fbpx

איך להביא את האתר למקומות הראשונים בגוגל?

תמונה שמסמלת אופטימיזציה ל-SEO

↵ רוצים לדעת איך להביא את האתר למקומות הראשונים בגוגל? מה צריך לדעת לביצוע אופטימיזציה יעילה למנועי החיפוש?

המדריך המלא לקידום אורגני + הסברים:

קפיצה בקליק:


מהו קידום אורגני (SEO)?

קידום אורגני, שנקרא גם Search Engine Optimization או אופטימיזציה למנועי חיפוש, הוא מקבץ של פעולות של שיפור האתר, במטרה לקדם אותו בגוגל (או במנועי חיפוש אחרים).

המטרה היא להציב את האתר שלנו במקום גבוה בתוצאות החיפוש עבור מילות מפתח הקשורות לתחום שלנו, כדי לצבור חשיפה, תנועה, אמון ולקוחות חדשים באופן תדיר. 


 


לפי מה גוגל קובע את מיקום המאמרים?

 

גוגל משתמש במגוון גורמים כדי לקבוע את מיקום המאמרים בתוצאות החיפוש. 

גורמים אלו מתחלקים לשתי קטגוריות עיקריות:

גורמים פנימיים (On-Page):

  • מידת ההתאמה בין תוכן המאמר לביטוי המפתח
  • איכות התוכן
 
  • מבנה המאמר: כגון כותרות, תתי-כותרות, שימוש ברשימות ותמונות.
 
  • שימוש במילות מפתח: מיקום ותדירות השימוש במילות מפתח בכותרת, תיאור המאמר וגוף המאמר. 
 
  • קישורים פנימיים.
 

גורמים חיצוניים (Off-Page):

  • סמכותיות האתר.
 
  • פופולריות האתר: מספר רב של מבקרים.
 
  • פעילות ברשתות חברתיות.
 
  • קישורים חיצוניים.
 
  • מהירות האתר
 
  • התאמה למובייל
 

מה ההבדל בין אורגני לממומן?

פרסום ממומן (PPC) וקידום אורגני (SEO) הן שתי אסטרטגיות שיווק דיגיטלי פופולריות שיכולות לעזור לכם להגדיל את התנועה לאתר שלכם ולשפר את הדירוג שלכם בגוגל. 

עם זאת, ישנם הבדלים משמעותיים בין שתי השיטות:

1. מיקום התוצאות:

  •  תוצאות אורגניות מופיעות לעיתים מתחת למודעות הממומנות בתוצאות החיפוש והן אינן מסומנות כמודעה.
 
  •  מודעות ממומנות, אם משלמים מספיק, יופיעו בראש תוצאות החיפוש, מעל התוצאות האורגניות. הן מסומנות בבירור כמודעה ממומנת.
 

2. תשלום:

  •  באורגני, אין תשלום ישיר לגוגל. התהליך מתמקד באופטימיזציה של האתר שלכם כך שגוגל ידרג אותו גבוה יותר באופן טבעי (מלבד קישורים וכלים שתצטרכו ככל הנראה לשלם עליהם.
 
  • בממומן, אתם משלמים לגוגל עבור כל לחיצה על המודעה שלכם (PPC). 
 

3. זמן עד לקבלת תוצאות:

  • SEO זהו תהליך ארוך טווח שיכול לקחת חודשים ואף שנים עד להשגת תוצאות משמעותיות.
 
  • בממומן ניתן להשיג תוצאות תוך זמן קצר יחסית, אך הן תלויות בתקציב שלכם ובאיכות המודעות שלכם.
 

4. גמישות:

  • באורגני, שינויים באסטרטגיה שלכם יכולים לקחת זמן עד שיהיו להם השפעה.
 
  • בשיווק ממומן ניתן לשנות את המודעות, התקציב והמיקוד שלכם בקלות ובמהירות.
 

5. קהל היעד:

  • בקידום אורגני אנו פונים לקהל יעד רחב יותר, שכן הוא מופיע לכל מי שמחפש את הביטויים הרלוונטיים.
 
  • בפרסום ממומן תוכלו לעשות פילוח קהל יעד ממוקד – למקד את המודעות שלכם לקהל יעד ספציפי, על סמך דמוגרפיה, תחומי עניין ועוד.
 
# קידום אורגני הוא אסטרטגיה לטווח ארוך, חסכונית יותר, פונה לקהל רחב, אך דורשת זמן וסבלנות. לעומת זאת, פרסום ממומן הוא אסטרטגיה לטווח קצר, גמישה וניתנת למדידה, אך יקרה יותר ופונה לקהל ממוקד.
 
# לקריאה נוספת על ההבדלים בין פרסום ממומן וקידום אורגני.
 

 


פרקטיקה - חלק ראשון - On-Page: בתוך האתר:

1. מחקר מילים בזכוכית מגדלת:

איש עם זכוכית מגדלת חושב מה לעשות

חפשו מה המילים והביטויים שרלוונטיים לתחום שלכם / לנושא המאמר.

עשו זאת לפי מספר פרמטרים:

  • רלוונטיות: המילים והביטויים צריכים להיות קשורים ישירות לתחום ולנושא המאמר.
 
  • נפח חיפוש: רצוי לבחור במילים וביטויים עם נפח חיפוש גבוה, כלומר אנשים רבים מחפשים אותם בגוגל.
 
  • תחרות: רצוי לבחור במילים וביטויים עם תחרות נמוכה, כלומר לא קשה להגיע למיקום גבוה בתוצאות החיפוש עבורם.
 
  • רלוונטיות לקהל היעד: חשוב לבחור במילים וביטויים שרלוונטיים לקהל היעד שלכם.
 
  • כוונה: חשוב לבחור במילים וביטויים שמבטאים את הכוונה שלכם בצורה מדויקת.
 

לדוגמא:

  • תחום: קידום אתרים
  • נושא המאמר: בחירת מילות מפתח
 
  • מילים וביטויים רלוונטיים:
    • בחירת מילות מפתח
    • מילות מפתח לקידום אתרים
    • מחקר מילות מפתח
    • כלי מחקר מילות מפתח
    • נפח חיפוש
    • תחרות
    • כוונה
    • קהל יעד
    • SEO
    • מיקום בתוצאות החיפוש
 
# עליכם לחפש נפח חיפוש ותחרות על כל ביטוי מפתח ולשקול האם כדאי לנסות לקדם את המילה. 
 

# אם אתם בעלי אתר חדש ההמלצה היא להתחיל בקידום ביטויים מסוג 'זנב ארוך'. 

 

ביטויי 'זנב ארוך' – מה זה?

ביטויי זנב ארוך (Long Tail Keywords) הם ביטויים מורכבים יחסית, המכילים 3 מילים או יותר. 

הם לרוב בעלי נפח חיפוש נמוך יותר, אך מתארים בצורה ספציפית מאוד את כוונת החיפוש של הגולש.

לדו'- 'עורך דין נזיקין' בעל נפח חיפוש נמוך יותר מהביטוי 'עורך דין':


 

למה כדאי לאתר מתחיל להתחיל בקידום ביטויים מסוג זה?

  • תחרות נמוכה: כיוון שפחות גולשים משתמשים בביטויים אלו, התחרות על ביטויים אלו נמוכה יותר ולכן יהיה קל יותר להגיע איתם למקומות הראשונים.
 
  • שיעור המרה גבוה: ביטויי 'זנב ארוך' משקפים כוונת חיפוש ספציפית יותר, מה שמעלה את הסיכוי שהגולשים ישאירו פרטים.
 
# עם זאת, לפעמים ביטויי 'זנב ארוך' יהיו בעל נפח חיפוש גבוה יותר. 
לדוגמא – ביטוי המפתח 'פרסום ממומן בפייסבוק' בעל נפח חיפוש גבוה יותר מהביטוי 'פרסום ממומן':

איך נדע מה לקדם ?

 מה שאנו צריכים לראות לנגד עיננו כדי לעשות את זה נכון – 

זה נפח חיפוש גבוה, פילוח קהל יעד (שיבואו גולשים רלוונטיים), ובהתחלה – תחרות נמוכה.

 הנה כמה כלי מחקר מילות מפתח שתוכלו להשתמש בהם:
 

♦ KeywordTool.io (בחינם)

 Ubersuggest (בחינם)

♦ Ahrefs (בתשלום)

 

# אתם יכולים להיעזר במקורות אחרים, כמו ההצעות של גוגל, קבוצות פייסבוק ועוד.

למה?

א. הכלים השונים מציגים את אותן מילים לכולם 

ב. כ-20% מהחיפושים היומיים שמתבצעים בגוגל הם חדשים לחלוטין ולא בוצעו לעולם.

 


2. מחקר מתחרים:

תיכנסו לאתרים הראשונים שמופיעים בגוגל בביטוי המפתח שהחלטתם לקדם. 

תבדקו את: 

♦ אורך המאמר שלהם (אם כי איכות חשובה מהכמות).

♦ האם המאמרים הראשונים הם ממוקדים – כולמר, האם ביטוי המפתח נמצא בתגיות המטא (כותרת + תיאור)?

  באלו מילות מפתח הם השתמשו ומה המידע שהם מעבירים (רק בשביל לקבל רעיונות – אל תעתיקו תוכן!).

 כמה קישורים חיצוניים יש להם ומה מקורם (בהמשך נסביר מהם קישורים חיצוניים ומה חשיבותם). 

 מהירות האתר שלהם .

# כל אחד יכול לבצע מחקר מילים – לא כל אחד יודע לעשות את זה נכון.

דוגמא אישית – 

אם תחפשו את הביטוי 'קידום אתרים' בגוגל כנראה שלא תמצאו את המאמר הזה בתוצאות הראשונות. 

נפח החיפוש של ביטוי זה מאוד גבוה (כ-8100 חיפושים חודשיים), ובהתחשב בפרמטרים שצוינו לעיל (חסר לנו בעיקר קישורים חיצוניים), הסיכוי שלנו להתברג במקומות הראשונים בביטוי הזה נמוך מאוד עד לא אפשרי. 

לכן, החלטנו לקדם את הביטוי – 'איך לקדם את האתר בגוגל פרקטית' – נפח החיפוש נמוך יותר, התחרות נמוכה יותר (בדקנו), והגולשים רלוונטיים. 

אנו מקווים שהמאמר פוגש אתכם (או אתם אותו) כאשר הוא בין 3 המקומות הראשונים בגוגל בביטוי המפתח 'איך לקדם את האתר בגוגל פרקטית'.

מחשב ומישהי לוחצת עליו עם עיפרון


3. התוכן אומר: "מי אם לא אני"?

התוכן, התוכן ושוב התוכן.

גוגל מייחסת חשיבות עצומה לאיכות התוכן. מה שנקרא – הגולשים מצביעים ברגליים. 

אם למשל, גוגל יראה שנכנסים גולשים לאתר ושוהים בו זמן רב – כי אתם מקבלים ערך מוסף, הוא יצ'פר את האתר ואת המאמר ויעלה אותו בתוצאות החיפוש. 

תקפידו על:

  • תוכן איכותי, ייחודי ומקורי שנותן ערך לגולש –כלומר, תוכן שמחדד ומחדש לו דברים.
 
  • תוכן ממוקד על הביטוי שבחרתם.
 
  • כתיבת ביטוי המפתח בכותרת המאמר, בתיאור, בפסקה הראשונה ובסיכום.
 
  • להכניס בצורה טבעית ביטויי מפתח רלוונטיים נוספים
 
  • שימוש נכון בגופן, גודל הטקסט, כמות מילים למאמר ועוד. להשתמש בכותרות (H1), כותרות משנה (H2) ועוד.
 
  • פסקאות קצרות וממוקדות.
 
  • מומלץ – תוכן עניינים בתחילת המאמר.
 
  • לשבור את הרצף עם תמונות, סרטונים, גרפים וכו'.
 
  • אסור להעתיק תוכן!
 
 

4. קישורים פנימיים:

קישורים פנימיים הם קישורים שמפנים מעמוד אחד באתר לעמוד אחר באתר. 

בטח גם ראיתם כבר כמה כאלה בקריאה עד פה..

 # חשוב להכניס את הקישורים הפנימיים עם הקשר, בצורה הטבעית ביותר במאמר. 

איך עושים את זה בוורדפרס?

סמנו את האנקור המיועד (הביטוי דרכו אתם רוצים לעשות קישור), לחצו על הלחצן המסומן, והעתיקו לשם את כתובת ה-url המתאימה.

זה נראה כך:

 

טיפים לשימוש נכון בקישורים פנימיים:

  • אל תשתמשו ביותר מדי קישורים בעמוד (לא יותר מ-5 למאמר של 1000 מילים).
  • תקפידו על קישורים איכותיים ורלוונטיים.
  • תעשו שהקישור ייפתח בחלון חדש.
  • שימו לב שביטוי המפתח (האנקור) משקף את מה שרשום במאמר, שהגולש יבין לאן הוא מגיע. 
 
 

חלק שני – Off-Page: מחוץ לאתר:

5. קישורים יוצאים:

קישורים יוצאים אלו קישורים שיוצאים מהאתר שלך לאתר אחר.

הם עוזרים לקידום האורגני ונותנים ערך מוסף לגולש.

 

מה ההבדל בין קישור פנימי לקישור יוצא?

קישור פנימי מקשר לעמוד אחר באתר שלי, לעומת קישור יוצא שמקשר לעמוד אחר.

טיפים לשימוש:

  • לא להגזים כי אתם גורמים לגולש לצאת מהאתר שלכם.
 
  • פתיחת הקישור בחלון חדש.

 

6. קישורים נכנסים:

קישורים נכנסים (החלק שחסר לנו ואנו צריכים לעבוד עליו), הם מעין המלצת חבר, כלומר אתר אחר מפנה לאתר שלך.

באמצעות כך גוגל מבין שאפשר לסמוך על האתר שלך. 

ככל שה'חבר' מוכר יותר, כך הממלצה שלו תהיה יותר חזקה. 

כלומר, כוח הקישור משתנה בהתאם למספר פרמטרים:

רלוונטיות – הנושא של האתר המקשר צריך להיות רלוונטי לנושא של האתר המקושר.

לדוגמא – אנו נרצה לקבל קישור חיצוני מסוכנות שיווק מוכרת בתחום.

♦  אתרים חזקים ואמינים – עדיף לקחת קישורים חזקים בתחומם, או עם DOMAIN AUTHORITY גבוה .

 

מהו DOMAIN AUTHORITY?

הוא ציון שמדרג את סמכותו והאמינות של אתר אינטרנט בעיני מנוע החיפוש גוגל. 

הוא מורכב ממספר גורמים ביניהם:

  • פרופיל הקישורים הנכנסים (המרכזי שבהם).
  • איכות התוכן.
  • התנהגות גולשים.
  • מבנה האתר.
  • מהירות הטעינה.

 

לדוגמא (מתוך אתר Ubersugget): 


♦  עדיפה האיכות על הכמות.

לדוגמא – עדיף קישור אחד מאתר עם DOMAIN AUTHORITY גבוה ועם קשר לנושא שלך ולא חמישה קישורים ללא הקשר וללא סמכות תחום (DOMAIN AUTHORITY).

♦ רבים קונים קישורים. זו דרך קלה בעיקר לעסקים מתחילים, אך לא מומלצת. הדרך הטובה ביותר היא לבנות פרופיל קישורים טבעי.

אז אתם שואלים איך בונים פרופיל קישורים טבעי?

הנה כמה דרכים:

  • החלפת קישורים – זו הדרך הפופולרית ביותר (מלבד קנייה) – שיתוף פעולה של שני בעלי עסקים עם אינטרס דומה.
  • קניית כתבות יח"צ.
  • כתיבת תוכן לאתרים קטנים/חדשים – בתמורה לקישור שמוביל לאתר שלכם (ישפיע רק לטווח הארוך)
  • פתיחת בלוג מקצועי/ אישי – ו'לטפטף' לשם קישורים לאתר.
  • קישור מוויקיפדיה (רק אם מדובר באתר אינפורמטיבי).
 
 
 


7. פרסום התוכן בצורה אורגנית:

לוגואים של רשתות חברתיות

 

תפרסמו את התוכן בצורה אורגנית ברשתות החברתיות, בבלוגים ובכל מקום שאנשים יוכלו להגיע אליו.

אם אתם מפרסמים בפייסבוק למשל, תוכלו להעלות בדף העסקי פוסטים עם הפניה למאמר שאתם מנסים לקסם או לאתר שלכם.

זה עוזר לו להתקדם בגוגל. 

# פוסט שאנחנו העלנו לדוגמא – 

# טיפ – בעזרת ה- Facebook Business Suite, דרך 'כלי התכנון', תוכלו לתזמן פוסטים שיעלו מראש לדף העסקי שלכם. 

לקריאה נוספת על דף עסקי בפייסבוק


 


חלק שלישי – SEO (Search Engine Optimization) טכני:

המילה SEO עם חצים מסביב שמסבירים מה זה כולל

 

SEO טכני גם הוא משמעותי מאוד ומשפיע ישירות על דירוג האתר שלכם בגוגל.

# שימו ♥: ללא ידע וניסיון בתחום, יהיה קשה לבצע לבד חלק מהפעולות האמורות כאן.

 

8. אפשר אבטחה כאן?

אבטחת האתר (התקנת תעודת SSL והטמעת HTTPS) היא מהדברים החשובים ביותר לכל אתר באשר הוא (ולא רק לאתרים שמציעים מוצרים למכירה דרך האתר).

היום ישנן ספקיות רבות שמציעות שירותי אבטחת אתרים – ולכן תוכלו להבטיח את אבטחת האתר דיי בקלות, ובמחירים סמליים מאוד. 

איך בודקים את אבטחת האתר?

1. תבדקו את כתובת האתר – שהכתובת מתחילה ב-HTTPS ולא ב-HTTP. האות "S" בסוף HTTPS מסמלת "Secure" (מאובטח). 

בנוסף, שימו לב לאייקון מנעול ליד כתובת האתר. לחיצה על המנעול תציג מידע נוסף על תעודת האבטחה של האתר.

2. בדיקת תעודת האבטחה – לחצו על המנעול ליד כתובת האתר, וודאו שהתעודה בתוקף ושהיא רשומה על שם האתר שאתם גולשים בו.

 

 

9. בצעו אופטימיזציה של קוד האתר:

  1. השתמשו בקוד נקי ומסודר.
  2. השתמשו ב-Schema Markup כדי לספק למנועי חיפוש מידע נוסף על מבנה ותוכן האתר.
  3. הטמיעו מפת אתר (Sitemap): מאפשרת לגוגל לסרוק את כל דפי האתר בקלות.

# כדי להטמיע מפת אתר (סטטית) תוכלו להשתמש ב: XML-Sitemaps.com

 

10. מהירות הטעינה:

מהירות הטעינה קשורה קשר ישיר לחווית המשתמש, ולכן גוגל כל-כך מתחשב בה בעשת קביעתו את דירוג האתר בגוגל.

איך עושים את זה?

♦ השתמשו בכלים להקטנת תמונות וסרטונים.

 # מומלץ שהתמונות לא יהיו יותר מ-150 KB.  

ניצול זיכרון מטמון (Caching) והגדלתו במקרה הצורך.

 

11. התאמה לנייד:

מי לא עושה הכל דרך הטלפון?

בדקו איך האתר שלכם נראה בנייד ותבצעו שינויים בהתאם. 

 אם האתר שלכם הוא בעל עיצוב רספונסיבי – אז הוא מתאים עצמו אוטומטית למובייל, אך בכל מקרה כדאי לבצע בדיקה.  


 
 

אם נסכם את שלב הפרקטיקה, אז יש שלושה חלקים לביצוע אופטימיזציה למנועי החיפוש (קידום אורגני בגוגל) – בתוך האתר (1-4), מחוץ לאתר (5-7), ו- SEO טכני (8-11).

אם תבצעו את כלל החלקים, אנו סבורים כי תראו תוצאות במהרה (לפחות תוצאות ראשוניות). 

 בהמשך נדון איך עושים קידום אורגני לאחר שמצטברת תנועה. 




מהם הסיכונים הכרוכים בביצוע קידום אורגני?

קידום האתר בגוגל הוא תהליך שלוקח זמן – ולפני שמתחילים לעשות אותו לבד יש כמה דברים שצריך לקחת בחשבון: 

♦  שימוש בטכניקות אסורות, כמו קניית קישורים או שימוש בטקסט נסתר, עלול להוביל לענישה מצד גוגל.

♦ זהו תהליך ארוך שדורש ידע וניסיון, ובלעדיהם, אתם עלולים לא לראות תוצאות.

♦  האלגוריתם המשתנה של גוגל – גוגל עושים שינויים בתהליך הקידום האורגני. למומחי SEO יש את הכלים לעקוב אחר השינויים של גוגל ולבצע שינויים באתר שלכם בהתאם.

♦ הכי חשוב – תוכן איכותי וייחודי, שייתן ערך מוסף לגולש. 

 

מהם קישורי 'nofollow' ואיך הם קשורים לקידום האתר בגוגל?

קישורים Nofollow הם קישורים מיוחדים, שאנו אומרים לגוגל לא "לעקוב" אחריהם ובעצם שלא ייקחו את הכוח מהאתר שלי. 

כתוצאה מכך, קישורים אלו לא מעבירים "חֲזָקָה" (authority) או "דף דירוג" (PageRank) מהאתר המקשר לאתר המקושר.

הנה כמה מקרים שבהם כדאי להשתמש בקישורי Nofollow:

  • קישורים לאתרים לא אמינים: קישורים לאתרים לא אמינים או ספָּמִיִים עלולים לפגוע בדירוג האתר שלכם.
 
  • קישורים שאינכם רוצים שגוגל תעקוב אחריהם: לדוגמא, קישורים לחלקים פנימיים באתר שלכם שאינם רלוונטיים לקידום אורגני.
 

שימוש נכון בקישורי Nofollow יעזור לכם:

  • לשפר את חווית המשתמש: קישורים Nofollow יכולים למנוע ממשתמשים להגיע לעמודים לא רלוונטיים או לא אמינים.
 
  • להגן על הדירוג שלכם בגוגל: שימוש לא נכון בקישורים יכול להוביל להטלת עיצומים על ידי גוגל, ולכן חשוב להשתמש בקישורי Nofollow במקרים המתאימים.
 

חשוב לציין:

  • גוגל יכולה לזהות קישורי Nofollow, ולכן חשוב להשתמש בהם בצורה אחראית.
  • שימוש מוגזם בקישורי Nofollow עלול לפגוע בדירוג האתר שלכם.
  • מומלץ להתייעץ עם מומחה SEO כדי לוודא שאתם משתמשים בקישורי Nofollow בצורה נכונה.

 

איך מוסיפים תגית nofollow?

1. באמצעות קוד HTML:

  • ניתן להוסיף תכונה nofollow לתוך תגית ה-a:
HTML
<a href="https://www.example.com/" rel="nofollow">קישור לדוגמה</a>

2. באמצעות כותרת HTTP:

  • ניתן להוסיף את הכותרת X-Robots-Tag: nofollow בתגובת HTTP:
HTTP/1.1 200 OK
(...)
X-Robots-Tag: nofollow
(...)

הדרך הטובה ביותר להוסיף תגית nofollow תלויה בצרכים ובמערכת ניהול התוכן (CMS) שלכם:

  • WordPress: תוכלו להוסיף תכונה nofollow בקלות באמצעות תוסף כמו "Rel Nofollow Checkbox".
  • Wix: תוכלו להוסיף תכונה nofollow דרך תפריט "הגדרות מתקדמות" של עורך האתר.

 

 

מה נשתנה השנה הזאת (2024)?

הנה חלק מהשינויים הצפויים  בשנת 2024, שמומלץ לעקוב אחריהם אם רוצים להתקדם בגוגל:

 עדכון BERT: עדכון זה שם דגש על הבנה מעמיקה יותר של כוונות המשתמש ומשמעות המשפטים. לכן תתמקדו ביצירת תוכן איכותי ורלוונטי שמענה על צרכי המשתמש.

♠ התמקדות בחוויית משתמש: גוגל נותנת עדיפות לאתרים עם חווית משתמש טובה. חשוב לוודא שהאתר שלכם קל לניווט, מהיר ומתאים לגלישה במכשירים ניידים.

 התמקדות בתוכן ייחודי:  תיצרו תוכן מקורי שמעניין ומרתק את קהל היעד שלכם.

♠ שימוש בקול: השתמשו בחיפוש קולי באתר שלכם.

 התמקדות בתוכן אינטראקטיבי: התמקדו בתוכן שהגולשים יכולים לקחת בו חלק פעיל (כגון סרטונים וסדנאות) יהפוך לחשוב יותר ויותר.

 התמקדות בתוכן אישי: גוגל רוצה שהאתר שלכם יהיה מונגש לכלל המשתמשים, ושכל משתמש ירגיש שהתוכן נוגע בו אישית (על פי קהל היעד).

 

איך עושים קידום אורגני לאחר תנועה?

טעות של מקדמי אתרים רבים, היא פשוט להעלות תוכן ולעוזב אותו.

כדי להצליח לקדם את האתר בגוגל בביטויים שאתם רוצים – חשוב לבצע שינויים בהתאם לנתונים שהתקבלו.

לאחר שהצלחתם למשוך תנועה לאתר, תבצעו אופטימיזציה (ייעול) של התוכן על מנת לשפר ביצועים ולא לאבד מיקומים.

תוכלו לעשות את זה באמצעות שלוש דרכים עיקריות:

ניתוח הנתונים:

תבדקו מהיכן מגיעים הגולשים שלכם, מאיזה מילות מפתח הם הגיעו, באיזה עמודים באתר הם מבקרים יותר? 

באיזה עמודים הם מתעכבים? כמה זמן הם גולשים באתר באופן כללי?

לאחר שעשיתם זאת, תזהו את הדפים שלא מבקרים בהם או שננטשים מהר, ושפרו אותם לאחר מחקר מילות מפתח. 

# כלים שתוכלו להשתמש בהם לניתוח הנתונים:

◊ Google Analytics:

  • עוקבת אחר תנועת אתרים, התנהגות משתמשים והמרות.
  • מציגה כיצד מבקרים מוצאים את האתר, אילו דפים הם מבקרים ומהן הפעולות שהם מבצעים.
  • מספקת תובנות לגבי דמוגרפיה, תחומי עניין ושימוש במכשירים.
 

◊ Google Search Console

  • מסייע בשיפור הנראות של אתר האינטרנט בתוצאות מנועי החיפוש (SERPs).
  • מזהה בעיות אינדוקס, בעיות SEO טכניות ושגיאות בשימושיות במובייל.
  • מאפשר לך להגיש מפות אתר ולעקוב אחר תנועת חיפוש.
 

◊ Ahrefs

  • מספקת פתרונות SEO מקיפים עבור מחקר מילות מפתח, ניתוח מתחרים, בדיקת קישורים נכנסים ומעקב אחר דירוג.
  • מציעה נתוני קישורים נכנסים מעמיקים, מחקר מילות מפתח של מתחרים, ניתוח פער תוכן ומעקב אחר דירוג במגוון מנועי חיפוש.
 

◊ Hotjar

  • כלי ניתוח התנהגות משתמשים.
  • מסייע בהמחשת התנהגות המבקרים באתר באמצעות מפות חום, הקלטות וסוקרים.
  • מציג היכן משתמשים לוחצים, גוללים וכיצד הם מתקשרים עם האתר.
  • מספק תובנות לגבי בעיות חווית משתמש (UX) ותחומים לשיפור.
 
 

שפרו ותעדכנו את התוכן:

בכל יום יש מאות מאמרים חדשים עם תוכן רב ועשיר במידע (במיוחד בעולם הבינה המלאכותית). 

כדי שלא תאבדו מיקומים למתחרים, עליכם לוודא שהמידע באתר עדיין רלוונטי. בנוסף, עליכם לשפר ולשדרג את המאמרים הקיימים (מבחינת נראות, מילות מפתח, פסקאות ועוד). תוסיפו מידע חדש ומעודכן ותוסיפו קישורים פנימיים.

 

תוסיפו קישורים:

עבודת הקישורים לא נגמרת לעולם. תוסיפו קישורים פנימיים, קישורים יוצאים וקישורים נכנסים. 

 

seo optimization



לעשות מאמר בנפרד לכל ביטוי ספציפי?

שאלה זו היא שאלה נפוצה בקרב אנשי Seo – האם צריך לכתוב מאמר על כל ביטוי ספציפי?

התשובה לשאלה זו משתנה בהתאם לתחרות על הביטוי, בהתאם למחיר לקליק (PPC), לנפח החיפוש, לאיכות התוכן ולמה הוא כולל ועוד. 

ככלל, מומלץ לכתוב מאמר בנפרד על כל ביטוי מפתח מהסיבות הבאות:

1. התמקדות: מאמר ספציפי מאפשר לכם להתמקד בביטוי מפתח אחד ולספק מידע רלוונטי ומקיף עבור משתמשים שמחפשים ביטוי זה. גוגל אוהב מיקוד.

2. רלוונטיות: כתיבה נפרדת לכל ביטוי מפתח מבטיחה שהתוכן שלכם יהיה רלוונטי ספציפית לכוונה של המשתמש בחיפוש.

3. אופטימיזציה: ניתן לבצע אופטימיזציה מדויקת של כל מאמר עבור ביטוי המפתח הרצוי, תוך שימוש בביטוי בכותרת, בתיאור ובסיכום. 

4. סמכותיות: יצירת תוכן מקיף ואיכותי עבור ביטויים ספציפיים תורמת לחיזוק הסמכותיות של האתר שלכם בתחום הרלוונטי.

5. דירוג: התמקדות בביטוי מפתח אחד בכל מאמר מקלה על גוגל להבין את נושא המאמר ולדרג אותו בהתאם בתוצאות החיפוש.

 

ככלל, כתיבת מאמר בנפרד לכל ביטוי ספציפי היא מומלצת, אך צריך להפעיל שיקול דעת. 

#  מומלץ לעשות מאמרים בנפרד לנושאים בתוך עולם קידום האתרים בגוגל, כמו מאמר נפרד על קישורים, על הונאת קליקים, על כתיבת תוכן איכותי ועוד. 

# כלל אצבע – כלל שנכתוב יותר מאמרים ממוקדים  – כך נהיה מדורגים יותר במילות מפתח. 

 



קידום האתר בגוגל - מתאים לכל עסק?

קידום אתרים יכול להיות תהליך מורכב, אבל זה יכול להיות גם כלי שיווקי יעיל מאוד.

SEO מתאים לרוב העסקים – אך איך יודעים בוודאות?

– אם אתם רוצים להגדיל חשיפה, להגביר את המודעות למותג, למשוך לקוחות פוטנציאליים. 

– אם תחום העסק שלכם מחופש בגוגל.

– אם יש לכם זמן, סבלנות ורצון ללמוד. 

– התחשבות בתקציב – במיוחד אם אתם נעזרים בחברות שיווק שמומחים בקידום אורגני.

 

האם כדאי לקדם לבד או להיעזר במומחים ל-SEO?

זו שאלה מורכבת שתלויה ב: 

א. ידע שלכם.

ב. ניסיון שלכם.

ג. זמן שיש לכם להקדיש.

ד. סבלנות.

ה. תקציב.

 

ניתן לקדם את העסק בגוגל לבד – אך זה כלל לא פשוט. 

אם יש לכם את התקציב הדרוש – עדיף להיעזר בחברת שיווק ולהתעסק בפיתוח העסק. 

 

 

כמה עולה לקדם את האתר בגוגל בעזרת איש שיווק מומחה SEO?

מחיר קידום אתרים אורגני משתנה בהתאם למספר גורמים, ביניהם:

גודל האתר, גודל התחרות בתחום, היקף העבודה שצריך לבצע וניסיון המקדם.

טווחי מחירים משוערים:

  • אתר קטן (לא תחרותי): 1,500-2,000 ש"ח לחודש.
  • אתר בינוני (תחרות בינוני): 2,000-4,000 ש"ח לחודש.
  • אתר גדול (תחרות גבוה): 4,000-10,000 ש"ח ומעלה.
 

 

# מחירים אלו הם משוערים בלבד ויכולים להשתנות בהתאם לגורמים שצוינו לעיל. 

# טיפ לחיסכון בעלויות –  תוכלו לבצע חלק מהעבודה בעצמכם (רק אם אם יודעים את יסודות הקידום האורגני), ובכך לחסוך בעלויות.

 

שאלות ותשובות:

ש. מה זה קידום אתרים אורגני?

ת. קידום אתרים אורגני (SEO) הוא תהליך שמטרתו לשפר את דירוג האתר במנועי החיפוש, בעיקר גוגל, באופן טבעי (לא ממומן).

ש. למה חשוב לקדם אתר אורגנית?

ת. קידום אורגני מביא תנועה איכותית לאתר, מגדיל את המודעות למותג ומוסיף ליציבות העסקית.

ש. מהם הגורמים המשפיעים על דירוג האתר?

ת. ישנם מאות גורמים המשפיעים על דירוג האתר. המרכזיים שבהם: תוכן איכותי, רלוונטיות, מילות מפתח, בניית קישורים, חוויית משתמש ועוד.

ש. איך מתחילים לקדם אתר אורגנית?

ת.באמצעות – מחקר מילות מפתח, אופטימיזציה טכניתיצירת תוכן איכותי, בניית פרופיל קישורים וניתוח הנתונים.

ש. כמה זמן לוקח לקדם אתר אורגנית?

ת. הזמן משתנה בהתאם לתחרותיות, איכות האתר ואסטרטגיית הקידום. לרוב, נדרשים מספר חודשים עד שנה כדי לראות תוצאות משמעותיות.

ש. האם קידום אורגני מתאים לכל עסק?

ת.בגדול כן, אך חשוב שקהל היעד יחפש את תחום העסק שלכם בגוגל. 

ש. האם אפשר לקדם אתר אורגנית לבד?

ת. כן, ניתן ללמוד קידום אורגני ולבצע אותו באופן עצמאי. קיימים קורסים, ספרים ומדריכים רבים שיכולים לעזור. 

ש. האם כדאי להיעזר בחברת קידום אתרים?

ת. חברת קידום אתרים מקצועית יכולה לחסוך זמן ומאמץ, ולהביא לתוצאות טובות יותר. 

ש. האם קידום אורגני הוא השקעה משתלמת?

ת. כן, קידום אורגני הוא השקעה משתלמת לטווח הארוך. הוא יכול להביא ליותר תנועה, יותר לקוחות ויותר רווחים לטווח הארוך.

ש. האם יש טיפים נוספים לקידום אתרים אורגני?

ת. תהיו סבלניים, תתעדכנו בחידושים, תתמקדו בתוכן איכותי, תהיו יצירתיים, נתחו את הנתונים ותהיו עקביים.

ש. כמה עולה קידום אתרים אורגני?

ת. התשובה משתנה בהתאם לתחרות בתחום, לניסיון המקדם, לגודל האתר, לכמה עבודה צריך לעשות ועוד

בגדול, טווח המחירים הסטנדרטי הוא 2500-5000 ש"ח. 

 



לסיכום:

אם שאלתם איך לקדם את האתר בגוגל פרקטית והגעתם לכאן – 

סימן שיש מה ללמוד מהמאמר. 

לפני שאתם קופצים למים, נגיד שוב – זו עבודה רבה, לעיתים מתישה, שלוקחת זמן רב, ודורשת ידע וסבלנות. 

עבודה זו כוללת – מחקר מילות מפתח מעמיק, מחקר מתחרים, תוכן איכותי וייחודי, הוספת קישורים פנימיים וחיצוניים, שמירה על היררכיה נכונה באתר, שמירת על מהירות האתר, על אבטחתו ועוד. 

אם החלטתם ללכת על זה, עקבו אחר ההוראות בפרוטרוט.


אנו, סוכנות הפרסום Sivro Digital, מקווים שהתוכן יעזור לכם להתקדם בגוגל.
 
כמובן שאם תרצו עזרה בדו"ח אופטימיזציה, במחקר מילות מפתח, מחקר מתחרים, כתיבת תוכן איכותי או כל פעולה קריטית אחרת – ניתן לפנות אלינו  – תוכלו ליצור קשר כאן. 
בהצלחה!
 
 

עוד מהבלוג שלנו

שילוב בינה מלאכותית בקורסים דיגיטליים: פותחים עולם חדש של למידה

שילוב AI בקורסים דיגיטליים:

בינה מלאכותית, למידת מכונה וטכנולוגיות מתקדמות: מהפכת השיווק הדיגיטלי

:מהפכת השיווק הדיגיטלי

איך בונים אסטרטגיה שיווקית לפרסום ממומן בפייסבוק ב-6 שלבים?

כל השלבים לבניית אסטרטגיה שיווקית:

דף עסקי בפייסבוק – איך בונים וטיפים להצלחה (2024)

איך לבנות דף עסקי בפייסבוק:

מה עדיף – פרסום ממומן בגוגל או בפייסבוק?

מה עדיף – ממומן בגוגל או בפייסבוק?

איך לדעת כמה כסף צריך להשקיע בפרסום ממומן בפייסבוק?

כמה כסף צריך להשקיע בפרסום ממומן בפייסבוק?

שילוב בינה מלאכותית בקורסים דיגיטליים: פותחים עולם חדש של למידה

שילוב AI בקורסים דיגיטליים:

בינה מלאכותית, למידת מכונה וטכנולוגיות מתקדמות: מהפכת השיווק הדיגיטלי

:מהפכת השיווק הדיגיטלי

איך בונים אסטרטגיה שיווקית לפרסום ממומן בפייסבוק ב-6 שלבים?

כל השלבים לבניית אסטרטגיה שיווקית:

דף עסקי בפייסבוק – איך בונים וטיפים להצלחה (2024)

איך לבנות דף עסקי בפייסבוק:

מה עדיף – פרסום ממומן בגוגל או בפייסבוק?

מה עדיף – ממומן בגוגל או בפייסבוק?

איך לדעת כמה כסף צריך להשקיע בפרסום ממומן בפייסבוק?

כמה כסף צריך להשקיע בפרסום ממומן בפייסבוק?
דילוג לתוכן