fbpx

הדוגמאות שיסבירו לך איך מגדירים קהל יעד:

דמות אדם שצבועה אדום בחלט מתוך שורה עם אנשים בצבע שחור

לפני (ובמהלך) בניית קמפיין ממומן לעסק, צריך לפלח קהל יעד.

במאמר זה ניתן מספר דוגמאות שימחישו איך מוצאים את קהל היעד ואיך מטרגטים אותו, כאשר על פי הנתונים שאספתם תוכלו לקבוע באיזה פלטפורמה כדאי להשתמש לשיווק העסק (גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק..).

נתחיל בדוגמא לפילוח קהל כללי, נמשיך לדוגמא מפילוח קהל בקמפיין בגוגל ונסיים בדוגמא לפילוח בסיסי שמותאם יותר לקמפיין ברשתות החברתיות.

# הערה -בתקציבים גדולים יותר ניתן לעשות קידום ממומן במספר פלטפורמות במקביל, וכן לבחון יותר וריאציות של טקסטים וקריאייטיב. 

קפיצה בקליק:

תחילה רקע קצר: לפי איזה קריטריונים מטרגטים את קהל היעד?

אנשים בצבעים שונים

 

טרגוט קהל יעד בסיסי (שלפחות הוא חובה עבור כל עסק) נעשה לפי מיקום, מגדר, גיל, תחומי עניין ומסרים שיווקיים (לטובת הטקסטים).

ישנם פרמטרים רבים נוספים אם אתם עושים טרגוט מעמיק יותר – כמו הכנסה, השכלה, מצב משפחתי, צרכים ופחדים, תדירות השימוש במדיה החברתית ועוד.

עדיף לעשות כמובן ניתוח מעמיק של הקהל כדי לדעת עליו הכל וכדי לדעת לאיזו פלטפורמה להתאים אותו, אך אם אתם כבר יודעים לאיזה פלטפורמה אתם מכוונים, פילוח בסיסי יכול להספיק בתור התחלה.

עם הזמן תנתחו את הנתונים ותעשו טרגוט מעמיק יותר (לד' – אם אתם רואים שסדרה מסוימת עובדת טוב, ושהנתונים מראים שנשים יותר מתעניינות בסדרה, תוכלו לשכפל אותה ולהגדיר שסדרת המודעות תופיע לנשים בלבד.

בכל מקרה, אם אתם לראשונה נתקלים במושג טרגוט / פילוח קהל יעד, אנו ממליצים שתקראו קודם את המאמר הזה על פילוח קהל יעד.

 

נתחיל בדוגמאות.

 

עורך דין לענייני גירושין:

פילוח מעמיק:

דמוגרפיה:

גיל: על פי מחקרים, טווח הגילאים הנפוץ ביותר עבור אנשים המתגרשים הוא בין 30 ל-50.

(עם זאת, גירושין יכולים לקרות בכל גיל, כולל צעירים ומבוגרים).

מין (מגדר): גברים ונשים – גברים ונשים חווים גירושין בשיעורים דומים.

מיקום (מדינה, עיר, אזור): בערים הגדולות יש מספר גירושין גבוה יותר, אך המיקום תלוי ברצונות בעל העסק (תוך התחשבות במקום משרדו).

הכנסה: אין קשר ישיר בין הכנסה לבין הסיכוי לגירושין. עם זאת, ייתכן שעורך הדין ירצה לשקול את רמת ההכנסה הממוצעת באזור שלו בעת קביעת מחירים.

השכלה: לסטטיסטיקה אין קשר ברור בין רמת ההשכלה לבין הסיכוי להתגרש.

מצב משפחתי: קהל היעד מורכב מאנשים שהיו עד לא מזמן נשואים.

עם זאת, עורך הדין יוכל לפנות גם לצרכי האנשים הנמצאים בזוגיות לא רשמית או אלה המתגרשים לאחר פרידה ממושכת.

דת: שיעורי הגירושין עשויים להשתנות בין קבוצות דתיות שונות.

ייתכן ועורך הדין ירצה להתאים את השירותים שלו ואת שפת השיווק לצרכים הייחודיים של קהילות דתיות ספציפיות.

 

 הבנת קהל היעד – זיהוי התנהגות:

הרגלי צריכה: אנשים המתגרשים עשויים להזדקק למגוון שירותים, כגון ייעוץ משפחתי, ייעוץ פיננסי וייעוץ נדל"ן.

שימוש במדיה חברתית: אנשים המתגרשים עשויים להשתמש במדיה חברתית כדי לחפש מידע, תמיכה וקבוצות תמיכה.ייתכן שתרצהו ליצור נוכחות פעילה במדיה חברתית בפלטפורמות פופולריות בקרב קהל היעד שלכם, כגון פייסבוק, אינסטגרם ועוד.

ייתכן שתרצו להשתמש במדיה חברתית לשיווק אורגני (כלומר, לבנות דף עסקי ולשתף תוכן אינפורמטיבי בנושאים הקשורים לגירושין, כגון זכויות משפטיות, התמודדות רגשית והורות משותפת).

עם זאת, בניית מערכת יחסים חזקה עם הלקוחות, מתן שירות יוצא דופן והצגת תוצאות חיוביות יכולים לעזור להם לבנות נאמנות למותג לאורך זמן.

ערכים ואמונות: אנשים המתגרשים עשויים להעריך ערכים כגון משפחה, ילדים, ביטחון כלכלי ויציבות רגשית.

ייתכן שעורך הדין ירצה לתאר כיצד השירותים שלו יכולים לעזור להם להגן על הערכים החשובים להם.

 

♦ פסיכוגרפיה של קהל היעד:

אישיות: אנשים המתגרשים עשויים לחוות מגוון רחב של רגשות, כגון עצב, כעס, פחד וחוסר ודאות. על עורך הדין להפגין אמפתיה והבנה כלפי לקוחותיו.

תחומי עניין: אנשים המתגרשים עשויים להתעניין בנושאים כגון דיני משפחה, הורות משותפת, התמודדות עם לחץ וניהול כספים.

מוטיבציה: המוטיבציה העיקרית של אנשים המתגרשים עשויות להיות לסיים את נישואיהם בצורה מהירה, יעילה וחסכונית ככל האפשר, תוך הגנה על זכויותיהם ומיטב האינטרסים של ילדיהם.

צרכים: אנשים המתגרשים זקוקים לייעוץ משפטי מקצועי, ייצוג בבית המשפט ותמיכה רגשית.

פחדים: אנשים המתגרשים עשויים לחשוש מהלא נודע, מההשלכות הרגשיות והכלכליות של הגירושין ומהיכולת שלהם לגדל את ילדיהם לבדם.

 

פילוח קהל ברשתות החברתיות לעומת גוגל:

אדם שמכניס לוגו של פייסבוק משמאל ובחורה שמחזיקה לוגו של גוגל מימין. שניהם מסתירים את הפנים

 

במרבית הפלטפורמות החברתיות (פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק..), תוכלו למקד את קהל היעד לפי גיל, מין, מיקום, תחומי עניין, התנהגויות ועוד.

בקמפיין ממומן בגוגל, נמקד את המודעות לא רק על פי הפרמטרים הנ"ל, אלא גם באמצעות בחירת מילות מפתח רלוונטיות.

ביטויי המפתח שתבחרו יקבעו שבביטויים האלו המודעות שלכם יופיעו. המיקום כבר תלוי בתקציב ובעלות לקליק (CPC), כלומר, כמה אנשים מוכנים לשלם עבור קליק בודד בביטוי מהפתח הנ"ל.

# לקריאה נוספת על ההבדלים בין ממומן בגוגל לפייסבוק תלחצו כאן.

 

דוגמא לפילוח קהל בגוגל – עורך דין תעבורה:

מילות מפתח

עורך דין תעבורה, עבירות תעבורה, קנסות תעבורה, פסילת רישיון נהיגה, דוחות תעבורה, משפט תעבורה, ייצוג בבית משפט לתעבורה, עורך דין לערעור תעבורה ועוד. 

נבחן את מילות המפתח לפי רלוונטיות ולפי עלות לקליק. במקרה זה, עלות הקליק  הממוצעת לביטויים אלו עומדת על 10-30 ש"ח לקליק.

 

אפשרויות טרגוט נוספות:

גיל: ניתן למקד את המודעות לגילאים 25-65, שכן אלו הם הגילאים שבהם רוב האנשים נוהגים.

מיקום: ניתן למקד את המודעות לאזורים גאוגרפיים ספציפיים, בהתאם למיקום משרד עורך הדין או לאזורים שבהם הוא מעוניין לייצג לקוחות.

תחומי עניין: ניתן למקד את המודעות לאנשים שמעוניינים בתחומי עניין הקשורים לתעבורה, כגון רכבים, בטיחות בדרכים או חוקי תעבורה.

דמוגרפיה: ניתן למקד את המודעות לגברים או נשים, בהתאם לנתונים סטטיסטיים המצביעים על כך שעבירות תעבורה נפוצות יותר בקרב גברים / בהתאם להחלטת עורך הדין.

 

דוגמאות לפילוח קהל ברשתות החברתיות:

פילוח קהל ברשתות החברתיות

 

דוגמא 1- חברת טיולים בטבע: פילוח כללי:

גיל 25-50:

מין: נשים וגברים

מיקום: כל הארץ / משתנה לפי רצון בעל העסק.

תחומי עניין:  טיולים בטבע, קמפינג, הליכה, אופניים.

התנהגויות:  רכישת ציוד לטיולים בטבע, הרשמה לטיולים מאורגנים, קריאה על מסלולי טיולים באתרי אינטרנט.

מסרים שיווקיים:  חוויה ייחודית בטבע, טיולים מותאמים לכל רמות הכושר, נופים מרהיבים, הדרכה מקצועית.

 

דוגמא 2- טרגוט ממוקד (לאחר ניתוח נתונים / טרגוט מראש) לנעלי ריקוד ונעליים אופנתיות:

גיל: 18-30

מין: נשים

מיקום: תלוי במקום החנות/ הסניפים. לצורך הדוגמא – נבחר את תל אביב והסביבה.

תחומי עניין: אופנה, סגנון, ריקוד.

מסרים שיווקיים: הנעליים הטובות ביותר לריקוד, הנעליים החדישות ביותר, הנעליים שכולם ממליצים עליהם.

# עדיף לכתוב טקסטים נפרדים על נעלי ריקוד וטקסטים נפרדים על נעליים אופנתיות, וגם טקסטים משולבים במטרה לבחון יותר וריאציות.

 

דוגמא 3 – טרגוט מדויק לנעלי ספורט לגברים:

גיל: 30-45.

מין: גברים.

מיקום: תלוי במיקום החנות/ הסניפים.

תחומי עניין: ספורט, טיולים, איכות חיים.

 

דוגמא 4 – קהל מותאם אישית:

אם לדוגמא אנו לוקחים את דוגמא 3, אנו יכולים לבקש מפייסבוק לפרסם סדרת מודעות חדשה על בסיס לקוחות שגילו מעורבות בסדרה הקודמת (קליק, השארת תגובה, לייק..). 

באופן זהה, אנו יכולים להתאים לקהל מודעות ייחודיות וקריאייטיב (תמונות וסרטונים) שונה. 

כמו – הנחות, הצעות מפתות, הצגת השירות או המוצר מזווית אחרת ועוד. יצירתיות היא שם המשחק כאן (בשילוב של ניתוח נתונים כמובן).

 

# אם אתם רוצים לבצע טרגוט קהל יעד ספציפית בפייסבוק, וללמוד עוד על קהלים חוזרים וקהלים מותאמים אישית, כולל פרסום לקהל חוזר או קהל שגילה מעורבות, תוכלו לעבור למאמר הייעודי על טרגוט קהל יעד בפייסבוק.

 

הקשר שבין פילוח קהל ותקציב:

 

מינימום התקציב המומלץ להתחיל איתו במרבית הפלטפורמות לא יורד מ-1000 ₪ (ובד"כ יותר) לחודש.

הסיבה לכך היא כדי שיהיה ניתן לבחון כמה שיותר וריאציות.. (כמובן שיש אנשים שמרימים קמפיין ב-500 ₪ וזה גם בסדר, רק קחו בחשבון שמספר הווריאציות שהם יכולים לבדוק מוגבל).

בתקציבים כאלו, שנחשבים לתקציבים נמוכים, אנו נבנה סדרת מודעות ועם הזמן נוכל לבצע אופטימיזציה (ייעול) – כלומר לראות למה הקהל מתחבר יותר, ולהשקיע שם את התקציב (כלומר תיצרו סדרות מודעות על סמך הנתונים הטובים יותר כמו – רמת מעורבות, CPC, עלות לליד ועוד).

בתקציבים גדולים יותר אנו נוכל להרשות לעצמנו להקים יותר סוגים של סדרות מודעות (טקסטים וקריאייטיב שונה) ועם טרגוט ספציפי במטרה לבחון עוד וריאציות, ואפילו לפרסם בכמה פלטפורמות במקביל.

 

לסיכום:

מקווים שהדוגמאות הנ"ל לפילוח קהל יעד עזרו לכם להבין טוב יותר את הנושא

הדבר החשוב ביותר שתזכרו הוא שפילוח קהל יעד לא עושים רק בהתחלה, אלא מדייקים אותו ככל שצוברים נתונים בקמפיין ומשקיעים את התקציב בהתאם. 

אנו, סוכנות השיווק Sivro Digital, מזמינה אתכם לפנות אלינו לביצוע פילוח קהל יעד מעמיק ומקצועי + בניית קמפיין מותאם אישית לעסק שלכם.

תוכלו ליצור קשר כאן.

נשתמע

 

עוד מהבלוג שלנו

פרסום בפייסבוק מתאים גם לעסקים קטנים?

כל מה שעסקים קטנים צריכים לדעת לפני פרסום בפייסבוק:

המדריך המלא לפרסום בפייסבוק עבור עורכי דין:

לחצו כדי לקרוא על פרסום בפייסבוק לעורכי דין:

כל מה שצריך לדעת על קידום ממומן לעסק:

כל מה שצריך לדעת על קידום ממומן:

השפעת המחקר האקדמי על אסטרטגיות שיווק דיגיטלי

כיצד המחקר האקדמי על אסטרטגיות שיווק דיגיטלי?

לימודי שיווק דיגיטלי בישראל: איפה ללמוד ולמה לצפות?

איפה לומדים שיווק דיגיטלי בישראל?

מה זה שיווק אורגני ואיך עושים אותו?

שיווק אורגני: הדרך להצלחה:

פרסום בפייסבוק מתאים גם לעסקים קטנים?

כל מה שעסקים קטנים צריכים לדעת לפני פרסום בפייסבוק:

המדריך המלא לפרסום בפייסבוק עבור עורכי דין:

לחצו כדי לקרוא על פרסום בפייסבוק לעורכי דין:

כל מה שצריך לדעת על קידום ממומן לעסק:

כל מה שצריך לדעת על קידום ממומן:

השפעת המחקר האקדמי על אסטרטגיות שיווק דיגיטלי

כיצד המחקר האקדמי על אסטרטגיות שיווק דיגיטלי?

לימודי שיווק דיגיטלי בישראל: איפה ללמוד ולמה לצפות?

איפה לומדים שיווק דיגיטלי בישראל?

מה זה שיווק אורגני ואיך עושים אותו?

שיווק אורגני: הדרך להצלחה:
דילוג לתוכן