fbpx

מה עדיף – פרסום ממומן בגוגל או בפייסבוק?

פרסום בפייסבוק או פרסום בגוגל?

מה עדיף – פרסום ממומן בגוגל או בפייסבוק?

לטובת אלו מכם שרוצים לדלג על קריאת המאמר, נגיד בגדול:

פרסום בגוגל יעיל יותר עבור מי שרוצה להגיע לקהל שכבר יודע מה הוא מחפש.

פרסום בפייסבוק יעיל יותר עבור מי שרוצה להגביר את המודעות למותג שלו או להגיע לקהל חדש.

# חשיפת העסק, קהל חדש וקהל ממוקד הם מטרות שתוכלו לעמוד בהם גם בפייסבוק וגם בגוגל.

בואו נעמיק בעניין:


מעבר בקליק:



מה ההבדל העיקרי בין פרסום בפייסבוק לבין פרסום בגוגל?

בגוגל, אנשים מחפשים דברים ספציפיים, כלומר יש להם כוונה ברורה.

בפייסבוק, אנשים גולשים ומבלים זמן, ופחות מחפשים באופן אקטיבי מידע.

 

מהן העלויות של כל פלטפורמה?

מיקור חוץ בפייסבוק
# גוגל – 

בפרסום ממומן בגוגל, תשלמו לפי עלות לקליק (PPC – Pay Per-Click). 

מה המשמעות?

תשלמו בכל פעם שגולש ילחץ על המודעה שלכם.

העלות תלויה בתחרות שיש בתחום (עלות כל ביטוי מפתח משתנה), בקהל היעד ובאיכות המודעה.

לדוגמא

בביטוי המפתח 'עורך דין נזיקין' אנו רואים כי יש בממוצע  880 חיפושים בחודש ושאם תרצו לקדם את המודעה שלכם על הביטוי הזה – תצטרכו לשלם כ-26.26 ₪ על כל קליק (CPC).

בואו נבדוק את הביטוי 'עורך דין נזיקין בירושלים':

בדוגמא זו אנו רואים כי נפח החיפוש קטן הרבה יותר – כ-50 חיפושים בחודש, אך העלות לקליק שתאלצו לשלם על ביטוי זה – הוא 32.20 ₪. 

כלומר, למרות שיש פחות חיפושים, העלות לקליק גבוהה יותר.

האם נפח חיפוש גבוה משמעו תחרות גדולה יותר?

בדרך כלל – ככל שיש נפח חיפוש גבוה יותר, כך התחרות גדולה יותר. 

הסיבה לכך היא שיותר מפרסמים רוצים להופיע בתוצאות החיפוש עבור מילות מפתח פופולריות.

כתוצאה מכך, עלות הקליקים (CPC) עבור מילות מפתח אלו נוטה להיות גבוהה יותר.

עם זאת, חשוב לציין שישנם גורמים נוספים המשפיעים על רמת התחרות, כגון:

  • רלוונטיות: מילות מפתח רלוונטיות יותר נוטות להיות תחרותיות יותר.
  • כוונה: מילות מפתח עם כוונת רכישה גבוהה נוטות להיות תחרותיות יותר.
  • רוויה:  שווקים מסוימים עשויים להיות רוויים יותר במפרסמים, מה שמוביל לתחרות גבוהה יותר.

כלומר, נפח חיפוש גבוה לא תמיד אומר שזהו הביטוי הטוב ביותר עבור הקמפיין שלכם.

 

# פייסבוק – 

בפרסום ממומן בפייסבוק, לעומת גוגל, תשלמו בד"כ לפי עלות לאלף חשיפות (CPM- Cost Per Mille). 

בגדול –  ככל שיהיו יותר חשיפות, כך תשלמו יותר. 

אך יש מספר גורמים שמשפיעים על המחיר: קהל היעד, מיקום המודעה ואיכות המודעה.

לדוגמא

כיצד מחושבת העלות לאלף חשיפות?

 זה מחושב כך – CPM = עלויות / (חילוק) מספר חשיפות *(כפל) 1000

כלומר, אם נתייחס לסדרת המודעות הראשונה – נעשה 4,885/ 156,277* 1000 = 31 ₪.

זאת אומרת שעל כל 1000 אנשים שרואים את המודעה שלי אני משלם 31 ₪.

איך משפרים את העלות לאלף חשיפות?

  • פילוח קהל יעד מדויק – כוונו רק לאנשים שרלוונטיים למוצר או לשירות שלכם.
 
  • מילות מפתח – תבחרו מילים רלוונטיות במודעות.
 
  • סיבה – תנו לאנשים סיבה ללחוץ על המודעה.
 
  • מיקום – התאימו את המודעות ולמקום שבו קהל היעד נמצא.
 
  • מעקב – תראו אלו מודעות עובדות ואלו לא.
 
  • ניסוי וטעייה – נסו סוגים שונים של מודעות וקמפיינים.
 
 

אז איך נדע מה יעלה יותר – פייסבוק או גוגל?

הדרך היחידה לדעת בוודאות היא לעשות קמפיינים במקביל בגוגל ובפייסבוק ולהשוות תוצאות.

אני מניח שאין לכל אחד תקציב לעשות פרסום ממומן בפייסבוק ובגוגל במקביל –

אך ניתן להעריך – באמצעות מחקר מילות מפתח נכון (בו תבדקו על אלו מילים אתם יכולים לקדם את המודעות שלכם ומה המחיר המוערך לקליק), באמצעות התאמה לקהל היעד (האם הקהל שלכם הוא אקטיבי או פאסיבי?), ובאמצעות מחקר מתחרים (תבדקו האם בתחום שלכם יש יותר מפרסמים בגוגל או בפייסבוק).

# בפעמים רבות, קמפיין ממומן בגוגל יעלה לכם יקר יותר. 

# צריך להתחשב בגורמים נוספים מלבד התקציב כאשר בוחרים פלטפורמת פרסום. 

# לקריאה נוספת על איך לדעת כמה כסף צריך להשקיע בפרסום ממומן בפייסבוק.

 

 

מה עליכם לשאול את עצמכם לפני שאתם בוחרים פלטפורמה?

  1.  מהן מטרות הקמפיין?
  • האם אתם רוצים להגדיל את המודעות למותג?
  • האם אתם רוצים ליצור לידים?
  • האם אתם רוצים להגדיל את המכירות?
 
  1. מי קהלי היעד שלכם?
  • מהם הגילאים, המינים, המיקומים והתחביבים של קהלי היעד שלכם?
 
  • היכן הם מבצעים את החיפושים שלהם?
 
  • באיזו פלטפורמה הם מבלים את זמנם?
 
  1. מהו התקציב שלכם?
  • כמה אתם מוכנים להשקיע בקמפיינים?
 
  • האם יש לכם תקציבים יומיים או חודשים?
 
  1. מהן מילות המפתח הרלוונטיות?
  • באילו מילים משתמשים קהלי היעד שלכם בעת חיפוש מוצרים או שירותים כמו שלכם?
 
  • מהן מילות המפתח התחרותיות ביותר?
 
  1. מהן אסטרטגיות הגשת המחירים שלכם?
  • האם אתם מוכנים לשלם יותר עבור קליקים ממיקומים גבוהים יותר?
 
  • האם אתם מעדיפים לשלם עבור קליקים או עבור הופעות?
 
  1. איך תמדדו את הצלחת הקמפיינים?
  • מהם היעדים שלכם עבור הקמפיינים?
 
  •  באיזה אופן תעקבו אחר הביצועים?
 

השוואה בין פייסבוק וגוגל:

פייסבוק

גוגל

פאסיבי – מוצג לקהל היעד

חיפוש אקטיבי

מתאים למודעות למותג, לידים ומכירות

מתאים למודעות לידים ומכירות

כוונות רכישה בינוניות

כוונות רכישה גבוהות

קהלי יעד גדולים ומגוונים

קהלי יעד ממוקדים יותר

אפשרויות טירגוט רבות

אפשרויות טירגוט מוגבלות יותר

עלויות משתנות

עלויות משתנות

מודעות טקסט, וידאו ותמונות

מודעות טקסט ותמונות

יתרונות וחסרונות של פרסום בגוגל:

יתרונות:

  • הרבה אנשים רואים את המודעות שלכם: Google היא מנוע החיפוש הכי פופולרי בעולם.
 
  • אתם יכולים לבחור מי יראה את המודעות שלכם : אפשר להגדיר את המודעות כך שרק אנשים רלוונטיים יראו אותן.
 
  • אתם משלמים רק כשמישהו לוחץ על המודעה שלכם:  זה אומר שאתם לא מבזבז כסף על אנשים שלא מתעניינים במה שיש לכם להציע.
 

חסרונות:

  • פרסום בגוגל יכול להיות יקר : תלוי באיזה מילות מפתח אתם משתמשים ובתחרות על אותן מילות מפתח.
 
  • זה יכול לקחת זמן עד שהקמפיין שלכם יהיה יעיל:  צריך להתנסות ולמצוא מה עובד הכי טוב.
 
  • סיכונים – יש תופעה של 'הונאת קליקים', כלומר אנשים שסתם לוחצים על המודעות שלכם (ידנית או באמצעות בוט), על מנת לבזבז לכם את התקציב. תופעה זו היא לא חוקית.
 
#לקריאה נוספת על פרסום ממומן בגוגל.
 
 

פרסום בפייסבוק: יתרונות וחסרונות:

יתרונות:

  • קהל יעד גדול:  פייסבוק מאפשרת לכם להגיע לקהל יעד עצום ומגוון, תוך שימוש באפשרויות טירגוט מתקדמות. ניתן לטרגט מודעות לפי גיל, מין, מיקום, תחומי עניין, התנהגויות ועוד.
 
  • אפשרויות רימרקטינג ('שיווק מחדש') : פייסבוק מציעה מגוון רחב של אפשרויות טירגוט, המאפשרות לכם להציג את המודעות שלכם לאנשים שגילו בעבר מעורבות כלשהי בעסק שלכם. לדוגמא, תוכלו לטרגט אנשים שביקרו באתר האינטרנט שלכם, אנשים שעשו לייק לעמוד העסקי שלכם בפייסבוק, אנשים שגילו עניין במוצרים או בשירותים דומים לאלו שאתם מציעים ועוד.
 
  • פורמטים מגוונים של מודעות: פייסבוק מציעה מגוון רחב של פורמטים של מודעות. לדוגמא, תוכלו להשתמש במודעות טקסט, מודעות תמונות, מודעות וידאו, מודעות קרוסלה ועוד.
 
  • מעקב ותיקונים בזמן אמת: פייסבוק מציעה כלי ניתוח מתקדמים המאפשרים לכם לעקוב אחר ביצועי המודעות שלכם ולבצע התאמות בזמן אמת. כלי ניתוח אלו מציגים לכם נתונים חשובים כמו מספר הצפיות במודעות, מספר הקליקים, מספר הלידים ועוד.
 

חסרונות:

  • תחרות גבוהה: פייסבוק היא פלטפורמה פופולרית מאוד, ולכן ישנם מפרסמים רבים שמתחרים על תשומת הלב של הגולשים. כתוצאה מכך, עלויות הפרסום בפייסבוק יכולות להיות גבוהות יחסית.
 
  • ירידה באורגניות: פייסבוק מקדמת תוכן ממומן, ולכן קשה יותר לעסקים להגיע לקהל שלהם באופן אורגני. כתוצאה מכך, עסקים רבים נאלצים להשקיע כסף בפרסום ממומן כדי להגיע לקהל היעד שלהם.
 
  • מודעות עשויות להיתפס כ"ספאם": משתמשים רבים בפייסבוק עשויים להתעלם ממודעות ממומנות. כתוצאה מכך, חשוב ליצור מודעות איכותיות ורלוונטיות שיספקו ערך מוסף לגולשים.
 
  • שינויים באלגוריתם: פייסבוק משנה את האלגוריתם שלה באופן תדיר, מה שיכול להשפיע על ביצועי המודעות שלכם. לכן חשוב שתעקבו אחר השינויים באלגוריתם ולעדכן את הקמפיינים שלכם בהתאם.
 

באלו כלים ניתן להשתמש לייעול הקמפיין בגוגל?

כלי ניהול קמפיינים:

 

כלי אופטימיזציה:

 

כלי למידה:

 

בנוסף, קיימים כלים רבים של צד שלישי המסייעים בניהול קמפיינים בגוגל, כגון:

 
 
 
 

# תבחרו לכם את הכלים שהכי נוח לכם לעבוד איתם ורוצו איתם.

# ניהול קמפיין בגוגל דורש ידע רב, ניסיון וניסוי וטעייה.


באלו כלים ניתן להשתמש לייעול הקמפיין בפייסבוק?

לוגו של פייסבוק

 

כלי ניהול קמפיינים:

 
 
  • Facebook Pixel – הפיקסל של פייסבוק
 
  • Facebook Blueprint
 
 

כלי אופטימיזציה:

  • Facebook Power Editor
 
 
 

כלי למידה:

 
 
 

בנוסף, כמו בגוגל, גם כאן קיימים כלים רבים של צד שלישי שיסייעו לכם בניהול קמפיינים בפייסבוק, כגון:

 
 
 
 

מקרי בוחן של קמפיינים מוצלחים בגוגל:

קמפיין Google Ads מוצלח עבור חברת HubSpot:

HubSpot היא חברת תוכנה המתמחה בפתרונות שיווק, מכירות ושירות לקוחות באמצעות פיתוח מערכת CRM.

מטרות הקמפיין:

  • הגדלת מספר הלידים מאתר HubSpot.
  • הגדלת מספר הלקוחות החדשים.
  • הגדלת הרווחים.
 

אסטרטגיית הקמפיין:

  • פלטפורמה: Google Ads.
  • קהל יעד: אנשי מקצוע בתחום השיווק והמכירות.
  • פורמט מודעות: מודעות טקסט, מודעות תמונה ופיד, מודעות וידאו.
  • טכניקות:
    • יצירת מודעות מושכות וברורות, תוך הדגשת היתרונות של מוצרי HubSpot.
    • שימוש בתמונות וסרטונים איכותיים.
    • טירגוט מדויק של קהל היעד.
    • יצירת דפי נחיתה איכותיים.
    • שימוש במערכת CRM למעקב אחר לידים.
 

תוצאות הקמפיין:

  • עלייה במספר הלידים.
  • עלייה במספר הלקוחות החדשים.
  • עלייה ברווחים.

 

מקרי בוחן בפייסבוק:

  • קמפיין "Airbnb "Feel Like a Local:
    • קמפיין זה התמקד בהצגת דירות ייחודיות הממוקמות בשכונות מקומיות, ומאפשרות לאורחים לחוות את העיר כמו מקומיים.
    • הקמפיין השתמש במודעות תמונה וסרטונים המציגים את הדירות ואת האווירה המקומית.
    • הקמפיין הביא לעלייה במספר ההזמנות לדירות ייחודיות.
 
  • קמפיין "Facebook "Travel with Friends:
    • קמפיין זה התמקד בקידום טיולים עם חברים באמצעות פייסבוק.
    • הקמפיין השתמש במודעות תמונה וסרטונים המציגים קבוצות חברים המטיילים יחד.
    • הקמפיין הביא לעלייה במספר ההזמנות לטיולים קבוצתיים.
 
 

נתונים סטטיסטיים:

הנתונים הסטטיסטיים בגוגל ופייסבוק מראים את פוטנציאל ההצלחה שיש בפרסום בפלטפורמות הללו.
כמובן שהנתונים משתנים בהתאם לעסק ולידע שיש לבעל העסק או למשווק הדיגיטלי.

גוגל:

  •  90% מהקליקים במנועי חיפוש מתבצעים בגוגל.
  • 70%  מהלקוחות פונים לעסקים לאחר שראו אותם בתוצאות החיפוש של גוגל.
  • פרסום ממומן בגוגל מגדיל את המכירות ב-20% בממוצע.
  • עסקים מרוויחים בממוצע  2 דולר לכל דולר שהם משקיעים בפרסום ממומן בגוגל.
  •  # סעיפים 3 ו-4 יכולים להשתנות לפי סוג העסק והתחרות בו.

פייסבוק:

  •  2.91 מיליארד משתמשים פעילים חודשיים בפייסבוק.
  •  74% מהמשתמשים רואים פרסומות בפייסבוק.
  • פרסום ממומן בפייסבוק יכול להגדיל את המודעות למותג ב-90% בממוצע.
  • עסקים מרוויחים  1.8 דולר לכל דולר שהם משקיעים בפרסום ממומן בפייסבוק.
  •  # סעיפים 3 ו-4 יכולים להשתנות לפי סוג העסק והתחרות בו.

 



לסיכום:

הגעתם לכאן כדי לדעת האם לפרסם את העסק בפייסבוק או בגוגל, בהתאם למטרות, לפוטנציאל ההצלחה, לקהל היעד, לתקציב ועוד. 

פרסום ממומן הן בגוגל והן בפייסבוק יכולים להיות יעילים מאוד להשגת יעדים ולקוחות חדשים.

אנו מקווים שהמאמר דייק לכם את ההבדלים בין גוגל לפייסבוק, ושעכשיו אתם יודעים טוב יותר איזה מחקר אתם צריכים לעשות והיכן כדאי לכם לפרסם.

חשוב לדעת שניהול קמפיינים ממומנים בפייסבוק ובגוגל דורשים ידע רב, ניסיון, סבלנות, זמן וניסוי וטעייה. 

זה לא עניין של מה בכך – אנשים לומדים שנים את המקצוע הזה לא בכדי.

כמו כן, גם אם עשיתם בחירה, זה לא סוף העולם. 

תזכרו שתמיד אתם יכולים להפסיק את הקמפיין בפלטפורמה אחת ולעבור לשנייה (בהתחשב בידע שיש לכם או בניסיון הקמפיינר).

כדי להרגיע אתכם נגיד, שעסקים רבים מתאימים גם לפרסום ממומן בגוגל וגם לפרסום בפייסבוק.

 

בכל אופן, אם אתם רוצים להיעזר בנו, חברת Sivro Digital, עם ניסיון בפרסום ממומן בפייסבוק ובגוגל כ-4 שנים, אנו נשמח לסייע 😊. 

תוכלו ליצור קשר כאן

עוד מהבלוג שלנו

שילוב בינה מלאכותית בקורסים דיגיטליים: פותחים עולם חדש של למידה

שילוב AI בקורסים דיגיטליים:

בינה מלאכותית, למידת מכונה וטכנולוגיות מתקדמות: מהפכת השיווק הדיגיטלי

:מהפכת השיווק הדיגיטלי

איך בונים אסטרטגיה שיווקית לפרסום ממומן בפייסבוק ב-6 שלבים?

כל השלבים לבניית אסטרטגיה שיווקית:

איך להביא את האתר למקומות הראשונים בגוגל?

קידום האתר שלכם בגוגל במספר שלבים:

דף עסקי בפייסבוק – איך בונים וטיפים להצלחה (2024)

איך לבנות דף עסקי בפייסבוק:

איך לדעת כמה כסף צריך להשקיע בפרסום ממומן בפייסבוק?

כמה כסף צריך להשקיע בפרסום ממומן בפייסבוק?

שילוב בינה מלאכותית בקורסים דיגיטליים: פותחים עולם חדש של למידה

שילוב AI בקורסים דיגיטליים:

בינה מלאכותית, למידת מכונה וטכנולוגיות מתקדמות: מהפכת השיווק הדיגיטלי

:מהפכת השיווק הדיגיטלי

איך בונים אסטרטגיה שיווקית לפרסום ממומן בפייסבוק ב-6 שלבים?

כל השלבים לבניית אסטרטגיה שיווקית:

איך להביא את האתר למקומות הראשונים בגוגל?

קידום האתר שלכם בגוגל במספר שלבים:

דף עסקי בפייסבוק – איך בונים וטיפים להצלחה (2024)

איך לבנות דף עסקי בפייסבוק:

איך לדעת כמה כסף צריך להשקיע בפרסום ממומן בפייסבוק?

כמה כסף צריך להשקיע בפרסום ממומן בפייסבוק?
דילוג לתוכן