fbpx

פרסום ממומן בגוגל – כל מה שצריך לדעת (כולל איך בונים קמפיין):

 פרסום ממומן בגוגל הוא דרך מעולה עבורכם להרחיב את מאגר הלקוחות של העסק. 

במאמר נדבר על היתרונות הרבים של פרסום ממומן בגוגל, על איך בונים קמפיין ממומן בגוגל, מה צריך לבחון כדי לשפר אותו, מה התקציב הדרוש, ועוד. 

 בואו נתחיל: 

דילוג בקליק:


פרסום ממומן בגוגל באמצעות גוגל אדס:

google ads

גוגל אדס (לשעבר Google AdWords) היא פלטפורמת הפרסום באינטרנט שפותחה על ידי חברת גוגל.

באמצעותו, תוכלו ליצור מודעות פרסום ממומנות שיוצגו בתוצאות החיפוש של גוגל. 

מה שמיוחד בקידום ממומן בגוגל הוא שהתקציב שלכם יתבזבז רק במידה וגולש לחץ על המודעה שלכם (PPC).

ככל שיעבור הזמן יצטברו נתונים, ותוכלו להשתמש בהם כדי לבצע אופטימיזציה לקמפיין. 

למה לעשות פרסום ממומן דווקא בגוגל?


בשיווק הדיגיטלי יש לא מעט אפשרויות לשיווק העסק, אך פרסום ממומן בגוגל ייחודי בכמה פרמטרים:

♦ תופיעו במהרה בתוצאות הראשונות בגוגל – באמצעות הקמפיין בגוגל, תוכלו להיות מעל חברות ענק שמוציאות תקציב רב על קידום האתר בגוגל באופן אורגני.

בהתחשב בכך שכיום גולשים כבר לא מגיעים אפילו לעמוד החיפוש השני בגוגל, מיקום גבוה בגוגל הוא הכרחי.

 

♦ PPC – Pay Per-Click – שיטת התשלום היא פר קליק. תשלמו רק כאשר לוחצים על המודעות שלכם (בשונה משיטת התשלום CPM). 

 

♦ תוצאות מיידיות – כבר באותו היום של פרסום המודעה גולשים יכולים להשאיר פרטים. 

 

♦ לקוחות רלוונטיים –   יתרון מובהק של פרסום ממומן בגוגל הוא שהלקוחות מגיעים בחיפוש אקטיבי, דרך מילת מפתח ספציפית.

כך שאם ביטויי המפתח שלכם רלוונטיים למוצר/ שירות, והמודעה שלכם מעניינת ומסקרנת – תהיה לכם תנועה רבה באתר, וחשוב מכך, איכותית.

 

♦ גוגל היא רשת החיפוש המוכרת ביותר בעולם – גם אתם, כאשר אתם מחפשים מוצר או שירות אתם  פונים ישר לגוגל , וכך גם אחרים. 

לכן, קידום עסקים בגוגל היא דרך מצוינת דרכה העסק יכול לייצר לעצמו לקוחות חדשים ולהגביר את המודעות לעסק.. 

 

ניהול קמפיין ממומן בגוגל - שלושה חלקים:

קמפיין ממומן בגוגל בנוי משלושה חלקים עיקריים: 

1. הגדרות הקמפיין – בשלב זה אתם מגדירים את מטרות הקמפיין, את קהל היעד, את התקציב שלכם ואת מילות המפתח בהם אתם רוצים להשתמש.

2. יצירת המודעות – בשלב זה עליכם ליצור כותרת מושכת לכל מודעה, לכתוב את תוכן המודעות, לקרוא לפעולה, להוסיף קישורים רלוונטיים ועוד. 

3. ניתוח הנתונים – בשלב זה עליכם לנתח את הנתונים ולייעל את הקמפיין. 

 

איך ליצור קמפיין ממומן בגוגל אדס ב-12 שלבים:

1. צרו חשבון בגוגל אדס.

כדי ליצור חשבון בגוגל אדס, עליכם להיכנס תחילה לאתר של גוגל אדס.

בחרו באפשרות "צור חשבון" או כניסה לחשבון (אם פתחתם בעבר). תתבקשו לספק מידע כגון שם המשתמש, כתובת הדוא"ל והסיסמה שלכם.

 

2. הגדירו את יעדי הקמפיין.

תקבעו מה אתם רוצים להשיג מקמפיין הפרסום שלכם. 

אם זה הגדלת המכירות, גיוס לידים חדשים, חיזוק המותג או כל מטרה אחרת.

 

(אם אתם לא בטוחים במטרה, תוכלו לבחור גם ב- 'יצירת קמפיין ללא הגדרת יעד').

 

3. תבחרו את סוג הקמפיין.

גוגל אדס מציעה מגוון סוגים של קמפיינים, כגון קמפיינים לרשת החיפוש, קמפיינים לרשת המדיה, קמפיינים לרשת הווידאו, קמפיינים לשופינג ועוד. 

בחרו את סוג הקמפיין המתאים ביותר למטרות העסק שלכם. 

 

4. תבחרו את התוצאות אליהן אתם מייחלים מהקמפיין

ניתן לבחור יותר מתוצאה אחת. מלאו את הפרטים המתאימים בתוצאה שבחרתם – ביקורים, שיחות טלפון, הורדות אפליקציה)

 

5. תבחרו שם לקמפיין (רק אתם תראו את השם שתבחרו). 

 

 

6. בחרו במה יתמקד הקמפיין ותעברו לחלק של הגדרות הקמפיין.

 

7. הגדירו 'ישראל' (או מדינה אחרת בה תרצו שהמודעה תתפרסם), והגדירו 'כל השפות' (כדי שהמודעות יתאימו גם למשתמשים אחרים שגולשים בישראל).

 

 

8. יצירת המודעות –

תחילה תוסיפו את כתובת האתר או דף הנחיתה אליהם אליו אתם רוצים להפנות את הגולשים.

לאחר מכן תוסיפו תמונות, סרטונים, את כותרת המודעה ואת התוכן שתרצו שיופיע לגולש.

תוכלו מצד שמאל לראות בדיוק איך תיראה המודעה הממומנת בעיני הגולש. 

 

 

9. נושאי חיפוש – בחירת מילות המפתח. 

 בחרו במילות מפתח רלוונטיות לעסק שלכם – בעלי נפח חיפוש חודשי גבוה ושתואמות את יעדי הקמפיין שלכם.

לשם כך תוכלו להיעזר בכלי לתכנון מילות המפתח של גוגל.

 

 

10. תוכלו להגדיר קהל יעד ממוקד.

לאחר שניתחתם את קהל היעד שלכם כחלק מהאסטרטגיה השיווקית, ייתכן ויש לכם קהל שמור אליו אתם רוצים להכווין את המודעות.

במידה ויש לכם קהל שמור, בין אם אלו לקוחות שנכנסו לאתר שלם, אנשים שרשומים לערוץ היוטיוב שלכם, רשימת לקוחות פוטנציאלים שנרשמו לדף נחיתה וכו'.

 

 

11. הגדירו את התקציב היומי שלכם.

אתם קובעים כמה אתם מוכנים להוציא על הקמפיין שלכם. 

גוגל אדס תשתמש בתקציב כדי לקבוע כמה תשלמו עבור כל לחיצה על המודעה שבניתם. 

המלצתנו למי שזה קמפיין ראשון שלו היא להתחיל בסכום קטן ולהעלות בהמשך.

שימו לב שהתקציב שאותו אתם מגדירים הינו תקציב יומי!.

 

# (אין צורך להתייחס להערה של גוגל אדס).

 

12. הכניסו פרטי אשראי במקום המיועד ('שיטות תשלום') והפעילו את הקמפיין.

מהם הפרמטרים נקבע מיקום המודעות שלכם?

כדי שתדעו איך לייעל את הקמפיין, חשוב לדעת לפי מה גוגל קובע את מיקום המודעה שלכם (מקום שלישי, שמיני או אולי אפילו בעמוד השני בגוגל). 

אלו הפרמטרים מרכזיים:

  • כמה אתם מוכנים לשלם עבור כל קליק: ככל שתשלמו יותר, כך המודעה תופיע גבוה יותר.
  • איכות המודעה: מודעות טובות יותר יופיעו גבוה יותר. לכן, יכולות הכתיבה השיווקית שלכם או של אלו שכותבים עבורכם קריטיות. 
  • התאמת המודעה לחיפוש: מודעות רלוונטיות יותר יופיעו גבוה יותר (תעשו זאת באמצעות מחקר מילות המפתח).
  • התנהגות משתמשים: גוגל לוקחת בחשבון מה אנשים עשו בעבר כדי להציג להם מודעות רלוונטיות יותר.
  • סוג המודעה: מודעות טקסט, תמונה וידאו מוצגות במקומות שונים.
  • מיקום גיאוגרפי: ניתן להציג מודעות רק לאנשים באזורים מסוימים.
  • מכשיר: כדאי להתאים מודעות למחשבים, טאבלטים וטלפונים.
  • תוספות למודעה: מספר טלפון, כתובת או קישורים נוספים יכולים לשפר את מיקום המודעה.
 
 



איך בונים מחקר מילות מפתח?

בחירת מילות מפתח היא אבן יסוד בקידום ממומן בגוגל. 

היא משפיעה על רלוונטיות המודעות, כמות הקליקים והעלות.

איך עושים זאת? 

1. תחשבו כמו לקוחות פוטנציאליים:

  • תשתמשו בשפה טבעית: שימו לב לאופן בו אנשים מדברים על המוצרים/שירותים שלכם.
  • התייחסו לשלבים במסע הלקוח: התחילו במילות מפתח כלליות (מודעות) והמשיכו לממוקדות יותר (רכישה).
  • תבחנו שאילתות חיפוש – מה הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ישאלו?
 

לדוגמא: חנות נעליים תוכל לבחור במילות מפתח כמו "נעליים נוחות", "נעלי ספורט לנשים" או "נעלי עקב למסיבה".

 

2. תבצעו מחקר מילות מפתח:

  • תשתמשו בכלים ייעודיים: Google Keyword PlannerUbersuggestAhrefs ועוד.
  • תבחנו נתונים כמו נפח חיפוש, תחרותיות ועלויות לקליק.
  • תשתמשו במסננים מתקדמים: סינון לפי מיקום, שפה, סוג מכשיר ועוד.
 

3. תבחרו מילות מפתח ספציפיות:

  • השתמשו בביטויי מפתח ארוכים (Long-tail keywords): הם פחות תחרותיים וממוקדים יותר.
  • הוסיפו מילות מפתח ספציפיות כמו שם המותג, הדגם, הצבע, המידה ועוד.
  • השתמשו בביטויים מורכבים: "נעלי ריצה לגברים למרחקים ארוכים".

לדוגמא: במקום "נעלי ריצה", ייתכן ועדיף לבחור  בביטוי הבא: "נעלי ריצה לגברים עם בולם זעזועים".

 

4. תשתמשו במילות מפתח שליליות:

  • תשתמשו במילות מפתח שליליות –  אלו מילים או ביטויים שמונעים ממערכת Google Ads להציג את המודעות שלך כאשר משתמשים מחפשים אותם. 
  • תעקבו אחר ביצועי מילות המפתח השליליות וודאו שהן יעילות.
 

לדוגמא: חנות בגדים לא תרצו שהמודעות שלה יוצגו עבור חיפוש "בגדים יד שנייה".

 

5. תעקבו אחר הביצועים:

  • תשתמשו בדוחות Google Ads כדי לעקוב אחר ביצועי מילות המפתח.
  • בחנו את נתוני הקליקים, ההמרות ועלות לקליק.
  • בצעו אופטימיזציות שוטפות: הוסיפו, הסירו או שנו מילות מפתח, נסו סוגים שונים של מודעות, נסו קריאייטיב חדש. 
 
 

 

מהי 'הונאת קליקים'?

הונאת קליקים


הונאת קליקים היא תופעה בלתי חוקית (אך קורית לצערנו), בה המתחרים שלכם לוחצים על המודעות שהעלתם.

כתוצאה מכך: 

א. התקציב שלכם מתבזבז לריק.

ב. מקשה על ניתוח הקמפיין – הנתונים משתנים ולא תוכלו לעקוב אחריהם. 

הפושעים שעושים 'הונאת קליקים' עושים זאת באמצעות עובדים או שותפים, או באמצעות אוטומציות או בוטים שמבצעות את הלחיצות באופן אוטומטי.

 

איך מזהים הונאת קליקים ואיך מונעים אותה?

1. כדי לזהות את הונאת הקליקים עליכם לעקוב אחר ביצועי הקמפיין שלכם באופן קבוע. 

אם אתם רואה עלייה פתאומית במספר הלחיצות או בעלות לקליק, זה יכול להיות סימן להונאת קליקים. 

2. שימו לב שהתנועה לאתר לא מגיעה מכתובת IP מסוימת ובאופן תמידי לא מובילה להמרות.

3. שימו לב שאין כתובות IP ממקומות חשודים או מאזורים שאתם לא פועלים בהם.

איך מונעים אותה?

♦ דווחו לגוגל.

♦ השתמשו בפילטרים של הונאת קליקים. גוגל מציעה מספר פילטרים שיכולים לעזור לכם לזהות ולחסום הונאת קליקים.

♦ השתמשו בתוכנות ייעודיות למניעת הונאת קליקים, כמו Google Click Shield, ClickCease, ClickDetect, ClickFraud Shield  ועוד.


איך מייעלים את הקמפיין בגוגל?

חיפוש אוטומטי

להעלות את הקמפיין זה טוב ויפה, אך כאן ממש לא סיימתם את מלאכתם, אלא רק התחלתם אותה. 

מעתה, תצטרכו לעקוב אחר תוצאות הקמפיין ולבצע שינויים בהתאם. 

איך עושים זאת? גוגל ייתן לכם מידע על:

  • מספר ההקלקות על המודעות.
  • עלות הקליק הממוצעת.
  • שיעור יחס ההמרה.
  • מקור התנועה.
  • מיקום הגולשים.
  • גיל הגולשים.
 

בהתאם לכך, תוכלו לבחון מה עובד יותר ומה לא ולבצע שינויים בהתאם. 

טיפים לייעול הפרסום הממומן בגוגל:

1. התמקדו בקהל היעד שלכם:

  • צרו קהלי יעד מוגדרים היטב המבוססים על דמוגרפיה, תחומי עניין והתנהגויות.
  • התאימו את המודעות והדפי הנחיתה שלכם לכל קהל יעד .
  • השתמשו באפשרויות מיקוד מתקדמות ב-Google Ads כדי להגיע לאנשים הנכונים בזמן הנכון.
 

2. השתמשו במגוון סוגי מודעות:

  • נסו מודעות טקסט, מודעות תמונה, מודעות וידאו ומודעות שופינג .
  • עקבו אחר הביצועים של סוגי המודעות השונים וגלה אילו מהם עובדים הכי טוב עבור הקהל שלכם.
 

3. השתמשו בקבוצות מודעות רלוונטיות:

  • ארגנו את המודעות שלכם לקבוצות מודעות המבוססות על נושאים או מילות מפתח רלוונטיות.
  • ודאו שהמודעות בקבוצת מודעות מסוימת רלוונטיות לדף הנחיתה אליו הן מקשרות.
 

4. עקבו אחר הביצועים שלכם באופן קבוע:

  • השתמשו בכלי מדידה שונים לעקוב אחר מדדי ביצועים חשובים, כגון שיעור הקליקים, אחוז ההמרות ועלויות לרכישה.
  • בצעו התאמות בקמפיין שלכם בהתבסס על הנתונים שאתם אוספים.
 

5. היעזרו בכלי ניתוח:

  • השתמשו בכלי ניתוח אתרים, כגון Google Analytics, כדי להבין טוב יותר את התנהגות המבקרים באתר שלכם.
  • נתונים אלו יכולים לעזור לכם לשפר את קמפיין Google Ads שלכם על ידי זיהוי תחומים שבהם ניתן לשפר את אחוז ההמרות.
 
  • השתמשו בהרחבות מודעות כדי להוסיף מידע נוסף למודעות שלכם, כגון כתובת האתר, מספר טלפון או קישורים לדפים רלוונטיים באתר שלכם.
 
  • ודאו שאתר האינטרנט שלכם מתאים לנייד.

כלים שיכולים לעזור בניתוח הנתונים:

תוכלו להשתמש במגוון כלים:

כלי הדיווח של גוגל אדס

Google Analytics 

 – SEMrush 

AdWords Editor 

Google Data Studio 

# כלים אלו יעזרו לכם להבין האם צריך לבצע שינויים במודעות, בתקציב, בטרגוט קהל היעד או במילות המפתח.

 

remarketing - שיווק מחדש:

רימרקטינג (שיווק מחדש) הוא טכניקה בקידום ממומן המאפשרת הצגת מודעות ממוקדות לגולשים שכבר ביקרו שלכם.

אופן הפעולה:

תטמיעו פיקסל: תחילה, תטמיעו קוד מעקב באתר. קוד זה יאפשר לכם לזהות ולרשום גולשים שביקרו באתר שלכם.

בהמשך, תיצרו קהלים מותאמים: בהתבסס על התנהגות הגולשים באתר, תיצרו קהלים מותאמים אישית עבור קמפייני רימרקטינג. 
לדוגמא, תוכלו ליצור קהל של גולשים שביקרו בעמוד מוצר ספציפי, אך לא ביצעו רכישה.
 
תגדירו קמפיינים ממוקדים: לאחר יצירת קהלים מותאמים, תוכלו להגדיר קמפייני רימרקטינג ולהציג מודעות פרסום מותאמות אישית לכל קהל. 
מודעות אלו יכולות להציג מוצרים רלוונטיים, מבצעים מיוחדים או תזכורות לגבי עגלת קניות נטושה (דרוש תצקיב גדול לכך). 
 

יתרונות 'שיווק מחדש':

  • הגברת מודעות: רימרקטינג מאפשר להזכיר לגולשים שכבר מודעים למותג ולמוצרים שלו, ובכך להגדיל את המודעות והנראות של המותג.
 
  • שיפור שיעורי ההמרה: הצגת מודעות פרסום מותאמות אישית לקהלים רלוונטיים תורמת להגדלת הסיכוי לביצוע פעולה רצויה, כגון רכישה, הרשמה לניוזלטר או הורדת אפליקציה.
 
  • מיטוב ניצול תקציב הפרסום: רימרקטינג מאפשר להתמקד בגולשים בעלי פוטנציאל גבוה להמרה, ובכך להפחית את בזבוז התקציב על הצגת מודעות לגולשים שאינם רלוונטיים.
 
 

בעיות ופתרונות לשיפור הקמפיין הממומן בגוגל- דוגמאות:

1. בעיה: אנשים מקליקים על המודעה אך לא משאירים פרטים. 

פתרונות אפשריים:  – תשפרו את הקריאה לפעולה במודעות שלכם. 

– תוסיפו מבצע. 

– תבדקו שלא מדובר בהונאת קליקים. 

2. בעיה: המודעות במקומות הראשונים, אבל גולשים לא מקליקים עליהן.

פתרונות אפשריים: – מילות המפתח שבחרתם ללא נפח חיפוש מספק. תחליפו אותם לביטויים עם נפח חיפוש גבוה יותר. 

– שפרו את הכותרות שלכם למושכות יותר. 

3. בעיה: המודעות של הקמפיין מופיעות רק בעמוד השני, ולכן לא מקליקים עליהן

פתרונות אפשריים: – ייתכן והצעת המחיר שלכם נמוכה מדי. תגדילו אותה במקרה הצורך.  

– דירוג המודעה נמוך. תשפרו אותו בעזרת מיקוד קהל היעד ושיפור איכות המודעה. 

# כל בעיה צריך לבחון לגופה ולבצע שינויים בהתאם. 



מה זה הצעת מחיר מקסימלית?

CPC, או Cost-per-click, הוא מודל תמחור שבו תשלמו רק כאשר מישהו לוחץ על המודעה שלכם.

במודל זה, אתם קובעים הצעת מחיר מקסימלית לקליק (Max CPC) – 

זהו המחיר הגבוה ביותר שאתם מוכנים לשלם עבור קליק אחד על המודעה שלכם. 

# לשם ההמחשה – ה- CPC של הביטוי 'ביטוח רכב' הוא 54.20 ₪ (תחרות גדולה יחסית לממוצע).

 

בחיפוש מהיר בגוגל בצמד המילים 'ביטוח רכב' – נמצא כי 'כלל ביטוח', 'WeSure', ו'ליברה' תופסים את שלוש המקומות הראשונים בגוגל (נכון לזמן כתיבת המאמר). 

לכן, אנו מסיקים כי  – 

הצעת המחיר שלהם הייתה גבוהה מהעלות הממוצעת של מילות המפתח – 54.20 (אם כי לא בהכרח), 

ובנוסף –  מיקוד קהל היעד שלהם, הרלוונטיות ואיכות המודעה הם אלו שסייעו להיות במקומות הראשונים. 

 


איך לדעת אם שיווק ממומן בגוגל מתאים לי?

פרסום ממומן בגוגל לא מתאים לכל עסק. 

הנה כמה דברים שבעל עסק צריך לבחון לפני שהוא משקיע בפרסום הממומן:

עסק עם מוצר רווחי – דרך פרסום בגוגל לא תיבלעו בין כל ענקיות התקציב מחד, אך זכרו –  ישנן מילות מפתח שהCCP שלהם גבוה. 

כלומר, בביטויי המפתח האלה, כדי להיות במקומות הראשונים תצטרכו לשלם יותר (כי התחרות עליהם גדולה). 

לכן, עליכם לבחון האם הכסף שאתם מכניסים מכסה את הכסף שאתם מוציאים.

אם אתם עסקים חדשים – תוכלו לצבור מודעות וחשיפה לעסק באמצעות הקמפיין הממומן, ולהשיג לקוחות משלמים במהירות.

עסקים עם מספר עובדים מוגבל – בעסקים אלו, לא תמיד אפשר לתת מענה על כל הפניות של הלקוחות. 

בפרסום בגוגל תוכלו להגדיל את התקציב בתקופות של יובש, או במקרים של עומס יתר, להנמיכו ובמקרה הצורך אפילו לכבות את כלל המודעות.

למי שרוצה להוסיף על הקידום האורגני – עסקים רבים מקדמים את האתר שלהם בצורה אורגנית וזה מבורך. 

אבל גם אם המקדם האורגני שלכם אלוף, לפעמים קשה להגיע למקומות הראשונים בגוגל, בטח שבמילות מפתח בהן התחרות גדולה. כמובן שנוסף לכל זה לוקח זמן רב (לפעמים מעל חצי שנה) לקדם אתר. 

במקביל לקידום האורגני, מומלץ לפרסם בגוגל ולשמור על העסק בצמרת.

 

פרסום ממומן בגוגל - משתלם לעסקים?

פרסום ממומן בגוגל משתלם לרוב הגדול של העסקים – אם עושים אותו נכון. 

ניהול קמפיין ממומן בגוגל הוא משימה לא פשוטה שדורשת ידע, ניסיון וניסוי וטעייה. 

עובדתית – אנשים לא היו ממשיכים לפרסם בגוגל אם זה לא היה רווחי עבורם. 

אז למה לא כולם מפרסמים כולם בגוגל? 

הצלחת קמפיין ממומן בגוגל תלויה בגורמים כמו תחום העסק, ניסיון המשווק ויכולותיו, התקציב שלכם ועוד. 

לכן לא כל קמפיין בגוגל יהיה מוצלח


בחינת ROI - החזר על השקעה: דוגמא מחברת ביטוח:

 

פרמטרים

דוגמא

מה הוא סוג העסק

סוכנות ביטוח

מהי התחרות שיש על מילות המפתח

המחיר לקליק למילים 'ביטוח רכב' עולה 54 ₪.

אחוז ההמרה (כמות הפניות) מתוך כלל האנשים שנכנסו לאתר

20% מתוך 200 אנשים – 40 איש

עלות כוללת

40* 54 = 2160 ₪

אחוזי סגירת פניות

10% = 4 אנשים

סך העסקה

1000 ₪

הכנסה כוללת

4000 ₪ (1000*4)

ROI – הכנסה מול הוצאה

2160- 4000 = 1840 ₪.

במקרה זה, בעל העסק עשה רווח של 1840 ₪, כלומר הוא ב- ROI חיובי, ולכן אין ספק שמשתלם לו לעשות את הקמפיין הממומן בגוגל.

כמו כן, תזכרו שמעבר לנתונים היבשים של מדידת ROI (Return on Investment), לפיהם מודדים הוצאה מול הכנסה, נכנסים לחישוב לעיתים שיקולים אחרים כמו לקוחות חוזרים, חשיפה, לקוחות שיתעניינו בשלב מאוחר יותר ועוד. 

במקרים אלו, גם אם ה-ROI  הוא שלילי בטווח הקצר, ייתכן מאד שעדיין יהיה לכם משתלם להמשיך בקמפיין לטווח הארוך.

תפקידיו של מומחה פרסום ממומן בגוגל:

בין אם אתם מנהלים את הקמפיין, ובטח אם אתם משתמשים בסוכנות שיווק לעסק, כדאי שהדברים ייעשו בצורה מסודרת ושקופה.

הנה כמה מתפקידיו החשובים של מנהל קמפיין ממומן בגוגל:

  1. תכנון ובניית הקמפיין:
  • הגדרת מטרות: איש הפרסום עובד עם בעל העסק כדי להגדיר את מטרות הקמפיין, כגון הגדלת המודעות למותג, הגדלת התנועה לאתר או הגדלת המכירות.
  • הגדרת קהל יעד: איש הפרסום מגדיר את קהל היעד של הקמפיין, בהתבסס על נתונים דמוגרפיים, התנהגותיים ואחרים.
  • הגדרת תקציב: איש הפרסום מגדיר את התקציב של הקמפיין, בהתאם למטרות ולקהל היעד.
 
  1. מיקוד הקמפיין:
  • מיקוד לפי מיקום: איש הפרסום מגדיר את המיקומים שבהם מודעות הקמפיין יוצגו.
  • מיקוד לפי מילות מפתח: איש הפרסום מגדיר את מילות המפתח שבהן מודעות הקמפיין יוצגו.
  • מיקוד לפי גיל, מין ותחומי עניין: איש הפרסום מגדיר את מאפייני הקהל שבהם מודעות הקמפיין יוצגו.
 
  1. הגדרת המודעות:
  • בחירת מילות מפתח: איש הפרסום בוחן את מילות המפתח הרלוונטיות לקמפיין, ומוודא שהן רלוונטיות לעסק.
  • כתיבת מודעות: איש הפרסום כותב את המודעות שיוצגו לגולשים, ומוודא שהן קצרות, ממוקדות ורלוונטיות.
 
  1. ניהול הקמפיין:
  • מעקב אחר ביצועים: איש הפרסום עוקב אחר ביצועי הקמפיין, כגון מספר החשיפה, מספר הלחיצות ומספר ההמרות.
  • ביצוע שינויים: איש הפרסום מבצע שינויים במידת הצורך, כדי לשפר את התוצאות של הקמפיין.
 
 

מה התקציב הדרוש?

עלויות הפרסום הממומן בגוגל הן דינאמיות ומשתנות בהתאם למגוון גורמים:

1. סוג הקמפיין:.

 גוגל מציעה מגוון סוגי קמפיינים. בקמפיין חשיפה לדוגמא העלות לקליק יכולה להיות נמוכה יותר מקמפיין לידים, אך להוביל לפחות המרות.
 

2. מיקוד קהל היעד:.

 עלויות הפרסום תלויות בגודל הקהל שלכם. ייתכן וגודל קהל קטן יעלה לכם יותר, אך יביא לכם יותר לקוחות רלוונטיים. 
 

3. תחרותיות מילות המפתח:

ככל שמילת המפתח תחרותית יותר, כך הביקוש להצגת מודעות גבוה יותר, מה שגורם לעלייה בעלות הקליק.

 

4. איכות המודעה:

מודעות איכותיות ומושכות יותר יקבלו ציון איכות גבוה יותר, מה שיוזיל את עלות הקליק.

 

5. תקציב הפרסום:

תוכלו להגדיר תקציב יומי או חודשי לקמפיין.

בפועל, מרבית העסקים (עורכי דין, חברות מטבחים, יועצים עסקיים ועוד) משקיעים לפחות 3,000 ש"ח בחודש לתקציב לגוגל בלבד, ועוד כ-1,500-4,500 לסוכנות שיווק.  
 

# כאן תוכלו לקרוא עוד על התקציב לפרסום בגוגל.

 

לסיכום:

פרסום ממומן בגוגל הוא שיטת פרסום שפשוט עובדת, אם יודעים לעשות את זה נכון.  

אנחנו יכולים להסביר עד מחר ולנסות להכין אתכם לניהול הקמפיין בצורה הטובה ביותר, אבל בשורה התחתונה – אין חכם כבעל הניסיון. 

אנו מדברים כמובן רק על אלו שרוצים לנהל את הקמפיין בעצמם, ושיש להם את הזמן, הסבלנות, כוח הרצון וההתמדה הנדרשים, בשביל שהקמפיין יצליח.

אך בסוף, כמו בכל נישה, גם בתחום הפרסום צריך ידע ומקצועיות.

אם אין לכם את הזמן או הרצון הדרושים ללמוד נושא חדש, ואתם מעוניינים להתמקד בעסק בלבד, אנו, סוכנות השיווק Sivro Digital, מציעים את שירותנו. 
בואו ניקח את העסק שלכם קדימה (כולל בניית הקמפיין וניהולו).
תוכלו ליצור איתנו קשר כאן.
 

 

שאלות ותשובות:

ש: מהו קמפיין ממומן בגוגל?

ת. קמפיין ממומן בגוגל הוא דרך לפרסם את העסק או המוצר שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל. המודעות שלכם יופיעו בדפי התוצאות, ואנשים שיחפשו מילות מפתח הקשורות לעסק שלכם יוכלו לראות אותן.

 

 

ש: איך לדעת אם כדאי לי לפרסם דווקא בגוגל?

ת. פלטפורמת הפרסום משתנה לפי מטרות העסק. בדרך כלל עסקים שמפרסמים בגוגל הם אלו שאנשים יחפשו לצורך מיידי. 

 

ש: מה היתרונות של קמפיין ממומן בגוגל?

ת. 1. חשיפה מיידית שמביאה תנועה לאתר. 2. מיקוד מדויק על פי – גיל, מיקום, מילות מפתח ועוד. 

3. אפשרות למדידה פשוטה של תוצאות הקמפיין  4. שליטה על התקציב.

 

 

ש: מה עדיף, קידום ממומן או אורגני?

ת. אנו ממליצים לבעלי העסקים לעשות גם פרסום אורגני וגם פרסום ממומן על מנת להביא לקוחות רבים ולבסס בד בבד את העסק כמותג חזק ואמין.

אם לעשות פרסום ממומן ואורגני (שכביכול 'חינמי') לא עומד על הפרק – כדאי להתחיל עם הבסיס של הקידום האורגני – תוכן איכותי על פי מילות מפתח (על מנת לבנות יסודות), ורק אז לעשות ממומן.

 

 

ש: כמה עולה קידום ממומן בגוגל?

ת. התקציב שאתם רוצים לשים בקמפיין הממומן תלוי בכם ובמילות המפתח שתבחרו.

מילות מפתח עם CPC גבוה יאלצו אתכם לשלם יותר על מנת שהמודעה תיחשף במקום טוב.

התקציב המקובל הוא 2,500-3.000 ש"ח בחודש. 

 

 

ש: איך נוכל לקבוע את יעילות הקמפיין?

ת. באמצעות כלים שגוגל מספק לכם כמו: חשיפות, קליקים, CPC (עלות לקליק), יחס ההמרה ועוד.

כמו כן, ניתן להשתמש בכלים נוספים לביצוע אופטימיזציה. בשורה התחתונה – ROI חיובי מבטיח את יעילות הקמפיין (אך ייתכן ותוכלו להמשיך ולשפר אותו).

 

 

ש: איך קובעים את מילות המפתח בקמפיין?

ת. 1. חשבו על קהל היעד 

2. השתמשו בכלים למחקר מילות מפתח (כמו Ubersuggest).

3. בחרו מילות מפתח רלוונטיות, תחרותיות וספציפיות (אפשר להשתמש גם ב- 'זנב ארוך').

 

 

ש: מה זה ציון איכות בקמפיין ואיך נשפיע עליו?

ת. ציון איכות הוא מדד של איכות המודעה, מילות המפתח ודף הנחיתה שלכם.

מודעות עם ציון איכות גבוה ימוקמו גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

לשיפור ציון האיכות – תכתבו מודעות רלוונטיות עם מילות מפתח רלוונטיות ומתן ערך לקורא.

 

 

ש: מהי הונאת קליקים ואיך מונעים אותה?

ת. היא תופעה בה המתחרים שלכם לוחצים על המודעות שהעלתם – וכך מבזבזים לכם את התקציב ומשבשים את הנתונים מהקמפיין. למניעה- 

א. עקבו אחר נתוני הקמפיין בכל יום ותנסו לזהות תנועה חריגה. ב. הגדירו תקציב יומי מקסימלי.

 

 

ש: האם עדיף לפרסם בעצמי או לפנות לסוכנות דיגיטל?

ת. התשובה תלויה במספר גורמים: – הידע והניסיון שלכם בקידום ממומן בגוגל.

– הזמן והמשאבים העומדים לרשותכם.

 

מאמר זה נכתב על ידי ירין כהן ועד סיברוני, מומחים לפרסום ממומן בגוגל ובפייסבוק מעל לשלוש שנים.

עוד מהבלוג שלנו

פרסום ממומן באינסטגרם: כל מה שצריך לדעת (כולל איך בונים קמפיין):

קידום אורגני באינסטגרם – המדריך המלא:

איך עסקים עושים קידום אורגני באינסטגרם ואיך תעשו את זה גם?

קידום אורגני באינסטגרם – המדריך המלא:

כתיבה שיווקית לעסקים – ככה זה צריך להראות:

איך כותבים תוכן שיווקי בצורה נכונה?

פרסום בפייסבוק לעסקים קטנים – המדריך המלא:

כל מה שעסקים קטנים צריכים לדעת לפני פרסום בפייסבוק:

שיווק דיגיטלי לעסקים – איך לוקחים את העסק ליעד הבא?

שיווק דיגיטלי – המפתח להצלחה בעידן המודרני:

שיווק אורגני בפייסבוק – קידום העסק בפייסבוק בחינם:

איך עושים שיווק אורגני בפייסבוק?

פרסום ממומן באינסטגרם: כל מה שצריך לדעת (כולל איך בונים קמפיין):

קידום אורגני באינסטגרם – המדריך המלא:

איך עסקים עושים קידום אורגני באינסטגרם ואיך תעשו את זה גם?

קידום אורגני באינסטגרם – המדריך המלא:

כתיבה שיווקית לעסקים – ככה זה צריך להראות:

איך כותבים תוכן שיווקי בצורה נכונה?

פרסום בפייסבוק לעסקים קטנים – המדריך המלא:

כל מה שעסקים קטנים צריכים לדעת לפני פרסום בפייסבוק:

שיווק דיגיטלי לעסקים – איך לוקחים את העסק ליעד הבא?

שיווק דיגיטלי – המפתח להצלחה בעידן המודרני:

שיווק אורגני בפייסבוק – קידום העסק בפייסבוק בחינם:

איך עושים שיווק אורגני בפייסבוק?
דילוג לתוכן