fbpx

פרסום ממומן בגוגל – איך עושים את זה נכון?

חיפוש של 'גוגל אנליטיקס' בגוגל

פרסום ממומן בגוגל הוא שיטה מעולה לבעלי עסקים שרוצים לראות תוצאות במהירות יחסית. 

אם אתם רוצים מבקרים חדשים באתר, לקוחות נוספים, לחזק את שם המותג או כל מטרה אחרת, 

קידום ממומן בגוגל היא בהחלט אופציה שכפי הנראה אתם תאהבו.

מה היתרונות והחסרונות של פרסום בגוגל ? האם הוא מתאים לכל סוגי העסקים? 

איך יוצרים קמפיין ממומן בגוגל ואיך עוקבים אחר התוצאות? האם להיעזר במומחה לשיווק בגוגל? 

 על כך ועוד במאמר הבא.

דילוג בקליק:


מה זה גוגל אדס (Google ADS)?

גוגל אדס (לשעבר Google AdWords) היא פלטפורמת הפרסום באינטרנט שפותחה על ידי חברת גוגל, 

ומטרתה היא לסייע לבעלי עסקים לפרסם את עצמם ולהשיג עוד לקוחות. 

באמצעות גוגל אדס תוכלו ליצור מודעות פרסום ממומנות שיוצגו בתוצאות החיפוש של גוגל (המיקום תלוי בתקציב שלכם, במילות המפתח ובתחרות בתחום). 

את המודעות תוכלו למקד לקהל היעד שלכם, והמיוחד הוא – שהתקציב שלכם יתבזבז רק במידה וגולש לחץ על המודעה שלכם (PPC).

כמובן שככל שיעבור הזמן, תצברו קליקים ונתונים, ותוכלו להשתמש בהם כדי לייעל את הקמפיין.  

כדאי לעשות פרסום ממומן בגוגל?

אין כל עוררין על כך שגוגל היא אחת מהפלטפורמות המועילות ביותר עבור בעלי עסקים.

מדוע?

♦  התקציב שלכם יתבזבז רק אם ילחצו על המודעה שלכם (PPC).

♦ תגדילו מכירות.

♦ תוכלו להגביר את חשיפת המותג. 

♦ ניתן למדוד את ביצועי הקמפיין באמצעות הכלים של גוגל ולעשות שינויים בהתאם. 

⇐ כמובן שיש פלטפורמות נוספות בהן ניתן לעשות פרסום ממומן, כדוגמת פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק. 

בחירת הפלטפורמה המדויקת עבור העסק שלכם (לפעמים יש כמה מתאימות) תיבחר בהתאם לסוג העסק, במטרות הקמפיין, בקהל היעד ובתקציב. 

⇐ לקריאה נוספת על פרסום ממומן בפייסבוק לעסקים.

איך ליצור קמפיין בגוגל אדס:

 

(תוכלו בנוסף להיעזר  במדריך של גוגל עצמו – https://support.google.com/google-ads/answer/6146252?hl=iw) 

 

1. צרו חשבון בגוגל אדס.

כדי ליצור חשבון בגוגל אדס, עליכם להיכנס לאתר של גוגל אדס – https://ads.google.com/intl/iw_il/home/

בחרו באפשרות "צור חשבון" או כניסה לחשבון (אם פתחתם בעבר). תתבקשו לספק מידע כגון שם המשתמש, כתובת הדוא"ל והסיסמה שלכם.

 

2. הגדירו את יעדי הקמפיין.

תקבעו מה אתם רוצים להשיג מקמפיין הפרסום שלכם. אם זה הגדלת המכירות, גיוס לידים חדשים, חיזוק המותג או כל מטרה אחרת.

(אם אתם לא בטוחים במטרה, תוכלו לבחור גם ב- 'יצירת קמפיין ללא הגדרת יעד').

3. תבחרו את סוג הקמפיין.

גוגל אדס מציעה מגוון סוגים של קמפיינים, כגון קמפיינים לרשת החיפוש, קמפיינים לרשת המדיה, קמפיינים לרשת הווידאו, קמפיינים לשופינג ועוד. בחרו את סוג הקמפיין המתאים ביותר למטרות העסק שלכם. 

4. תבחרו את התוצאות אליהן אתם מייחלים מהקמפיין

(ניתן לבחור יותר מתוצאה אחת. מלאו את הפרטים המתאימים בתוצאה שבחרתם – ביקורים, שיחות טלפון, הורדות אפליקציה)

 

5. בחרו שם לקמפיין (רק אתם תראו את השם שתבחרו). 

 

6. בחרו במה יתמקד הקמפיין ותעברו לחלק של הגדרות הקמפיין.

 

7. הגדירו 'ישראל' (או מדינה אחרת בה תרצו שהמודעה תתפרסם), והגדירו 'כל השפות' (כדי שהמודעות יתאימו גם למשתמשים אחרים שגולשים בישראל).

 

8. יצירת המודעות –

תחילה תוסיפו את כתובת האתר או דף הנחיתה אליהם אליו אתם רוצים להפנות את הגולשים.

לאחר מכן תוסיפו תמונות, סרטונים, את כותרת המודעה ואת התוכן שתרצו שיופיע לגולש.

תוכלו מצד שמאל לראות בדיוק איך תיראה המודעה הממומנת בעיני הגולש. 

 

9. נושאי חיפוש – בחירת מילות המפתח. 

 בחרו במילות מפתח רלוונטיות לעסק שלכם – בעלי נפח חיפוש חודשי גבוה ושתואמות את יעדי הקמפיין שלכם.

לשם כך תוכלו להיעזר בכלי לתכנון מילות המפתח של גוגל.

 

10. תוכלו להגדיר קהל יעד ממוקד.

במידה ויש לכם קהל שמור, בין אם אלו לקוחות שנכנסו לאתר שלם, אנשים שרשומים לערוץ היוטיוב שלכם, רשימת לקוחות פוטנציאלים שנרשמו לדף נחיתה וכו'.

 

11. הגדירו את התקציב היומי שלכם.

אתם קובעים כמה אתם מוכנים להוציא על הקמפיין שלכם. 

גוגל אדס תשתמש בתקציב כדי לקבוע כמה תשלמו עבור כל לחיצה על המודעה שבניתם. 

המלצתנו למי שזה קמפיין ראשון שלו היא להתחיל בסכום קטן ולהעלות בהמשך.

שימו לב שהתקציב שאותו אתם מגדירים הינו תקציב יומי!

(אין צורך להתייחס להערה של גוגל אדס).

12. הכניסו פרטי אשראי במקום המיועד ('שיטות תשלום') והפעילו את הקמפיין.

איך מבצעים אופטימיזציה לקמפיין בגוגל?

להעלות את הקמפיין זה טוב ויפה, אך כאן ממש לא סיימתם את מלאכתם, אלא רק התחלתם אותה. מעתה, תצטרכו לעקוב אחר תוצאות הקמפיין לפחות ארבע פעמים בשבוע. 

איך עושים זאת? גוגל ייתן לכם מידע על:

  • מספר ההקלקות על המודעות
  • עלות הקליק הממוצעת
  • שיעור ההמרה
  • מקור התנועה
  • מיקום הגולשים
  • גיל הגולשים

מעבר לנתונים הללו, מומלץ להיעזר בכלי ניתוח נוספים, כמו:

כלי הדיווח של גוגל אדס

Google Analytics 

 – SEMrush 

AdWords Editor 

Google Data Studio 

כלים אלו יעזרו לכם להבין האם צריך לבצע שינויים במודעות, בתקציב, בטרגוט קהל היעד או במילות המפתח.

מהם הפרמטרים לפיהם גוגל מחליטים את מיקומי המודעות?

תחילה, חשוב לציין שמעורבים פרמטרים רבים ולא לכולם אנו מודעים.

ובכל זאת, מיקום המודעה שלכם תלוי בשלושה פרמטרים מרכזיים:

1. טירגוט: הטירגוט הוא הגדרת קהל היעד, שנקבעת על פי – המיקומים, מילות המפתח או הנושאים שבהם אתם רוצים שהמודעות שלכם יופיעו. 

לדוגמא, אם אתם מוכרים ציוד ספורט, עליכם להשתמש במילות מפתח הקשורות לספורט, כמו "ציוד ספורט", "מכשירי כושר" או "ספורט אתגרי".

2. הצעת מחיר: ההצעות מחיר שלכם קובעות כמה אתם מוכנים לשלם כדי שהמודעות שלכם יופיעו במקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש. 

גוגל תציג את המודעות שלכם במקומות גבוהים יותר אם ההצעות המחיר שלכם גבוהות יותר בהשוואה להצעות המחיר של מפרסמים אחרים לטרגוט זהה.

3. איכות המודעות ורלוונטיות: איכות המודעות שלכם נקבעת על ידי גוגל על סמך גורמים כגון רלוונטיות לנושא, רמת העניין של הגולשים, כמות הזמן שהם נשארים במודעות ועוד. 

עם איכות גבוהה יותר המודעות צפויות להופיע במקומות גבוהים יותר בתוצאות החיפוש.


מה זה CPC ואיך זה בא לידי ביטוי בגוגל ממומן?

CPC, או Cost-per-click, הוא מודל תמחור שבו תשלמו רק כאשר מישהו לוחץ על המודעה שלכם. 

במודל CPC, אתם קובעים הצעת מחיר מקסימלית לקליק (Max CPC) – 

זהו המחיר הגבוה ביותר שאתם מוכנים לשלם עבור קליק אחד על המודעה שלכם. 

המפרסמים עם הצעות המחיר הגבוהות ביותר יהיו בדרך כלל במקומות הגבוהים יותר בתוצאות החיפוש, 

אך כאמור לעיל, גוגל גם לוקחת בחשבון גם גורמים נוספים כדי לקבוע את המיקום הסופי של המודעה.

גוגל מפרסמת נתונים על עלויות CPC ממוצעות עבור מילות מפתח שונות. 

נתונים אלה יכולים לעזור למפרסמים להעריך את העלות הצפויה של קמפיינים שלהם.

לשם ההמחשה – ה- CPC של הביטוי 'ביטוח רכב' הוא 54.20 ₪ (תחרות גדולה יחסית לממוצע).

 

בחיפוש מהיר בגוגל בצמד המילים 'ביטוח רכב' – נמצא כי 'כלל ביטוח', 'WeSure', ו'ליברה' תופסים את שלוש המקומות הראשונים בגוגל (נכון לזמן כתיבת המאמר). 

לכן, אנו מסיקים כי מחד הצעת המחיר שלהם הייתה גבוהה מהעלות הממוצעת של מילות המפתח – 54.20 (אם כי לא בהכרח), אך גם מיקוד קהל היעד שלהם, הרלוונטיות ואיכות המודעה הם אלו שסייעו להיות במקומות הראשונים. 


למה לפרסם דווקא בגוגל?

הופעה מהירה בתוצאות הראשונות בגוגל:  מאפשר לכם להופיע בראש תוצאות החיפוש באופן מיידי (אם הקמפיין מנוהל נכון והתקציב מספק). 

באמצעות הקמפיין בגוגל, תוכלו להיות מעל חברות ענק שמוציאות תקציב רב על קידום אורגני. בהתחשב בכך שכיום  גולשים כבר לא מגיעים אפילו לעמוד החיפוש השני בגוגל, מיקום גבוה בגוגל הוא הכרחי.

♠ מיקוד: תוכלו לכוון את המודעות שלכם לקהל היעד הספציפי שלכם, באמצעות מילות/ ביטויי מפתח רלוונטיים.

♠ תקציב: תוכלו לשלוט בתקציב שלכם ולשנות אותו בהתאם לתוצאות.

 PPC – Pay Per-Click – בקמפיין בגוגל לא תשלמו על חשיפת המודעה, אלא רק על קליק של לקוח פוטנציאלי. אין קליק = לא תשלמו.

♠ תוצאות מיידיות – כבר באותו היום של פרסום המודעה תוכלו לזכות בלקוחות חדשים שביצעו חיפוש מכוון בגוגל.

♠ לקוחות רלוונטיים – בשיווק באינטרנט יש שיח רב על החשיבות של לידים איכותיים, ולא רק על החשיבות של כמות הלידים.  

אם יש הרבה לידים אך הם לא רלוונטיים – לא עשינו בזה כלום. יתרון מובהק של פרסום ממומן בגוגל הוא שהלקוחות מגיעים בחיפוש אקטיבי, דרך מילת מפתח ספציפית, והם לרוב יהיו מעוניינים לקבל שירות כאן ועכשיו. 

כך שאם ביטויי המפתח שלכם רלוונטיים למוצר/ שירות, והמודעה שלכם מעניינת ומסקרנת – תהיה לכם תנועה רבה באתר, וחשוב מכך, איכותית.

♠ גוגל היא רשת החיפוש המוכרת ביותר בעולם. גם אתם, כאשר אתם מחפשים מוצר או שירות אתם  פונים ישר לגוגל , וכך גם אחרים. 

לכן, קידום עסקים בגוגל היא דרך מצוינת דרכה העסק יכול לייצר לעצמו לקוחות חדשים ולהגביר את המודעות לעסק.


למי מתאים קידום ממומן בגוגל?

כל עסק, אם גדול או קטן – דרך פרסום בגוגל לא תיבלעו בין כל ענקיות התקציב ותוכלו להתברג במקומות הראשונים בגוגל,  לא משנה אם אתם עסק גדול או קטן. 

למרות זאת, חשוב לציין שישנן מילות מפתח שהCCP שלהם גבוה. כלומר, במילות המפתח האלה, כדי להיות במקומות הראשונים תצטרכו לשלם יותר (כי התחרות עליהם גדולה). עניין זה תלוי עסק ובתחרות שיש לו .

עסקים חדשים – כך תוכלו לצבור מודעות המירה למותג ולהשיג לקוחות משלמים במהירות.

♠ עסקים עם מספר עובדים מוגבל – בעסקים אלו, לא תמיד אפשר לתת מענה על כל הפניות של הלקוחות. 

בפרסום בגוגל תוכלו להגדיל את התקציב בתקופות של יובש, או במקרים של עומס יתר, להנמיכו ובמקרה הצורך אפילו לכבות את כלל המודעות.

♠ למי שרוצה להוסיף על הקידום האורגני – עסקים רבים מקדמים את האתר שלהם בצורה אורגנית וזה מבורך. 

אבל גם אם המקדם האורגני שלכם אלוף, לפעמים קשה להגיע למקומות הראשונים בגוגל, בטח שבמילות מפתח בהן התחרות גדולה, וכמובן שנוסף לכל זה לוקח זמן רב (לפעמים מעל חצי שנה). לבינתיים, כדי לחפות על קידום אורגני, מומלץ לפרסם בגוגל ולשמור על העסק בצמרת.


איך לדעת אם כדאי לי לקדם בגוגל?

נציג טבלה עם הפרמטרים שצריך לבחון ודוגמא להמחשה מצד ימין:

פרמטרים

דוגמא

מה הוא סוג העסק

 

סוכנות ביטוח

מהי התחרות שיש על מילות המפתח

 

המחיר לקליק למילים 'ביטוח רכב' עולה 54 ₪.

אחוז ההמרה (כמות הפניות) מתוך כלל האנשים שנכנסו לאתר

20% מתוך 200 אנשים – 40 איש

עלות כוללת

40* 54 = 2160 ₪

אחוזי סגירת פניות

10% = 4 אנשים

סך העסקה

1000 ₪

הכנסה כוללת

4000 ₪ (1000*4)

ROI – הכנסה מול הוצאה

2160- 4000 = 1840 ₪.

במקרה זה, בעל העסק עשה רווח של 1840 ₪, כלומר הוא ב- ROI חיובי, ולכן אין ספק שמשתלם לו לעשות את הקמפיין הממומן בגוגל.

כמו כן, תזכרו שמעבר לנתונים היבשים של מדידת ROI (Return on Investment), לפיהם מודדים הוצאה מול הכנסה, 

נכנסים לחישוב לעיתים שיקולים אחרים כמו לקוחות חוזרים, חשיפה, לקוחות שיתעניינו בשלב מאוחר יותר ועוד. 

במקרים אלו, גם אם ה-ROI  הוא שלילי בטווח הקצר, ייתכן מאד שעדיין יהיה לכם משתלם להמשיך בקמפיין לטווח הארוך.

ROI שלילי – אשמת מי זה?

לעיתים ייתכן ותהיו ב- ROI שלילי, כלומר שההשקעה שלכם תהיה גדולה מההכנסה.

כדי להימנע מכך, בעל העסק חייב להבין שהקמפיינר לא עושה בשבילו את כלל העבודה, 

אלא חייבת להיות מוכנות, נכונות ורצינות גם מצידכם. 

תפקידיו של מומחה פרסום ממומן בגוגל:

תפקידי איש הפרסום מתחלקים לארבעה שלבים:

  1. תכנון ובניית הקמפיין:
  • הגדרת מטרות: איש הפרסום עובד עם בעל העסק כדי להגדיר את מטרות הקמפיין, כגון הגדלת המודעות למותג, הגדלת התנועה לאתר או הגדלת המכירות.
  • הגדרת קהל יעד: איש הפרסום מגדיר את קהל היעד של הקמפיין, בהתבסס על נתונים דמוגרפיים, התנהגותיים ואחרים.
  • הגדרת תקציב: איש הפרסום מגדיר את התקציב של הקמפיין, בהתאם למטרות ולקהל היעד.
  1. מיקוד הקמפיין:
  • מיקוד לפי מיקום: איש הפרסום מגדיר את המיקומים שבהם מודעות הקמפיין יוצגו.
  • מיקוד לפי מילות מפתח: איש הפרסום מגדיר את מילות המפתח שבהן מודעות הקמפיין יוצגו.
  • מיקוד לפי גיל, מין ותחומי עניין: איש הפרסום מגדיר את מאפייני הקהל שבהם מודעות הקמפיין יוצגו.
  1. הגדרת המודעות:
  • בחירת מילות מפתח: איש הפרסום בוחן את מילות המפתח הרלוונטיות לקמפיין, ומוודא שהן רלוונטיות לעסק.
  • כתיבת מודעות: איש הפרסום כותב את המודעות שיוצגו לגולשים, ומוודא שהן קצרות, ממוקדות ורלוונטיות.
  1. ניהול הקמפיין:
  • מעקב אחר ביצועים: איש הפרסום עוקב אחר ביצועי הקמפיין, כגון מספר החשיפה, מספר הלחיצות ומספר ההמרות.
  • ביצוע שינויים: איש הפרסום מבצע שינויים במידת הצורך, כדי לשפר את התוצאות של הקמפיין.

» אם כן, לקמפיינר יש תפקידים רבים ומשמעותיים שיכולים לקבוע את הצלחת הקמפיין או כישלונו.

אבל שימו לב על מה הקמפיינר לא אחראי ואין לו שליטה על כך – מספר הסגירות של בעל העסק מתוך כמות הפניות הרלוונטיות.

אתם צודקים, ככל שיהיו יותר פניות כך גדל הסיכוי לסגור עם יותר לקוחות.

אך ישנם בעלי עסקים שמקבלים כמויות רבות של פניות רלוונטיות, ולא מצליחים לסגור אף אחד – 

זה אומר שהם צריכים ללמוד את אמנות המכירות.

לכן, בעל העסק חייב להיות שותף מלא בתהליך, ולעדכן את הקמפיינר בכמות הסגירות, 

כדי שהקמפיינר יידע לבצע שינויים בהתאם ולעשות את עבודתו על הצד הטוב ביותר 

(לא חייב לפרט על הסכום לעסקה אם בעל העסק לא מרגיש בנוח).

מהי 'הונאת קליקים'?

הונאת קליקים היא תופעה בלתי חוקית, בה המתחרים שלכם לוחצים על המודעות שהעלתם. בגלל שברוב הפעמים אופן התשלום בממומן בגוגל הוא PPC, כלומר משלמים על קליק, אז התקציב שלכם מתבזבז על אנשים שלא באמת מתעניינים במוצר. הקלקות מזויפות עלולות לגמור לנו את התקציב, ושזה קורה המודעה יורדת מגוגל ולא מגיעה לאנשים שבאמת מתעניינים.

מלבד בזבוז הכסף שלכם, הונאת קליקים מקשה על ניתוח הקמפיין ועל הביצועים שלו. הם עושים זאת באמצעות עובדים או שותפים, או באמצעות אוטומציות או בוטים שמבצעות את הלחיצות באופן אוטומטי.

איך מזהים הונאת קליקים ואיך מונעים אותה?

  1. כדי לזהות את הונאת הקליקים עליכם לעקוב אחר ביצועי הקמפיין שלכם באופן יומיומי. אם אתם רואה עלייה פתאומית במספר הלחיצות או בעלות לקליק, זה יכול להיות סימן להונאת קליקים. לדוגמה, אם הקמפיין שלכם בדרך כלל מקבל 100 לחיצות ביום, והוא קיבל עלייה פתאומית ל-800 לחיצות ביום, תתחילו לחשוד.
  2. שימו לב שהתנועה לאתר לא מגיעה מכתובת IP מסוימת ובאופן תמידי לא מובילה להמרות.
  3. שימו לב שאין כתובות IP ממקומות חשודים או מאזורים שאתם לא פועלים בהם.

 

איך מונעים אותה?

♦ דווחו לגוגל.

♦ השתמשו בפילטרים של הונאת קליקים. גוגל מציעה מספר פילטרים שיכולים לעזור לכם לזהות ולחסום הונאת קליקים.

♦ השתמשו בתוכנות ייעודיות למניעת הונאת קליקים, כמו Google Click Shield, ClickCease, ClickDetect, ClickFraud Shield  ועוד.

מה עדיף? פרסום אורגני או ממומן?

 

סוג

יתרונות

חסרונות

פרסום אורגני

– 'בחינם' (נחשב בחינם, אבל בפועל צריך להשקיע בתכנים איכותיים ולהשתמש באיש מקצוע)

– טבעי ואותנטי

– מבטיח תוצאות ארוכות טווח

– כניסות רבות לאתר (בד"כ יותר מממומן)

– תוצאות לא מיידיות

– דורש אופטימיזציה ויצירת תוכן איכותי מתמיד

– לוקח זמן רב לראות תוצאות, לעיתים מעל לחצי שנה

פרסום ממומן

–  תוצאות מהירות ומיידיות

–  אפשרות לפילוח קהל יעד

–  תפיסת המקומות הראשונים בגוגל בקלות יחסית לקידום אורגני.

– תלות בתקציב

– רשום שזה ממומן ולעיתים זה נראה פחות אמין (לעיתים אנשים נוהגים לדלג על התוצאות הממומנות ולעבור ישר לתוצאות האורגניות

בהתאם לטבלה, תראו שהשאלה מה עדיף אינה נכונה. ליתר דיוק, שאלה זו יכולה להישאל רק לאחר שיוגדר סוג העסק, מטרות העסק והתקציב לעסק.

ההמלצה שלנו היא כמובן (בגבול היכולות של בעל העסק), לעשות פרסום ממומן וקידום אורגני באותו הזמן.

כן, לא רק שזה אפשרי, אלא אפילו מומלץ ביותר.

בעל עסק שרוצה להישאר חזק לאורך זמן חייב לבסס עצמו במקומות טובים בגוגל (בקידום אורגני), כדי להגביר את המודעות לעסק ולבסס אותו כגדולים  בתחום.

מהעבר השני, שיווק בגוגל יוביל לרוב לתוצאות מיידיות יותר, דרכן יגדל מאגר הלקוחות של העסק וגם העסק. 


בגוגל זה נראה כך:

כפי שניתן לראות בדוגמא זו, העסק 'ליברה ביטוח' גם עושה קמפיין ממומן בגוגל, וגם עבד על קידום האתר באופן אורגני.

הוא מופיע במקום השני בממומן, שכאמור מושפע מהתקציב, מרלוונטיות המודעה, מטרגוט קהל היעד, דיוק מילות המפתח ועוד (אך זה יכול להשתנות ממש בכל יום).

'ליברה ביטוח' קידמו את האתר גם באופן אורגני, שכן הם במקום החמישי של המודעות הלא ממומנות. הקידום האורגני גם הוא עולם במלואו ולוקח זמן רב יותר לראות בו תוצאות. גם הוא מושפע מדברים רבים, כמו מחקר מילות מפתח ושימוש נכון בהם, תוכן איכותי ורלוונטי שנותן ערך לקורא, שימוש בקישורים חיצוניים ופנימיים, טעינה מהירה של העמודים, ועוד. לקריאה נוספת על ההבדלים שבין אורגני לממומן.

לסיכום:

מקווים שהמאמר עזר לכם בהתלבטות ושאתם יודעים כעת את הבסיס של פרסום ממומן בגוגל.

כמובן שכמו בכל דבר, גם כאן זה עניין של ניסוי וטעייה.

אנחנו יכולים להסביר עד מחר ולנסות להכין אתכם לניהול הקמפיין בצורה הטובה ביותר, אבל בסוף עד שלא תנסו בעצמכם – לא תדעו.

אנו מדברים כמובן רק על אלו שרוצים לנהל את הקמפיין בעצמם, ושיש להם את הזמן, הסבלנות, כוח הרצון וההתמדה הנדרשים, בשביל שהקמפיין יצליח.

 

⇐ בסוף, כמו בכל נישה בתחום הפרסום, גם כאן צריך ידע ומקצועיות. אם אין לכם את הזמן או הרצון הדרושים ללמוד נושא חדש, ואתם מעוניינים להתמקד בעסק בלבד (לגיטימי לגמרי ואפילו מומלץ), אתם יכולים לפנות אלינו לכל שאלה.

אם אתם לא מעוניינים להוציא סכום נוסף לסוכנות פרסום מקצועית ואתם מעדיפים לנסות בעצמכם, אנו מקווים שהמאמר עזר לכם להבין איך לעשות את זה נכון (:

שאלות ותשובות:

ש. מהו קמפיין ממומן בגוגל?

ת. קמפיין ממומן בגוגל הוא דרך לפרסם את העסק או המוצר שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל. המודעות שלכם יופיעו בדפי התוצאות, ואנשים שיחפשו מילות מפתח הקשורות לעסק שלכם יוכלו לראות אותן.

ש. איך לדעת אם כדאי לי לפרסם דווקא בגוגל?

ת. פלטפורמת הפרסום משתנה לפי מטרות העסק. בדרך כלל עסקים שמפרסמים בגוגל הם אלו שאנשים יחפשו לצורך מיידי. 

ש. מה היתרונות של קמפיין ממומן בגוגל?

ת. 1. חשיפה מיידית שמביאה תנועה לאתר. 2. מיקוד מדויק על פי – גיל, מיקום, מילות מפתח ועוד. 

3. אפשרות למדידה פשוטה של תוצאות הקמפיין  4. שליטה על התקציב.

ש. מה עדיף, קידום ממומן או אורגני?

ת. אנו ממליצים לבעלי העסקים לעשות גם פרסום אורגני וגם פרסום ממומן על מנת להביא לקוחות רבים ולבסס בד בבד את העסק כמותג חזק ואמין.

אם לעשות פרסום ממומן ואורגני (שכביכול 'חינמי') לא עומד על הפרק – כדאי להתחיל עם הבסיס של הקידום האורגני – תוכן איכותי על פי מילות מפתח (על מנת לבנות יסודות), ורק אז לעשות ממומן.

ש. כמה עולה קידום ממומן בגוגל?

ת. התקציב שאתם רוצים לשים בקמפיין הממומן תלוי בכם ובמילות המפתח שתבחרו.

מילות מפתח עם CPC גבוה יאלצו אתכם לשלם יותר על מנת שהמודעה תיחשף במקום טוב.

ש. איך נוכל לקבוע את יעילות הקמפיין?

ת. באמצעות כלים שגוגל מספק לכם כמו: חשיפות, קליקים, CPC (עלות לקליק), יחס ההמרה ועוד.

כמו כן, ניתן להשתמש בכלים נוספים לביצוע אופטימיזציה. בשורה התחתונה – ROI חיובי מבטיח את יעילות הקמפיין (אך ייתכן ותוכלו להמשיך ולשפר אותו).

ש. איך קובעים את מילות המפתח בקמפיין?

ת. 1. חשבו על קהל היעד 

2. השתמשו בכלים למחקר מילות מפתח (כמו Ubersuggest).

3. בחרו מילות מפתח רלוונטיות, תחרותיות וספציפיות (אפשר להשתמש גם ב- 'זנב ארוך').

ש. מה זה ציון איכות בקמפיין ואיך נשפיע עליו?

ת. ציון איכות הוא מדד של איכות המודעה, מילות המפתח ודף הנחיתה שלכם.

מודעות עם ציון איכות גבוה ימוקמו גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

לשיפור ציון האיכות – תכתבו מודעות רלוונטיות עם מילות מפתח רלוונטיות ומתן ערך לקורא.

ש. מהי הונאת קליקים ואיך מונעים אותה?

ת. היא תופעה בה המתחרים שלכם לוחצים על המודעות שהעלתם – וכך מבזבזים לכם את התקציב ומשבשים את הנתונים מהקמפיין. למניעה- 

א. עקבו אחר נתוני הקמפיין בכל יום ותנסו לזהות תנועה חריגה. ב. הגדירו תקציב יומי מקסימלי.

ש. האם עדיף לפרסם בעצמי או לפנות לסוכנות דיגיטל?

ת. התשובה תלויה במספר גורמים: – הידע והניסיון שלכם בקידום ממומן בגוגל.

– הזמן והמשאבים העומדים לרשותכם.

פעמים רבות בעלי עסקים נמנעים מפרסום עצמי כי זה דורש זמן וידע, הם מעדיפים להתמקד בפיתוח העסק ולהשקיע שם את המשאבים. ישנם כאלה שמעדיפים לחסוך כסף, ללמוד את התחום ולפרסם לבד. אנו חושבים שגם בניהול עסק צריך לדעת על מה להוציא ואיך, במגבלות התקציב כמובן.

תירשמו כאן לכל שאלה שהיא ולבירור מעמיק יותר על קמפיינים שמותאמים לעסק. אנו, צוות Sivro Digital, פה בשבילכם ❤️

# מאמר זה נכתב על ידי ירין כהן ועד סיברוני, מומחים לפרסום ממומן בגוגל ובפייסבוק מעל לשלוש שנים.

עוד מהבלוג שלנו

איך משיגים לקוחות לעסק – 9 הדרכים הטובות ביותר

9 דרכים להשיג עוד לקוחות לעסק שלכם:

פילוח קהל יעד – מהו ואיך בונים אותו? (2024)

איך בוחרים ומשמרים את קהל היעד? כך תבנו לעצמכם קהל לקוחות נאמן:

איך לכתוב מודעות בפייסבוק?

:הדרכים לכתיבת מודעות בפייסבוק

איך לקדם את האתר בגוגל? (2024) – מדריך פרקטי:

כל השלבים לקידום האתר שלכם בגוגל:

פרסום אתרי איקומרס בגוגל ממומן – רווחי? מומלץ? מתאים לכולם?

גם אתם מתלבטים היכן לעשות פרסום ממומן לאתר איקומרס? המאמר הבא בשבילכם

פרסום ממומן בפייסבוק לעסקים

הכל על פרסום ממומן בפייסבוק :

איך משיגים לקוחות לעסק – 9 הדרכים הטובות ביותר

9 דרכים להשיג עוד לקוחות לעסק שלכם:

פילוח קהל יעד – מהו ואיך בונים אותו? (2024)

איך בוחרים ומשמרים את קהל היעד? כך תבנו לעצמכם קהל לקוחות נאמן:

איך לכתוב מודעות בפייסבוק?

:הדרכים לכתיבת מודעות בפייסבוק

איך לקדם את האתר בגוגל? (2024) – מדריך פרקטי:

כל השלבים לקידום האתר שלכם בגוגל:

פרסום אתרי איקומרס בגוגל ממומן – רווחי? מומלץ? מתאים לכולם?

גם אתם מתלבטים היכן לעשות פרסום ממומן לאתר איקומרס? המאמר הבא בשבילכם

פרסום ממומן בפייסבוק לעסקים

הכל על פרסום ממומן בפייסבוק :
דילוג לתוכן