fbpx

כל מה שצריך לדעת על קידום ממומן לעסק:

קידום ממומן

 קידום ממומן = תשלום שלכם לפלטפורמה מסוימת או למנוע חיפוש, למטרות חשיפה, מודעות, וצבירת לקוחות נוספים. 

האמצעים המרכזיים שיכולים לשמש אתכם לקידום ממומן הם גוגל והרשתות החברתיות.

המטרה העיקרית – הגדלת ההכנסה (הכנסה גדולה יותר מההשקעה שלכם), אך כאמור, קידום ממומן נמדד בדברים נוספים מלבד ההמרות – כמו רמת החשיפה והמעורבות של הקהל שלכם.

מה צריך לדעת לפני שקופצים למים? בואו נתחיל:

קפיצה בקליק:

האם קידום ממומן הוא כמו השקעה בבורסה?

השקעה

 

קידום ממומן יכול לפרסם את העסק שלכם מחד ולבנות לכם קהל לקוחות, ומאידך אתם עלולים להפסיד כסף על פרסום שלא עובד.

עסקים רבים משתמשים בקידום ממומן כדי להכניס עוד כסף לכיס, אך בד בבד, עסקים רבים מעדיפים להימנע מכך וחושבים שזה בזבוז כסף.

מהבחינה הזאת קידום ממומן הוא כמו השקעה בבורסה – אתם עלולים להפסיד, אך גם ייתכן ותרוויחו בענק.

עם זאת, יש כמה הבדלים בולטים בין קידום ממומן להשקעה בבורסה:

מבחינת מטרות:

  • קידום ממומן נועד למטרות חשיפה, מודעות לעסק ויצירת קהל לקוחות חוזר.
  • המטרה היחידה של השקעה בבורסה  נועדה להגדיל את ההון לאורך זמן.
 

מבחינת סיכון:

  • קידום ממומן בדרך כלל כרוך בסיכון נמוך יותר, שכן ניתן לעקוב אחר התוצאות ולעצור קמפיינים שאינם מצליחים.
  • השקעה בבורסה: כרוכה בסיכון גבוה יותר, שכן ערך ההשקעות עשוי לעלות או לרדת באופן משמעותי.
 

מבחינת מהירות התגמול:

  • בקידום ממומן  התוצאות בדרך כלל נראות מהר יותר, ויכולות להוביל לעלייה מהירה במכירות.
  • השקעה בבורסה:  התגמול עשוי להיות גבוה יותר בטווח הארוך, אך ייתכן שייקח זמן רב יותר לראות תוצאות.
 

מבחינת שליטה:

  • בקידום ממומן יש לכם שליטה רבה יותר על הקמפיינים שלכם, ויכולים להתאים אותם לפי הצורך.
  • בהשקעה בבורסה גורמים רבים משפיעים על ערך ההשקעות שלכם, שעליהם אין לכם שליטה.
 

האם קידום ממומן הוא חובה או מותרות?

בעלי עסקים רבים שפונים אלינו טוענים – העסק לא במצב של להשקיע בפרסום ממומן כולל תשלום על העבודה שלכם.

אנחנו מבינים את המצב הזה, אך חשוב להסתכל על התמונה הגדולה:

  • החזר על השקעה : ניתן לעקוב בקלות אחר ביצועי הקמפיינים ולראות ההחזר על ההשקעה  (ROI כך, הכסף שתוציאו, יחזור כפליים (ויותר).
  • גמישות : ניתן להתאים את הקמפיינים הממומנים בכל עת בהתאם לצרכים ולמטרות של העסק.
  • חשיפה לקהל יעד ממוקד:  ניתן לכוון את המודעות לקהל ספציפי בהתבסס על דמוגרפיה, תחומי עניין והתנהגות מקוונת, וכך להגדיל את הסיכוי למכירות.
  • תחרותיות:  בעולם הדיגיטלי של היום, קשה מאוד לעסקים להצליח ללא פעילות מקוונת. 
 

כמו כן, בעלי עסקים בהחלט יכולים ללמוד פרסום ממומן לבד, אך הם צריכים לדעת במה זה כרוך – הבנה של היכן עליהם לפרסם, הבנה מעמיקה של הפלטפורמה בה הם משתמשים, יכולת חיבור פיקסל במקרה הצורך, יכולת כתיבת מודעות ודף נחיתה מושך, יכולת מעקב אחר הנתונים באמצעות כלים שונים, סבלנות והתמדה.

למה קידום ממומן לפעמים עובד ולפעמים לא?

סימני שאלה

 

נתחיל בכך שזה תלוי בהרבה פרמטרים, אותם תצטרכו לבחון כחלק מהאסטרטגיה השיווקית שלכם.

אך נגיד בצורה חד משמעית – לא לכל עסק מתאים לעשות פרסום ממומן.

ישנם עסקים שיתאים להם יותר קידום ממומן בגוגל, יהיו עסקים שיתאים להם יותר פרסום ברשתות החברתיות, ויהיו עסקים שעדיף להם לקדם את המוצר שלהם בקידום אורגני.

בנוגע לעסקים שמתאים להם קידום ממומן, כמו משרד עורכי דין – תלוי מי נוהג על הרכב.

כדי שפרסום ממומן יצליח צריך מקצוענות רבה, אך גם המקצוענים ביותר – מבצעים ניסוי וטעייה ומנתחים את הנתונים באופן שוטף.

בעלי עסקים רבים שלא מאמינים בפרסום ממומן, כנראה נכוו בעבר, ולכן הם מרגישים כך.

חשוב לזכור שזה שנכשלים פעם אחת, לא אומר שקידום ממומן לא עובד.

עם זאת, חשוב לזכור שלא ניתן להבטיח הצלחה בפרסום ממומן –

בפסקה הבאה נסביר במה תלוי הצלחת הפרסום הממומן, מעבר ליכולותיו של המשווק.

 

איך לדעת אם קידום ממומן מתאים לי, ואיך לדעת איפה?

כל בעל עסק יודע שללא שיווק, העסק לא יוכל להתרומם, בין אם באמצעות מיקור חוץ ובין אם אתם עושים זאת לבדכם.

כדי לדעת אם קידום ממומן לעסק מתאים לכם, יש שתי אופציות: לפנות לחברת שיווק שתעזור לכם בהתלבטות (אך היא עלולה להיות בעלת אינטרס לצערנו), או לנתח את העסק שלכם על פי הנקודות הבאות:

  • איפה קהל היעד שלכם נמצא – בגוגל, ברשתות, גם וגם, באף אחד מהם (כמעט ולא קיים)?
  • מה שווי השירות או המוצר שלכם – אם מדובר בשווי נמוך, סביר להניח שתצטרכו אלפי מכירות כדי להחזיר את ההשקעה על ההוצאה שלכם, ואולי יהיה כדאי לכם לנסות שיטות שיווק אחרות.
  • התקציב שלכם – כמו שניגע בהמשך, התקציב משתנה בין פלטפורמה לפלטפורמה. תוכלו להתחיל עם תקציב קטן, אך החשיפה שלכם ויכולת ניתוח הנתונים תהיה בהתאם. עם זאת, אם אתם משווקים לבד ורק מתחילים בתחום – אולי זו האופציה הנכונה בעבורכם.
 

איך לדעת איפה לפרסם?

גוגל מתאים יותר לעסקים שהשירות שלהם הוא מיידי, והגולשים מבצעים חיפוש אקטיבי כדי למצוא אותו. לדוגמא – אינסטלטור בירושלים.

לעומת זאת, קידום ממומן ברשתות החברתיות יקפיץ את המודעות שלכם לאנשים שגולשים להנאתם, ולכן הם מתאימים יותר לשירותים או מוצרים שלא צריך באופן מיידי, אך שזקוקים לחשיפה ולהכרה.

חשוב לנו לציין שלעסקים רבים מתאים גם פרסום ממומן בגוגל וגם בפלטפורמות החברתיות.

הבחירה תלויה בקהל היעד, בתקציב שלכם, במטרות ועוד.

במה תלויה הצלחת הקידום הממומן?

אדם על טיל כסימן להצלחה

 

הצלחת הקידום הממומן תלויה במספר גורמים:

  1. הגדרת מטרות ברורות:
  • חשוב להגדיר מראש מהן המטרות שלכם בקמפיין קידום ממומן. האם אתם רוצים להגדיל את המודעות למותג, ליצור לידים חדשים, להעלות את שיעורי ההמרה באתר או להגדיל את המכירות?
  • לאחר הגדרת המטרות, צריך לבחור את הפלטפורמות המתאימות ביותר ואת אסטרטגיית הקידום הנכונה.

2. קהל יעד ממוקד:

חשוב לבצע פילוח קהל יעד, כלומר לכוון את המודעות שלכם לקהל היעד הספציפי ביותר שאפשר, עם התחשבות בגודל הקהל כמובן.

3. מודעות איכותיות:

  • בין אם בגוגל ובין אם ברשתות החברתיות, המודעות שלכם צריכות להיות מושכות, רלוונטיות וכתובות בצורה משכנעת.
  • הן צריכות לעודד את הלקוחות הפוטנציאליים ללחוץ על המודעה ולנקוט בפעולה.

4. דף נחיתה יעיל:

  • דף הנחיתה אליו מופנים הלקוחות הפוטנציאליים מהמודעות צריך להיות מעוצב בצורה מקצועית וקל לשימוש.
  • הוא צריך להציג בצורה ברורה את היתרונות של המוצר או השירות שלכם ולעודד את הלקוחות לנקוט בפעולה, כגון ביצוע רכישה או השארת פרטים.

5. מעקב וניתוח נתונים:

  • חשוב לעקוב אחר ביצועי קמפיין קידום ממומן באופן קבוע ולנתח את הנתונים.
  • זה יעזור לכם להבין מה עובד ומה לא, ולבצע התאמות לפי הצורך.

6. ניהול מקצועי:

ניהול קמפיין קידום ממומן בצורה יעילה דורש ידע, ניסיון וזמן.

7. רמת התחרות:

ישנם עסקים שהתחרות בתחומם גדולה יותר ולכן הפרסום יעלה יקר יותר. חשוב לנתח את הנתונים ולבצע שינויים בהתאם למעורבות הקהל (עלויות לקליק, עלות לליד ועוד).

8. אלגוריתם:

חשוב לזכור שכמה שאנחנו מרגישים שיש לנו שליטה – לפעמים זה פשוט לא כך. 

האלגוריתמים של גוגל ושל הרשתות החברתיות משתנים באופן מתמיד – ולכן חשוב להתעדכן בשינויים. עם זאת, לעיתים ישנם דברים שקשה יותר לשלוט עליהם, כמו חסימת דף עסקי של פייסבוק, עלות לאלף גובהה ועוד.

 

סוגי הקידום הממומן הפופולריים ביותר:

בראש ובראשונה - גוגל:

גוגל

 

גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר עבור קידום ממומן.

ישנם מנועי חיפוש נוספים, כמו Bing למשל, אך לרוב בעלי עסקים יעדיפו את גוגל, מהסיבה הפשוטה שזהו מנוע החיפוש השימושי ביותר בעולם.

שיטת התשלום בגוגל היא PPC- Pay-Per-Click- כלומר – תשלום רק עבור לחיצה.

בשפה הפשוטה ביותר – לא לחצו על המודעה – לא שילמתם.

כמובן שהאינטרס שלכם הוא שילחצו על המודעה כמה שיותר וישאירו פרטים, אך תרצו שזה ייעשה בעלות נמוכה, כלומר CPC (COST PER Click) נמוך.

 

איך בוחרים ביטויי מפתח?

בפרסום ממומן בגוגל, הבחירה בביטויי מפתח היא קריטית.

המטרה שלכם היא למצוא ביטויי מפתח (שקשורים לעסק שלכם כמובן) מחופשים בגוגל, אך שהתחרות עליהם נמוכה, וכפועל ישיר העלות לקליק שלהם נמוכה.

פרמטר נוסף חשוב הוא המיקוד – ככל שביטויי המפתח יהיו ממוקדים יותר, כך הסיכוי שכל גולש מתעניין ישאיר פרטים עולה.

קשה להסביר על פרסום ממומן בגוגל על רגל אחת –

לשם כך כתבנו לכם מאמר בנפרד על פרסום ממומן בגוגל – מוזמנים ללחוץ על הקישור.

 

קידום ממומן ברשתות החברתיות – פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק:

לוגואים של פייסבוק אינסטגרם וטיקטוק

 

בשונה משיווק אורגני, בקידום ממומן אתם משלמים לפלטפורמה עצמה כדי שתפרסם את המודעות והסרטונים שלכם.

שיטת התשלום ברשתות החברתיות שונה משיטת התשלום בגוגל – ברשתות החברתיות תשלמו לפי CPM – כלומר עלות לאלף חשיפות.

בשפה פשוטה – כל זמן שגולשים רואים את המודעות שלכם – אתם מוציאים כסף.

בדרך זו, ובשונה משיטת CPC, ייתכן מצב שתוציאו 20 ₪ בגלל החשיפות אך לא יהיה אפילו קליק אחד על המודעה (קורה במקרים קיצוניים – בד"כ עליכם לכבות אותה לפני).

פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק הן הפלטפורמות הפופולריות ביותר כיום לפרסום ממומן (ניתן לעשות גם בטוויטר, לינקדאין ועוד).

הן פונות לקהל יעד אחר ומתאימות לסוגי עסקים שונים:

♦ פייסבוק : פרסום ממומן בפייסבוק יאפשר לכם פילוח קהל יעד מדויק לפי דמוגרפיה, תחומי עניין, התנהגות ועוד. מציעה מגוון פורמטים של מודעות, כגון טקסט, תמונות, סרטונים וקרוסלות.

♦ אינסטגרם:  פלטפורמה חזותית מושלמת לקידום מוצרים ושירותים באמצעות תמונות וסרטונים קצרים. מתאימה לקהל צעיר יותר מפייסבוק, אך מבוגר יותר מטיקטוק. מציעה אפשרויות פרסום מגוונות, כגון סטוריז, פוסטים ממומנים, קרוסלות וסרטונים.

חשוב לציין שפייסבוק ואינסטגרם הן שתיהן בנות של Meta, ועל כן ניתן לבצע בקמפיין בפייסבוק גם קמפיין באינסטגרם.

♦ טיקטוק:  פלטפורמת סרטונים קצרים שצוברת תאוצה אדירה בשנים האחרונות. מתאימה במיוחד לקהל צעיר וטרנדי. מציעה אפשרויות פרסום ייחודיות, כגון סרטונים ממומנים, האשטאגים ממומנים וסרטוני שיתוף פעולה עם משפיענים.

 
 
 

אופציות נוספות לקידום העסק:

לוגואים של רשתות חברתיות - פייסבוק, יוטיוב, לינקדאין, אינסטגרם, טוויטר ועוד
  1. רשתות פרסום מדיה:
  • פלטפורמות אלו מאפשרות לך למקם מודעות באתרי אינטרנט.
  • ניתן למקד את המודעות שלך לקהל ספציפי על סמך דמוגרפיה, תחומי עניין והתנהגות באינטרנט.
  • לדוגמא: Google AdSense, Taboola, Outbrain
 
  1. פרסום וידאו:
  • פרסום וידאו יכול להיות דרך יעילה מאוד למשוך תשומת לב ולהגיע לקהל רחב.
  • ניתן להציג מודעות וידאו לפני, במהלך או לאחר סרטונים ב-YouTube ובאתרי וידאו אחרים.
  • לדוגמא: : YouTube Ads, Vimeo Promoted Videos
 
  1. פרסום תוכן מקורי:
  • פרסום תוכן מקורי במאמרים, בבלוגים ובאתרי אינטרנט פופולריים.
 
  1. רשתות פרסום דואר אלקטרוני:
  • פרסום דואר אלקטרוני מאפשר לכם לשלוח מודעות לקהל ממוקד של אנשים שכבר הביעו עניין במותג שלך או במוצרים שלך.
 
  1. קידום אתרים אורגני (SEO)
 
  1. פרסום ממומן באודיו:
  • פרסום ממומן באודיו מאפשר לכם למקם מודעות בפודקאסטים, באפליקציות מוזיקה וכדומה.

 

מה היתרונות של קידום ממומן?

בעלי עסקים רבים משתמשים בקידום ממומן כי זו דרך שנחשבת 'קלה' לפרסום העסק.

אם בעבר רבים היו מתבססים על לקוחות שמגיעים 'מפה לאוזן', היום זה קיים פחות ופחות.

אלו היתרונות המרכזיים בפרסום ממומן:

  • חשיפה מהירה.
  • פוטנציאל חשיפה ומעורבות גדול מאוד.
  • יכולת למידה עצמאית – לא פשוט, אך לא חסרים בעלי עסקים שמפרסמים בעצמם.
  • הרחבת מאגר הלקוחות
  • אפשרות לכוון לקהל המדויק – ולהפחית הודעות לא רלוונטיות
  • אפשרות לחזור לקהל שגילה מעורבות במודעות שלכם ('קהל מותאם אישית').
 
 

רעיונות לקידום ממומן:

רעיון אחד שעובד מתוך כמה שלא עבדו

 

עקב התחרות הרבה היו בתחום הפרסום הממומן, אתם חייבים להיות מקוריים ומעניינים כך שאף גולש שצריך מומחה בתחומכם לא יעדיף את המתחרים.

קיימות מספר שיטות שהוכחו כעובדות – ועדיין יהיה עליכם להיות הכי טובים בתחומכם.

הנה כמה מהשיטות:

♦ תכניסו פן אישי: במקום להתמקד במוצר או בשירות, ספרו סיפור שמתקשר אליהם ומעורר רגש.  כמובן שאל תשכחו את המוצר עצמו.

♦ השתמשו בהומור:  אנשים אוהבים לצחוק, אז השתמשו בהומור בקמפיין שלכם כדי למשוך תשומת לב.

♦ תיצרו תחרויות ותחלקו פרסים : תחרויות הן דרך מצוינת להגביר את המודעות למותג ולעודד מעורבות.  

♦  צרו סרטונים קצרים ומושכים:  סרטונים הם דרך יעילה להעביר מסר בצורה ברורה וקולעת.

♦ תשתמשו במודעות ממוקמות גיאוגרפית: הציגו מודעות לאנשים שנמצאים באזור העסק שלכם.

 

 

מה מחירי הקידום הממומן:

אדם עם עגלה ועליה דולר

 

מחירי הקידום הממומן, כפי שאתם יכולים להבין, משתנים בהתאם למספר גורמים:

בפרסום ממומן בגוגל – המחיר תלוי ב:

  • מילות המפתח: כמה הן רלוונטיות וטובות, וכמה אנשים מחפשים אותן.
  • המודעות: כמה הן מושכות ומעניינות, וגם לאיזה דף נחיתה הן שולחות את האנשים.
  • קהל היעד: איפה הם גרים, מה מעניין אותם, ובאיזה מכשיר הם גולשים.
  • סוג הקמפיין: מודעות רגילות, מודעות וידאו, או קניות?
  • כמה אתם רוצים לשלם: תקציב יומי קבוע (אותו תוכלו לשנות בכל עת)!
 

בקיצור, זה יכול להיות זול או יקר, תלוי בכם ובמה שאתם רוצים לעשות.

גוגל עצמה מסבירה עוד על עניין התקציב – לחצו כאן להסבר נוסף.

 

בפרסום ממומן ברשתות החברתיות:

גם כאן, המחיר תלוי באיכות המודעה שלכם ובתנועה שהיא מביאה, בכמות התחרות בתחום, בגודל קהל היעד ועוד.

עם זאת, אתם לא אחראים על העלות לאלף חשיפות, אלא פייסבוק קובעת זו לפי הפרמטרים שדיברנו עליהם לעיל.

כלומר – אם העלות לאלף חשיפות גבוהה – כנראה שעליכם לשנות משהו בקמפיין – אם זה את תוכן המודעה, את התמונות, את דף הנחיתה ועוד.

ככלל, מומלץ על תקציב של לפחות 1800-2000 ₪ חודשי לרשתות החברתיות.

# כדי לקרוא עוד על התקציב לפייסבוק לחצו כאן.

 

כלים לקידום ממומן:

חלק מהכלים בהם אתם יכולים להשתמש זהים בכל אופני הקידום הממומן, אך מרביתם שונים.

הנה הכלים השימושיים ביותר לפי סוג הפרסום:

לקמפיין ממומן בגוגל:

כלים לניהול קמפיינים:

 

מחקר מילות מפתח ומחקר מתחרים:

 

לקמפיין ממומן בפייסבוק ואינסטגרם:

כלים לניהול קמפיינים:

  • Facebook Ads Manager
  • Facebook Pixel – כלי מעקב המאפשר לכם לעקוב אחר גולשים שביקרו באתר שלכם ולפרסם להם מודעות מותאמות אישית.
  • Facebook Audience Insights  – כלי מחקר קהל המאפשר לכם ללמוד עוד על קהל היעד שלכם בפייסבוק.

 

לקמפיין ממומן בטיקטוק:

 

כלים ליצירת מודעות:

 

סיפורי הצלחות בפרסום ממומן:

♦ בחברת סטארט-אפ בתחום הבריאות : חברה צעירה שפיתחה אפליקציה חדשנית בתחום הבריאות הצליחה להגדיל משמעותית את מספר ההורדות שלה תוך זמן קצר באמצעות קמפיין פרסום ממוקד ברשתות החברתיות.

♦ חנות אינטרנט למוצרי ילדים:  חנות קטנה שמתמחה במוצרי ילדים הצליחה להגדיל את המכירות שלה באופן משמעותי תוך הרחבת קהל היעד שלה באמצעות קמפיינים ממומנים במנועי חיפוש.

משרד עורכי דין : משרד עורכי דין הצליח להרחיב את מספר הלקוחות שלו ולחזק את המיתוג שלו באמצעות קמפיינים ממומנים ממוקדים בפייסבוק.

 

לסיכום:

קידום ממומן הוא לא מותרות, אך גם לא חובה עבור בעל העסק.

כמו שאתם לא חייבים להשקיע את הכסף שלכם בדירה ולראות תוצאות בעתיד, כך גם פה.

עם זאת, נחזור ונאמר – לא לכל בעל עסק מתאים פרסום ממומן.

כמו כן, פרסום ממומן זה לא קסם. זה לוקח זמן (קצר יותר משיווק אורגני, אך עדיין לוקח זמן לנתח את הנתונים).

בנוסף, כמובן שמכירות זה הכי חשוב, אך תנסו להסתכל על העתיד – מה תגרום החשיפה? ההכרה של הקהל בעסק שלכם? 

אלו דברים שבהחלט יכולים להניב לכם תוצאות בעתיד, מלבד התוצאות המיידיות.

 

אם אתם עדיין לא בטוחים אם מתאים לכם קידום ממומן, 
או שאתם מחפשים סוכנות מקצועית לפרסום ממומן, מוזמנים למלא פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

נשתמע  ♥

עוד מהבלוג שלנו

פרסום ממומן בפייסבוק לעסקים קטנים – המדריך המלא:

כל מה שעסקים קטנים צריכים לדעת לפני פרסום בפייסבוק:

איך מגדירים קהל יעד? הסבר באמצעות דוגמאות:

דוגמאות לניתוח קהל יעד:

המדריך המלא לפרסום בפייסבוק עבור עורכי דין:

לחצו כדי לקרוא על פרסום בפייסבוק לעורכי דין:

השפעת המחקר האקדמי על אסטרטגיות שיווק דיגיטלי

כיצד המחקר האקדמי על אסטרטגיות שיווק דיגיטלי?

לימודי שיווק דיגיטלי בישראל: איפה ללמוד ולמה לצפות?

איפה לומדים שיווק דיגיטלי בישראל?

מה זה שיווק אורגני ואיך עושים אותו?

שיווק אורגני: הדרך להצלחה:

פרסום ממומן בפייסבוק לעסקים קטנים – המדריך המלא:

כל מה שעסקים קטנים צריכים לדעת לפני פרסום בפייסבוק:

איך מגדירים קהל יעד? הסבר באמצעות דוגמאות:

דוגמאות לניתוח קהל יעד:

המדריך המלא לפרסום בפייסבוק עבור עורכי דין:

לחצו כדי לקרוא על פרסום בפייסבוק לעורכי דין:

השפעת המחקר האקדמי על אסטרטגיות שיווק דיגיטלי

כיצד המחקר האקדמי על אסטרטגיות שיווק דיגיטלי?

לימודי שיווק דיגיטלי בישראל: איפה ללמוד ולמה לצפות?

איפה לומדים שיווק דיגיטלי בישראל?

מה זה שיווק אורגני ואיך עושים אותו?

שיווק אורגני: הדרך להצלחה:
דילוג לתוכן