומן?

אי אפשר לקדם את האתר בצורה אורגנית בלבד?
כמובן שאפשר, אבל:
א. זה לוקח הרבה יותר זמן.
ב. כדי להיות במקומות הראשונים בגוגל, תידרשו ככל הנראה להוציא כסף על מומחה לקידום אתרים בצורה אורגנית (אלא אם אתם בעצמכם כאלה).

כדי לא לחרוג מהנושא, לא נעמיק בזה פה, לשם כך כתבנו לכם מאמר נפרד על ההבדל בין פרסום ממומן לאורגני.
סקופ – ניתן ומומלץ לעשות גם וגם.

 

הפלטפורמות של שיווק ממומן לאתרי איקומרס:

Google Ads

Facebook Ads (לקריאה נוספת על פרסום ממומן בפייסבוק).

LinkedIn Ads

Amazon Advertising

Snapchat Ads

TikTok Ads

YouTube

Twitter ads

 

 

הכל טוב ויפה – אבל למה לעשות דווקא פרסום ממומן בגוגל?

מסחר אלקטרוני

 

אתם צודקים, ישנן לא מעט פלטפורמות שניתן לעשות בהם קידום באמצעות תשלום, כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, טיקטוק ויוטיוב.

אז למה דווקא גוגל?

  • תגיעו לקהל יעד רחב: גוגל היא פלטפורמת הפרסום המובילה בעולם. תחשבו על עצמכם – כשאתם מחפשים מוצר מסוים –
    הדבר הראשון שאתם עושים הוא ככל הנראה לחפש אותו בגוגל כדי לראות סוגים ומחירים. כך עושים כך הגולשים העתידיים שלכם.
  • שיטת תשלום: כפי שציינתי לעיל, גוגל משתמשת במנגנון תמחור שנקרא PPC (Pay-Per-Click), מה שאומר שאתם משלמים רק כאשר מישהו לוחץ על המודעה שלכם.
    כמובן שיש להיזהר מהונאת קליקים, אבל בדרך זו אתם משלמים רק על גולשים פוטנציאליים –
    כך שאם האתר מושך את העין, איכות המוצרים גבוהה, טעינת העמודים מהירה, ואתם טובים מהמתחרים שלכם – הגולש יבצע המרה מיידית או יחזור לאתר שלכם לאחר השוואה.
  • ניתוח נתונים: גוגל, באמצעות גוגל אנליטיקס, מספקת נתונים מדויקים על גילאי הגולשים, זמן שהייה באתר ובעמוד ספציפי באתר, מיקומים בארץ, יחסי המרות לעומת קליקים וקליקים לעומת חשיפות, ועוד.
    כך ניתן לבצע אופטימיזציה לקמפיין בצורה יעילה.
  • תכונות מתקדמות: גוגל מציעה מגוון רחב של תכונות מתקדמות שיכולות לעזור לשפר את ביצועי הקמפיין.
    לדוגמא, אפשר להשתמש ב-Google Analytics כדי לעקוב אחר ביצועי האתר, וב-Google Shopping כדי להציג את המוצרים שלכם במודעות.
 
פרט חשוב מאוד! תזכרו שבחירת הפלטפורמה לשיווק האתר תלויה בסוג המוצרים, בקהל היעד, בתקציב ועוד. 

אך אין ספק שגוגל אדס, כמו גם פייסבוק, מתאימה למרבית אתרי האיקומרס ואחד הכלים הטובים ביותר לפרסום ממומן. 

 אם נחזור לרגע גם לקידום האורגני, אז ניתן לפרסם את האתר גם דרך – 

רשתות חברתיות, פייסבוק ואינסטגרם (לא ממומן), יוטיוב, בלוג אישי ועוד.

 
 

 

נ.ב – פרסום בגוגל אינו אומר שלא ניתן לפרסם גם בפלטפורמות אחרות, תלוי ביכולת הכלכלית שלכם כמובן.

לכן כדאי להיות זהירים ולהתייעץ עם מקצוענים בתחום (יכולים לפנות אלינו בשמחה 🙂😏).

 

אנו, סוכנות Sivro Digital, מזמינה אתכם להתייעץ לגבי פרסום ממומן בפייסבוק ובגוגל. 

יחד נוכל לבנות אסטרטגיה שיווקית מתאימה ולהתחיל להרוויח.
בידנו הידע והכלים לניתוח הנתונים, עם פוטנציאל רווחי גדול יותר. נשמח לסייע. 

# לקריאה נוספת על איך בונים אסטרטגיה שיווקית בפייסבוק (מתאים לכל פלטפורמה) לחצו כאן.

לפרטים נוספים ולבדיקת רלוונטיות והתאמה, צרו איתנו קשר.

עוד מהבלוג שלנו

פרסום בפייסבוק (קמפיין בפייסבוק) לעסקים קטנים – המדריך המלא:

כל מה שעסקים קטנים צריכים לדעת לפני פרסום בפייסבוק:

שיווק דיגיטלי לעסקים – איך לוקחים את העסק ליעד הבא?

שיווק דיגיטלי – המפתח להצלחה בעידן המודרני:

שיווק אורגני בפייסבוק – קידום העסק בפייסבוק בחינם:

איך עושים שיווק אורגני בפייסבוק?

כמה עולה פרסום בגוגל – תקציב לקמפיין ממומן בגוגל:

כמה כסף צריך להשקיע בפרסום ממומן בגוגל?

יחס המרה – מה נחשב לטוב ואיך משפרים?

יחס המרה: איך מחשבים, מה נחשב ליחס טוב ואיך ניתן לשפר אותו:

איך עושים מחקר מילות מפתח בצורה נכונה?

מה זה מחקר מילות מפתח? מה החשיבות שלו ואיך עושים אותו נכון?

פרסום בפייסבוק (קמפיין בפייסבוק) לעסקים קטנים – המדריך המלא:

כל מה שעסקים קטנים צריכים לדעת לפני פרסום בפייסבוק:

שיווק דיגיטלי לעסקים – איך לוקחים את העסק ליעד הבא?

שיווק דיגיטלי – המפתח להצלחה בעידן המודרני:

שיווק אורגני בפייסבוק – קידום העסק בפייסבוק בחינם:

איך עושים שיווק אורגני בפייסבוק?

כמה עולה פרסום בגוגל – תקציב לקמפיין ממומן בגוגל:

כמה כסף צריך להשקיע בפרסום ממומן בגוגל?

יחס המרה – מה נחשב לטוב ואיך משפרים?

יחס המרה: איך מחשבים, מה נחשב ליחס טוב ואיך ניתן לשפר אותו:

איך עושים מחקר מילות מפתח בצורה נכונה?

מה זה מחקר מילות מפתח? מה החשיבות שלו ואיך עושים אותו נכון?
דילוג לתוכן