fbpx

טיפים לפרסום בפייסבוק ל-2024

לוגו של פייסבוק עם לייקים ולבבות בצדדים

לפני שנתחיל בחלוקת הטיפים לפרסום בפייסבוק, נסביר במשפט –

פרסום ממומן בפייסבוק יכול להיות דרך מעולה לבעלי עסקים להגדיל חשיפה ולצבור לקוחות חדשים.

מעקב אחרי הטיפים בהחלט יעזור לכם במסע הפרסום בפייסבוק, אבל הכי חשוב זה לנסות, לטעות, ללמוד מהטעויות, וחוזר חלילה.

למי מתאים המאמר?

  • עסקים קטנים ובינוניים
  • משווקים דיגיטליים
  • כל מי שמעוניין לשפר את הביצועים של קמפיין הפייסבוק שלו.

מעבר בקליק:


1. תשנו את סוג הקמפיין :

נכון שלעיתים אנחנו עושים הכל, אבל הקמפיין פשוט לא עובד?

נסו לשנות את סוג הקמפיין.

כמובן שזה אינו פתרון קסם בכל המקרים, אבל הרבה פעמים – זה פשוט עובד.

נכון שצריך להתאים את סוג הקמפיין למטרות, אבל פעמים רבות המטרות דומות, ומספר סוגים יכולים להתאים לאותה מטרה. 

למשל, אם המטרה היא להביא לידים חדשים ואתם משתמשים בקמפיין שמוביל לדף נחיתה, נסו לעשות קמפיין עם טופס לידים או קמפיין וואצאפ.

# צריך לבחון את התקדמות הקמפיין בכל מקרה.

 

2. תהיו יצירתיים ותגוונו בכתיבת המודעות :

יש דרכים רבות לכתיבת מודעות בפייסבוק, אם זה בשיטת סיפור או שיטת AIDA,

וכדאי לבדוק מה עובד הכי טוב כדי לייעל את הקמפיין.

כמובן שסגנון המודעה תלוי גם בקהל היעד ובתחום של העסק – לא כל סוג מודעה תתאים לכל עסק.

anyway, כתיבת מודעות בפייסבוק הוא עולם ומלואו, אבל העניין הוא לבחון איזו מודעה עובדת, להשקיע בה את התקציב ולרוץ איתה. 

# אל תבנו את כל הקמפיין על מודעה אחת מצליחה, כי מודעות נשחקות. 

 

3. תטרגטו את קהל היעד – אך בגבול:

פילוח קהל יעד מדויק הוא אחד מהדברים החשובים ביותר בפרסום ממומן.  

כך אנו יודעים באיזה סגנון לכתוב את המודעות, כך המודעות יופצו רק לאנשים רלוונטיים (ולא נבזבז כסף לריק), כך סיכויי ה- ROI (יחס הוצאה- השקעה) להיות חיובי גדלים, ועוד.

עם זאת, אל תצמצמו את קהל היעד יותר מדי. 

צמצום יתר על המידה של קהל היעד מוביל לכך שהמודעות נשחקות מהר, התחרות גדלה ופשוט אין מספיק אנשים שנחשפים למודעות שלכם.

אפשר לראות את מספר הפעמים הממוצע שכל משתמש ראה את המודעה באמצעות התדירות: 

# כדי להוסיף את התדירות תלחצו על "עמודות: בהתאמה אישית"'התאמה אישית של מודעות' ⇐ חפשו 'תדירות' ותגררו לעמודה בצד ימין:

 

       


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מה האידיאל של גודל קהל היעד?

זה תלוי בתחום, בסוג הקמפיין ובתקציב, אך כלל אצבע – מומלץ להתחיל עם לפחות כמה אלפים, ובהמשך לצמצם או להגדיל (בהתאם לתוצאות).

 

4. שילוב מנצח = בידול + כאב הלקוח:

הרבה מתחבטים בשאלה איך אפשר להתבלט בעולם התחרותי של היום.

כמעט ואין נושא שאין עליו תחרות גדולה בשוק, ולכן כדי להתבלט באמת צריך להשקיע זמן, מחשבה ומאמץ.

תחילה, תנסו להסתכל מנקודת מבטו של הלקוח – מדוע הוא מעוניין בכלל בשירות או במוצר שבתחום שלכם. 

לאחר מכן, חשבו על מה שונה בכם – למה אתם הייתם באים לעצמכם ולא למישהו אחר?


5. המלצות ותוצאות:

אחת השיטות שמוכרות ביותר היום היא המלצות מלקוחות מרוצים ושיקוף של התוצאות שלכם עד עכשיו.

דיברנו על לנסות מספר וריאציות במודעות – אז תוכלו לנסות:

  • להעלות סרטון עם ביקורות חיוביות של לקוחות
  • לספר על תוצאות חיוביות ולהראות הוכחות.

מניסיון, זה עובד.

אם אתם בתחילת דרככם, ועדיין לא צברתם לקוחות מרוצים או תוצאות, תחזרו לסעיף 4 ותיישמו – אין לנו ספק שגם הלקוחות יגיעו עם הזמן.

 

6. מעקב מעקב מעקב:

קמפיין בפייסבוק דורש עבודה שמחייבת זמן וסבלנות.

בעלי עסקים רבים חושבים שקמפיין ממומן בפייסבוק זה איזשהו פתרון קסם שיביא להם לקוחות.

אין ספק שניתן לצמוח ולהגדיל משמעותית את מאגר הלקוחות באמצעות פרסום ממומן – אבל צריך לדעת איך לנהל קמפיין וכיצד לבצע אופטימיזציה נכונה.

ההמלצה שלנו היא לעקוב בכל יום אחרי התוצאות.

נ.ב. ישנם בעלי עסקים או חברות פרסום שמאמינים שצריך לתת לפייסבוק 'לעשות את העבודה' – בתחומים מסוימים ובתקציבים מסוימים זו יכולה להיות שיטת עבודה נכונה, אך גם במקרה הזה צריך להיות עם אצבע על הדופק.

תארו לכם שאתם מפרסמים מודעה שהוציאה כבר 15 ₪ בלי קליק, ומנגד יש מודעה שהעלות לקליק שלה היא 3 ₪, לא כדאי לכבות את המודעה הראשונה ולתת לשנייה לרוץ?

הנה דוגמא ברמת סדרת מודעות –  

# בדוגמא ניתן לראות סדרות עם עלות לקליק ממוצעת של 2.7 בעוד סדרות אחרות עם עלות של 7 ש"ח. 

(כמובן שהשינויים בהתחלה מתבצעים מתוך הסדרה עצמה ולא ברמת סדרת המודעות).

 

כך תוודאו שפייסבוק מוציאה תקציב על המודעות המוצלחות ביותר שמעניינות את הגולשים, ולא מבזבזת את הכסף שלכם לחינם.

 

הנה כמה אופציות למעקב:

  • מנהל המודעות של פייסבוק – מציג נתונים סטטיסטיים מפורטים על מודעות, קהלים, הוצאות ועוד .

https://www.facebook.com/ads/manager/

 

  • Google Analytics– יעזור לכם לעקוב אחרי התנועה ואחרי התנהגות המשתמשים.

http://www.google.com/analytics

# למי שרוצה עזרה בחיבור לגוגל אנליטיקס תוכלו להיעזר במדריך של גוגל –

https://support.google.com/analytics/answer/1009692?hl=iw

 

  • הפיקסל של פייסבוק – הפיקסל של פייסבוק אמנם לא מספק מעקב אישי שלכם, אבל הוא קריטי להצלחת הקמפיין. 

        באמצעותו, פייסבוק עוקבת אחרי אנשים שסביר להניח יתעניינו בשירות או במוצר שלכם, וכך גדל הסיכוי להמרות.

       בנוסף, באמצעות הפיקסל תוכלו ליצור קהלים דומים (Lookalike Audiences) וקהלים מותאמים אישית ולהתאים להם את המודעות.

# כאן תוכלו לקרוא על איך להגדיר את הפיקסל בפייסבוק –

https://www.facebook.com/business/help/952192354843755?id=1205376682832142

 

  • שימוש בכלי צד שלישי – כלים אלו רלוונטיים יותר למי שמפנה אל האתר שלו ורוצה לעקוב אחרי התנהגות המשתמשים בתוך האתר.

כלים אלו מציעים מגוון תכונות, כמו 'מפות חום' (תמונה צבעונית הממחישה נתונים. כמו משך זמן הגלישה באתר או בעמוד ספציפי), הקלטות וידאו ועוד.

# כלים להמחשה:

Hotjar   https://www.hotjar.com/

Crazy Egg –  https://www.crazyegg.com/

Matomo –  https://matomo.org/

 

7. חשיפה או מעורבות?

מי שהקים קמפיין בעבר או מנהל קמפיין כרגע, וודאי שמע על ההתלבטות הנפוצה (והלגיטימית) – 

עדיף להגדיר את הקמפיין כקמפיין חשיפה או קמפיין מעורבות?

התשובה הנפוצה, שהיא נכונה בגדול אך בפועל לא תמיד עוזרת, היא שהבחירה בין קמפיין חשיפה לקמפיין מעורבות תלויה במטרות השיווק שלכם ובקהל היעד שלכם.

אנחנו ננסה לנתח את זה מזווית שונה – נתחיל ביתרונות והחסרונות:

טבלת השוואה בין קמפיין חשיפה לקמפיין מעורבות:

קריטריון

קמפיין חשיפה

קמפיין מעורבות

מטרה:

להראות את המותג/מוצר/שירות להרבה אנשים

לגרום לאנשים להשתתף ולדבר על המותג/מוצר/שירות, לגרום לקהל היעד להשאיר פרטים ('לידים')

יתרונות:

מגיע לקהל רחב, יעיל לעסקים חדשים

ייתכן שיוביל להגדלת המכירות, נאמנות לקוחות גבוהה יותר

חסרונות:

קהל לא מדויק, ייתכן שלא יוביל לפעולה מצד הקהל

ייתכן שלא יגיע לקהל רחב, יכול להיות יקר יותר

מדידת הצלחה:

חשיפות, קליקים

לייקים, שיתופים, תגובות, השארת פרטים, ניתוח ROI

מניסיוננו, בפועל המציאות היא לעיתים קצת שונה.

אם אתם מנהלים קמפיין מעורבות, אך העלות לאלף חשיפות נורא גבוהה / עלות לקליק נורא גבוהה / אנשים לא משאירים פרטים / תנסו לעבור לקמפיין חשיפה.

אם יש לכם תקציב פרסום גדול מספיק, נסו את שני סוגי הקמפיינים ובדקו איזה קמפיין מביא תוצאות טובות יותר בהתאם למטרות שלכם.

 

8. תתחילו בקטן:

לוגו של פייסבוק עם סמיילים

 

יש כמובן סוכנויות פרסום שעובדות רק עם עסקים שתקציב הפרסום שלהם הוא מינימום 4000-5000 ₪ בחודש.

זה הגיוני. גם אנו, סוכנות השיווק Sivro Digital, ממליצים על מינימום 2000 ₪ תקציב

הסיבה לכך היא פשוטה – 

כדי לעשות אופטימיזציה (ייעול) ראויה ולבחון מספר סדרות מודעות צריך תקציב גדול.

עם זאת, זה לא נכון באופן גורף, במיוחד אם אתם מפרסמים לבד.

במקרה בו אתם לא בקיאים בפלטפורמה ועוד 'בוחנים את השטח', תתחילו עם תקציב נמוך יותר. 

כך תוכלו לבחון אם אתם מצליחים לנהל את הקמפיין כשורה – 

אם יש לכם את הסבלנות, הזמן, היכולת והרצון ללמוד לעבוד עם כלי הניתוח השונים, לטרגט את קהל היעד באופן מדויק, לכתוב מודעות ממירות בקמפיין ועוד .

בדרך זו – אם אתם מבינים שזה לא בשבילכם – לא תבזבזו כסף רב, ומאידך – אם הולך לכם טוב, תמיד תוכלו להעלות תקציב ולחשוף את המודעות ליותר אנשים.

 

ככלל, תקציב הפרסום משתנה בהתאם למטרות שלכם (לידים/ חשיפה..), לתחום העסק, לתחרות בו ולגודל קהל היעד.

 

9. שדרו אמינות –

אמינות מרוויחים, לא קונים.

כלומר, לקנות תגובות או כל מיני שיטות כאלה ואחרות זה הדבר האחרון שאתם צריכים להתעסק בו.

אין ספק שמעורבות, כלומר לייקים, תגובות ושיתופים מעודדים את הגולשים להשאיר פרטים, אבל גם המודעות היום גברה ואנשים בודקים את הלייקים והתגובות כדי לראות שאכן מדובר באנשים אמיתיים.

מעבר לכך, תרוויחו את הלייקים והתגובות ביושר – באמצעות מודעות טובות, הצעה אטרקטיבית, טרגוט נכון של קהל היעד ועוד.

דבר נוסף שחשוב להדגיש – חוות דעת – טובות ורעות – הן טובות עבורכם.

 

ברור לכם למה חוות דעת טובות הן טובות עבורכם, אבל למה הרעות או ה'תוהות' טובות עבורכם?

תוכלו להגיב בצורה מכבדת, להבין מהיכן נובעת התגובה, לנסות לתת מענה..

בדרך זו, אתם: 

א. משדרים מקצועיות ואמינות ב. מראים לגולש שאתם פעילים ולא מתרגשים מתגובות שליליות. ג. משדרים דאגה ללקוח.

 

10. לוידאו יש כוח:

סרטוני וידאו במודעות יעילים מאוד – אבל זה לא מספיק.

יצא לנו לעבוד עם בעלי עסקים שחושבים שאם הם יושבים שעות על כתיבת תסריט, צילום, עריכה וכו', אז הם עשו את העבודה מבחינתם.

אין ספק שסרטוני וידאו יכולים להיות יעילים מאוד – אבל חשוב להקפיד על רלוונטיות, על הענקת ערך, לחשוב על קהל היעד.

נמחיש באמצעות דוגמא – 

בעל עסק שמוכר נעליים בעבודת יד.

הוא מעלה סרטון לקמפיין הממומן שמתאר את תהליך יצירת הנעליים. קשה לצפות אמנם את תגובת הגולשים, אך מניסיוננו והבנתנו הסרטון לא טוב, או לפחות ניתן לשדרג את הסרטון או להחליף אותו בסרטון טוב בהרבה.

מה יהיה סרטון טוב? 

סרטון שמדבר על יתרונות הנעליים – 

איכות הנעליים למשל, שמדבר לקהל היעד (למי מתאימות הנעליים), סרטון שמראה את סוגי הנעליים, ושקורא לקנייה באופן ברור ולא מתבייש.  

 

11. תימשכו את העין:

עין

לא משנה אם החלטתם להעלות תמונה או סרטון – תבחרו במשהו.

למודעות הכתובות יש כוח רב, אבל צריך יותר מזה כדי למשוך את עיני הגולשים.

תחשבו על עצמכם שאתם קוראים פוסט, אפילו לא ממומן – התמונה או הסרטון ישר גורמים לכם לעצור, ורק לאחר מכן אתם מתמקדים בטקסט.

אם הוא מניין ורלוונטי עבורכם – ייתכן ותגלו מעורבות, ואם לא, תמשיכו הלאה.

אבל לגרום לגולש לעצור (באמצעות תמונה או סרטון), בממומן ובאורגני, זה הצעד הראשון.

 

12. שימוש חוזר בתמונות וסרטונים:

טיפ זה רלוונטי למי שכבר התחיל לפרסם מודעות בביזנס מנג'ר.

שימו לב איזה תמונות וסרטונים עבדו בעבר, ותשתמשו בהם שוב.

גם אם התוכן שונה, הגיוני מאוד שתמונות וסרטונים שעבדו טוב יעבדו טוב פעם נוספת גם בתוכן אחר (מניסיון), אך זה לא חד משמעי כמובן.

 

13. מספר וריאציות בסדרה אחת :

נסו לפרסם מספר וריאציות של טקסטים ותמונות בסדרת מודעות אחת, ולא לפתוח סדרה על כל טקסט.

אנו יכולים לומר שעד לא מזמן עבדנו כך –

כל סדרת מודעות הייתה עם אותם תמונות וסרטונים, אך עם טקסט שונה. המטרה בכך הייתה לבחון איזה טקסט עובד הכי טוב בשילוב של תמונה או סרטון ספציפי.

לאחרונה, בהמלצת נציג של פייסבוק, אנו מקימים סדרת מודעות אחת או שתיים – כאשר בתוך כל סדרה יש מספר טקסטים. הנציג הסביר שהקמת מספר סדרות במקביל לאותו קהל יעד – יכולה להוביל לסוג של תחרות עם עצמכם.

(כן, גם אנחנו שמחים ללמוד ולהתפתח כל הזמן, זה גם מה שהופך אותנו לכאלה טובים 😊).

 

14. תתעדכנו בשינויים של פייסבוק:

פייסבוק כל הזמן עושה שינויים, הן בפלטפורמה עצמה והן בממשק של הקמפיין עצמו.

למה חשוב להתעדכן בשינויים?

  • כדי להבטיח שהקמפיינים שלכם יהיו יעילים: שינויים בפייסבוק יכולים להשפיע על הביצועים של הקמפיינים שלכם. אם לא תהיו מעודכנים בשינויים, ייתכן שתראו ירידה בביצועים.
  • כדי להישאר תחרותיים: מפרסמים אחרים שמתעדכנים בשינויים יהיו בעלי יתרון עליכם.
  • כדי להפיק את המרב מהפלטפורמה: פייסבוק מציעה כל הזמן תכונות חדשות שיכולות לעזור לכם לשפר את הקמפיינים שלכם. אם לא תהיו מעודכנים בשינויים, לא תוכלו להשתמש בתכונות אלה.
 

דרכים להתעדכן בשינויים:

דרך הבלוג של פייסבוק לעסקיםhttps://www.facebook.com/business/news/

במרכז העזרה של פייסבוק למפרסמים – https://www.facebook.com/business/help/ –

בקבוצות פייסבוק של פרסום ממומן בפייסבוק –

לדוגמא – 'קידום בפייסבוק, אינסטגרם ושיווק דיגיטלי' – SuperFace שיווק לעסקים – https://www.facebook.com/groups/SuperFace.SocialMedia

♦ בבלוגים של מומחים לפרסום בפייסבוק –

לדוגמא – AdEspresso  –  https://adespresso.com/blog

 

15. אחרון חביב , שבעצם מסכם הכל – אל תפחדו לנסות:

כמו שאמרנו בהתחלה, אנחנו לא בונים קמפיין ומקווים לטוב.

כאשר הקמפיין בנוי ועולה לאוויר – רק התחילה העבודה עבורנו.

יש סוגי קמפיינים רבים, אפשרויות טרגוט רבות, דרכים רבות לכתיבת מודעות, שיטות ניתוח שונות, ושינויים שפייסבוק מבצעת כל הזמן.

מה שאנו רוצים לומר – אל תפחדו לנסות. 

אם לדוגמא אתם מריצים סדרת מודעות עם תמונה אחת, וידאו או טקסט אחד בלבד – נסו להשתמש ב-'קרוסלה' (פורמט שמאפשר הצגת מספר תמונות או סרטונים בתוך מודעה אחת, והמשתמשים יכולים להחליק ביניהם).

לעיתים השינויים הקטנים האלו עושים פלאים.

אבל הכי חשוב שתזכרו – גם אם הקמתם סדרה והיא לא עובדת טוב – תמיד תוכלו לכבות אותה.

מה שכן, זוכרים את סעיף 6? מה שחשוב לבצע זה מעקב מעקב ושוב מעקב!.

 



לסיכום:

הקמת קמפיין בפייסבוק הוא רק תחילת העבודה.

ישנם בעלי עסקים שמשלמים למישהו שיבנה להם את הקמפיין – כולל חיבור פיקסלים, טרגוט קהל היעד, כתיבת המודעות, בניית דף הנחיתה וכל מה שזה כולל, וזהו.

כלומר, הם לא מבינים שזה חלק חשוב מאוד, אך לא מספיק.

שוב, בעלי עסק שיש להם את הרצון והזמן לנהל את הקמפיין – זו יכולה להיות בהחלט שיטה טובה עבורם. 

אבל הם צריכים להיות מודעים לכך שזה דורש עבודה וזמן רב.


 

אנו מקווים שתשתמשו בטיפים המוצגים כאן, והלוואי שזה יעזור לכם לנהל את הקמפיין טוב יותר ולהשיג תוצאות טובות יותר.

בכל אופן, אם ניסיתם אבל אין תוצאות / אתם לא עומדים במטרות / אתם מעדיפים להתמקד בפיתוח העסק / בחיזוק המותג / בשיפור חווית המשתמש (לא חסר דברים..), 

אתם תמיד מוזמנים לפנות אלינו, סוכנות Sivro Digital.
לכל שאלה תוכלו ליצור קשר כאן.

# המאמר נכתב על ידי ירין כהן ועד סיברוני, מומחים לפרסום ממומן בפייסבוק מזה 4 שנים.

# המאמר מציג טיפים לפרסום ממומן בפייסבוק, המבוססים על דעה, ניסוי וטעייה וניסיון אישי.

עוד מהבלוג שלנו

שילוב בינה מלאכותית בקורסים דיגיטליים: פותחים עולם חדש של למידה

שילוב AI בקורסים דיגיטליים:

בינה מלאכותית, למידת מכונה וטכנולוגיות מתקדמות: מהפכת השיווק הדיגיטלי

:מהפכת השיווק הדיגיטלי

איך בונים אסטרטגיה שיווקית לפרסום ממומן בפייסבוק ב-6 שלבים?

כל השלבים לבניית אסטרטגיה שיווקית:

איך להביא את האתר למקומות הראשונים בגוגל?

קידום האתר שלכם בגוגל במספר שלבים:

דף עסקי בפייסבוק – איך בונים וטיפים להצלחה (2024)

איך לבנות דף עסקי בפייסבוק:

מה עדיף – פרסום ממומן בגוגל או בפייסבוק?

מה עדיף – ממומן בגוגל או בפייסבוק?

שילוב בינה מלאכותית בקורסים דיגיטליים: פותחים עולם חדש של למידה

שילוב AI בקורסים דיגיטליים:

בינה מלאכותית, למידת מכונה וטכנולוגיות מתקדמות: מהפכת השיווק הדיגיטלי

:מהפכת השיווק הדיגיטלי

איך בונים אסטרטגיה שיווקית לפרסום ממומן בפייסבוק ב-6 שלבים?

כל השלבים לבניית אסטרטגיה שיווקית:

איך להביא את האתר למקומות הראשונים בגוגל?

קידום האתר שלכם בגוגל במספר שלבים:

דף עסקי בפייסבוק – איך בונים וטיפים להצלחה (2024)

איך לבנות דף עסקי בפייסבוק:

מה עדיף – פרסום ממומן בגוגל או בפייסבוק?

מה עדיף – ממומן בגוגל או בפייסבוק?
דילוג לתוכן