fbpx

פרסום ממומן בפייסבוק לעסקים

אפשר לדלג בקליק:


 מטרתו של פרסום ממומן בפייסבוק לעסקים הוא להרחיב את מאגר הלקוחות של בעל העסק, ולהכניס עוד כסף למשרד. זה משתלם? 

מה היתרונות והחסרונות? למי זה מתאים? איך לעשות פרסום ממומן בפייסבוק? איך מגדילים באמצעותו מכירות? באיזה כלי עזר ניתן להשתמש? הכל במאמר הבא.


איך עובד פרסום ממומן בפייסבוק ?

 נסביר בקצרה איך זה עובד – אתם משלמים לפלטפורמה כל חודש, והיא בתמורה חושפת את המודעות שבניתם לקהל הרחב. 

באמצעות כך, המוצר או השירות שאתם נותנים יקבל חשיפה לאלפי הגולשים בפייסבוק (לאחר פילוח קהל היעד), ויגדל מאגר הלקוחות שלכם.

הצעד האחרון הוא – לסגור עסקאות עם הלקוחות ולהגדיל את הכנסת העסק. 

 

מתאים לכל העסקים?

רבים פונים אלינו בשאלה האם כדאי לכל בעל עסק לשווק בפייסבוק. התשובה היא לא. 

ישנם עסקים שפייסבוק פשוט לא טוב עבורם, כמו עסקים שמוכרים מוצרים זולים מאוד, עסקים מורכבים מדי, עסקים עם קהל יעד מאוד קטן או עסקים שעוסקים בתחומים רגישים (פוליטיקה, דת הימורים..). 

לכל שאר העסקים, פרסום בפייסבוק יכול להועיל – אם עושים אותו נכון. 

מניסיוננו, ישנם בעלי עסקים רבים שצוברים המון לקוחות חדשים מהקמפיין, כמו עורכי דין (ברוב התחומים), מאמני כושר, חברות מטבחים, מספרות, יועצים ומאמנים אישיים בתחומים שונים, ועוד ועוד…  

איך לקדם את העסק/ המוצר/ השירות ברשתות החברתיות?

ישנן שתי דרכים לקידום עסק  – אורגני וממומן. האופציה של קידום אורגני היא אופציה מעולה, אך בואו נשים את הפוקוס כרגע על פרסום ממומן (לקריאה על ההבדלים בין ממומן לאורגני לחצו כאן) ברשתות החברתיות.

פרסום ממומן ניתן לעשות במספר פלטפורמות, כמו פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, טוויטר, גוגל ועוד, הכל בהתאם לקהל היעד שלכם ולתקציב שברשותכם. 

למה דווקא פייסבוק? 

פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם (מונה כ-2 מיליארד משתמשים פעילים!), והיא הפלטפורמה שתוציאו עליה, בד"כ, את הסכום הכי קטן על עלות לאלף חשיפות (CTM). 

ודבר נוסף – להרבה עסקים זה פשוט עובד! אז למה לא?

 

אדם עם משקפת רואה פייסבוק בעיניות


פרסום ממומן בפייסבוק לעסקים:

מתחלק לשתי דרכים עיקריות:

קידום פוסטים. בדרך זו אתם כותבים פוסט, ומשלמים לפייסבוק על מנת שהפוסט יקודם וייחשף לאנשים נוספים. 

איזה פוסטים מקדמים? מומלץ לקדם פוסטים שאתם רואים בעינכם כחשובים ומניעים לפעולה, פוסטים חשובים שלא קיבלו מספיק חשיפה או פוסטים שאתם רוצים שתהיה להם יותר חשיפה.

הקמת קמפיין בפייסבוק דרך הביזנס מנג'ר. הקמת קמפיין שונה לחלוטין מקידום פוסט והיא הדרך המומלצת יותר בעיננו לרוב העסקים (בהתאם למטרות העסק). 

כאן לא מדובר על קידום פוסט באופן חד פעמי, אלא על מספר רב של מודעות שנחשפות לקהל היעד. 

בדרך זו, תקבלו הרבה יותר לידים (לקוחות פוטנציאליים), אך חשוב מכך, הם יהיו רלוונטיים עבורכם = לידים איכותיים. 

בגדול זה עובד כך – ככל שמצטברים נתונים לומדים לאלו מודעות הקהל מתחבר, ובהתאם לכך משקיעים בהן את התקציב. 

דרך זו דורשת את הבנת הפלטפורמה, פילוח קהל יעד, ביצוע אופטימיזציה (ייעול) יומית, כתיבת מודעות ממירות, וביצוע שינויים בהתאם לנתונים. 


מה ההבדלים בין קידום פוסט ממומן לפרסום קמפיין ממומן ?

ישנם מספר הבדלים משמעותיים:

♦ קמפיין הוא תהליך ארוך יותר ומחושב, שדורש בניית אסטרטגיה עסקית והגדרת מטרות. 

♦ בפרסום ממומן יש כלי עזר רבים יותר למדידת ביצועי הקמפיין.

♦ בפרסום מבצעים אופטימיזציה למשך זמן רב יותר, תוך כדי שהקמפיין באוויר. 

כך אפשר לייעל את התוצאות ולבחון בשטח למה הקהל מתחבר יותר (שיטת A/B Testing).


איך בנוי קמפיין בפייסבוק?

הפרויקט בנוי כמו בובת מטריושקה ונראה כך –
קמפייןבנוי מסדרת מודעות כל סדרה בנויה ממספר מודעות.
שיטת העבודה משתנה ותלויה בקמפיינר או בסוכנות השיווק.

שיטת העבודה שלנו, סוכנות Sivro Digital – 

אנו יוצרים מספר סדרות מודעות (מתחילים ב-5 ומסיימים ב-3, אך תלוי תקציב), עם מודעת טקסט נפרדת וממירה לכל סדרה.
למודעות בתוך הסדרה אנו משנים את התמונות שיופיעו בפוסט עצמו.

בדרך זו אנו בודקים אלו טקסטים עובדים הכי טוב ולאיזה תמונות קהל היעד הכי מתחבר, ומשקיעים את התקציב בהתאם. 

כך אנו רצים עם המודעות והקריאייטיב (תמונות וסרטונים) שהקהל הכי מתחבר אליהם. 

כמובן שלעיתים צריך לבצע שינויים (בגלל שחיקת המודעות) ואנו עושים אותם בהתאם 

(אם זה אופטימיזציה נוספת, כתיבת מודעות נוספות, שינוי קריאייטיב, שינוי דף הנחיתה).

מה חשוב לדעת כדי לנהל את התוכנית הממומנת בפייסבוק?

1. הבנת הפלטפורמה והסתגלות לשינויים בה גם אם אתם גולשים שנים בפייסבוק, סביר להניח שלא תדעו איך עושים ממומן בפייסבוק. 

קמפיין אנו פותחים באמצעות הביזנס מנג'ר, שזו המערכת המקצועית לשיווק בפייסבוק ובאינסטגרם. שם הכל קורה.

פייסבוק עצמה מסבירה איך יוצרים חשבון עסקי ומרימים קמפיין, תוכלו לקרוא על זה פה –
https://www.facebook.com/business/help/1710077379203657?id=180505742745347

2. פילוח קהל יעד – הגדרה של קהל היעד משמעותית מאוד בבניית קמפיין בפייסבוק.

הדבר הראשון שצריך לעשות בעל העסק והקמפיינר איתו הוא עובד זה הבנה של איזה קהל מתאים למוצר או לשירות שאנו מוכרים. 

ניתן לטרגט את קהל היעד בהמון דרכים – אם לפי מגדר, גיל, תחומי עניין, מיקום ועוד. 

צריך לזכור שיש כמות עצומה של גולשים באופן יומיומי בפייסבוק, 

ואנו מטרגטים את קהל היעד כדי שהתקציב שלנו ייצא על הגולשים הרלוונטיים ביותר. 

לקריאה מעמיקה על פילוח קהל יעד.

3. הטמעת פיקסל – פייסבוק לא סתם עוקבת אחרינו. 

באמצעות המעקב של פייסבוק והטמעת הפיקסל בדף הנחיתה ובדף התודה, פייסבוק יודעת לזהות במה אנשים התעניינו לאחרונה 

ובהתאם לכך להעלות להם מודעות ממומנות מתאימות. 

תחשבו על זה – אם אתם מחפשים חופשה בחו"ל – איך פתאום כל הפייסבוק שלכם מפוצץ במודעות על דילים בחו"ל? 

באמצעות הפיקסל של פייסבוק. כך המודעות שלנו יוצאות לאנשים הנכונים.

4. ביצוע אופטימיזציה ויכולת ניתוח נתונים – 

על מהי אופטימיזציה נרחיב בהמשך, אך בקצרה – 

אנחנו לא מקימים קמפיין ומקווים שהוא יביא לנו לידים משמיים. 

צריך לבצע אחריו מעקב יומיומי ולעשות בו שינויים במקרה הצורך – 

בדיוק כמו שאתם מוציאים את חיית המחמד שלכם לטיול יומיומי.

5. כתיבת מודעות מסקרנות וממירות לפעולה – שלב כתיבת המודעות מגיע לאחר פילוח קהל היעד, כך שתוכלו לכוון את המודעות לקהל היעד שלכם. 

כתיבת מודעות ממירות היא תורה שלמה ואין בה שחור ולבן, אבל ישנו מבנה מסוים שלרוב עובד טוב יותר (נרחיב על כך בהמשך).

כמובן שכתיבת המודעה תלויה גם בנושא ובקהליו. 

במידה והכתיבה שלכם לא מספיק טובה או שאתם לא בטוחים מה עובד ומה לא – אנו נשמח לסייע. 

דוגמא לחשיבות ההסתגלות לשינויים:

משווקים דיגיטליים או בעלי עסקים שמפרסמים בעצמם, תמיד צריכים למצוא פתרונות לשינויים שפייסבוק עשתה בלי התראה מראש, ובלי לשאול אותנו אם זה מוצא חן בעיננו.

זה יכול להיות דברים פעוטים כמו שינויי מיקום של לחצנים, אך ישנם גם שינויים בעייתיים יותר שדורשים פתרונות יצירתיים.

# לדוגמא –

חלק משמעותי מטרגוט קהל היעד הוא בחירת המיקום שלו. עד כה קמפיינרים היו בוחרים מיקום על המפה שהוא מהווה את קהל היעד שלהם. 

למשל, אם יש לך מספרה בנתניה – ברור שקהל היעד הוא מאזור נתניה והסביבה הקרובה.

אך ביום בהיר אחד סוכנויות דיגיטל רבות (גם אנחנו) נתקלו בשינוי לא מתוכנן –

בחירת מקום מסוים כוללת מעתה גם אנשים שהיו במקום הזה לאחרונה. 

כך זה יצר מצב שמודעות מגיעות לגולשים שבכלל לא גרים באזור ואז הן לא רלוונטיות עבורם. 

אם נחזור לדוגמת המספרה – יכולים להגיע פרטים לקביעת תור מאנשים שהיו לאחרונה בחופשה בנתניה אבל גרים בכלל באילת. 

זה יוצר שתי בעיות – 1. הלידים פחות רלוונטיים. 

2. התקציב שלנו מתבזבז על האנשים הלא נכונים.

סוכנויות הדיגיטל עדיין מחפשות את הפתרון המושלם לבעיה זו, אבל מטרת הדוגמא הייתה להמחיש את החשיבות של הסתגלות לשינויים תוך כדי ריצה.   

מה זה אופטימיזציה לקמפיין בפייסבוק ?

אופטימיזציה היא ייעול הקמפיין, במטרה שישיג את מטרותיו. 

כששואלים איך לעשות פרסום ממומן בפייסבוק זה חשוב, אך חשוב לא פחות זה לדעת איך לנהל אותו 

הניסיון משחק תפקיד חשוב בביצוע אופטימיזציה, אך בכל מקרה מדובר על ניסוי וטעייה.  

אנו ב- Sivro Digital עושים אותה כך – אנו מנתחים אלו מודעות עובדות טוב יותר ואלו נשחקות  – בהתחשב בעלויות הליד, בטקסט עצמו, בתמונות, בפלטפורמה, במין וכו', ובהתאם לכך אנו משקיעים את התקציב. 

כמו כן, חשוב לזהות מתי צריך לכתוב מודעות חדשות, להחליף או להוסיף תמונות, או אולי לבצע שינויים בדף הנחיתה. 

לא עובר יום שאנחנו מוותרים על אופטימיזציה (בד"כ כל בוקר), ובאמצעות כך אנו משקיעים את התקציב איפה שעובד – 

ומשיגים את מטרות הקמפיין (לידים חדשים, הרשמה לוובינר/ להרצאה, שימור לקוחות..)

מה היתרונות והחסרונות בשיווק ממומן בביזנס מנג'ר?

אם אתם רוצים להרחיב את מעגל הלקוחות של העסק שלכם, לקרוא לאנשים להירשם לוובינר, לצבור חשיפה ועוד – 

הקמת קמפיין ממומן בפייסבוק היא אופציה מעולה. 

במסגרת הקמפיין כותבים מודעות ממירות ומכוונות לקהל היעד, במטרה למשוך לקוחות חדשים ולהגיע למצב של ROI חיובי.  

יתרונות וחסרונות:

יתרון

חיסרון

חשיפה רחבה לקהל יעד ממוקד

עלות גבוהה

יכולת למדידה ופיקוח על תוצאות הקמפיין

צורך בידע וניסיון

אפקט ויראלי

יכול להוביל לתגובות שליליות

אפשרות להגיע ללקוחות פוטנציאליים גם כאשר הם לא מחפשים את המוצר או השירות שלך

לא מתאים לכל סוגי העסקים

בואו נפרט כל יתרון וחסרון-

יתרונות:

חשיפה רחבה לקהל יעד ממוקד: פייסבוק מאפשרת למפרסמים להגיע לקהל יעד ממוקד על בסיס קריטריונים רבים, כגון גיל, מין, מיקום, תחומי עניין ועוד.

יכולת למדידה ופיקוח על תוצאות הקמפיין: פייסבוק מספקת למפרסמים מידע מקיף על ביצועי הקמפיינים שלהם, כגון מספר הצפיות, הקלקות, ההמרות, עלויות ועוד.

אפקט ויראלי: מודעות בפייסבוק יכולות לעורר מעורבות גבוהה בקרב המשתמשים, מה שיכול להוביל לחשיפה רחבה יותר ולצבירת אמון, אך גם לתגובות שליליות וביקורות בקרב הגולשים.

אפשרות להגיע ללקוחות פוטנציאליים גם כאשר הם לא מחפשים את המוצר או השירות שלך: פייסבוק מאפשרת למפרסמים להציג את המודעות שלהם גם למשתמשים שאינם מחפשים את המוצר או השירות שלהם באופן ישיר.

חסרונות:

עלות: אנו, כמו סוכנויות דיגיטל נוספות, לא ממליצים להתחיל לפרסם באופן ממומן עם תקציב שהוא פחות מ- 2,000 ₪ בחודש. 

כמובן שזה תלוי עסק ויש יוצאי מן הכלל, אך בתקציב נמוך פייסבוק פשוט לא יחשוף מספיק את המודעות שלכם ולכן לא יגיעו אליכם מספיק לידים.

צורך בידע וניסיון: כדי ליצור מודעות יעילות בפייסבוק, יש צורך בידע וניסיון בתחום הפרסום הדיגיטלי.

יכול להוביל לתגובות שליליות: מודעות בפייסבוק יכולות לעורר תגובות שליליות מצד הגולשים, גם אלו שאפילו לא רכשו את המוצר או השירות.

לא מתאים לכל סוגי העסקים: ייתכן ועסקים עם קהל יעד קטן או עסקים שמוכרים מוצר זול במיוחד יעדיפו פרסום באופן אחר. הסיבה לכך היא שהכסף שהם יכניסו מאותו מוצר לא יכסה להם את ההוצאה של התקציב לפייסבוק.


מה זה החזר השקעה - ROI - Return on Investment?

ROI הוא מדד באמצעותו בודקים האם כדאי לבצע פעולה בהתחשב בהשקעה מול ההכנסה.

 לדג' – ROI חיובי:

אם אתם בוחרים להוציא על תקציב ממומן 2,000 ש"ח בחודש, פלוס 2,000 ש"ח לקמפיינר – 

ומכניסים מהקמפיין 5,000 ש"ח, אז אתם ב- ROI חיובי ומשתלם לכם להמשיך לרוץ עם הקמפיין. 

♥ חשוב לציין שהחודש הראשון לרוב לא מספיק לבדיקה. כלומר, גם אם אתם ב- ROI שללילי כעבור חודש – 

עדיין אל תסיקו מסקנות בנוגע להכנסות (תסיקו מסקנות לגבי אופי הקמפיינר, שיתוף הפעולה, מקצועיות), כי זה השלב בו עדיין מבצעים אופטימיזציה כדי לייעל את הקמפיין. 

בפשט של הדברים, ROI חיובי מדבר על הכנסה גדולה יותר מהשקעה ו- ROI שלילי הכוונה להשקעה שגדולה יותר מההכנסה. 

אם נתבונן על המורכבות של העניין – נראה שיש נתונים כמו חיזוק המותג ושימור לקוחות שיכולים לבוא לידי ביטוי בכסף רק בעתיד. 

לדו'- ROI שלילי:

 עסק חדש לחנות בגדים מוציא 2,000 ₪ תקציב חודשי על פייסבוק ואינסטגרם. 

בפועל – הוא מכניס רק 1500 ₪ = ROI שלילי. אז הוא בכיוון לא נכון?  אלא שבחודש הזה החנות קיבלה חשיפה רחבה יותר והיא יכולה לראות תשואות מכך רק בהמשך. 

לכן חשוב לזכור – אמנם לפרסום ממומן יש השפעה מיידית על המוצר או העסק – 

אבל לעיתים בשביל לראות רווחים ולהיות ב- ROI חיובי  צריך להמתין בסבלנות. 

איך לדעת אם השיווק בפייסבוק עובד?

כדי לבדוק את התוצאות שלנו, פייסבוק נותנת לנו מספר כלים:

סכום שהוצא (תקציב)

תוכלו לראות כמה הוצאתם פר קמפיין, סדרת מודעות ואפילו פר מודעה

חשיפות

מספר הפעמים שהמודעה נראתה בפיד של הגולשים

תדירות

מספר הפעמים שהמודעה הופיעה לכם בפיד (מתייחס לאדם בודד).

לייקים + רגשות (נכלל במעורבות)

כמה לייקים או כל רגש אחר קיבלה המודעה

תגובות (נכלל במעורבות)

מראה כמה תגובות קיבלתם על כל מודעה

קליקים על קישור

מספר הקליקים על הקישור שהעלתם למודעה (דף נחיתה/אתר).

עלות לקליק

כמה עלה לכם כל קליק בהתייחס לתקציב שהמודעה הוציאה

כמות לידים

כמה אנשים השאירו פרטים בדף הנחיתה שלכם

עלות לליד

כמה עלה לכם כל לקוח פוטנציאלי (מספר הלידים לחלק לתקציב שהוצא).

# יש עוד קריטריונים רבים שפייסבוק מציעה לבחינת התוצאות. הקריטריונים משתנים הן בהתאם לסוג הקמפיין והן בהתאם לרצון הקמפיינר.

איפה כדאי לפרסם את העסק?

 אז כמובן שיש עסקים שמתאים להם יותר לפרסם בפייסבוק. 

יש עסקים שמתאים להם יותר לפרסם בגוגל. יש עסקים שמתאים להם בכלל טיקטוק, יוטיוב או טוויטר. 

יש עסקים שמפרסמים במספר פלטפורמות במקביל. ויש עסקים שכלל לא מתאים להם פרסום ממומן. 

 שאלה זו קשורה באופן ישיר למספר גורמים, כמו סוג העסק, מטרת הקמפיין, התקציב שלכם, וקהל היעד שמכוונים אליו. בכל מקרה, מוזמנים להתייעץ איתנו (: 

להשארת פרטים לחצו על צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם. 


האם מספיק לפרסם מודעות פרסומיות רק בפלטפורמה אחת?

אם אתם רק מתחילים עם פרסום ממומן, ייתכן שתרצו להתחיל בפלטפורמה אחת בלבד כדי ללמוד את היסודות 

ולהבין כיצד הקמפיין פועל ומה ההכנסות שמגיעות דרכו. 

לאחר מכן, בהתאם לתקציב ולידע שלכם, תוכלו להרחיב את הקמפיין לפלטפורמות נוספות.

יתרונות של פרסום ממומן בפלטפורמות מרובות:

♦ הגעה לקהל רחב יותר

♦ שיפור המודעות למותג

♦ שיפור המכירות

 

בסופו של דבר, ההחלטה אם להעלות מודעות פרסומיות רק בפלטפורמה אחת או בפלטפורמות מרובות היא החלטה שצריכה להתחשב במטרות, בתקציב, ובקהל היעד. 

כמובן שתמיד כדאי ורצוי להתייעץ עם איש מקצוע או עם סוכנות שיווק דיגיטלי.

מה התפקיד של קמפיינר/ מומחה לשיווק?

מומחה לשיווק הוא איש מקצוע שאחראי על תכנון, ביצוע וניהול קמפיינים שיווקיים. 

לקמפיין/תוכנית/פרויקט יכולות להיות מטרות שונות, כמו הגברת המודעות למותג, לעורר עניין במוצר או בשירות, או לעודד אנשים לרכוש את המוצר או השירות שלכם.

נכניס את תפקידי הקמפיינר לטבלה: 

תפקיד:

תיאור:

הגדרת מטרות הקמפיין

הגדרת מטרות ברורות לקמפיין, כגון הגדלת המודעות למותג, גיוס לקוחות חדשים, או הגדלת המכירות.

מחקר שוק

ביצוע מחקר שוק כדי להבין את קהל היעד של הקמפיין, כגון נתונים דמוגרפיים, התנהגותיים ופסיכולוגיים.

פיתוח אסטרטגיה

פיתוח אסטרטגיה לקמפיין, כגון המסר של הקמפיין, ערוצי השיווק שבהם ישתמש הקמפיין, ואת התקציב של הקמפיין.

יצירת תוכן

יצירת תוכן לקמפיין, כגון מודעות, דפי נחיתה, בלוגים, סרטונים, ועוד.

פרסום וקידום הקמפיין

פרסום וקידום של הקמפיין בהתבסס על מטרותיו.

אופטימיזציה

קריאת הנתונים בצורה נכונה, וביצוע שינויים המתבססים על נתונים אלו (כמו הבנה שמודעות נשחקו וצריך להחליפן, הבנה שהבעיה היא דווקא דף הנחיתה ועוד).

ניתוח תוצאות הקמפיין

ניתוח של תוצאות הקמפיין כדי לקבוע אם הקמפיין היה מוצלח.

אלו כישורים ותכונות חשובים למומחה לשיווק?

יצירתיות: קמפיינר צריך להיות יצירתי כדי לפתח מסרים ותכנים שיווקיים יעילים, לכתוב מודעות ממירות ולשנות כשמשהו לא עובד.

אנליטיות: מומחה לשיווק צריך להיות בעל כישורי אנליטיקה כדי לנהל את התקציב ולנתח את הנתונים הרלוונטיים, כמו עלויות שונות בקמפיין.

תקשורת: קמפיינר צריך להיות בעל כישורי תקשורת טובים כדי לתקשר עם הלקוחות, ולגלות סבלנות, הקשבה ואמפתיה.

ניהול זמן: מומחה לשיווק צריך להיות מסוגל לנהל את זמנו בצורה יעילה כדי לעמוד בלוחות הזמנים.


מה ההבדל בין ממומן בפייסבוק לממומן בגוגל?

גוגל על רקע כחול

 

נציג שלושה הבדלים משמעותיים –

  1. בפייסבוק תשלמו לפי עלות לאלף חשיפות, בעוד בגוגל שיטת התשלום שונה – ושם תשלמו לפי מספק קליקים.
  2. פרסום בגוגל מתאים יותר לעסקים שרוצים תוצאות מיידיות ושתחום העסק שלהם מחופש בגוגל. 
  3. פרסום בפייסבוק גם הוא מביא תוצאות מיידיות, אבל בפייסבוק הלקוח עובר תהליך ממוקד יותר – וכך לא רק שהסיכוי שלו להשאיר פרטים גבוה יותר, אלא גם שהסיכוי שלו להישאר לקוח קבוע שלכם גובר.
 


מה ההבדל בין ממומן בפייסבוק לבין ממומן בטיקטוק?

 

קהל יעד: פייסבוק היא פלטפורמה רחבה עם מגוון רחב של קהלים, אך מיוחסת לאנשים בוגרים יותר. גם בטיקטוק נמצאים מגוון האוכלוסייה, אך היא פלטפורמה פופולרית יותר בקרב בני נוער וצעירים.

  • סוג תוכן: פייסבוק מאפשרת לפרסם מגוון רחב של תוכן, כולל תמונות, סרטונים, ומודעות טקסט. טיקטוק מתמקד יותר בסרטונים קצרים. 
  • מטרות: עוזר בעיקר בקידום המכירות והמודעות למותג. פרסום ממומן בטיקטוק יעיל בעיקר ביצירת מודעות למותג ובגידול הנאמנות למותג.  
  • עלות: עלות פרסום בפייסבוק משתנה בהתאם לגורמים שונים, כגון גודל קהל היעד, סוג התוכן, ומטרות הקמפיין. עלות פרסום בטיקטוק משתנה בהתאם לפופולריות של המודעה והזמן של היום שבו היא מופיעה.

# על ההבדלים שבין קמפיין ממומן בפייסבוק לאינסטגרם 


כמה כתיבת המודעות חשובה ואיך עושים את זה נכון?

כתיבת הקופי לקמפיין יכולה להכריע את הצלחת הקמפיין, פשוטו כמשמעו. 

תחשבו שחוץ מכם, סביר מאוד שיש לכם לפחות מספר מתחרים, ולעיתים אף עשרות ומאות מתחרים. 

זו בדיוק הסיבה שאתם צריכים למשוך את עין של הקהל שלכם כבר בפתיחת המודעה. 

נציג בפניכם טמפלט למודעה שבנויה היטב:

א. פתיחה – החלק העליון של המודעה – הכותרת והמלל שמופיע בהתחלה (לפני שלוחצים "קרא עוד..") חייבים לגרום לגולש להתעכב על המודעה שלכם. 

כך לדוגמא אם אתם עורכי דין, אפשר לפתוח בגובה הפיצויים שהשגתם ללקוח.

ב. גוף המודעה – מתחלק לשניים:

  • תציפו את הבעיה/ הבעיות של הלקוח, אלה שבגללן הלקוח צריך אתכם.
  • הציגו את עצמכם בקצרה, את הניסיון שלכם ואת הדרך בה תוכלו לפתור ללקוח את הבעיה שלו באמצעותכם.    

                            

 ג. סיום – תסיימו את המודעה בקריאה לפעולה. זה יכול לדוגמא להראות כך: "לחצו על הקישור למטה וניצור קשר בהקדם".

♠ ניתן להוסיף בסוף הגוף הצעה מפתה / הנחה שתסקרן את הלקוח

♠ ניתן לכתוב שיש מקומות מוגבלים

♠ חשוב לזכור, כתיבת המודעה חייבת להיות רלוונטית לקהל היעד

♠ בגדול הטמפלט הזה נכון לכלל המודעות, אבל זה תלוי עסק וקופירייטר.

♠ ישנו מיתוס שמודעות ארוכות לא עובדות טוב – מהניסיון שלנו, המיתוס הזה לא נכון. יש עסקים שמודעות ארוכות יהיו נכונות יותר עבורם ויש עסקים שדווקא המודעות הקצרות יעבדו טוב יותר.

♠ בכל מקרה, ניתן לבדוק לאלו מודעות קהל היעד מתחבר יותר (על פי שיטת A/B Testing) ולהשקיע שם את התקציב.

איך לבחור משווק דיגיטלי / סוכנות שיווק דיגיטלי לעסק?

1. תבינו מה מטרת הקמפיין הממומן  – להרחיב את מאגר הלקוחות? לחזק את המותג? לעבוד על שימור לקוחות? 

אתם לא חייבים לדעת באיזה פלטפורמה אתם רוצים לעשות את הקמפיין, תמיד אפשר להתייעץ עם המשווק הדיגיטלי.

2. ניסיון – פנו לסוכנות דיגיטל או למשווק פרילנסר שיש לו ניסיון בניהול קמפיינים, בפרט בפלטפורמה הנכונה לעסק שלכם. 

יש אנשים שמחפשים רק משווקים עם מומיות בתחום שלהם. יכול להיות לכך יתרונות, כמו היכרות של קהלי היעד, זיהוי סגנון המודעות שעובד וכו', 

אך גם חסרונות, כמו שחיקה, תחרות  עם מודעות דומות וכו'.

3. תבדקו את איכות האתר וההשקעה בו אתר בסגנון מקצועי, שמופיעים בו מאמרים רבים על התחום והסבר רהוט ומובן לגולש, 

יכול להעיד על רצינות של סוכנות הדיגיטל ועל השקעה בלקוח.

4. תקשורת ואינטואיציה – דברו עם המשווק, תראו אם אתם על אותו גל, תנסו לזהות אם יש בו את האמביציה לגרום לעסק שלכם להצמיח כנפיים. 

תבדקו את יחסי האנוש של המשווק, אם הוא יודע להקשיב כשצריך ולתת עצות מועילות כשצריך, תזהו עד כמה האינטרס שלו (המובן לגמרי) זועק ומוחצן. 

אתם כנראה לא תהיו הלקוחות היחידים, אבל אתם צריכים לקבל הרגשה כאילו אתם הלקוח היחיד.

והכי חשוב – לכו עם האינטואיציה שלכם, לא חסר משווקים היום בשוק.

5. הגדירו תקציב – טווח המחירים שגובה משווק דיגיטלי הוא בין 2000 ל- 5000 ₪. 

טיפ שלנו – כמובן שכסף זה פקטור חשוב, אבל בניגוד לתחומים אחרים, בשיווק דיגיטלי אל תחפשו את הזול ביותר – אלא את המחיר שעומד בתקציב שלכם. קחו בחשבון שאתם צריכים לשלם גם לפלטפורמה עצמה.

שאלות שאפשר לשאול כדי לוודא שאיש השיווק מקצועי:

  • מהו הניסיון שלכם בכלל ובפרט בתחום שלי?
  • איך הגעתם לתחום? (רק אם יש לכם סבלנות)
  • מהן המטרות בקמפיין ואיך תשיגו אותן?
  • מהם הכלים והטכנולוגיות שאתם משתמשים בהם?
  • איך אתם מודדים את ההצלחה של הקמפיינים שלכם?
  • מה המחיר שאני צריך לשלם בחודש? (תשלום לפלטפורמה ולמשווק).
  • האם יש דילים כלשהם?


למי מתאים שיווק בפייסבוק? לעסקים גדולים או קטנים?

שיווק בפייסבוק יכול להתאים לעסקים גדולים וקטנים כאחד.

 ההתאמה תלויה במספר גורמים:

סוג העסק: פייסבוק היא פלטפורמה נרחבת ולכן מתאימה לעסקים מגוונים. 

עסקים קטנים, כמו בעלי עסקים עצמאיים או חנויות מקומיות, יכולים להשתמש בפייסבוק לקידום והגדלת הנוכחות המקומית שלהם. 

עסקים גדולים יכולים להשתמש בפייסבוק ליצירת מודעות ממומנות וליצור קהלים מתוך לקוחות רבים.

תקציב: ההוצאה על שיווק בפייסבוק תלויה בתקציב שלכם. 

אתם יכולים לבחור כמה להוציא על השיווק בפייסבוק, אבל אם אין לכם שום מושג בניהול קמפיינים, כדאי שתתייעצו עם משווקים דיגיטליים תחילה.

♦ מטרות השיווק: פייסבוק מציעה כלים שונים למיתוג, למכירות, לקידום אתרים ועוד. 

מהלך הפרסום בפייסבוק צריך להיות מותאם למטרות המסחריות של העסק.

יעילות וקהל יעד: פייסבוק מאפשרת לכם לקבוע את קהל היעד שתרצו להגיע אליו בצורה מדויקת. 

המשמעות היא שאפשר להשתמש בפייסבוק לסנן את הקהל שמעוניין במוצרים או השירותים שלכם, 

מה שיכול להיות יעיל גם לעסקים קטנים וגם לעסקים גדולים.

מה התקציב המומלץ להוציא על Facebook?

כמו שכבר בטח הבנתם, אנחנו לא מתיימרים לספק תשובות חד משמעיות, פשוט כי הן תלויות במספר גורמים. 

התקציב שאתם בוחרים לפלטפורמה תלויים בסוג העסק, בגודל קהל היעד שתרצו להגיע ולהיחשף בפניו, במטרות הקמפיין ועוד.

מה שכן, אנחנו יכולים לדבר על שיטת העבודה שלנו ועל הניסיון שלנו בתחום השיווק הדיגיטלי.

ברוב המקרים, אנו ממליצים ללקוחות שלנו להתחיל עם תקציב של לפחות 2000 ₪ בחודש (כ-70 ₪ ביום). 

הסיבה לכך היא שאנחנו רוצים שפייסבוק יחשוף מספיק את המודעות לקהל היעד.

זו גם הסיבה שאנחנו לא מרימים קמפיין לכל סוג עסק. 

לד' עסק שמוכר מוצר אחד ב-20 ₪ כנראה לא ירוויח משיווק ממומן בפייסבוק, ולכן נמליץ לו על דרכים אחרות לקידום המוצר.

סיכום – סוכנות השיווק Sivro Digital :

בעלי עסקים היו מאז ומתמיד מוטרדים בנוגע לשיווק העסק ופיתוחו. 

עם התפתחות העולם הדיגיטלי,  בזכותה ניתן בין היתר לעשות פרסום ממומן בפייסבוק ואינסטגרם, קל יותר לעסק מתחיל לצבור תאוצה, 

ולעסק ותיק לצבור לקוחות נוספים, אך חייבים לדעת לעשות את זה נכון. 

התחרות עצומה, ובעלי העסקים לא יודעים באיזה מומחה פרסום ממומן לבחור ואיך.

נציג את עצמנו – אנו, חברת Sivro Digital, מעניקים מגוון שירותים, בדגש על פרסום ממומן בפייסבוק, אינסטגרם וגוגל, 

על מנת לעזור לבעלי עסקים למתג את עצמם ולצבור לקוחות מרוצים.


למה אנחנו

אמנם קלישאה אבל נכון – הצלחה שלכם היא הצלחה שלנו, ולכן נעשה הכל כדי שתצליחו.

פשוט מאוד – כיף יותר לעבוד עם לקוח מרוצה, לקוח מרוצה נשאר זמן רב ומביא לקוחות נוספים, וכן הרגשת הסיפוק שאנו חווים מהצלחה של עסק שקידמנו היא מצוינת. לכן – זו לא קלישאה, הצלחה שלכם היא באמת הצלחה שלנו. 

פרסום ממומן בפייסבוק לעסקים – פשוט עובד! אנו מזמינים אתכם להשאיר פרטים כאן  –

כדי שנכיר לעומק וכדי שנוכל להבין מהי הדרך הטובה ביותר לקידום העסק שלכם.

# מאמר זה נכתב על ידי ירין כהן ועד סיברוני, מומחים לפרסום ממומן בפייסבוק ובגוגל מעל לשלוש שנים.

עוד מהבלוג שלנו

איך משיגים לקוחות לעסק – 9 הדרכים הטובות ביותר

9 דרכים להשיג עוד לקוחות לעסק שלכם:

פילוח קהל יעד – מהו ואיך בונים אותו? (2024)

איך בוחרים ומשמרים את קהל היעד? כך תבנו לעצמכם קהל לקוחות נאמן:

איך לכתוב מודעות בפייסבוק?

:הדרכים לכתיבת מודעות בפייסבוק

איך לקדם את האתר בגוגל? (2024) – מדריך פרקטי:

כל השלבים לקידום האתר שלכם בגוגל:

פרסום אתרי איקומרס בגוגל ממומן – רווחי? מומלץ? מתאים לכולם?

גם אתם מתלבטים היכן לעשות פרסום ממומן לאתר איקומרס? המאמר הבא בשבילכם

פרסום ממומן בגוגל – איך עושים את זה נכון?

הכל על פרסום ממומן בגוגל:

איך משיגים לקוחות לעסק – 9 הדרכים הטובות ביותר

9 דרכים להשיג עוד לקוחות לעסק שלכם:

פילוח קהל יעד – מהו ואיך בונים אותו? (2024)

איך בוחרים ומשמרים את קהל היעד? כך תבנו לעצמכם קהל לקוחות נאמן:

איך לכתוב מודעות בפייסבוק?

:הדרכים לכתיבת מודעות בפייסבוק

איך לקדם את האתר בגוגל? (2024) – מדריך פרקטי:

כל השלבים לקידום האתר שלכם בגוגל:

פרסום אתרי איקומרס בגוגל ממומן – רווחי? מומלץ? מתאים לכולם?

גם אתם מתלבטים היכן לעשות פרסום ממומן לאתר איקומרס? המאמר הבא בשבילכם

פרסום ממומן בגוגל – איך עושים את זה נכון?

הכל על פרסום ממומן בגוגל:
דילוג לתוכן