fbpx

כמה עולה פרסום בגוגל – תקציב לקמפיין ממומן בגוגל:

תקציב פרסום בקמפיין ממומן בגוגל

פרסום בגוגל – כמה עולה פרסום ממומן בגוגל – כמו בתקציב לפייסבוק, גם כאן התקציב הכולל מתחלק לעלויות לפלטפורמה ועלויות לסוכנות השיווק. 

העלויות לגוגל תלויות במספר גורמים, כמו סוג העסק, התקציב ומטרות, אך אם ניתן הערכה גסה – מומלץ לרוב העסקים להשקיע כ-100 ש"ח ביום לקמפיין עצמו (כ-3,000 ש"ח בחודש).

באשר לסוכנויות השיווק – טווח המחירים הוא 1,500-4,500 ש"ח, אך יש הרבה גורמים נוספים שיכריעו על איזו סוכנות שיווק כדאי לכם להסתמך

אז ממה מושפע ועל מה משפיע התקציב? האם הסכום 3,000 ש"ח הוא חד משמעי לכולם? איך ניתן לשפר את הקמפיין, להפחית את העלויות ולשפר את החזר ההשקעה (ROI)

על כל זאת ועוד במאמר הבא:


מעבר בקליק:

מה זה פרסום ממומן בגוגל?

פרסום ממומן בגוגל (המכונה גם Google Ads) הוא פלטפורמת פרסום מקוונת המאפשרת למפרסמים להציג מודעות בתוצאות החיפוש של גוגל ובאתרים השותפים של גוגל. 

המערכת פועלת במודל PPC (תשלום לפי קליק), כלומר אתם משלמים רק כאשר מישהו לוחץ על המודעה שלכם.

 


על מה התקציב בגוגל משפיע ?

לפני שנדבר על טווח המחירים של קמפיין ממומן בגוגל, בואו נבין על מה גובה התקציב משפיע:

היקף החשיפה : ככל שהתקציב גבוה יותר, כך המודעות שלכם יוצגו לאנשים רבים יותר.  תוכלו לקרוא כאן עוד על עלות לאלף חשיפות (CPM).

מיקום המודעות: ככל שהתקציב גבוה יותר, כך המודעה תוצג במקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש. מיקום גבוה יותר משמעו שהמודעה שלכם תקבל יותר קליקים.

עם זאת, מיקום המודעות גם מגורמים נוספים, כמו איכות המודעה ורלוונטיות מילות המפתח.

עלות לקליק (CPC): זהו הסכום שאתם משלמים עבור כל פעם שמישהו לוחץ על המודעה שלכם. עלות ה-CPC יכולה להשתנות בהתאם למספר גורמים, ביניהם תחרותיות מילות המפתח, איכות המודעה ורלוונטיות הקהל.

גוגל מנסה להוציא את התקציב היומי שלכם באופן שווה לאורך זמן. 

אם התקציב היומי שלך נמוך מאוד, ייתכן שגוגל לא תוכל להציג את המודעות שלכם בכל שעות היום, אנשים לא יראו את המודעות, לא יקליקו עליהם, וכך ה-CPC שלכם יגדל.

# מומלץ לקרוא כאן עוד על הגדרת התקציב לקמפיין ממומן בגוגל מפי גוגל עצמו.

 

מהו ציון איכות ואיך הוא משפיע על העלות לקליק?


לכל מודעה יש ציון שנקבע על פי גוגל לפי כמה גורמים:

רלוונטיות המודעה: כמה המודעה שלך קשורה למילות המפתח. 

חוויית דף הנחיתה: האם דף הנחיתה שלך מספק מידע שימושי ורלוונטי למשתמש.

שיעור הקלקה (CTR): אחוז האנשים שרואים את המודעה שלך וגם לוחצים עליה.

ככל שציון האיכות שלכם יהיה  גבוה יותר, תשלמו פחות על כל קליק ותקבלו מיקום טוב יותר בתוצאות החיפוש של גוגל.

 

ממה התקציב של גוגל מושפע?

לפי איזה קריטריונים תחליטו על תקציב הפרסום לקמפיין הממומן בגוגל?

  • נתחו מה היעדים שלכם: היעדים שלכם הם השלב הראשוני בבחירת תקציב פרסום לקמפיין בגוגל. למשל, אם העסק שלכם בנוי להכיל לקוחות חדשים רבים בבת אחת וזו מטרתכם, תצטרכו תקציב גדול יותר.
  • תחום העסק שלכם: תחומים מסוימים, כמו SEO, שירותים פיננסיים או שירותים משפטיים, נוטים להיות תחרותיים יותר בתחום הפרסום המקוון, ולכן ייתכן שתצטרכו להקצות תקציב גבוה יותר כדי להשיג את התוצאות הרצויות.
  • קהל היעד שלכם: מי קהל היעד שאתם רוצים להגיע אליהם באמצעות קמפיין הפרסום? ככל שהקהל שלכם ממוקד יותר, כך ייתכן שתצטרכו להקצות פחות תקציב.
  • האסטרטגיה השיווקית שלכם: באיזו תדירות אתם רוצים שהמודעות שלכם יוצגו? אילו סוגים של מודעות אתם רוצים להציג? האם יש פלטפורמות חברתיות שתרצו לפרסם גם בהם? האסטרטגיה השיווקית שלכם תשפיע על כמה תצטרכו להשקיע בקמפיין.
 

חשוב שתקבעו תקציב ריאליסטי לקמפיין הפרסום שלכם בהתבסס על הגורמים הללו. 

לאחר מכן, עליכם לעקוב אחר ביצועי הקמפיין ולערוך התאמות לפי הצורך.

 

טווח המחירים של פרסום ממומן בגוגל:

המחיר הממוצע לקליק (CPC) נע בין כמה שקלים לעשרות שקלים, בהתאם לתחום ולתחרותיות של מילות המפתח.

ההבדלים בתקציב הנדרש בין תחומים כמו עריכת הדין, הלבשה, פיננסי, בנקאות, שיווק דיגיטלי ועוד יכולים להיות מאות שקלים. 

היינו יכולים לתת הערכה גסה של טווחי מחירים, אך אנו חושבים שזו תהיה הערכה שלא תיתן לכם דבר.

נסביר – בנוסף להבדלים בין התחומים, יש הבדלים בתקציב גם בתחום הספציפי עליו אחראי העסק.

קחו למשל את תחום עריכת הדין  – טווח המחירים ישתנה גם בהתאם לתחום הספציפי בו עוסק עורך הדין.

לד', העלות לקליק של עורך דין נזיקין יכולה להיות זולה יותר מעורך דין לדיני משפחה. 

מעבר לתחום הספציפי שמשפיע על העלויות, חשוב שתזכרו שהעלות תלויה גם בכם ותוכלו לשפר אותה.

דרכים להוריד את העלות לקליק:

1. תבצעו מחקר מילות מפתח מעמיק. 

נתחו את המתחרים, את העלויות הממוצעות לכל ביטוי, ותבחרו מילות או ביטויי מפתח רלוונטיים לעסק שלכם. ככל שביטויי המפתח יהיו תחרותיים יותר, העלות לקליק הממוצעת שלהם תעלה ותצטרכו תקציב גבוה יותר. מומלץ להשתמש בביטויי מפתח ספציפיים יותר ('זנב ארוך'), שכן גם העלות לקליק שלהם נמוכה יותר (תוצר של רמת התחרות), וגם האנשים המגיעים מביטויים אלה בד"כ בשלים יותר לרכישה.

2. צרו כותרות, תיאורים ומודעות שימשכו את עין הגולש:

כתבו מודעות מעניינות ומשכנעות הכוללות את מילות המפתח העיקריות ומדגישות את הערך שאתם מציעים ללקוחות. תוכלו להשתמש בהרחבות מודעה כדי לספק מידע נוסף ולהגדיל את הרלוונטיות של הלידים.

3. טרגוט מדויק של קהל היעד:

כבר כתבנו רבות אודות החשיבות של פילוח קהלי יעד, וגם כאן הוא בא לידי ביטוי. ככל שהקהל יהיה ממוקד יותר, כך אולי יהיו פחות לחיצות והעלות לקליק תעלה, אך הלידים יהיו רלוונטיים הרבה יותר ויהיה לכם קל יותר לסגור איתם עסקה.

4. שיפור האתר:

ודאו שדפי הנחיתה או האתר אליהם מפנים המודעות הם רלוונטיים לתוכן המודעה, קלים לניווט, מהירים להעלאה ומותאמים לניידים.

אמנם אין קשר ישיר בין העלות לקליק לבין איכות האתר, אך אתר שגוגל מעריך יקודם בתוצאות החיפוש, יכול לשפר את שיעורי ההמרה ולהגדיל את ההחזר על ההשקעה שלכם.

5. מעקב ואופטימיזציה של הקמפיין:

עקבו אחר ביצועי הקמפיין באופן קבוע באמצעות Google Ads ו-Google Analytics. נתחו מדדים שונים כמו CPC ו- CPM, והתאימו את המודעות ומילות המפתח על בסיס תובנות אלה כדי למקסם את התוצאות.

6. מילות מפתח שליליות

אלו מילות המפתח שאתם לא רוצים שגולשים יגיעו למודעות שלכם מהם. כתוצאה מכך, המודעות מוצגות רק לאנשים שסביר יותר שיעניינו בהם, מה שמוביל לשיעורי קליקים גבוהים יותר ועלויות נמוכות יותר לקליק.

 

מה התקציב בגוגל שכדאי להתחיל איתו?

אי אפשר בלי קצת מספרים. 

למרות ההבדלים בתחומים הרבים, יש תקציב מומלץ להתחיל איתו, והוא עומד על 3,000 ₪ בחודש, כלומר 100 ₪ ביום.

עם זאת, ישנם תחומים כמו , בהם התחרות נמוכה יותר ולכן ייתכן שגם 50-80 ₪ ביום יעשה את העבודה. בפסקה הבאה נפרט על כך.

כמובן שבכל מקרה תצטרכו לבצע אופטימיזציה לקמפיין (לשפר מודעות, לבחון עלויות, להוסיף ולהוריד ביטויי מפתח ועוד) כדי שייתן לכם את התוצאות הרצויות.

בנוסף לכך, אם אתם משתמשים בסוכנות שיווק דיגיטלית, כלים לקחת בחשבון גם את ההוצאות על עבודת הסוכנות. טווח המחירים בין הסוכנויות נע בין 1,500-4,500 ₪.

כך שבסך הכל – רוב בעלי העסקים, יצטרכו להשקיע מינימום 4,500 ₪ בחודש לקמפיין בגוגל ולניהולו.

 

מה צריך לקחת בחשבון לפני בחירת התקציב לקמפיין?

נקודת המבט של כמה להשקיע בתקציב היא חשובה, אך אינה הדבר הכי חשוב.

בסופו של דבר, המטרה היא שההחזר על ההשקעה שלכם יהיה חיובי.

אם אתם מרגישים שאתם יוכלו לנהל את הקמפיין בעצמכם, תוכלו לחסוך את העלויות למשווק חיצוני. 

אך לפעמים כדאי להשקיע – בשביל לקבל תמורה טובה יותר. 

כך למשל, אם השקעתם 5,000 ₪ בפרסום ממומן בגוגל (כולל תשלום לסוכנות/למשווק), והכנסתם 10,000 ₪, כמובן שהפרסום משתלם.

אך אם הוצאתם 2,500 ₪ והכנסתם רק 2,000, תצטרכו לבצע חישוב מסלול מחדש.

 

 

האם 3,000 ₪ לתקציב פרסום זה חד משמעי?

תקציב גבוה יותר יכול להוביל ליותר חשיפות ולחיצות, מה שיכול להאיץ את האפקטיביות של הקמפיין בגוגל עבורכם.

סוכנויות שיווק בד"כ ידרשו מכם להתחיל עם תקציב של כ-100 ₪ ביום, מהסיבה הפשוטה שכך ניתן לבחון יותר מודעות, לייעל את הקמפיין מהר יותר ולהביא לכם תוצאות בהקדם.

עם זאת, יש תחומים בהם ניתן לבצע בדיקות A/B יעילות גם בתקציבים נמוכים תוך שימוש באסטרטגיות נכונות, כמו ניתוח נתוני CPM, CTR יחס המרה,, שימוש בכלי סימולטור של גוגל אדס, התמקדות בשיפור וניתוח המודעות ועוד.

 

איזה תחומים בפרסום ממומן בגוגל פחות תחרותיים ולכן אצטרך להשקיע פחות תקציב?

תחומים פחות תחרותיים בפרסום ממומן בגוגל משתנים לאורך זמן, ותלויים במגוון גורמים כמו עונתיות, טרנדים עכשוויים, וביקוש.

דוגמאות:

♦ תחומים ספציפיים: תחומים בעלי קהל יעד מצומצם יחסית עשויים להיות פחות תחרותיים, כיוון שיש פחות מפרסמים שמתחרים על אותן מילות מפתח.

♦ תחומים עונתיים: תחומים רלוונטיים לעונות ספציפיות בשנה עשויים להיות פחות תחרותיים מחוץ לעונה.

  תחומים חדשים: תחומים חדשים יחסית עשויים להיות פחות תחרותיים כיוון שיש פחות מידע זמין על מילות המפתח ועל קהל היעד.

  תחומים מקומיים: עסקים מקומיים עשויים ליהנות מתחרותיות נמוכה יותר בפרסום ממומן בהשוואה לעסקים ארציים או בינלאומיים.

 

דוגמאות ספציפיות:

1. שירותי תיקון ייחודיים: תיקון שעונים עתיקים, שחזור רהיטים איטלקיים, תיקון כלי נגינה נדירים.

2. מוצרי נישה: ציוד לטרקים מקצועיים, ציוד לקליעה בסגנון ימי הביניים, אביזרים לאפייה טבעונית.

3. שירותים מקומיים: עבודות גינון באזור כפרי, שירותי קייטרינג לאירועים קטנים, שיעורי פרטיים בתחום ספציפי.

4. מוצרים בעבודת יד: תכשיטים משובצים באבנים יקרות, בגדים בעיצוב אישי, כלי בית מקרמיקה.

זו כמובן רק רשימה חלקית, וקיימים תחומים רבים נוספים שעשויים להיות פחות תחרותיים בפרסום ממומן בגוגל.

מומלץ שטרם תקבעו תקציב, תבצעו מחקר שוק מקיף, תוך שימוש בכלי תכנון מילות מפתח, ניתוח מתחרים, ניתוח CPC ועוד.

 

כלי סימולטור של גוגל אדס לקמפיין ממומן בגוגל:

גוגל אדס מציע מספר כלי סימולטור שיכולים לעזור לכם להעריך את הביצועים הפוטנציאליים של הקידום הממומן:

1. סימולטור הצעות מחיר:

אמצעות סימולטור הצעות מחיר תוכלו לחזות כיצד שינויים בהצעות המחיר שלכם ישפיעו על מספר הראיות, הקליקים וההמרות שתקבלו.

תוכלו למצוא את סימולטור הצעות המחיר בדף "הגדרות" של קבוצת מודעות או קמפיין.

2. סימולטור תקציב:

כלי זה יאפשר לכם לחזות כיצד שינויים בתקציב היומי שלכם ישפיעו על מספר הראיות, הקליקים וההמרות שתקבלו.

ניתן למצוא את סימולטור התקציב בדף "הגדרות" של קמפיין. אופן השימוש בו הוא כך – הזינו את התקציב היומי הרצוי וצפו באומדנים עבור מדדים שונים.

3. סימולטור טווח הגעה:

כלי זה יאפשר לכם לחזות כמה אנשים יראו את המודעות שלכם בהתבסס על הגדרות הטיגוט שלך.

ניתן למצוא את סימולטור טווח ההגעה בדף "תכנון" של קמפיין.

בחרו את מילות המפתח והמיקומים הרצויים שלכם וצפו באומדנים עבור טווח ההגעה הפוטנציאלי.

4. סימולטור שופינג:

כלי זה זמין רק עבור קמפיינים של שופינג והוא יאפשר לכם לחזות כיצד שינויים בהצעות המחיר שלכם ישפיעו על הביצועים של מוצרים ספציפיים.

תוכלו למצוא את סימולטור השופינג בדף "קבוצות מוצרים" של קמפיין שופינג.

כדי להשתמש בו – בחרו את המוצר הרצוי והזינו את הצעת המחיר הרצויה.

# תוכלו לקרוא על כך הסימולטורים בגוגל כאן

לסיכום:

פרסום ממומן בגוגל יכול להיות כלי אפקטיבי להגדלת הנראות והגעה ללקוחות פוטנציאליים, אך חשוב להבין את העלויות הכרוכות בכך. 

על ידי בחירת מילות מפתח רלוונטיות, יצירת מודעות איכותיות, שיפור דפי נחיתה ואופטימיזציה מתמשכת, תוכלו למקסם את התוצאות של הקמפיין שלכם תוך שליטה בהוצאות.



שאלות ותשובות נפוצות:

ש. האם ניתן להגדיר תקציב מקסימלי?

ת. כן, אתם קובעים תקציב יומי או חודשי מקסימלי. גוגל לא יחרוג מהתקציב.

ש. איך מחשבים תקציב יומי ממוצע?

ת. את התקציב היומי הממוצע תחשבו כך – תקציב חודשי לחלק ל-30.4. לד'. תקציב חודשי -1500. נחלק ב-30.4:  כ-50 ₪ ביום. חשוב לציין שמדובר על תקציב ממוצע. כלומר, ייתכן שגוגל יוציא ביום אחד 80 ₪ ויקזז את ההוצאה ביום השני.

ש. מהי עלות הקלקה הממוצעת?

ת. זה משתנה מאוד בין תעשיות ומילות מפתח. בישראל CPC ממוצע נע בין 1-10 ₪.

ש. כיצד משלמים על פרסום בגוגל?

ת. אתם יכולים לשלם באמצעות כרטיס אשראי או הוראת קבע בכל חודש על הקליקים שקיבלתם, ודאו שאתם לא קורבנות של 'הונאת קליקים'.

ש. כמה זמן לוקח לראות תוצאות?

ת. בדרך כלל תוך כמה ימים עד שבועות, תלוי בתחום העסק, בניסיון שלכם, בתקציב, ובשינויים שתבצעו.

ש. האם כדאי להשתמש בחברת פרסום?

ת. אם יש לכם זמן ללמוד את זה בעצמכם – לא בהכרח. אבל אם אתם רוצים לחסוך זמן ולדעת שאתה בידיים טובות, שווה לשקול סוכנות מקצועית.

 

 

אנו, חברת Sivro Digital, מעניקים מגוון שירותים, בדגש על פרסום ממומן בפייסבוק, אינסטגרם וגוגל, על מנת לעזור לבעלי עסקים למתג את עצמם ולצבור לקוחות מרוצים.

השאלה הנכונה היא לא כמה עולה לפרסם בגוגל, אלא כמה תכניסו מהפרסום בגוגל. 

הצלחה שלכם היא הצלחה שלנו, ולכן נעשה הכל כדי שתצליחו.

פרסום ממומן בגוגל – הזדמנות לפרוש כנפיים! אנו מזמינים אתכם להשאיר פרטים כאן  –

כדי שנכיר לעומק וכדי שנוכל להבין מהי הדרך הטובה ביותר לקידום העסק שלכם.

# המאמר נכתב על ידי ירין כהן ועד סיברוני, מומחים לפרסום ממומן בפייסבוק מזה 4 שנים.

 

עוד מהבלוג שלנו

פרסום בפייסבוק (קמפיין בפייסבוק) לעסקים קטנים – המדריך המלא:

כל מה שעסקים קטנים צריכים לדעת לפני פרסום בפייסבוק:

שיווק דיגיטלי לעסקים – איך לוקחים את העסק ליעד הבא?

שיווק דיגיטלי – המפתח להצלחה בעידן המודרני:

שיווק אורגני בפייסבוק – קידום העסק בפייסבוק בחינם:

איך עושים שיווק אורגני בפייסבוק?

יחס המרה – מה נחשב לטוב ואיך משפרים?

יחס המרה: איך מחשבים, מה נחשב ליחס טוב ואיך ניתן לשפר אותו:

איך עושים מחקר מילות מפתח בצורה נכונה?

מה זה מחקר מילות מפתח? מה החשיבות שלו ואיך עושים אותו נכון?

חישוב ROI בפרסום ממומן ואורגני – כך תמדדו הצלחה:

איך מחשבים ROI ואיך הוא משפיע על פעולות עתידיות בעסק?

פרסום בפייסבוק (קמפיין בפייסבוק) לעסקים קטנים – המדריך המלא:

כל מה שעסקים קטנים צריכים לדעת לפני פרסום בפייסבוק:

שיווק דיגיטלי לעסקים – איך לוקחים את העסק ליעד הבא?

שיווק דיגיטלי – המפתח להצלחה בעידן המודרני:

שיווק אורגני בפייסבוק – קידום העסק בפייסבוק בחינם:

איך עושים שיווק אורגני בפייסבוק?

יחס המרה – מה נחשב לטוב ואיך משפרים?

יחס המרה: איך מחשבים, מה נחשב ליחס טוב ואיך ניתן לשפר אותו:

איך עושים מחקר מילות מפתח בצורה נכונה?

מה זה מחקר מילות מפתח? מה החשיבות שלו ואיך עושים אותו נכון?

חישוב ROI בפרסום ממומן ואורגני – כך תמדדו הצלחה:

איך מחשבים ROI ואיך הוא משפיע על פעולות עתידיות בעסק?
דילוג לתוכן