fbpx

איך לדעת כמה כסף צריך להשקיע בפרסום ממומן בפייסבוק?

לוגו של פייסבוק עם מטבעות בצד

איך לדעת כמה כסף צריך להשקיע בפרסום ממומן בפייסבוק? שאלה זו נפוצה בקרב בעלי עסקים שמעוניינים בפרסום ממומן בפייסבוק, שרוצים להבין האם ישתלם להם הפרסום הממומן.

אז הגדרת התקציב בפייסבוק תלויה בכם, אך יש סכום מינימלי מומלץ לכל סוג של קמפיין.

אז על מה משפיע התקציב? לפי מה בוחרים אותו? כמה כסף הולך לפייסבוק וכמה למשווק?  

התשובות בהמשך.


מעבר בקליק:

במה תלוי מחיר הפרסום בפייסבוק?

יש הרבה יתרונות וחסרונות בפרסום בפייסבוק, ואחד מהחסרונות הוא שהמחיר עלול להיות יקר. 

לפני שנבצע הערכה גסה במספרים, חשוב שתבינו שמחיר הפרסום בפייסבוק משתנה בהתאם למספר גורמים (ולכן גם שניתן מספרים בהמשך – קחו אותם בערבון מוגבל).

הגורמים בהם תלוי התקציב בפייסבוק:

מחיר הפרסום בפייסבוק אינו קבוע ומושפע מהגורמים הבאים:

1. סוג הקמפיין:

המחיר משתנה בהתאם לסוג הקמפיין.

אם זה קמפיין למטרות חשיפה, קמפיין תנועה לאתר, קמפיין מעורבות או קמפיין למטרות לידים.

# כמובן שאת סוג הקמפיין אנו קובעים לפי המטרות של העסק ולא לפי התקציב!

קמפיין למטרות לידים לדוגמא, יעלה יותר מקמפיין חשיפה או מעורבות.

 

2. קהל יעד:

תלוי בגודל ומיקוד של קהל היעד:

בדרך כלל:

    • קהל קטן וממוקד: יהיה יקר יותר
    • קהל גדול ומגוון: יהיה זול יותר
    • מיקוד גיאוגרפי, גיל, מגדר, תחומי עניין: משפיע על המחיר.
 

לדוגמא – # קהל יעד של נשים בגילאי 25-35 המתגוררות בתל אביב, מתעניינות באופנה ובעלות הכנסה גבוהה.

עלות CPM (עלות לאלף חשיפות) תהיה גבוהה, כיוון שמדובר בקהל קטן, ממוקד ומבוקש.

לעומת # קהל יעד של גברים ונשים בכל גיל, בכל מקום בעולם, ללא מיקוד בתחומי עניין.

עלות CPM תהיה נמוכה יותר, כיוון שמדובר בקהל גדול ומגוון פחות.

 

3. תחרותיות:

תחום תחרותי יהיה יקר יותר. 

המחיר משתנה בהתאם לכמות המפרסמים שמתמקדים באותו קהל יעד .

לדוגמאקמפיין לקידום קורס שיווק דיגיטלי או קמפיין לידים לקידום שירותי עריכת דין יהיה יקר יותר מקמפיין לקידום קורס בישול או לקידום שירותי ניקיון.

 

4. איכות המודעה:

מודעות איכותיות שבנויות מכותרות ותיאורים מושכים, תמונות וסרטונים איכותיים וקריאה ברורה לפעולה (CTA), ימשכו יותר לקוחות.

כתוצאה מכך, הלקוחות ילחצו יותר על המודעה, ולכן העלות לקליק (CPC) תהיה נמוכה יותר, ולהפך.

# קראו עוד על איך לכתוב מודעות לפייסבוק.

 

5. זמן ותאריך:

עסקים מסוימים עשויים לחוות עלייה בביקוש במהלך עונות מסוימות, מה שיכול להוביל לעלייה בתחרות על מודעות.

לדוגמא – פרסום של מנהל עסק למכירת בגדי ים בקיץ יהיה יקר יותר מהחורף.

 

6. המטרות שלכם:

ככל שתוציאו יותר – כך המודעות שלכם ייחשפו יותר.

לדוגמא – אם אתם מנהלים קמפיין לידים, והמטרה שלכם היא להביא 70 לידים בחודש, תצטרכו להשקיע יותר מאדם שהמטרה שלו היא 20 לידים בחודש.

 

7. פרסום לבד/ פרסום בעזרת סוכנות דיגיטל:

אם אתם מפרסמים לבד, העלות היחידה תהיה לפלטפורמה. 

אם אתם נעזרים במיקור חוץ, אתם תצטרכו לשלם שכר גם לסוכנות השיווק וגם את התקציב לפלטפורמה. 

נרחיב על כך בהמשך.

 

ועכשיו במספרים:

דולר עם כסף

 

(אם קפצתם לפה, חשוב שתדעו שהמספרים הם הערכה בלבד ומשתנים בהתאם לכל הגורמים שציינו לעיל). 

ובכל זאת, בהערכה גסה

קמפיין חשיפה –  מומלץ מינימום 20 ₪ ליום  (600 ש" בחודש).

קמפיין מעורבות – מינימום 40 ₪ ליום (1,200 ש"ח בחודש). 

קמפיין לידים – מינימום 60-70 ₪ ביום (2,000 ₪ בחודש).

 

מה ההבדלים בין הקמפיינים?

קטגוריה

חשיפה

מעורבות

תנועה לאתר

לידים

מטרת הקמפיין

הגברת מודעות למותג

יצירת אינטראקציה עם קהל היעד

הגברת תנועה לאתר

איסוף לידים

קהל יעד מתאים

רחב, מגוון

מעוניין במוצר או בשירות

מעוניין במוצר או בשירות

רוצה לקנות ממך

יתרונות

מגיע לקהל רחב, מעלה מודעות

בונה קהילה, מעורר עניין

מגדיל תנועה לאתר, פותח פוטנציאל ללידים

נותן פרטים של לקוחות פוטנציאליים

חסרונות

לא תמיד מביא ללידים או מכירות

לא תמיד מביא להמרות (רכישות, הרשמות)

פחות יעיל להגברת מודעות למותג

גם הוא פחות יעיל להגברת מודעות למותג


על מה משפיע התקציב?

מספר החשיפות :

# תקציב גדול יותר מאפשר לכם להגיע לקהל גדול יותר. 

לדוגמא, אם התקציב שלכם הוא 100 ש"ח ליום, תוכלו להגיע לכ-10,000 אנשים. 

אם התקציב שלכם הוא 1,000 ש"ח ליום, תוכלו להגיע לכ-100,000 אנשים.

# קהל גדול יותר פותח פוטנציאל להגדלת לידים ומכירות. ככל שתגיעו ליותר אנשים, כך יהיו לכם יותר סיכויים למצוא לקוחות פוטנציאליים.

 

♦ תדירות המודעות:

תקציב גדול יותר מאפשר לכם להציג את המודעות שלכם בתדירות גבוהה יותר. 

לדוגמא, אם התקציב שלכם הוא 100 ש"ח ליום, תוכלו להציג את המודעה שלכם לכל אדם פעם אחת ביום. 

אם התקציב שלכם הוא 1,000 ש"ח ליום, תוכלו להציג את המודעה שלכם לכל אדם 10 פעמים ביום.

תדירות גבוהה יותר גורמת למודעות שלכם להיות בולטות יותר וזכירות יותר. 

ככל שאנשים יראו את המודעה שלכם יותר פעמים, כך הם יהיו יותר מודעים למותג שלכם ויותר סביר שירכשו מכם.

 

♦ סוג הקמפיין:

תקציב גדול יותר יאפשר לכם להשתמש בסוגים יקרים יותר של קמפיינים, כמו קמפיין למטרת לידים חדשים.

 

פרסום לבד מול פרסום בעזרת איש שיווק:

כל מה שדיברנו עד עכשיו, מתייחס לתקציב לפלטפורמה בלבד.

כלומר, תוכלו להחליט לבנות קמפיין בפייסבוק ולנהל אותו בעצמכם – ואז תחסכו את העלות שתצטרכו לשלם לסוכנות דיגיטל.

אם אתם מחליטים לבנות ולנהל את הקמפיין לבדכם, אתם צריכים לדעת איך לנהל קמפיין ממומן בפייסבוק.

# אם החלטתם לעשות את זה לבד (מומלץ רק אם יש לכם רקע בתחום) – תוכלו להרחיב את הידע עם טיפים לפרסום בפייסבוק.

אם אתם מחליטים להיעזר בסוכנות שיווק – תצטרכו לשלם להם שכר על בניית הקמפיין וניהולו, אך לעיתים זה יהיה שווה את זה.

בניית הקמפיין כוללת בד"כ – הקמת דף עסקי (אם אין), בניית דף נחיתה, חיבור פיקסל, פילוח קהל יעד, כתיבת מודעות ובניית אוטומציות.

כמה תשלמו? המחיר משתנה בין סוכנות לסוכנות, אך טווח המחירים נע בין 1500-4000 ₪.

למה המחיר משתנה בין סוכנות לסוכנות?

  • ניסיון : סוכנויות ותיקות ומנוסות נוטות לגבות יותר.
  • מוניטין : סוכנויות בעלות מוניטין גבוה נוטות לגבות יותר.
  • התמחות: סוכנויות שיווק המתמחות בתחום ספציפי נוטות לגבות יותר.
  • גודל הסוכנות:  סוכנויות גדולות נוטות לגבות יותר.
  • השירותים הניתנים:  סוכנויות המציעות מגוון רחב של שירותים, כמו SEO ואוטומציות, נוטות לגבות יותר.
 

איך בוחרים סוכנות שיווק?

לשם כך כתבנו לכם מאמר בנפרד על מה צריך לדעת לפני שבוחרים סוכנות שיווק לעסק, כולל שאלות שמומלץ לשאול.

לסיכום:

לוגו של פייסבוק עם סמיילים

העלות של פרסום בפייסבוק משתנה לפי גורמים רבים.

אם אתם נעזרים בסוכנות דיגיטל עליכם לקחת בחשבון את ההוצאה לפלטפורמה ואת ההוצאה לסוכנות.

לדוגמא, אם סוכנות לוקחת 2000 ₪ לחודש, ואתם מוכנים להשקיע 2000 ₪ לפלטופרמה – 

אז התקציב הכולל שצריך להיות לכם לשיווק הממומן בפייסבוק הוא 4000 ₪.

מה שחשוב הוא לא מה שאתם מוציאים, אלא כמה שאתם מכניסים כתוצאה מהשירות. 

המטרה היא שתהיו ב-ROI חיובי ושתכניסו יותר משאתם מוציאים.


אנו, חברת Sivro Digital, מעניקים מגוון שירותים, בדגש על פרסום ממומן בפייסבוק, אינסטגרם וגוגל, 

על מנת לעזור לבעלי עסקים למתג את עצמם ולצבור לקוחות מרוצים.

הצלחה שלכם היא הצלחה שלנו, ולכן נעשה הכל כדי שתצליחו.

פרסום ממומן בפייסבוק לעסקים – פשוט עובד! אנו מזמינים אתכם להשאיר פרטים כאן  –

כדי שנכיר לעומק וכדי שנוכל להבין מהי הדרך הטובה ביותר לקידום העסק שלכם.

# המאמר נכתב על ידי ירין כהן ועד סיברוני, מומחים לפרסום ממומן בפייסבוק מזה 4 שנים.

המאמר מציג טיפים לפרסום ממומן בפייסבוק, המבוססים על דעה, ניסוי וטעייה וניסיון אישי.

עוד מהבלוג שלנו

שילוב בינה מלאכותית בקורסים דיגיטליים: פותחים עולם חדש של למידה

שילוב AI בקורסים דיגיטליים:

בינה מלאכותית, למידת מכונה וטכנולוגיות מתקדמות: מהפכת השיווק הדיגיטלי

:מהפכת השיווק הדיגיטלי

איך בונים אסטרטגיה שיווקית לפרסום ממומן בפייסבוק ב-6 שלבים?

כל השלבים לבניית אסטרטגיה שיווקית:

איך להביא את האתר למקומות הראשונים בגוגל?

קידום האתר שלכם בגוגל במספר שלבים:

דף עסקי בפייסבוק – איך בונים וטיפים להצלחה (2024)

איך לבנות דף עסקי בפייסבוק:

מה עדיף – פרסום ממומן בגוגל או בפייסבוק?

מה עדיף – ממומן בגוגל או בפייסבוק?

שילוב בינה מלאכותית בקורסים דיגיטליים: פותחים עולם חדש של למידה

שילוב AI בקורסים דיגיטליים:

בינה מלאכותית, למידת מכונה וטכנולוגיות מתקדמות: מהפכת השיווק הדיגיטלי

:מהפכת השיווק הדיגיטלי

איך בונים אסטרטגיה שיווקית לפרסום ממומן בפייסבוק ב-6 שלבים?

כל השלבים לבניית אסטרטגיה שיווקית:

איך להביא את האתר למקומות הראשונים בגוגל?

קידום האתר שלכם בגוגל במספר שלבים:

דף עסקי בפייסבוק – איך בונים וטיפים להצלחה (2024)

איך לבנות דף עסקי בפייסבוק:

מה עדיף – פרסום ממומן בגוגל או בפייסבוק?

מה עדיף – ממומן בגוגל או בפייסבוק?
דילוג לתוכן