fbpx

פרסום ממומן וקידום אורגני – סוגים והשוואה ביניהם

פרסום ממומן וקידום אורגני

פרסום ממומן וקידום אורגני הם שתי דלתות שונות, שכל אחת מהן נפתחת לעולם אחר. 

שניהם אמנם עולמות מקבילים שנועדו להגדיל את החשיפה של האתר שלנו ולמשוך אליו יותר גולשים,

אבל כל עולם הוא שונה ובעל מטרות שונות.  כדי למצות את הפוטנציאל הטמון בשניהם, חשוב להבין את הסוגים השונים, את היתרונות והחסרונות ואת ההבדלים ביניהם.  


 

תוכן עניינים

שיווק ממומן וקידום אורגני הגדרות:

 

פרסום ממומן בדיגיטל הוא כסף שאתם משקיעים (רשת חברתית, יוטיוב, גוגל) כדי לחשוף את עצמכם ולהשיג לקוחות חדשים. 

קיימים שתי שיטות תשלום נפוצות – PPC- Pap-Per-click (תשלום על כל קליק) ותשלום לפי עלות לאלף חשיפות.

בפרסום הממומן אתם חושפים את עצמכם במהירות לאלפי אנשים ביום – וחלקם פוטנציאלים להיות לקוחות שלכם. 

 

 

קידום אורגני הוא תהליך ארוך יותר שמטרתו בתחילה היא לבנות את היסודות של קידום העסק – להיחשף, לצבור עניין סביב העסק ולבנות אמון.

עושים זאת הן באמצעות אופטימיזציה למנועי החיפוש (=פעולות למען קידום האתר בגוגל) והן באמצעות פעילות אקטיבית ברשתות החברתיות. 

# פעילות ברשתות החברתיות תורמת ל-SEO. 

 

 

אדם יושב מול מחשב ומבצע אופטימיזציה לתוכן כדי לקבל לייקים ותגובות



סוגי הפרסום הממומן בדיגיטל:

1. פרסום ממומן ברשתות החברתיות – פרסום ממומן בפייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק ועוד.   

2. קידום פוסט ממומן.

3. קמפיין ממומן בגוגל.

4. פרסום באתרים (באנרים, תוכן ממומן..).

5. פרסום במייל.

 

איך יודעים איפה לפרסם?

 

  • על פי קהל היעד (תוכלו ללמוד עוד על פילוח קהל יעד)
  • על פי מטרות הקמפיין
  • על פי התקציב
  • על פי הידע שלכם בפלטפורמה

 

מה ההבדלים בין ממומן בפייסבוק לממומן בגוגל?

 

פייסבוק

גוגל

 

מדיה חברתית

מנוע חיפוש

למי מופצות המודעות – קהל היעד

מודעות מוצגות למשתמשים על סמך גלישה, תחומי עניין והתנהגות, אבל בגדול מדובר על משתמשים שלא חשבו על השירות באותו רגע. 

המודעות מוצגות למשתמשים שמחפשים באופן פעיל ויזום שירות או מוצר. 

פורמט המודעה

טקסט, תמונה, וידאו, קרוסלה

טקסט, באנרים, וידאו, שופינג

שיטת התשלום

תשלום לפי אלף חשיפות (CPM)

תשלום לפי קליק (PPC)

PPC



יתרונות הפרסום הממומן:


תוצאות מהירות – 

"היי שמעתי על העסק שפתחת, קפצה לי מודעה בפייסבוק/ באינסטגרם ": אם תרצו לשמוע את המשפט הזה עוד ועוד ובאופן יחסית מהיר, פרסום ממומן בדיוק בשבילכם. הוא מספק לעסקים חשיפה מיידית, במטרה שחלק מהנחשפים יהיו לקוחות עתידיים.  

פילוח קהלי יעד – 

בפרסום ממומן ברשתות החברתיות ובקידום פוסט ממומן קיימות לרוב אפשרויות פילוח קהל יעד מתקדמות, כמו לפי מיקום, התנהגויות, מגדר, תחומי עניין ועוד.

♦ ניתן למדוד תוצאות ולבצע אופטימיזציה – 

תוכלו לעקוב ולנתח את ביצועי הקמפיינים שלכם באמצעות כלים ומדדים שונים – לפי עלות לקליק, עלות לאלף חשיפות, עלות לליד, כמות לידים, זמן שהייה בדף הנחיתה...


סוגי הקידום אורגני :

1. קידום אורגני בגוגל – (נקרא גם SEO או אופטימיזציה למנועי החיפוש) לשים את האתר שלנו במקומות הראשונים בגוגל במספר רב של ביטויי מפתח עם נפח חיפוש גבוה. ישנם מספר דרכים לעשות אופטימיזציה למנועי החיפוש (SEO),  כמו ניתוח שוק, מחקר מילות מפתח (בהתחשב בתחרות ובנפח החיפוש), מחקר מתחרים, בניית פרופיל קישורים ועוד.

2. קידום אורגני ברשתות החברתיות – יצירת עמוד עסקי, העלאת פוסטים, סטורי ותמונות, פעילות בקבוצות רלוונטיות ליצירת שת"פים עסקיים ועוד. 

איך יודעים מה לעשות?

אם יש אתר לעסק שלכם, ודאי שכדאי לעשות לו אופטימיזציה למנועי החיפוש, אבל בד בבד כדאי לעשות גם קידום אורגני ברשתות החברתיות. זה לא בא אחד על חשבון השני – ההפך הוא הנכון. הם משלימים אחד את השני ומובילים למטרות משותפות. 

 

פוסט בפייסבוק שמקבל לייקים ותגובות


יתרונות הקידום האורגני:

♦ תנועה איכותית:

קידום אורגני מושך תנועה איכותית יותר מפרסום ממומן.

♦ עלות עתידית:

גם קידום אורגני עולה כסף. קשה מאוד לקדם את האתר לבדכם ללא רקע, ידע וניסיון בעולם ה-.SEO

לכן, כדי להצליח לקדם את האתר תצטרכו לשלם למומחה SEO או ללמוד את התחום (ואז גם זמן=כסף). בנוסף ,תצטרכו לשלם לכלים כמו Ahrefs כדי לעשות אופטימיזציה טובה.

עם זאת, בניגוד לפרסום ממומן, שם אתם משלמים עבור עלות לאלף חשיפות או עבור כל לחיצה, בקידום אורגני לא תשלמו על כל כניסה לאתר.

♦ אמינות:

אתרים שמדורגים גבוה בגוגל נחשבים לאמינים יותר על ידי הגולשים.

רבים מהאנשים פשוט מדלגים על המודעות הממומנות כיוון שהן נתפסות כלא אמינות.

♦ שיפור חווית המשתמש:

תהליך קידום אורגני גורם לכם להתמקד בשיפור חווית המשתמש באתר או בדף העסקי.

ביחד ננצח:

רבים מבעלי העסקים מעדיפים לפרסם את העסק בצורה אורגנית- בלי להוציא כסף על פרסום.
בשונה מכך- פרסום ממומן מעלה הרבה חששות אצל בעלי עסקים (למרות שהוא לא קל יותר).
בטבע שלנו כבני אדם, אנחנו תמיד נעדיף לעשות משהו בצורה חינמית ולחסוך בהוצאות. וזו טעות.
אין ספק שקידום אורגני, הן בגוגל והן ברשתות החברתיות, הוא מעולה וחשוב מאוד, אבל הוא לא אמור לבוא על חשבון הפרסום הממומן. 
הקידום האורגני והשיווק הממומן משלימים אחד את השני.
 

לסיכום -

אם יש לך אפשרות כבעל עסק, לפרסם בצורה אורגנית בשילוב עם פרסום ממומן –
לא משנה אם לבד או דרך איש שיווק, התוצאות יגיעו, אין דרך אחרת.
 
ומה הכוונה בתוצאות?
לידים, רכישות וכסף שנכנס לעסק ונותן שקט נפשי לפתח את העסק ולעשות את הדברים שתמיד רציתם לעשות.
הכי חשוב לזכור- לא תמיד הוצאת כסף היא משהו שצריך להרתיע.
פרסום העסק בצורה נכונה וחכמה, יניב הכנסה שתאפיל על ההוצאה שהושקעה בפרסום.
ההכנסה לעסק לא באה לידי ביטוי רק בפן הכספי – ברגע שהעסק עובד והלקוחות מגיעים,
בעל העסק שקט יותר, מרוכז יותר ויכול להשקיע בבייבי שלו – העסק.
 
 
 
 

שאלות ותשובות נפוצות:

ש. מהם היתרונות של פרסום ממומן?

ת. פרסום ממומן מציע נראות מיידית, אפשרויות מיקוד מדויקות, תוצאות מדידות ויכולת להגיע לקהל רחב יותר. 

ש. מהם החסרונות של פרסום ממומן?

ת. עלות, תחרות גבוהה, צורך בידע ובניסיון, תלות בפלטפורמות פרסום.

 

ש. כיצד פרסום אורגני מועיל לעסקים?

ת. פרסום אורגני מספק יתרונות לטווח ארוך, כולל אמינות, מהימנות וחסכוניות. הוא מסתמך על תוכן באיכות גבוהה ומשתף את המשתמשים באופן טבעי.

 

ש. האם פרסום ממומן יעיל יותר מפרסום אורגני?

ת. האפקטיביות של אסטרטגיות פרסום תלויה בגורמים שונים, כולל יעדים עסקיים, קהל היעד ומשאבים זמינים. פרסום ממומן מספק נראות מיידית, בעוד שפרסום אורגני מציע יתרונות ואמינות לטווח ארוך. מומלץ שתשלבו את שתי השיטות להוציא את המירב מהעסק.

 

ש. האם פרסום אורגני דורש מומחיות טכנית?

ת.בעלי עסקים יכולים ללמוד וליישם שיטות SEO בסיסיות כדי לשפר את טווח ההגעה האורגני שלהם, אבל זה עלול לקחת זמן רב והשקעה רבה. מומלץ לבקש סיוע מקצועי כדי שתוכלו להתמקד בפיתוח העסק ולא בשיווק שלו. 

 

ש. האם מומלץ לעשות פרסום ממומן וקידום אורגני ביחד?

ת. בהחלט! עסקים רבים משלבים באסטרטגיות השיווק שלהם גם פרסום ממומן וגם SEO. 

 

ש. יש סיכונים לפרסום אורגני וממומן?

ת. פרסום ממומן עשוי להיות יקר, ואם לא יודעים לעשות אופטימיזציה נכונה לא בטוח שתצליחו להחזיר את ההשקעה. המטרה בסוף היא להיות ב ROI חיובי. פרסום אורגני דורש מאמץ וזמן רב כדי לייצר תוצאות משמעותיות. בכל אופן, בעלי עסקים צריכים להעריך בקפידה את המטרות, המשאבים וקהל היעד שלהם כדי לקבוע את האסטרטגיה הנכונה ביותר עבורם. 

 

ש. מהו הדבר החשוב ביותר בקידום אורגני?

ת. יצירת תוכן איכותי, רלוונטי ונותן ערך לקהל היעד. תוכן כזה ימשוך גולשים לאתר ויעודד אותם להישאר בו ולחזור שוב.

 

ש. האם קידום אורגני הוא תהליך מהיר?

ת. לא. קידום אורגני הוא תהליך מתמשך הדורש סבלנות ועקביות. לוקח זמן לבנות מוניטין חזק וקהל נאמן.

 

ש. מהן הדרכים הטובות ביותר לקדם אתר באופן אורגני?

ת. זהו עולם שלם. אך בקצרה: 

– יצירת תוכן איכותי ורלוונטי

– בניית קישורים איכותיים מאתרים אחרים

– אופטימיזציה של האתר למנועי חיפוש

– שיפור חווית המשתמש

– שיפור מהירות האתר

 

  

ש. מדוע חשוב לשלב בין קידום אורגני ופרסום ממומן?

ת. הם משלימים אחד את השני. אחד משמש ליסודות והשני משקה אותם במים. 

 

ש. מהן הדוגמאות הטובות ביותר לשילוב בין קידום אורגני ופרסום ממומן?

ת. – שימוש בפרסום ממומן לקידום תוכן חדש

– שימוש בקידום אורגני לחיזוק קמפיינים ממומנים

– יצירת תוכן אורגני וממומן המותאם למנועי חיפוש

עוד מהבלוג שלנו

שילוב בינה מלאכותית בקורסים דיגיטליים: פותחים עולם חדש של למידה

שילוב AI בקורסים דיגיטליים:

בינה מלאכותית, למידת מכונה וטכנולוגיות מתקדמות: מהפכת השיווק הדיגיטלי

:מהפכת השיווק הדיגיטלי

איך בונים אסטרטגיה שיווקית לפרסום ממומן בפייסבוק ב-6 שלבים?

כל השלבים לבניית אסטרטגיה שיווקית:

איך להביא את האתר למקומות הראשונים בגוגל?

קידום האתר שלכם בגוגל במספר שלבים:

דף עסקי בפייסבוק – איך בונים וטיפים להצלחה (2024)

איך לבנות דף עסקי בפייסבוק:

מה עדיף – פרסום ממומן בגוגל או בפייסבוק?

מה עדיף – ממומן בגוגל או בפייסבוק?

שילוב בינה מלאכותית בקורסים דיגיטליים: פותחים עולם חדש של למידה

שילוב AI בקורסים דיגיטליים:

בינה מלאכותית, למידת מכונה וטכנולוגיות מתקדמות: מהפכת השיווק הדיגיטלי

:מהפכת השיווק הדיגיטלי

איך בונים אסטרטגיה שיווקית לפרסום ממומן בפייסבוק ב-6 שלבים?

כל השלבים לבניית אסטרטגיה שיווקית:

איך להביא את האתר למקומות הראשונים בגוגל?

קידום האתר שלכם בגוגל במספר שלבים:

דף עסקי בפייסבוק – איך בונים וטיפים להצלחה (2024)

איך לבנות דף עסקי בפייסבוק:

מה עדיף – פרסום ממומן בגוגל או בפייסבוק?

מה עדיף – ממומן בגוגל או בפייסבוק?
דילוג לתוכן